Nizozemská společnost přestavěla Teslu na vodíkový pohon

Společnost Holthausen Group, nizozemský dodavatel plynu, si nejspíš myslí, že majitelům elektromobilů Tesla Model S opravdu hodně chybí cesty k čerpacím stanicím. A tak jeden přestavěli na vodíkový pohon.

Tohle býval skvělý elektromobil Tesla Model S. Jeden bláznivý podnikatel z Nizozemska se jej ale rozhodl přestavět na vodíkový pohon…
foto: Holthausen Group

Že se jednou dočkáme něčeho takového, na to bychom ještě před pár lety nevsadili ani zlámanou grešli. Ale svět se v posledních letech vydal vskutku podivně překroucenými cestami.

Udělat z elektromobilu Tesla Model S HORŠÍ auto je výzva, kterou Holthausen Group přijala. Její šéf Stefan Holthausen nedávno ohlásil, že se jim „podařilo“ nahradit čistě bateriový pohon vodíkovými palivovými články.

Díky vodíkovému pohonu nyní ojetý Model S údajně zvládá ujet až 1000 km na jedno naplnění. Palivovými články vyplnili konstruktéři volné místo v karoserii, takže komfort i přepravní možnosti zůstávají zachovány.

Holthausen neváhal a auto si i pojmenoval. „Hesla“ bude k dispozici jako konverzní balíček za 50 000 euro (!!!). A údajně už má spoustu zájemců z Nizozemska i ze zahraničí. To bychom tedy chtěli vidět! Připlatili byste si v přepočtu přes 1,25 milionu korun, aby vám někdo zničil auto?

171 Comments on “Nizozemská společnost přestavěla Teslu na vodíkový pohon”

  1. Před pročtení článku jsem čekal logický posun –
    Před pročtení článku jsem čekal logický posun – vyhodíme z toho většinu baterek, přidáme palivový článek a auto bude lehčí, rychlejší, s větším dojezdem. A ono ejhle, jde o v podstatě plugin hybrid na druhou. Ještě je možné tam přidat parní pohon a bude to dokonalé 🙂

  2. No mi to pripada sice drahe, ale super. Natankuji rychle na
    No mi to pripada sice drahe, ale super. Natankuji rychle na 1000km, co je na tom spatne? Jo jasne, vodik tak trochu boucha a nedobre se skladu, ale stejne to muze byt reseni.Zejmena, pokud se na to prestavi treba autobusy a cerpacka je pak ve meste jedna a to staci.

    1. No nevim, po perecteni teto analyzy bych byl k vodiku
      No nevim, po perecteni teto analyzy bych byl k vodiku skeptictejsi:

      http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nastup-elektroaut-je-vubec-realny-pozor-dlouhy-clanek/

      Vypada to totiz jako velmi sofistikovany zpusob jak dal prodavat vsechnu tu ropu a zemni plyn predelany v reformacnich stanicich na H2, coz bude vetsina produkce. Vyroba elektrolyzou vody je malo ucinna (tudiz drazsi) a tepelny rozklad pomoci rychlych reaktoru neprojde pres ekologiky smyslejici spoluobcany (at uz to znamena cokoliv).

      Naproti tomu alespon dvojnasobny pokrok v bateriich urcite v dohledne dobe nastane a budete mit pri stejne hmotnosti 1000 km dojezd taky.

      Nehlede na bezpecnostni rizika… Vodikove auto bych nechtel a nemel bych ani radost pokud by si ho koupil soused a parkoval mi ho do 30 m od domu.

      1. Diky za odkaz, velmi hezky clanek. Konecne nekdo, kdo misto
        Diky za odkaz, velmi hezky clanek. Konecne nekdo, kdo misto ideologickych kecu napsal a spocital veci, jak jsou a pripadne mohou byt. Co je hlavni zpravu v clanku je, ze konecne reseni bude vybrano nezavisle na tom, jak je technicky vyhodne. A to ja asi kriticky moment vseho, tady na serveru najdete spoustu ekomagoru, kteri budou blaboli jak je jaderna energie zlo, ale kdyz dojde na alternativu, nemaji odpoved. Ta vyroba vodiku v rychlych reaktorech muze byt pomerne pekne reseni. Korporacim je v principu jedno, zda budou bohatnout na vyrobe vodiku nebo baterii, podsatane je, ze neprijdou o svoje zisky. Jaderna vyroba vodiku jim to zajist stejne jako moznot odepsat sve stare ropne zarizeni behem postupneho prechodu.

  3. Význam této přestavby nebylo vyrobit lepší auto než je
    Význam této přestavby nebylo vyrobit lepší auto než je TESLA S, ale za pomocí Tesly ukázat, že auto na vodík může být stejně tak „dobré“. Vlastně využili úspěchu Tesly a za pomocí přestavby ukázali, že tak dobré může být i auto na vodík navíc s 1000km dojezdem.

    1. No, už len chýba sieť čerpačiek. Ozaj, neviete niekto,
      No, už len chýba sieť čerpačiek. Ozaj, neviete niekto, či by to šlo, keby sa do potrubí namiesto zemného plynu púšťal vodík? Neboli by príliš veľké straty? Ten vodík by sa potom mohol vyrábať elektrolýzou z vody z veternej farmy v severnom mori.

            1. No mal som strach, že sa ti niečo stalo.
              Inak doma nemám

              No mal som strach, že sa ti niečo stalo.
              Inak doma nemám plyn, lebo plynári len za prípojku na hranici pozemku chceli 1000 éčok. Tak som sa im na to vykašľal, ja aj obaja moji susedia, máme elektrické kúrenie (+ drevo do krbovej piecky, večer vytvára intímčo). Platby za elektriku vôbec nie sú vysoké. Dokonca si myslím, že do nových dobre zaizolovaných domov plyn vôbec netreba. Tretí sused má plyn, teraz už by si ho nedával.
              Jediné, kde mám plyn, je stará 14 ročná Zafira, ďalšie auto by som chcel elektrické (nové eNV200, pre moju rodinu ideálne).

                1. Však to ja viem. Je problém tlakovať zemný plyn na 200
                  Však to ja viem. Je problém tlakovať zemný plyn na 200 Atm., nieto ešte vodík na 700 Atm. To sú doslova a do písmena bomby, čo má vodič „pod zadkom“ v aute.
                  Iná vec je nízkotlaký plyn v potrubí.

