BMW a Porsche chtějí nabíječky s výkonem 450 kW

Když se Elona Muska ptali, zda nové Superchargery v3 nabídnou výkon 350 kW, odpověděl na to něco ve smyslu „Mluvíme snad o dětské hračce?“ To samé si podle všeho myslí BMW, Porsche a další.

Evropské automobilky chtějí dobíjecí stanice se stále vyšším výkonem. Otázka ale zní: budou vůbec k něčemu? Najdou v budoucnu dostatek využití?
foto: FastCharge

BMW, Porsche, Phoenix Contact E-Mobility, Allego a Siemens společně rozjeli výzkumný projekt FastCharge. Během tří let mají za podpory německého federálního ministerstva dopravy a digitální infrastruktury (a €7,8 mil.) zjistit, zda je možné vyvinout nabíječky o výkonu 450 kW a případně je postavit.

Cílem je přijít na to, jak do baterie naládovat až 500 A při napětí 900 V tak, aby auto bylo víceméně nabité během 15 minut. Při takových výkonech už ale bude nutné aktivně chladit nejen nabíjecí kabel, ale také zásuvky a konektor.

FastCharge hodlá stavět na dnešním evropském standardu rychlodobíjení CCS (Combined Charging System). To by znamenalo, že na nabíjecích stanicích s max. výkonem 450 kW by se mohly nabíjet i elektromobily, které až takový výkon nepodporují.

Cílem tříletého výzkumného a vývojového projektu je dotáhnout všechny technologie do průmyslové výroby. První prototyp by mohl být hotový už v přístím roce.

tisková zpráva

73 Comments on “BMW a Porsche chtějí nabíječky s výkonem 450 kW”

  1. Ahoj ve spolek, jen bych rád doplnil Vaše neúplné
    Ahoj ve spolek, jen bych rád doplnil Vaše neúplné informace o tom jak se bude účtovat u pomalejších či rychlejších dobíječek. Jelikož jsem byl letos opět na konferenci o elektromobilitě v Praze a byl tam Tomáš Chmelík z ČEZU tak to přesně popisoval. Čím výkonnější a rychlejší dobíječka, tím bude cena za dobíjení dražší. A to hned z několika důvodů, které jste tu sice tak nějak na střídačku jmenovali, ale trošku se Vám to pomotalo. Takže tady jsou ty důvody : rychlost, cena za rezervovaný příkon jako u domácích hodin – čím vyšší rezervovaný příkon tím vyšší Měsíční sazba ještě jednou podotýkám měsíční tudíž soustavná, nyní by se tyto dobíječky absolutně nevyplatili, dále jeto již zmiňovaná cena dané stanice s nezbytným chlazením kabelů a v neposlední řadě vzdálený dohled což jsou také soustavné peníze. Takže z toho vyplývá, že cena elektřiny je vlastně ta nejmenší položka a sám Chmelík přiznal, že nejlevnější dobíjení bude doma a u pomalých dobíječek, kde nebudou tak drahé výše zmiňované náklady a nebude třeba rychlého a dobití. Čez veřejně přiznal že současná cena 10 Kč za KWh je na hraně únosnosti. Namítal jsem mu, že pokud by lidé nabíjeli pravidelně za tuto a vyšší cenu, tak padá ekonomická výhoda elektromobilu za provoz a kor když stojí takévý ranec. Takže, kdo nebude mít garáž bude nejspíš platit podstatně více a provoz ho vyjde jako jezdit se spalovákem, pokud nezasáhne vyšší moc. A to prosím nyní ČEZ staví většinu stanic za Evropské dotace cca 50-60% ceny proplatí dotace. A aby si ti co mají garáž moc nevyskakovali, tak těm se pro změnu připravuje zdanění a to tak, že auto bude propojeno např. přes apku v mobilu na náš daňový systém a dobíjení auto neumožní, dokavaď se pomocí apky neodjistí. Takže asi tak……

    1. Hehe, já doma nabíjím 230V/10A(2300W) a v pohodě s tím
      Hehe, já doma nabíjím 230V/10A(2300W) a v pohodě s tím vystačím, dino ale chce dále podkopávat důvěru lidí tím, že bude podporovat mas_turbátory s nabíjecím výkonem. Ti po vzoru dnešních honičů kteří honí kilometrový dojezd a nekoupí dokud na jedno nabití nepřejedou zeměkouli kolem rovníku vytvoří mediální masáží tlak na pokračování nákupů rakovinometů.

  2. No za me by s rezervou stacily ty „aktualni:“ 350 kW (pri
    No za me by s rezervou stacily ty „aktualni:“ 350 kW (pri 1000V), dulezitejsi je za me spise to aby nabijecky byly dostupne vsude po evrope (tj abych se mohl v patek sbalit a v sobotu ficet na dovcu nekde po evrope a bez problem vsude nabil, ne jak dneska ze bych musel tydenni dovcu planovat pul orku predem pomalu jak expedici v africe).
    Tzn za me nejspodstatnejsi:
    1) moznost normalne zaplatit za dobiti na miste kartou (platebni ne „klubovou“)
    2) vetsi hustota nabijecek
    3) idealne moznost overit volne kapacity online v mobilu (abych nedojel s poslednimi kWh k dobijecce kde bude fronta na x hodin.

