Na vybrané kalifornské zájemce o elektromobil Tesla Model 3 čekají vskutku šťastné a veselé vánoce. Vypadá to totiž, že by se konečně mohli dočkat svého auta.
foto: Tesla
Už koncem listopadu pozvala Tesla ke konfiguraci Modelu 3 i „běžné zájemce“ mimo okruh zaměstnanců a rodinných příslušníků Tesla/SpaceX. A vypadá to, že by jim první auta mohla dodat už příští týden.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobil Tesla Model 3: oficiální dojezd 500 km
Výroba elektromobilu Tesla Model 3 začala na začátku letošního července. Od té doby se Tesla potýká s „výrobním peklem“, za které střídavě mohou dodavatelé a/nebo neschopní zaměstnanci.
Elon Musk, šéf Tesly, je nicméně podle všeho odhodlán začít dodávky běžným zákazníkům do konce letošního roku. Má co dělat, protože už na konci příštího čtvrtletí chce vyrábět 5000 kusů auta týdně!
Teď je to maximálně několik nižších stovek měsíčně. V nedávném konferenčním hovoru přitom Musk řekl, že očekává, že do konce roku se dostane výroba alespoň na několik tisíc kusů týdně. Držíme palce, moc času nezbývá.
Pět set kilometrů dojezd
Pět set kilometrů dojezd
A co jako ?!
A co jako ?!
No podle tohoto testíku Auto Bild by TM3 s LR baterií těch
No podle tohoto testíku Auto Bild by TM3 s LR baterií těch 500km opravdu mohl udělat i ve velmi nepříznivém případě. Ostatně další zajímavý výstup z testu je, že tepelné čerpadlo hraje v zimních měsících mnohem větší roli než dobrá aerodynamika.
Už jim pršej žádosti o konfigurace jedna za druhou.
Už jim pršej žádosti o konfigurace jedna za druhou.
..
..
,.
,.
vyjimecne souhlasim s nadpisem clanku. mohla by 😉 … jinak
vyjimecne souhlasim s nadpisem clanku. mohla by 😉 … jinak nerikal tady nekdo tak rok dva dozadu, ze to bude plne roboticke vozidlo?
Takže jako robotická by se měla sama vyrobit a doručit
Takže jako robotická by se měla sama vyrobit a doručit zákazníkovi 🙂
Všichni už víme jaký je Musk snílek. A s tím co už
Všichni už víme jaký je Musk snílek. A s tím co už dokázal jsme (většina z nás) s to mu ta zpoždění odpustit.
Tak snad se jim už konečně podaří výrobu nahodit,
Tak snad se jim už konečně podaří výrobu nahodit, nicméně se začínají objevovat náznaky, že díky problémům výroby v gigatovárně dochází ke světovému nedostatku baterií, těch kulatých. Dovolím si tedy trochu spekulovat:
Veškeré problémy s výrobou TM3 jsou dány jen a pouze faktem že se nedaří uspokojivě oživit výrobní zařízení v sekci odpovídající za produkci baterií. Navíc došlo k několika událostem, které stáhly dost značné objemy baterií, vzhledem k tomu že TM3 je nejnovější model a jeho výroba ještě není pořádně zahájena, byly chybějící baterie brány právě na jeho úkor.
Vzhledem k tomu že už bylo neúnosné, přistoupili k pořízení baterií ze světového trhu což vede na problémy, jejich nedostatek a růst cen. Takže produkční kapacita TM3 bude stále poměrně nízká, protože se budou muset ve větší míře spoléhat na baterie dodávané z celého světa, kterých je limitovaný počet. Tato situace bude trvat do doby než se podaří vyřešit problémy Gigatovárny.
Také tímto budou do budoucna limitovány všechny projekty Tesly.
Hádám tedy že budou rádi pokud se rozjede výroba alespoň tak, aby bylo možné vyrábět do 1k TM3 měsíčně.
Tvrdili, že problém je v kompletaci bateriových modulů
Tvrdili, že problém je v kompletaci bateriových modulů (skládání článků k sobě), nikoli ve výrobě jednotlivých článků.
No to může být také pravda, ale toto vyšlo
No to může být také pravda, ale toto vyšlo dneska:
extremetech.com/extreme/260046-teslas-gigafactory-problems-drive-massive-battery-shortage
engadget.com/2017/12/06/tesla-s-gigafactory-might-be-behind-a-global-battery-shortage/
Podle toho to vypadá že ani produkce samotných článků nenajíždí tak jak by měla. Může to být i tím jiným formátem, ale kdoví, a pokud e pamatuji, tak dokonce jsem někde četl, cca měsíc až dva dozadu, že zaměstnanci na produkci baterií jsou poněkud nekompetentní a to vede k poškozování vybavení a tedy problémům s produkcí.