                2. Nojo, máte pravdu:
                  „Vložil/a Kuk, Po, 2017-12-18 14:13

                  Nojo, máte pravdu:

                  „Vložil/a Kuk, Po, 2017-12-18 14:13
                  Té jen ozvěna jeho mindráků. Stejnej syndrom odmítání má spousta lidí. Stejný moralizujíci zoufalci byli kolem nástupu CD, šmatalafounů, HD TV, 4K TV atd. Furt to samý v bleděmodrým. Nový technologie jsou úplnej magnet pro zoufalce“

                3. Tak co fňukno, máš nějaký řešení na levnější
                  Tak co fňukno, máš nějaký řešení na levnější distribuci vodíku a šílenou logistiku s tím spojenou nebo si jen ventiluješ svojí ukřivděnost a jseš zoufalec bez argumentů zato plnej dojmů? :))

                4. Lacná distribúcia vodíka by asi bola možná, využiť
                  Lacná distribúcia vodíka by asi bola možná, využiť existujúcu sieť potrubí na zemný plyn. Lacná by nebola výroba vodíka (elektrolýzou, ale keď bude dosť vrtúľ…) a lacné ani nie je stlačenie vodíka na 700atm.
                  Toyota Mirai dokáže natankovať 5kg vodíka za 3 minúty. Kompresor, ktorý by to dokázal v reálnom čase, by musel mať minimálne 220kW a to je už asi fakt lepší elektromobil.

                5. „Lacná distribúcia vodíka by asi bola možná, využiť
                  „Lacná distribúcia vodíka by asi bola možná, využiť existujúcu sieť potrubí na zemný plyn.“

                  Ok je to návrh, ale uvědomuješ si vůbec rozdíl mezi nakládání s vodíkem a se zemním plynem. Nejsem expertem přes tuto věc, ale co jsem zde na hybridu pochopil z diskuzí tak veškerá zařízení na skaldování a přepravu vodíku musí mít velice specifické parametry, protože vodík jakožto nejmenší atom proniká kovovým obalem a časem máš místo náplně starou belou. Tato fyzikální vlastnost zajisté klade zvýšené nároky na všechny spoje, ventily, uzávěry, čidla i měridla. Mám tedy pocit, že tu existující síť na zemní plyn by si musel celou vytrhat a udělat jí celou znova, tedy za předpokladu že taková distribuce vodíku má vůbec smysl. Což se obávám že nemá. U vodíku má nejspíš smysl jeho výroba a distribuce těsně před spotřebou než nějaké vyrábění do foroty. Nejlepší je ho vyrábět poblíž čerpačky. Je to prostě úplně něco jiného než dosavadní zdroje energie. O noční můře z obsáhlých a častých revizí a nutné pravidelné výměně součástek ani nemluvě.

                6. Tom si to představuje jak Hurvínek válku.
                  Mám tady

                  Tom si to představuje jak Hurvínek válku.

                  Mám tady plastový kyblík, tak proč bych v něm nemohl přenést kus do běla rozžhaveného železa?!

                7. O čem to tady točíš? Já ti ukazuju, že pokud jde o
                  O čem to tady točíš? Já ti ukazuju, že pokud jde o vodík, tak jsi buď moralizující zoufalec plnej mindráků, nebo trapnej pokrytec, protože úplně stejný bláboly, který tě vytáčejí do hysterična když jde o Teslu, vedeš ty, když jde o vodík. Úplně stejný, chápeš? Jen jsem ti nastavil zrcadlo, abys pochopil, jak se tu chováš. Tak kvůli tomu prosímtě tak nebreč. 😀

                8. Čéče vůbec tě nechápu, který ty bláboly máš
                  Čéče vůbec tě nechápu, který ty bláboly máš konkrétně na mysli? :)))

                  Jestli sis ještě nevšim tak zde hovořím o konkrétních argumentech, ale pokud si budeš stále plést dojmy s pojmy tak se moc daleko nedostaneš. To, že by si někdo moc přál aby byl vodík nebo cokoliv jinýho bráno jako solidní alternativa pro osobní dopravu a strašně ho sére to co se děje kolem baterkáčů (zvláště když na ně zatím nemá) bohužel neznamená, že se stane zázrak a jeho vroucí přání se splní.
                  Ale co já vím, možná už se ti podařilo sejmout cenu vodíkový čerpačky z milionů $ na 100 tisíce $ a už si pořešil nutnost jejich zběsilého non-stop doplňování. Zatím to ale spíš vypadá, že si jen naštvanej a nemáš lautr žádnej argument a jen se chceš vykecávat. :)))

                  Btw mít mindráky z Miraie to už musí bejt teda slušná diagnóza. :)))

        1. To sa nedá povedať všeobecne. Záleží na vela faktoroch
          To sa nedá povedať všeobecne. Záleží na vela faktoroch ako je vonkajšia teplota, terén, rýchlosť, styl jazdy, zaťaženie… Takže z 1kWh sa dá urobiť 3 až 10km. Ale samozrejme je fakt, že čím ťažšie auto, tým väčšia spotreba ale ak je nárast hmotnosti na vrub zdroja energie, tak je väčší dojazd.

      1. Ne, rovnou stotunové, ať to lépe zní. Až to do mě jednou
        Ne, rovnou stotunové, ať to lépe zní. Až to do mě jednou nějaký jouda v protisměru napere, raději budu sedět v tom čtyřtunovém. A proč by mě vlastně měla zajímat hmotnost, když to má zrychlení o jakém se ostatním může jen zdát a legrační náklady na PHM.

                1. Aha, aha, díky za upřesnění.
                  Aha, aha, díky za upřesnění.

    1. Teslu S 100D by som pridávaním súčasných batérií vobec
      Teslu S 100D by som pridávaním súčasných batérií vobec nevylepšoval. Vôbec to, podla mna nie je potrebné. Je to plnojodnotná náhrada spalováku a v mnohých parametroch ho predčí. Zvyšovanie hmotnosti je na úkor stability pri prudkých zmenách smeru, kedy kinetická energia a odstredivá sila robia svoje.
      Ak sa bude zvyšovať energetická hustota, tak týmto smerom by to šlo vylepšovať. Tesla S a X má podla ešte rezervy v použití BL motora (ako v Modeli 3), ktorý má vyššiu účinnost. Ak by ho dali na prednú nápravu, tak väčšinu času by zabezpečoval pohon a to by sa na dojazde určite pozitívne prejavilo. Zrýchlenie z väčšej časti aj tak zabezpečuje zadný motor s nižšou účinnosťou a tých 375kW (o čom spaliváky môžu iba snívať) je úplne postačujúcich.
      Tesla Semi a Model 3 majú aj preto také dobré parametre, lebo použili BL motory.
      Môj názor.

