Toyota a Panasonic chtějí společně vyrábět baterie

Panasonic je dnes dvorním dodavatelem bateriových článků pro automobilku Tesla i velkou část automobilového průmyslu jako celku. Nově zkoumá možnosti spolupráce s Toyotou.

Bateriový článek od společnosti Panasonic
foto: Panasonic

Toyota se až dosud soustředí primárně na hybridní a plug-in hybridní auta. Elektromobily podle ní zatím nebyly připravené pro masový nástup.

To se ale nejspíš do roku 2022 změní. V té době chce představit nový elektromobil s „novým typem baterií“.

Nová dohoda uzavřená mezi společnostmi Toyota a Panasonic má prozkoumat možnosti rozjezdu společného podniku na výrobu prismatických bateriových článků. To jsou ty ve formě malých váčků.

Tento typ dnes využívá ve svých elektromobilech většina automobilek. Jednou z výjimek je Tesla, která své baterie staví z cylindrických bateriových článků nového typu 2170.

Toyota se místo rozvoje čisté elektromobility dlouhodobě zaměřila na vodíková auta. Na trhu má zatím jedno – Toyota Mirai – a prodeje nejdou právě dobře. Má nicméně s vodíkem stále velké plány.

41 Comments on “Toyota a Panasonic chtějí společně vyrábět baterie”

    1. Ano Česko je skutečně nejchytřejší malý národ
      Ano Česko je skutečně nejchytřejší malý národ světa.

      Googlu dokázali na celém světě doteď doma konkurovat jen Čína, Rusko a Česko se Seznamem.
      Česko se v nejmodernějším prošpionovaném strategickém oboru zázračně udrželo i v antivirech Avast.
      Amazonu na území světa kde má sklady nejlépe konkuruje česká Alza.
      Česko dostala jako třetí národ světa svého člověka do vesmíru. Právě letos si i Japonci, co skoupili obří USA Westinghouse, objednali jaderný výzkum na téma které nezvládají u nás v Řeži u Prahy.
      Národní mediální kulturu film, hry, dabing, spisovatele, překlady máme taky na naši velikost relativně nejsilnější na světě.
      A spolu se Slovenskem máme na člověka zcela jasně největší výrobu moderních automobilů celého světa, a dnes už ani ne levných, ale i velmi drahých typů.
      Takže vstupujeme do nadcházející klíčové éry robotů kteří nahradí otročící lidi, jako jeden z nejprůmyslovějších národů světa, tak si toho važme, a nesnažme se jen aspirovat na něčí posluhující otroky nakoneč určené k odpisu, zvláště ne nějakým upadajícím superpředluženým tiskařům peněžních papírků.

      1. „Japonci, co skoupili obří USA Westinghouse“, to mě
        „Japonci, co skoupili obří USA Westinghouse“, to mě zajímá.

        Jestli si to dobře pamatuju, pan profesor Stephen Thomas, britský odborník na ekonomiku jaderné energetiky řekl, že jaderná divize Westinghouse+Toshiba zkrachovala a nikdo ji nekoupí (Areva je v krachu a zachraňuje ji francouzská vláda…)

        (PS: Remek tehdy reprezentoval celé Československo)

        1. Japonci už taky začali se závěrečnou fází kapitalismu
          Japonci už taky začali se závěrečnou fází kapitalismu nekonečným tištěním peněz, a přednostně je lijí do svých nejdůležitějších akciovek.
          Toshiba k tomu ještě prodala rychle pro ni méně důležitou divizi čipů, takže Westinghouse si budou chtít ponechat za každou cenu jako nejstrategičtejší část, protože i když různí Američané spekulovali, aby ho dostali zpátky pod domácí kontrolu, tak USA nemůžou moc dlouho zdržovat, a musí brzy začít dávat do jádra obří peníze, a Westinghouse tam má v podstatě monopolně zabrané důležité části.

            1. Toshiba se už domluvila a začala do Westinghouse posílat
              Toshiba se už domluvila a začala do Westinghouse posílat peníze na placení smluvních pokut za zrušení stavby jedné té elektrárny a zpoždění u druhé.
              Těmi nutnými budoucími obřími penězi z USA jsem ani tak nemyslel nové elektrárny, jako spíš jistou modernizací nebo rozebírání starých, jaderný americký palivový cyklus, a státní zakázky na práci s atomovými zbraněmi.
              Nešlo o celkový krach, ale pouze dočasnou ochranu v režimu bankrotového zákona a konsolidaci všech závazků.
              Americkému vedení by měli doporučit harakiri, to je pravda.