Mě se tu válej čtyři nevyužitý 18650, nemám je Elonovi
Mě se tu válej čtyři nevyužitý 18650, nemám je Elonovi nabídnout, esi se mu nehoděj?
jestli chcete dělat dobročinnost…
Neříkám tak ani tak.
jestli chcete dělat dobročinnost…
Neříkám tak ani tak.
Podle toho, co jsem četl na electreku se ve volných
Podle toho, co jsem četl na electreku se ve volných prostorách gigatovárny hromadí hromady palet článků, které panasonic vyrobil a Tesla nezvládá zpracovat do skateboardů. Já bych tomuhle nevěřil. Kulaté baterky do modelu 3 už nemají formát 18650, ale 2170(0), a ty nikdo jiný než Tesla a Panasonic zatím nedělá, takže to podle mě vůbec nesouvisí.
články 21700 jsou již více než rok v sériové produkci
články 21700 jsou již více než rok v sériové produkci všech velkých výrobců baterií, tedy jmenovitě Sanyo/Panasonic, LG Chem, Samsung SDI a Sony/BMZ. Přitom všichni výrobci mají články na vesměs stejné úrovni jako Tesla/Panasonic.
Třeba takový Fisker prohlásil, že pro tu svoji superkárů má už „skoro hotové“ zázračné solid-state baterie, nicméně než se „podaří vyladit poslední detaily“ tak hodlají „dočasně“ používat 21700 NMC články od LG Chem.
Pro většinu zkušených čtenářů hybridu netřeba prohlášení překládat, pro nově příchozí to znamená že mají úplné ho.. a nikdo neví jestli vůbec se tento princip v dohledné době podaří dostat do sériové výroby, i kdyby to mělo mít horší parametry než současné technologie.
Hold je Tesla nenažraná, postavili jednu 100 MW baterii v
Hold je Tesla nenažraná, postavili jednu 100 MW baterii v Austrálii, staví se ještě jedna podobná v Koreji, a hned jsou baterky globálně vyžrané.
A jestli na to budou ve velké energetice ještě nějaké větší „zelené“ dotace, tak nakonec nemusí zbýt dost pro masouvou výrobu elektroaut, kde naopak dotace budou postupně končit.
Ja pise Pepa podemnou. Problem neni v clancich, tech
Ja pise Pepa podemnou. Problem neni v clancich, tech Gigafactory chrli vic nez dost, bottleneck je v kompletovani tech clanku do packu, ktere jsou nasledne do auta. Tam Panasic zaspal a delel to rucne, coz je nerealne a tak Musk okamzite alokoval sve inzenyry na automatizaci onoho procesu, coz se jim ocividine dari..
Olomouc prý už běží!
Olomouc prý už běží!
Už to mají i ofiko u sebe na webu, viz:
Už to mají i ofiko u sebe na webu, viz:
elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6218.html
Super! Hned to je prubnout 🙂
Super! Hned to je prubnout 🙂
Tak prave v Holomóco o ćezo nabijim.Vsade namraza a stojane
Tak prave v Holomóco o ćezo nabijim.Vsade namraza a stojane ani čip nechcou 🙂
SC v Olomouci je už funkčný?
SC v Olomouci je už funkčný?
Ano od včerejška(7.12)se tam dá nabíjet na 2
Ano od včerejška(7.12)se tam dá nabíjet na 2 nabíječkách Čezu, zatím bez čipu a zdarma, nevím jak dlouho to ale vydrží.
Včera jsem tam nabíjel a i další EV.
Nabíjela tam včera i Tesla S na superchargeres, tak snad fungují i ty?
Bez čipu jen asi 7 – 10dní.
SC by měly být také funkční.
Bez čipu jen asi 7 – 10dní.
SC by měly být také funkční.
Ďakujem.
Ďakujem.
Už to konečně jede, prozatím je to free.
Už to konečně jede, prozatím je to free.
http://img24.cz/images/12648696839947786254.jpg
A Tesla SC
http://img24.cz/images/46215445323974186319.jpg
Prý tam zapomněli dát rádio a počítadlo ujeté
Prý tam zapomněli dát rádio a počítadlo ujeté vzdálenosti. Píšou to tudle: http://www.seznam.cz/r/http%253A%252F%252Fwww.autoforum.cz%252Fzajimavosti%252Fjen-ve-svete-tesly-firma-do-modelu-3-zapomnela-dat-radio-a-pocitadlo-kilometru%252F/cSjD3zLHjEMWQG4L-dDXWg?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu. To abych snad tu rezervaci zrušil.
Však to tam všechno už začátkem prosince přidali –
Však to tam všechno už začátkem prosince přidali – pomocí softwarového updatu.