  4. Tenhle článek mi připadá, jako takové ty typické
    Tenhle článek mi připadá, jako takové ty typické „hádací“ články, na kterých se honí návštěvnost a prokliky. Jinak si nedovedu představit, že ani sám autor nedokázal udržet emoce na uzdě. Zajímavé je, jak se tu hned, jen při zmíňce o vodíku, rozpoutá taková vášnivá diskuze. To musí být něco pro Teslafans, překousnout zneuctění jejich svaté relikvie takovým palivem antikrista. A ještě si dovolit Teslu , toto dílo Boží, přejmenovat. :-O
    Nechápu proč by měla, tato přestavba, udělat vůz horším. Vlastně zdvojnásobit dojezd a zkrátit dobu do plného natankování, je horší?! A cena odpovídá malosériové přestavbě. O prodeje bych se nebál, když se najde někdo, kdo utopí peníze v autě na „tužkový baterky“,tak se určitě najde i dost zájemců o vodík.

    1. Proc by ho mela udelat horsim? Zapomnel jste na par
      Proc by ho mela udelat horsim? Zapomnel jste na par promennych.
      Podivejte se na hustotu plnicich stanic (zejmena u nas) a hustotu nabijecich stanic. Porovnejte cenu kilometru a servisu. Pripoctete fakt, ze na vetsinu kilometru nabiju doma (leckdo z vlastni fve) v dobe kdy auto nepouzivam a dle meho nazoru mi vyjde, ze je to proti zdravemu rozumu utracet za takovou prestavbu.
      A to jsem ani nenakousl otazku bezpecnosti a fakt, ze takova auta budou mit jednou patrne stejne jako jina plynova zakaz vjezdu do podzemnich garazi/parkovist.

      1. Věčné téma vodík vs baterky. Ať si každý vybere, co
        Věčné téma vodík vs baterky. Ať si každý vybere, co uzná za vhodné. Do budoucna se jistě ukáže co je vhodnější alternativa, ale jak vidíte dle článku, někoho ta přestavba už taky zaujala. A že není pomalu kde tankovat, to nemusí platit navždy. Vy víte co bude cca za 30-50 let? Bude to plyn, vodík, baterky…? Bylo by škoda nemít třeba v každém krajském městě jednu čerpačku i na vodík. Nějakého zákazníka by určitě našli. I ty nabíječky byly tam, kde je dnes vodík. Tady by ze začátku mohla pomoct třeba nákladní doprava a na ní se pak určitě přidruží i ta osobní. Tak jako nafťáky na kamiony. Třeba v dnešní době se už vyplácí v osobních vozech i v kamionech, jako ekologická náhrada plyn. Ale taky tomu nebylo od začátku. Nechci tím ale popírat, že se najde někdo, komu se bateriák vyplácí už dnes. Ale uznejte i to, že by se třeba našli i zájemci o ten vodík. Ať se mezi sebou čestně utkají tyto technologie, nebo se tak bojíte konkurence?
        PS: pořád od někoho čtu slovo bezpečnost, ti inženýři co ten systém projektují jsou určitě blbci. (Když vynechám ty od schwindelwagen gruppe-tam už neumí vyrobit nic na výdrž, natož správně nanést i tu blbou barvu na nádrž.) Netestují ty nádrže v nárazový zkouškách a v otevřeném plameni. A ani pravidelně ty nádrže neprochází revizemi. A už vůbec ta nádrž nemá bezpečnostní ventily.

        1. Nemám nic proti konkurenci technologií. Vyjadřoval jsem se
          Nemám nic proti konkurenci technologií. Vyjadřoval jsem se jen k smysluplnosti přestavby auta, které se dá již dnes bezproblémově provozovat (a to i u nás) na auto, které nebudu mít ani kde natankovat.

          Co se týká té bezpečnosti, tak pokud by v budoucnu jezdila většina aut na silnicích na vodík, a vyráběl by taková auta kde kdo, jsem si jistý, že by se dříve či později našel nějaký vohnout, který by tu nádrž tak vohnul někde o sloup až by k tomu výbuchu došlo. A vzhledem k tom, že takový výbuch by byl někde v obydlené oblasti fakt megaprůšvih, nedovedu si představit, že by si takové auto pak chtěl ještě někdo nechat a provozovat.
          Apropo fakt bych si nepřál aby mi bezpečnostní ventil vypustil nádrž vodíku pod zadek… Ale možná jsem v otázce bezpečnosti opravdu jen příliš paranoidní, to by ukázal čas.

            1. Viz odpověď Ozana + když se sejdou 2 vozy na A1 a A2, tak
              Viz odpověď Ozana + když se sejdou 2 vozy na A1 a A2, tak první má vždycky nejvyšší výkon stojanu (120 popř. 135 kW) a druhému ho postupně přenechává. Protože jako každá baterie, i Tesla se nenabíjí stálým příkonem, ale ten postupně s mírou nabití klesá. Proto je na videu Bjorna o obsazení největšího SC u nich vidět, jak s Modelem X s přívěsem několikrát změní stojan, aby nabíjel u toho s největší momentální rychlostí. SC je totiž obsazen více než z poloviny a vždy 2 nabíjené vozy sdílejí oněch 120 (135) kW. Po připojení ve svém autě vidí, kolik mu stojan aktuálně dává.

          1. Vy a par dalsich tady mi silne nekoho pripominate.
            Nedavno me

            Vy a par dalsich tady mi silne nekoho pripominate.
            Nedavno me novy soused vytahl na pivo mezi jeho zname. Hned zacal vsem vypravet, ze jezdim Teslou, takze se strhla obvykla sprska dotazu. (Budu uz si muset ty odpovedi namluvit na diktafon abych setril hlasivky.) Vsichni na me odpovedi jen uznale prikyvovali az na jednoho, ktery mel klasicke rypave otazky a pripominky typu vyfuk v uhelne elektrarne a podobne. Kdyz jsem mu to vsechno vyvratil a uz si na zadnou takovou pitomost co nekde cetl nevzpomnel, otocil se k baru a zacal se bavit s nekym jinym. Pozdeji se ukazalo, ze ma jakysi garazovy autoservis, takze ho zivi vymeny tech vyjetych oleju, brzdovych desticek atd.