    S takovou bych si pak EV (jeste teda s podminkou zlevneni aut, coz ale verim ze brzo prijde) velmi rad koupil….

    Jen porad bych mel strach z letni dovolenkove sezony, kdy dneska je na hlavnich tazich v nemecku rakousku a spol bezne problem najit vubec misto k zaparkovani, jak to bude vypadat kdyz budou i nucene zastavky na dobijeni …. no snad to nejak pujde, v lete asi radsi budu litat…

      1. Model 3 objednany samozrejme nemam – psal svuj nazor na to, co
        Model 3 objednany samozrejme nemam – psal svuj nazor na to, co chybi dobijeci siti – superchargery jsou tomu dneska samozrejme nejbliz, I kdyz do „huste site“ maji jeste daleko, je to uz v zasade „pouzitelna sit“ – pri letosni dovolene jsem si i delal vlastni „simulaci“ jak by to vypadalo kdybychom ficeli teslou, a nebyl by to zasadni problem (oproti napr stavu pred 2 lety).
        Proc nemam objednany model 3? Duvodu je vic:
        1) nebudu si objednavat auto, ktere jsem v realu ani nevidel
        2) davat za auto 1,5 mega mi prijde jako vyhazovani penez
        3) autem dost cestuju po evrope (dovolenkove „roadtripy“) a trochu by mi asi vadil u tesly komicky maly kufr…

  3. zas kecy o tom, co chtějí, akorát tou dobou bude Tesla
    zas kecy o tom, co chtějí, akorát tou dobou bude Tesla opět o pět let napředu, ropný terorismus prostě podle Němců prostě musí pokračovat, ale už nyní mají pády v prodejích , lidi umí čekat 2 roky na auto, no problem 🙂

  4. Upřímně, jako současnému elektromobilistovi mi bude
    Upřímně, jako současnému elektromobilistovi mi bude postačovat, když po ujetí 500 km na jedno nabití dobiju tak za 45 minut. Rychlejší dobíjení nepotřebuji, mnohem užitečnější by byla online konektivita nabíječky s možností rezervace časového slotu.

    1. +1
      Bezešvý inteligentní propojení se sítí nabíječek a

      +1

      Bezešvý inteligentní propojení se sítí nabíječek a navigací s plánovačem cesty, tak jak to má Tesla je nutnost na kterou dinosauři kašlou nebo jim to vůbec nedochází. Velkobaterkový auto je jen jedna půlka řešení, druhou půlkou je napojenej systém nabíječek a bezstarostnej systém placení.

      1. Ono tak půjde i hezky odstupňovat cenu. 50 kW nabíječky
        Ono tak půjde i hezky odstupňovat cenu. 50 kW nabíječky budou třeba tou dobou za cenu elektřiny, 150 kW nabíječky se 100% přirážkou a 350 kW a výš s 300% přirážkou. Nebo nějaký ekvivalent. Za nevyužití rezervovaného slotu se účtuje cena maximálního výkonu x rezervovaná doba.

          1. No, záleží na tom, co je dražší. Jestli opravdu rychlá
            No, záleží na tom, co je dražší. Jestli opravdu rychlá nabíječka s tím vším okolo, nebo to místo. Vsázím vše na tu nabíječku. Provoz podle mě tu nabíječku stejně nezaplatí, bude nutné zahrnout nabíjecí sítě do ceny vozidel.

            1. Opravte mě, přemýšlel jsem o tom asi vážně jen pár
              Opravte mě, přemýšlel jsem o tom asi vážně jen pár vteřin v rychlíku…

              Když denně u stanice zastaví 3-4 auta aby zisk čistě z energie byl 100-200 (tj. 3-6k měsíčně). Nepočítám nájem místa a ušlý zisk z financí.
              a) to už nějakou tu stovku tisíc za 2 roky udělá, návratnost tedy nemusí být až tak hrozivá (když uvážíme vyšší vytížení)
              b) asi je lepší bonusovat rychlonabíjení, když za hodinu se tam vystřídají dvě vozidla namísto jednoho co tam bude stát hodin 2+ pro stejné nabití

              Ne?

              1. bonusovat rychlejsi nabijeni ma urcite smysl, ale zase je
                bonusovat rychlejsi nabijeni ma urcite smysl, ale zase je zapotrebi uvazit vetsi opotrebeni konektoru/stanice, kdyz tam bude nabijet vic lidi.