Tak to je vtip. Stačí na to SW, HW žádný netřeba,
Tak to je vtip. Stačí na to SW, HW žádný netřeba, respektive, ten už tam je. 🙂
Hádám, že jdou cestou nejmenšího odporu a rádio
Hádám, že jdou cestou nejmenšího odporu a rádio používá datové připojení přes SIM.
Tak to američanům nezávidím, mezi městy ve velkkých
Tak to američanům nezávidím, mezi městy ve velkkých státech je na tom GSM občas dost špatně. Teda i u nás třeba Vodafone je pořád docela zoufalost.
Nevim jak za velkou louzi, ale ja jsem jeste klasicke radio
Nevim jak za velkou louzi, ale ja jsem jeste klasicke radio skoro nepouzil.
Já mám klasické radio i v telefonu, v autě poslouchám
Já mám klasické radio i v telefonu, v autě poslouchám buď klasické nebo digitální. Jsou lidi, co poslouchají jenom muziku z telefonu, to je jasné.
To není můj případ. Telefon mám na telefonování. V
To není můj případ. Telefon mám na telefonování. V autě poslouchám ticho a nebo Spotify.
jo jo, ticho je v našich elektrouších k nezaplacení ! 🙂
jo jo, ticho je v našich elektrouších k nezaplacení ! 🙂 Už pár let mi v autech hraje ticho, nákupem elektromobilu, tam mám i klid ! 🙂
🙂
Zvlastni, ze me teda ve spalovaku v zivote nenapadlo jet
🙂
Zvlastni, ze me teda ve spalovaku v zivote nenapadlo jet bez radia nebo hudby. Pripadalo mi to divny. Ted jezdim vetsi cast cest potichu a nic divneho mi na tom neprijde. Naopak, kdyz jeste ztichne i klimatizace tak si ten klid fakt uzivam. Teda krome v noci. Nikdy jsem tak neusinal za volantem jako v “tramvaji” jak ji rikaji moji pratele. Jak nemusi clovek ani tou nohou preslapovat na brzdu tak to je fakt ukolebavka. Casto to pak musi zachranovat autopilot, na coz nejsem moc hrdej.
Uf uf
Uf uf
Neni to tak, ze bych cestu prochrapal. Jedna se spise o serii
Neni to tak, ze bych cestu prochrapal. Jedna se spise o serii mikrospanku. Nastesti musi clovek cas od casu lehce pohnout volantem aby mela tramvaj pocit, ze ho drzim. No a kdyz se mikrospanek nahodou zmeni v makrospanek tak se kvuli tomu tramvaj ozve a vzbudi me.
Treba to jednou budou moct vzit nase auta fakt uplne za nas:
http://archiv.ihned.cz/c1-65984700-bmw-postavi-v-cesku-polygon-za-ctyri-miliardy-po-kilometrech-silnic-se-budou-prohanet-samoriditelne-vozy
Alespoň, že seriózní automobilky myslí i na tuto stránku
Alespoň, že seriózní automobilky myslí i na tuto stránku bezpečnosti provozu a díky bateriím s rozumnou kapacitou dávají řidiči čas odpočinout si při pravidelném nabíjení 😉
🙂
Jj, mohla Tesla na tech baterkach trochu ubrat a ty SC
🙂
Jj, mohla Tesla na tech baterkach trochu ubrat a ty SC zpomalit. Takhle si clovek stihne kolikrat stezi dojit na zachod.
Jak to tak popisujete, tak už aby byla auta plně autonomní.
Jak to tak popisujete, tak už aby byla auta plně autonomní. Tohle není bezpečný způsob přepravy, pokud může nastat situace, že musíte rychle reagovat. Dělejte raději častější přestávky. Dobré je taky cvičit, ale je potřeba vědět co, protože někdy cvičení na chvíli probudí a pak tvrdě usnete. Dobrá jsou také dechová cvičení.
Já měl v autě na dálnici stejné ticho jako v EV, spíše
Já měl v autě na dálnici stejné ticho jako v EV, spíše větší, protože Mercedes to odhlučnění má fakt dobrý.
Hmm stále se něco učím….. Spotify jsem neznal +1 hmm
Hmm stále se něco učím….. Spotify jsem neznal +1 hmm dobrý. 🙂
Nejsem si jist, jestli to americké Tesly nemají jinak a
Nejsem si jist, jestli to americké Tesly nemají jinak a nepoužívají náhodou satelitní přijímač.
Jo, zrus ji prosimtebe.
Jo, zrus ji prosimtebe.
To byla ironie.
To byla ironie.
Ten clanek si objednala Skodovka, nebo Volkswagen?
Ten clanek si objednala Skodovka, nebo Volkswagen?