              1. Fakt nešlo o to se do vás navážet. Jen, že podobné
                Fakt nešlo o to se do vás navážet. Jen, že podobné reakce většinou v reálu zažívám pouze od lidí, kteří se elektromobilitou cítí nějak ohroženi.
                Vy mi připadáte jako docela inteligentní člověk, vás by bylo do servisu škoda. I když ne, že by v těch servisech nějaký ten bod iq navíc nepotřebovali. To byl ostatně taky jeden z hlavních důvodů proč jsem spalovací auta (doufám již na vždy) opustil.

                1. dekuji za poklonu. abychom si dobre rozumeli, ja nejsem
                  dekuji za poklonu. abychom si dobre rozumeli, ja nejsem nepritel elektromobily. a nikdy jsem nebyl. ale opravdu mi vadi, a kdyz chcete tak treba se i citim ohrozeny lidma, kteri udelaji cokoliv pro prosazeni sve predstavy bez kritickeho pohledu na veci. verte, ze bych byl rad, kdybychom vsichni jezdili bezemisne, treba i tema vozitkama na baterky. ale jsem presvedcen, ze v soucasnosti jsou tyhle technologie prosaditelne jenom v bohatych oblastech a tam jenom za pomoci dotaci a kvot. a ty zatim neprinesli nic dobreho. toz takhle. hodne stastnych elektrickych atopilotovanych kilometru preji 😉

                2. Dotace a kvóty jsou jednoznačně v jakémkoli odvětví zlo,
                  Dotace a kvóty jsou jednoznačně v jakémkoli odvětví zlo, s tím naprosto souhlasím.
                  Jsem přesvědčen, že elektromobily jsou schopny se prosadit i bez deformování trhu tímto zlem.

                  Co se týká agresivity některých prosazovačů tak mám pocit, že jí vyvolávají neustálé útoky na elektromobilitu za pomoci rádoby odborných výzkumů, které si patrně platí ropní oligarchové.
                  Občas mě také dohání až k agresi, když si přečtu třeba v posledním Autotipu číslo 26 hned na druhé straně v rubrice „14 dnů očima..“, že cituji: „Přední poradenská společnost Aurora, kterou založilo v roce 2013 několik profesorů z Oxfordu spočítala, že k plnému dobití nového elektrického kamionu Tesla Semi během 30 minut je třeba tolik energie, kolik by za stejnou dobu spotřebovali tři až čtyři tisíce domácností. To je pro představu jedno menší české město. Navíc je k tomu nutná megadobíječka s výkonem 1600 kW, což je skoro čtyřikrát tolik, než kolik nabídnou nejrychlejší nabíjecí stanice na světě. Americká automobilka tímto prohlášením dostala další ránu na solar. Ne že by mě to vyloženě těšilo, na druhou stranu jsem rád, že se takřka božská aura kolem Tesly začíná rozplývat a vyplouvá na povrch reálný stav této moderní modly. Značka sice vedle modelu Semi představila superrychlý roadster, už několik měsíců se ovšem potýká s problematickým náběhem výroby klíčového lidového modelu 3, což se začíná promítat do záporných hospodářských výsledků. Podle mého názoru tak začínáme pozorovat postupné splaskávání bubliny okolo tohoto nejznámějšího výrobce elektromobilů na světě a jeho pomalý konec.“

                  Když pominu plky pana redaktora Ondřeje Šámala, který si po vzoru šéfredaktora Petra Benzla (který například v úvodníku stejného čísla nezapomněl na konci popřát do nového roku „příchod zajímavých vozů, tedy aut u nichž se obejdeme bez elektrického kabelu“ ) neodpustí nějaký ten rýpanec v každém čísle tohoto mnou kdysi oblíbeného časopisu na téma krachu Tesly, který by si patrně celá redakce z hlouby duše přála. Pak mě zaráží s jakou ochotou otisknou rádoby odborný výpočet, na který by ve skutečosti stačilo dítě asi třetí třídy základní školy, jenž si někdo nechal udělat od společnosti, která se dá hlavně spojovat s Oxfordem. Pan redaktor s ochotou sobě vlastní vyignoroval fakt, že už zadání tohoto výpočtu je zcela zcestné, neboť kdo by měl mít zájem nabít Teslu Semi z nuly do plna za 30min? Když vezmeme v potaz dojezd na jedno nabití a povinné přestávky, které musí ridiči dodržovat pak se dá spočítat, že si vystačí v pohodě a i s obyčejným Superchargerem. A to i za předpokladu, že opravdu celý den jen pojede, tedy ani nemusíme započítávat nakládky a vykládky během, kterých by mohl také nabíjet.

                  Uznejte sám, je takovéto dezinformování fér? Je divné, že pak člověk reaguje podrážděně, když na něj někdo každou chvíli vyrukuje s podobnou zaručenou informací, která ani v nejmenším nevypadá zaujatě?

                  Já v tom autě už více než 8 měsíců jezdím. Vidím, že to jde a jde to úplně v pohodě. Když jsem ho kupoval, tak jsem nebyl ani fakanatik, ani ekoterorista, ani uctívač Tesly. Za tu dobu jsem , ale musel čelit tolika diskuzím, ve kterých se mi někdo snažil vysvětlit jaká je ta elektromobilita kravina, že už dnes občas také reaguji podrážděně a čím více si podobných lží a polopravd přečtu nebo uslyším, tím větší chuť mám proti nim bojovat.

                  PS: Díky bohu za pana Horčíka.
                  PSS: Až na vás začnou pane Horčíku tlačit, že ty reklamy zase stáhnou, když nezačnete zpívat jejich písničku, tak se složíme na váš sponzoring. 🙂

                3. Kuku, pěkný humus, ale jak to souvisí s Michelinovym
                  Kuku, pěkný humus, ale jak to souvisí s Michelinovym příspěvkem ?

                4. Nijak, to mělo být jinam, ale už nevím kam.
                  Nijak, to mělo být jinam, ale už nevím kam.

            1. Michelin:
              Tesla je těžký automobil se špatnými jízdními

              Michelin:
              Tesla je těžký automobil se špatnými jízdními vlastnostmi.
              A vzhledem k fyzikálním zákonům a tedy i nemožnosti vyrábět akumulátory s vyšší energetickou hustotou tím těžkým a neohrabaným vozidlem i zůstane.

              Elektromobil s akumulátorovým pohonem má efektivitu jen tehdy, pokud je určen pro malý akční rádius, řádově v desítkách kilometrů a pokus zároveň není těžší, než několik stovek kg.
              Tyto skutečnosti se sice snaží přehulákat různí pseudovizionáři, rádobyodborníci, marketingoví tlachalové a další podobní keckové, ovšem fakta zůstávají a řeči plynou.