            1. milon nesrovnaval google se seznamem. pointa jeho tvrzeni byla
              milon nesrovnaval google se seznamem. pointa jeho tvrzeni byla v necem jinem. rikal, cesi (krome rusu a cinanu) jsou jedini (dejni z mala), ktery svyma lokalnima sluzbama(seznam/alza) konkuruji tem nadnarodnim(google/amazon). a v tom ma pravdu.

  1. Hodně divný článek, který mě akorát mate.
    Z jiných

    Hodně divný článek, který mě akorát mate.

    Z jiných zdrojů mám, že po tom roce 2022 už chce Toyota používat opravdu úplně nový jasně ještě výhodnější typ baterií s pevným elektrolitem.

    Jinak Tesla v podstatě už používá principiálně nejzastaralejčí článkový model, který počítal s tím, že elektoauta se ještě nebudou vyrábět tak masově, a tak musí používat články primárně určené a masově vyráběné pro přenosnou elektroniku.
    Takže se ukazuje, že ve skutečnosti i přez superinovativní firemní nátěr samotná Tesla do výzkumu baterií moc neinvestuje.

    1. a ze jste si na to jeste nezvylk. pan horcik ma evidentne
      a ze jste si na to jeste nezvylk. pan horcik ma evidentne nejaky mentalni problem. ze jej ma spousta diskutujicich tady, to patri k veci. ale ze jej ma zurnalista, ktery ma, alespon predpokladam, zajem o to psat seriozni zpravodajstvi, to je na brek. no proste tesla nova superhvezda a toyota dinosaurus pred vyhynutim.

    2. už mě ani nepřestává překvapovat kolik je ve světě
      už mě ani nepřestává překvapovat kolik je ve světě samozvaných odborníků na všechny problémy lidstva. A především jejich neutuchající potřeba své myšlenky šířit do okolí a poučovat i nejlepší odborníky s prokazatelnou praxí a výsledky v oboru, že to vše vlastně dělají blbě.

      Takovým lidem pak ani nemá smysl vysvětlit jak se věci za současného stavu poznání z technologického hlediska mají. protože i když ti bystřejší z nich pochopí že se mýlí tak to stejně nedokáží přiznat což jim nijak nezazlívám, ale mrzí mě že obvykle ty pochybné myšlenky šíří dál.

  2. off
    Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného

    off

    Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení elektromobilu-z-verejneho-osvetleni
    https://www.autorevue.cz/alza-chce-prosadit-nabijeni-elektromobilu-z-verejneho-osvetleni

    „s Asociací pro elektromobilou prosazujeme vytváření dobíjecích míst z lamp veřejného osvětlení,“

    „Pro ty, kteří mají doma zásuvky s napětím 400 voltů, pak vyvíjíme vlastní nabíječku. Chceme, aby měl český zákazník možnosti instalace domácí nabíječky ve velmi nízké cenové hladině. To nám na trhu zatím chybí. Náš produkt by měl umět připojit v podstatě každý elektrikář. A jak už se dá u Alzy čekat, zařízení nebude jen hloupou nabíječkou, nicméně více v tuto chvíli nemohu prozradit.“

  3. Dovolil bych si upřesnění komentáře „To jsou ty ve formě
    Dovolil bych si upřesnění komentáře „To jsou ty ve formě malých váčků“. Základní dělení článků podle pouzdra/formátu je:

    cylindrické = obecný válec s pevným/tuhým obalem
    prizmatické = obecný hranol s pevným/tuhým obalem
    pouch(„Li-pol“) = obecný plochý váček/pytlík, vyrobený laminací bez pevného/tuhého obalu.

      1. Tak už je mi to jasné.
        Toyota se chce spojit co nejdříve s

        Tak už je mi to jasné.
        Toyota se chce spojit co nejdříve s Panasonicem, a odebírat od nich nebo ze společné továrny prizmatické baterie – kvádrové (to samé co si teď vyrábí třeba BMW a další).
        Nechce odebírat masově na čistá elektroauta nevhodné články jako Tesla, a ani si už nemůže dovolit čekat nejméně do roku 2022 na baterie s pevným elektrolitem.

Napsat komentář