Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude po dobu tří let při své práci využívat desítku elektromobilů v regulérním provozu.
foto: ČEZ
Vozy včera generálnímu řediteli a předsedovi představenstva DPP Martinu Gillarovi slavnostně předal Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.
„Elektromobilita se čím dál víc stává nedílnou součástí městské dopravy. Hlavním důvodem pro zavádění elektromobility je nulová produkce lokálních emisí a tím snížení lokální ekologické zátěže. Důraz na ekologii provozu je pro naši firmu naprosto přirozený,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a dále uvedl:
„Dle našich strategických priorit máme zařazen rozvoj elektromobility i do vnitropodnikové dopravy, proto nyní v reálném provozu vyzkoušíme několik elektromobilů, s tím, že plánujeme postupnou obměnu konvenčních referentských vozidel za elektromobily ve větším počtu.“
Dopravní podnik hlavního města Prahy hodlá elektromobily nasadit v rámci flotily referentských vozů určených pro služební jízdy zaměstnanců po městě. Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice je elektromobilita a digitalizace jedním ze základních kamenů rozvoje tuzemského automobilového průmyslu. Memorandum bylo nedávno podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení AutoSAP za účasti Skupiny ČEZ.
„Je nám ctí být u toho, když metropolitní dopravní podnik dělá první velký krok směrem k elektrizaci svého automobilového parku, a při propagaci elektrických aut se tak stává vzorem dalším subjektům z oblasti veřejné dopravy. Jako zavedený a největší hráč v tuzemské elektromobilitě jsme v tomto případě rádi dali k dispozici naše zkušenosti a využili dlouhodobé spolupráce s automobilkami, díky nimž umíme vozidla integrovat do firemních i municipalitních flotil za zajímavých podmínek,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.
Skupina ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice – vedle 40 rychlodobíjecích stanic je řidičům k dispozici i padesátka tzv. stanic normálního dobíjení. Část sítě vzniká v rámci projektu „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“ za prostředky z evropského grantového programu CEF.
ČEZ žádné elektromobily nevyrábí – takže jaképak
ČEZ žádné elektromobily nevyrábí – takže jaképak elektromobily od ČEZu? A předávání zkušeností ?? Co to plácají za žvásty ?? To je zase jenom PR akce ČEZu — ale aspoň že tak. Elektromobily je třeba vidět v provozu a také na veřejně viditelných dobíjecích stanicích. Aby si jich kolemjdoucí/kolemjedoucí všimli, že existují a že existují ta dobíjecí místa. Jenže ČEZ a PRE stavějí v Praze dobíjecí místa (rozuměj obyčejné elektrické zásuvky, které má v ČR skoro každá domácnost) na schovaných místech — a navíc se na nich nedá platit běžnými penězi ani platebními kartami. To je podpora elektromobility „jak řemen“. Snad ve spodní části Václaváku PLÁNUJÍ tři dobíjecí místa — ty by snad mohla být veřejnosti viditelná (ale kdy to bude? A jenom tři).
Fakt ve spodní části Václaváku, není to fake? Tam, co
Fakt ve spodní části Václaváku, není to fake? Tam, co uprostřed vždycky stojí dodávka měšťáků, pokutující vjezd na pěší zónu? Tak to je zajímavý záměr, ale plně v souladu s píár 🙂
3 nabíjecí místa z lakovaného papundeklu.
3 nabíjecí místa z lakovaného papundeklu.
já myslím že je to stále jen simulace elektromobility,
já myslím že je to stále jen simulace elektromobility, takový symbolický srandičky aby bylo o čem psát. Těchhle pár kousků nebude v ulicích Práglu vůbec znát, to je jako prd ve větru 😉 Až všech pár tisíc rakovinometných taxi pražských přejde na elektro potom teprv to bude něco, jako třeba v Amsterdamu. 10ks DPP nestojí ani za řeč 😉
To je ulet, vazne:
Dopravní podnik hlavního města Prahy
To je ulet, vazne:
Dopravní podnik hlavního města Prahy hodlá elektromobily nasadit v rámci flotily referentských vozů určených pro služební jízdy zaměstnanců po městě.
Proc nejezdi metrem, či jinou „mastnou tyčí“? Neskutečné tohle, vážně! Co mají co jezdit vubec auty, zamestnanci DPP? 😀 😀
Nase republika je vazne neskutecny Kocourkov.
Když mají jistý příjem 104 Kč/km, tak to za něco
Když mají jistý příjem 104 Kč/km, tak to za něco musejí utratit, aby mohli dostat příští rok znovu dotace.
Zeptejte se prodejců Ioniqu, Egolfa, i3. Dostupnost je
Zeptejte se prodejců Ioniqu, Egolfa, i3. Dostupnost je neznámá. Ale koukám na foto jak puk.
Všíchni jsou si rovny, některé i rovnější.
i3 si můžete koupit hned zítra. Rozhodně není dostupnost
i3 si můžete koupit hned zítra. Rozhodně není dostupnost neznámá. Třeba v Hradci vám hned prodají skladovku.
Hmm, a nemyslel tím, vybavenou jakou chce on a ne
Hmm, a nemyslel tím, vybavenou jakou chce on a ne předváděčku? Ty se vždy prodávali ze slevou, protože je nikdo nechtěl, ale je fakt, že jsou „skladem“ 😀
Ale oni mají i skladovky s nulou najeto.
Ale oni mají i skladovky s nulou najeto.
Pokud nemají na stránkách u Hyundai nemsyl, tak mají
Pokud nemají na stránkách u Hyundai nemsyl, tak mají několik skladovek Ioniq electric rovněž.
Slyšel jsem o tom, že ty skladovky jsou problematické. Ale
Slyšel jsem o tom, že ty skladovky jsou problematické. Ale třeba to byl jenom kec.
ale, no tak.
BEV trteba propagovať. ľud (s)prostý o
ale, no tak.
BEV trteba propagovať. ľud (s)prostý o elektromobiloch vie iba okrajovo z drístov ôodborníkov“. ak si tá firma najme ľudí, ktorí s tými EV budú jazdiť kolom dookola, ude ich vidno, niekto si predsa niekde niečo vyhľadá a MOŽNÁ sa dostane aj k relevantným info.
to, že ionik-a kúpiť je vo hviezdach, neznamená, že takého leaf-a, fiat500e, smart-a2; 2+2 si v horizonte štvrťroka kúpiť nemôžete. konkrétne smart má takú dodaciu lehotu, leaf24; 30 sú na sklade. fiat vám z kalifornie dovezú cca dva roky po vyrobení od 12k.km od výberu, cez dovoz, papiere po komplet jazdu tri mesiace.
Jen pro zajímavost – dnešní dopoledne v Praze jsem
Jen pro zajímavost – dnešní dopoledne v Praze jsem napočítal na cestě, zaparkovaných i na nabíječce 15 elektromobilů – od Nissanů (5) přes VW (3),TMS (1),BMW i3 (2),Fiat 500e (2) až po jednoho Smarta ED a jednoho Ioniqa. Tomu říkám elektromobilita v praxi, moc hezký pohled.