              Pokud někdo hledá skutečně ekologické řešení dopravy, jsou rezervy úplně jinde, než se snaží všelijací neználci ukazovat – zejména v účelném využívání lehkých dopravních prostředků, ve využití hromadné dopravy, využití kolejové dopravy pro její nízké valivé odpory, v omezení nesmyslných přeprav (např. vody) a podobně.

              Tesla přišla díky poblázněnému jedinci a marketingovému řvounovi; bublina však praskne a po nějaké době se tenhle nesmyslný směr zastaví…

              1. Tesla s hmotnosťou vôbec nemá problém, že som si ani
                Tesla s hmotnosťou vôbec nemá problém, že som si ani nevšimol, že je neohrabaná. A to som už nejakých „pár“ tisíc km najazdil.
                Skôr to vyzerá tak, že niektorí majú sústavný problém s Teslou, ale mne osobne je to u pr… 🙂

            2. a stejně ta Tesla nemůže na ty tužkovky jezdit, určitě
              a stejně ta Tesla nemůže na ty tužkovky jezdit, určitě má pod dvojitou podlahou skrytý normální spalovací motor, všechno je to podvod,letadlo, pyramidová hra, už ten referal systém je k zamyšlení, jsem neslyšel že by něco podobného měli u Škodovky

  5. Dobry den všem,
    zdá se mi zbytečné, že článek zní až

    Dobry den všem,
    zdá se mi zbytečné, že článek zní až PohrdoOdsuzujícím tónem
    (snad, že pan kterého články jinak čtu rád, má chemicky příbuzného prudce třaskavého…)
    Také nejsem příznivcem vodiku, protože cena a také co ta bezpečnost…,
    ale přimlouval bych se, nezabíjejme alternativy.
    Jestli je totiž někdo nadšený vodíkem, myslím, že pro jeho propagaci je mnohem lepší nákladně přestavět eSko, než vyjet harakiri dizajnem Mirai (jinak nic proti Toyotě)
    asi tak…
    mimochodem:
    kdybyste se pánové googlem někdy náhodou dověděli o zánovním Tmodelu X za rozdílovou cenu bez baterky… (a klidně s uraženými křídly), prosím dejte vědět.
    Chtěl bych se totiž dovědět, jak by jezdila s plynogenerátorem (kogenerační jednotka) na tankování CNG. Děkuju

    1. Tesla s vodikovym nebo CNG co-generatorem by byla hlavne min o
      Tesla s vodikovym nebo CNG co-generatorem by byla hlavne min o polovinu levnejsi, stacila by me i mozna 10kWh baterie, coz pri cene 10000kc za 1kwh baterii (100k za baterky) jeste davalo mozna i smysl… A pokud nekdo vi, kde sehnat kvalitni 1kWh Lithium baterii pod 10k at da prosim vedet.

  6. jediný videa který v tomhle bulsešitu nabíhají jsou
    jediný videa který v tomhle bulsešitu nabíhají jsou trapný reklamy na autopopelnice, který stejnak každý ignoruje 😉 takže tolik asi k vodíkový tesle :))) Je vidět že se ve světě začíná formovat protiteslovská lobby, protože jinak než přeblafem ji nejsou ropáci schopný překonat :)))

    euro.cz/byznys/tesla-enron-bankrot-1386722

  7. Tohle blbnutí s vodíkem už hraničí s obsesívním
    Tohle blbnutí s vodíkem už hraničí s obsesívním chováním.

    Proč nepředělají auto na metan nebo metanol => palivové články na to existují taky
    a přitom práce s metanem-metanolem je mnohem jednodušší a levnější, než se pořád placatit s vodíkem.

  8. A teď ruku na srdce zastánci vodíku. Co si v případě,
    A teď ruku na srdce zastánci vodíku. Co si v případě, že cena zůstane stejná, koupíte?

    PS: Pro toho dobráka, co vyrábí vodík na farmě: kolik energie je potřeba ke stlačení vodíku alespoň na těch potřebných 300 barů?

    PSS: Ale je pravda, že se o té firmě alespoň píše. A 1.5 mega za celosvětovou reklamu není zase tak moc.

        1. cena nema nic spolocne s energiou.
          cena je len obycajna dohoda

          cena nema nic spolocne s energiou.
          cena je len obycajna dohoda medzi predavajucim a kupujucim.
          predavajuci samozrejme nemoze predavat pod naklady, ktore ovplyvnuje aj ta energia no moze predavat X nasobne predrazene. (zalezi od situacie na trhu,konkurencia, ..)
          proste kupujucemu je jedno ci predavajuci ma marzu nekonecno, alebo 0. jeho zaujima len cena a nic viac.

  9. Auto na vodík jsou ale elektroauta, proto Holthausen použil
    Auto na vodík jsou ale elektroauta, proto Holthausen použil Teslu. Stavět nové elektroauto, když už je osvědčené v prodeji pro ně nemá smysl. Jen místo baterií mají palivový článek.

    A vodík lze vyrábět mnoha způsoby, včetně fermentace z biomasy, což má zřejmě na mysli miro.

      1. Nezkoumal jsem jestli se Zeman opravdu kryje, ale v každém
        Nezkoumal jsem jestli se Zeman opravdu kryje, ale v každém případě konjuktura v ČR je přímo spojená s konjukturou v Evropě a hlavně Německu. A jestli je u nás v té době prezidentem člověk s chronickou virózou nebo kdokoliv jiný je tohoto pohledu celkem fuk

        1. Ale to, že se období kdy DE již bylo z krize ven a my jsme
          Ale to, že se období kdy DE již bylo z krize ven a my jsme se v něm dále plácali to již Ti divné nepřipadá? Proč jsme opožděni právě když je u vesla nejlepší ekonom světa to je asi správně. Inu chytrému jsme se snažili napovědět a Ty jsi holt nepobral. Ale co, ono to půjde i s Tebou. Pomaleji, ale půjde.

        1. Pořád lépe vracet se do včera, než 100 let zpět do
          Pořád lépe vracet se do včera, než 100 let zpět do období velké krize jak by si přáli modří ptáci, či do období feudalismu jak si přeje švarcenegr či jak se to číro zove. Mi robota na poli pro šlechtu nechybí, už i toho dnešního nevolnictví pro podnikavce má leckdo plný chrup.

  10. Prečo horšie?
    Su ľudia co si na farmach sami vedia vodík

    Prečo horšie?
    Su ľudia co si na farmach sami vedia vodík vyrobiť a potrebuju to auto poutivat vkuse. To znamená 1000km prejsť natankovat za 5 minút a hneď ďalších 1000km.
    To ze pre niekoho je elektromobil vyhodnejsi to neznamena ze pre iného nemôže byt hesla lepšia. Je síce lepšie rovno kúpiť auto na vodík ako platiť za prestavbu no niekomu sa moze model s až tak pacit ze si to zaplati.

      1. lol ze konspiracka. a dokonca zase 😀
        bol si na kazdej jednej

        lol ze konspiracka. a dokonca zase 😀
        bol si na kazdej jednej farme? 🙂
        o biofarmach si pocul? tam nepouzivaju ziadnu chemiu a niektori sa dokonca snazia nebehat po poli s polnohospodarskymi strojmi (traktor,kombajn,..) ktore dymia na rastliny a dokonca z nich kvapka olej ci ropa rovno do pody.
        prave tam su idealne stroje na vodik. vodik si vies spravit dokonca aj ty doma v kuchyni. na farme existuju aj lacnejsie sposoby. urcite nikto nepojde s kombajnom na cerpacku 😀
        co sa tyka ceny na natlakovanie nadrze tak ta je zanedbatelna v porovnani s cenou dalsieho stroja, ktory by si musel kupit, lebo ten co mas sa prave nabija. musis proste natankovat za 15 minut a ist rychle makat na pole, lebo mas par hektarov a uroda nepocka.
        ked si uvedomis ako dnes funguje polnohospodarstvo a ty to vsetko nakoniec zjes ….

        co sa tyka osobnych aut na vodik tak su podla mna nezmysel tak isto ako ciste elektromobily s dnesnou technologiou baterii.
        co z toho, ze tesla da 500km ked ja raz za cas potrebujem ist 600? odbocka na cerpacku a cakat. ta ich kapacita baterie je zbytocne velka(teda draha, tazka) a zaroven nedostatocne mala(pri obcasnych dlhych jazdach).

        dnes jedine EREV. (technologia bmw i3 rex) mala lahka lacna baterka a auto ma neobmedzeny dojazd. po-pi na elektriku, ktoru dobijem pomaly pocas 8 hodin v noci z najblizsej poulicnej lampy ked je elektriky prebytok. no a cez vikend cestou na chatu dobijam za jazdy z benzinu.

        vodik (ak by ho bolo kde tankovat) tak v osobnej preprave si ho viem predstavit v dodavkach co vozia napr opatrovatelky kade tade po SR, rakusku a nemecku a naspat. tam vodici spravia vkuse par tisic kilometrov.
        inak fakt vodik len v polnohospodarskych ci niektorych stavebnych strojoch a v dialkovej doprave(autobus a kamion)
        taka tesla semi je uplny nezmysel. jedine ak budu uz fakt baterky s
        ovela nizsou vahou schopne REALNEHO nabitia za cas natankovania nafty ci vodiku.

        mojou povodnou reakciou som chcel len vyjadrit nesuhlas s clankom. proste pre niekoho nezmysel no pre ineho dobra vec.

        1. miro:
          Ano, konspiračka – a sám jsi nyní ukázal, jak

          miro:
          Ano, konspiračka – a sám jsi nyní ukázal, jak velká, protože z tebe vypadla jen hromádka fantasmagorií. Biofarma si vyrábí vodík, jo? Kdes to sebral? Čím jej vyrábí, kam jej tlakují?
          Máš vůbec představu o vlastnostech vodíku?
          Asi ne, seš nejspíš děcko ze základky…

          :O)))

          1. ty asi ani tu zakladku nemas ked nevies ako sa vodik da
            ty asi ani tu zakladku nemas ked nevies ako sa vodik da vyrobit doma v kuchyni.
            kam by ho tlakovali? no do nadrze v ktorej nebude ani hodinu a uz sa bude precerpavat do kombajna ktory ho do dalsej hodiny minie pracou.
            kolko energie sa minie vyrobou a tlakovanim je jedno, lebo je to lacnejsie ako kupit dalsi kombajn.
            evidentne nemate sajnu ako v polnohospodarstve ste zavisli od pocasia. cely rok ti netreba kombajn a zrazu behom par hodin musis cele pole pobehat. a nikdy nevies kedy presne ti bude treba ten kombajn. to zalezi od pocasia. ani si ho nepozicias, lebo prave vtedy ked ti ho treba treba ho aj vsetkym ostatnym. takze dnes bud vodik, ktory nacerpas skor ako dobijes obrovsku baterku, alebo ako doteraz nafta.

            1. miro:
              Vodík vyrobit doma v kuchyni…? A hned do kombajnu s

              miro:
              Vodík vyrobit doma v kuchyni…? A hned do kombajnu s ním, ano…?
              Ty jsi opravdu jen děcko ze základky, tobě asi nikdo neprozradil, že průmyslový vodík se vyrábí převážně z uhlovodíků, že je nutné jej stlačovat a ochlazovat, že jeho únik je velmi vysoký a proto je také jakýkoli provoz s vodíkem velmi nebezpečný.
              Kombajn na vodík je nesmysl, nic takového nikdo nepoužívá.

        2. aleno, žiadna chémia, vyrobiť lacnejšie, … na ktorej
          aleno, žiadna chémia, vyrobiť lacnejšie, … na ktorej farme si bol? stláčať doma „obyčajný zemný plyn“ stojí celkom dosť a „čerpanie“ trvá tiež dlho, o potrebných investíciách už nehovorím.
          ps – už tu bolo o zistení, že zníženie hmotnosti BATÉRIÍ nemá merateľný vplyv na dojazd – ťažšie viac rekuperujú …
          pps – vyrastal som na veľkostatku, ešte neznárodnenom.

              1. Anonym123:
                Jo, takže totální bludy, ničím nepodložený

                Anonym123:
                Jo, takže totální bludy, ničím nepodložený výkřik nějakýho pisálka.
                Hmotnost vozidla samozřejmě hraje roli, v každém zrychlení i zpomalení má vliv na energetickou spotřebu.
                Pokud budu mít cíl trasy ve stejné nadmořské výšce, jak start, nepřinese ani rekuperace nic.
                Někdo prostě sesmolil článek, aby měl článek, nic víc.

                1. milý ANONYM, poviem to pekne zrozumiteľne – takým ako ty sa
                  milý ANONYM, poviem to pekne zrozumiteľne – takým ako ty sa vraví FAŠISTA – všetko, čo sa ti nehodí do krámu je hoax, konšpoirácia, blud, hlúposť, zlátanina, …
                  svojimi vývodmi by si neobhájil ani plochosť zeměplochy, nie ***
                  ps – za socíka by si urobil kariéru ako politruk.

                2. Anonym123:
                  Čím je vozidlo těžší, tím více energie je

                  Anonym123:
                  Čím je vozidlo těžší, tím více energie je nutné odebrat pro jeho rozjezd. Tohle jsou základy fyziky.
                  Ale ty neznáš ani takové základní věci a proto budeš věřit kdejakému blábolu, který si někde přečteš.
                  Kdyby platilo, co tu prezentuješ, nikdo by se nenamáhal vyvíjet akumulátory s vyšší energetickou hustotou a používaly by se obyčejné olověné baterky.

                  A sem hned taháš kecy o ploché zemi, socíku apod. – to svědčí, že nemáš nejspíš žádnou kvalifikaci…

                  :O)))

                3. No po tvé větě „Pokud budu mít cíl trasy ve stejné
                  No po tvé větě „Pokud budu mít cíl trasy ve stejné nadmořské výšce, jak start, nepřinese ani rekuperace nic.“ bych se tu moc se základy fyziky neoháněl.

                4. Jiří_Švarc:
                  Nejdřív se podívej, na jakou větu toho

                  Jiří_Švarc:
                  Nejdřív se podívej, na jakou větu toho trumbery jsem reagoval:

                  „…zníženie hmotnosti BATÉRIÍ nemá merateľný vplyv na dojazd – ťažšie viac rekuperujú ……“.


                  Pokud ti nedošlo, tak ten bambula si myslí, že těžší baterky přinesou víc energie díky rekuperaci.
                  Jenže hovno, protože se víc energie odebere na rozjezdy a zrychlování.
                  Neplatilo by to v případě, že start bude výše, než cíl – pak se rekuperace v případě těžších baterek vyplatí.

                5. opakujem trumberovi/bambulovi- choď si vyskúšať, to isté
                  opakujem trumberovi/bambulovi- choď si vyskúšať, to isté vozilo bez záťaže a plne zaťažené. a porovnaj si pomer spotrebovanej energie a dojezdu. pri tých istých podmienkach.

                6. Anonym123:
                  Ložené vozidlo = vyšší spotřeba a nižší

                  Anonym123:
                  Ložené vozidlo = vyšší spotřeba a nižší dojezd oproti prázdnému vozidlu. To je logické.
                  Pokud to chceš popírat, dolož.

                7. netáraj, VYSKÚŠAJ a potom hodnoť. ak si reagoval DVAKRÁT,
                  netáraj, VYSKÚŠAJ a potom hodnoť. ak si reagoval DVAKRÁT, možno som opakoval.
                  ps – pozri si celú fyziku, nielen prvých pár viet.

                8. Anonym123:
                  1.
                  Já jsem toho najezdil víc, než ty, vozidly

                  Anonym123:
                  1.
                  Já jsem toho najezdil víc, než ty, vozidly různých typů.
                  Ložené vozidlo = vyšší spotřeba.
                  Nezkoušej tu dajaké matlákoviny.

                  2.
                  NIC jsi neopakoval, nejspíš nevíš, co meleš.
                  Možno jsi smažka, nepametáš.

                  3.
                  Nekecej o fyzice, nerozumíš ani základům – ložené vozidlo = nižší dojezd!

                9. keď sme tu mali prepytujem tie sviatky pokoja a mieru,
                  keď sme tu mali prepytujem tie sviatky pokoja a mieru, neodpovedal som.
                  ak by sme sa išli pretláčať, tak si v dvanástich nejazdil od š1101, praga rnd, … a vedel by si, že ak ťažšie vozilo rozbehneš, ďalej ZÁJDE ako tvojími slovami „neložené“.
                  lenže je ťažké vysvetlovať chytrolínovi, ktorý nejazdil na ľahkých autách s voľnobežkou vs autobus.

                10. táraš, pretože nevieš premýšľať v súvislostiach.
                  táraš, pretože nevieš premýšľať v súvislostiach. skús sa previezť po rovnakom úseku s autom prázdnym a plne naloženým. a pozri sa na ukazateľ spotreby. budeš sa diviť, aký je rozdiel v spotreba a v dojazde. pretože o fyziku sa jedná po celý čas.
                  a keby si pracoval v takom podniku, kde sa jednalo o výskum+vývoj+využitie dokázal by si zdanlivé prekážky vyžiť.

                11. Anonym123:
                  Spotřeba bude vyšší u loženého vozidla.

                  Anonym123:
                  Spotřeba bude vyšší u loženého vozidla.

                12. znova opakujem – pomer spotreby a dojazdu.
                  znova opakujem – pomer spotreby a dojazdu.

                13. Anonym123:
                  1.
                  NE, neopakuješ – termín „pomer spotreby a

                  Anonym123:
                  1.
                  NE, neopakuješ – termín „pomer spotreby a dojazdu“ jsi zde napsal jen JEDNOU, a to Pá, 2017-12-15 19:08…!

                  2.
                  Ložené vozidlo má vyšší spotřebu, než prázdné.
                  (Nezkoušej sem tahat nějaké extrémní případy tras…)

                  3.
                  Snížení hmotnosti akumulátorů je žádoucí, proto se snaží jejich výrobci zvýšit jejich energetickou hustotu.

              2. Ten článok je totálny nezmysel. Každý elektromobilista
                Ten článok je totálny nezmysel. Každý elektromobilista vie, že najlepšiu spotrebu dosiahne, ked vôbec nerekuperuje. Aký má zmysel vracať energiu do baterky zo stratou 20-25% ?!
                Keď sa niekto oháňa získavaním energie z rekuperácie, tak tomu velmi nerozumie. Ako získaš energiu rekuperáciou, ked pojde auto počas celej jazdy po rovine ustálenou rýchlosťou?!
                Nezískaš žiadnu. Tú získaš zo stratou naspäť iba vtedy ak budeš chcieť zastaviť.

                1. Někdy potřeba kvůli provozu i výrazně zpomalit, to je
                  Někdy potřeba kvůli provozu i výrazně zpomalit, to je taky rekuperace.

                2. Pokial treba výrazne spomaliť, tak samozrejme rekuperácia
                  Pokial treba výrazne spomaliť, tak samozrejme rekuperácia je výhodná.
                  Ja som chcel ale poukázať na fakt, že vyššia hmotnosť=vyššia spotreba. S tým nemá rekuperácia nič spoločné.

                3. I když přidáte 50% hmotnosti navíc, neznamená to o 50%
                  I když přidáte 50% hmotnosti navíc, neznamená to o 50% vyšší spotřebu.

                4. To som ale nikdy netvrdil. Fak je, že spotreba bude určite
                  To som ale nikdy netvrdil. Fak je, že spotreba bude určite vyššia. O kolko %, to bude záležať na viacerých faktoroch.

                5. Velmi velmi zhruba se dá počítat, že aerodynamický odpor
                  Velmi velmi zhruba se dá počítat, že aerodynamický odpor průměrně (přibližně při průměrné rychlosti okolo 70 km/h) dělá tak polovinu spotřeby a tomu je hmotnost putna. Valivý odpor + kinetická energie jsou přímo úměrný hmotnosti, takže v tomhle případě +50 % hmotnosti (třeba 1500->2250 kg) dá +25 % spotřeby (bez rekuperace ta by to o nějaké to procento snížila).

                6. Mě nedá nezareagovat na ten poměr 1500-2250kg, který ve
                  Mě nedá nezareagovat na ten poměr 1500-2250kg, který ve mne evokuje jisté spojení. 🙂 Pokud by se TMS mělo měřit s ekvivalentní třídou spalováku, tak ten se bude pohybovat v rozmezí 1700-1900kg, s přihlédnutím ke srovnatelné pasivní bezpečnosti (extrémní u TMS) pak spíš blíže k těm 1900kg. Tím ale netvrdím že s využitím CFRP se nedá takový spalovák i za těch 1500kg postavit.

                7. keď sme tu mali prepytujem tie sviatky pokoja a mieru,
                  keď sme tu mali prepytujem tie sviatky pokoja a mieru, neodpovedal som.
                  dnes ti napíšem, že si táral ako taký táraj politik – zamysli sa, ak teda už netráviš vianočné lahôdky, kedy a kde a najmä prečo je v elektromobiloch rekuperácia, a ktorý ELEKTROMOBILISTA nerekuperuje? aj chrobák truhlík, ktorý všade bol a všetko videl by mal vedieť, že rekuperácia nastáva v okamihu, keď sa MÁ SPOMALIŤ. po slovensky brzdiť. ctrl c/v: Ako získaš energiu rekuperáciou, ked pojde auto počas celej jazdy po rovine ustálenou rýchlosťou?! – keď zdvihneš nohu z pedála.

                8. Ďakujem, že si ma ušetril. Pokúsim sa to dovysvetliť.
                  Ďakujem, že si ma ušetril. Pokúsim sa to dovysvetliť. Netvrdím, že rekuperáciou nezískaš naspäť energiu pri brzdení ale, že ak zvolím taký štýl jazdy, že rekuperáciu použijem iba na konci úseku (dovtedy použijem neutrál na plachtenie a pozvolné spomalenie automobilu), tak miniem menej energie z batérie ako keby som sa stále spoliehal pri znižovaní rýchlosti na rekuperáciu. Neviem ako to ešte inak vysvetliť.
                  Elektromobil používam každý deň a už mám najazdených dosť km, aby som vedel ako to funguje.

                9. tak prečo potom nový nissan má všetkými ospevovaný
                  tak prečo potom nový nissan má všetkými ospevovaný pedál akcelerátora s rekuperatívnym brzdením, ako som čítal, tak čítal, je bez „neutrálu, plachtenia“.
                  možná je tu nepochopenie. nejde o diaľnicu, nejde ani o okresky, ide o mesto, kde sa rozbieha a zastavuje.

                10. Ja nerozporujem prínos regeneratívneho brzdenia, ale ten
                  Ja nerozporujem prínos regeneratívneho brzdenia, ale ten článok v ktorom „odborník“ vyzdvihuje rekuperáciu ako prostriedok na získavanie energie počas jazdy. Samozrejme sa tým nejaká energia získa ale s určitou stratou, takže keď sa tomu dá vyhnúť (nie vždy , samozrejme), tak sa dá s určitým balíkom energie zájsť ďalej ako keď sa niekto spolieha na to, že môžem zrýchlovať kolko chcem a rekuperácia mi to vráti do baterky…

                  Čo sa týka toho e-pedal, tak s tým nemám skúsenosti ale myslím, že to funguje tak ako každý plynový (akcelerátor) pedál na elektromobile, ktorý tiež keď úplne uvolníš, tak naplno rekuperuje a intenzitou stláčania meníš intenzitu brzdenia, ale iba asi do rýchlosti 5-7km/h (tak to mám v tesle) a potom rekuperácia končí. Auto sa zastaví zošliapnutím brzdového pedálu a ďalším zošliapnutím aktivujem parkovaciu brzdu. Nissan to zrejme spojil do jedného celku a všetko sa to udeje automaticky, keď sa pustí akcelerátor (plynový pedál). V novodobých elektromobiloch je to, podľa mňa, softwarová záležitosť, nakže Nissan nič svetoborné nevymyslel.
                  Rekuperácia ako taká mi fungovala už na mojom prvom elektromobile, ktorý má viac ako 20 rokov. Takže to nie je nič nové.

                11. E-pedal, myslím si, brzdí až do úplného zastavení.
                  E-pedal, myslím si, brzdí až do úplného zastavení.

                12. To ano, veď som to aj popísal, že od určitej rýchlosti
                  To ano, veď som to aj popísal, že od určitej rýchlosti zastane aj funkciu brzdového padálu a nakoniec aj parkovacej brzdy, ale aj rekuperuje do úplného zastavenia? To si nemyslím.

    1. Maximálka 130 – to je 8 hodin nepřetržité jízdy. Kdo dá
      Maximálka 130 – to je 8 hodin nepřetržité jízdy. Kdo dá šichtu za volantem bez bezpečnostní přestávky nemá ve společnosti co dělat. Postvit před něj betonový kvádr a nechat jej do něj tou stotřicítkou najet. Je nebezpečný nejen sobě a Chocholoušek už má plno.

          1. Má myšlenka právě směřovala k tomu, že Toyota ani
            Má myšlenka právě směřovala k tomu, že Toyota ani Hyundai dosud nebyly schopny/ochotny uvést alespoň koncept luxusního vodíkového vozu s dojezdem 1000km. V tomto duchu má totiž jakékoliv úložiště energie, ať už vodík, baterie nebo cokoliv jiného stejné základní požadavky, mezi které patří vyrovnat dojezd běžnému spalováku. Třeba taková Mirai mi od začátku připadala jako konkurence k TM3 (velikostí, výkony a především omezeným dojezdem). Rozhodně to nikdy nebylo hi-tech vozidlo vyšší třídy, kam se snaží zapadnout TMS/X nebo nový roadster.

Napsat komentář