                Staci obcas mrknout v zahranici na konektory u Tesla SC, jak dostavaji zabrat kdyz se tam strida jedno auto za druhym…

                Co se te navratnosti tyce: 50kW stanice stoji 500.000,- a vice. Z toho musite vychazet… Kdybyste udelal v prumeru 150Kc denne, tak se vam jen ta stanice (bez financovani, bez udrzby, bez stavebnich uprav v okoli, bez papirovani se stavbou) bude splacet 10 let… Po zapocitani tech vice nakladu v zavorce tak to bude 20 let.

                Samozrejme v soucasne dobe 150kc denne neudelate (kdyz si takovy Leaf/iOn vezme 10-15kWh a na kazde kWh mate 2Kc hrubeho zisku, tak by se jich tam muselo vystridat 5-8, coz dnes neni sance), v budoucnosti asi jo. Jak zakalkulujete rust poctu EV a rust kapaci baterii necham na vas…

                1. Nemáte náhodou přehled o vývoji cen dobíjecích stanic?
                  Nemáte náhodou přehled o vývoji cen dobíjecích stanic? Přeci jen, když se jich postaví 10x,100x tolik, tak bych čekal razantní pokles ceny. Nebo alespoň stejná cenu za vyšší výkon. Na kolik vychází jeden Tesla SC?

                2. Cenu Tesla SC neznam… Tesla je neprodava 🙁
                  Cena se da

                  Cenu Tesla SC neznam… Tesla je neprodava 🙁
                  Cena se da akorat tak spocitat podle vypisu pro SEC, kde je uvedeno celkova ucetni hodnota site superchargeru. To kdyz podelime poctem stojanu tak dostaneme pribliznou prumernou cenu. Samozrejme vcetne pripadnych pozemku, stavebnich uprav, papirovani, atd…

                  Co se tyce klasickych 50kW stanic, rekl bych, ze nove stoji furt stejne. Mam zkusenost s ABB, DBT a efacecem. Naposledy kdyz jsem poptaval tak nejlevnejsi byl efacec, nejdrazsi ABB. S Cinanama nemam zkusenost, ale celkove spolehlivost tech stanic je mam dojem bidna u vsech stejne a rozhodne se neda verit reklamnim letakum.

                3. ano, vyjimecne se da dohodnout nejaka „spoluprace“ nebo
                  ano, vyjimecne se da dohodnout nejaka „spoluprace“ nebo zakoupeni osekane verze s nizsim vykonem, ale normalne vam to neprodaji…

                4. EFACEC 50 kW – přívod 2 kabely 5x16mm2 (jeden na AC a druhý
                  EFACEC 50 kW – přívod 2 kabely 5x16mm2 (jeden na AC a druhý na DC) – skutečně jen zapojíte a nabíjíte. Vlastní zkušenost a velká pochvala! Žádný problém.

                5. a jakpak vam to nabiji nove e-Golf s tou novou vetsi baterkou?
                  a jakpak vam to nabiji nove e-Golf s tou novou vetsi baterkou? 🙂
                  hmm…
                  anebo zas obracene, kdyz omezite vykon stanice a nasledne pripojite Hyundai Ioniq?

                6. Tohle bych rád vše vyzkoušel. Naše zkušenosti s EFACEC
                  Tohle bych rád vše vyzkoušel. Naše zkušenosti s EFACEC jsou jen z Kamenice nad Lipou při otvíračce pivovaru po 70ti letech, kdy EFACEC zapůjčil rychlonabíječku a fakt se to jen zapojilo a nabíjelo vše, co přijelo: 3x Tesla, Peugeot iOn, 2x Kia Soul EV, Nissan Leaf a e-NV200. Díky EFACEC a pivovaru za energii! Bohužel je to zatím minulost. Do budoucna se uvažuje …

                7. Ano, vami zminovane auta jsou kompatibilni. Kez by to stejne
                  Ano, vami zminovane auta jsou kompatibilni. Kez by to stejne tak platilo i pro ty nove co jsou na trhu jen kratce…

              2. Podle mě převáží pořizovací cena a provozní náklady
                Podle mě převáží pořizovací cena a provozní náklady natolik, že to nějaké poplatky za provoz nikdy nebudou mít šanci vykrýt. Hraniční je to už u 50 kW stanic. U těch mnohem rychlejších bude nějaká platba za nabití směšnou částkou vzhledem k nákladům na vybudování a provoz.

                1. tezko rict, Tesla pro Semi kamion garantuje 7 $centu/kWh. A
                  tezko rict, Tesla pro Semi kamion garantuje 7 $centu/kWh. A vykon ma byt kolem 2MW. Takze uvidime…

            2. Jestliže se bavíme o budoucnosti, kdy elektrických aut na
              Jestliže se bavíme o budoucnosti, kdy elektrických aut na silnicích bude srovnatelně se spalovacími, tak se samozřejmě zaplatí.

              A ať se na to dívám z jakékoli strany, tak z hlediska zisku je vždy nejvýhodnější protáčet co nejvíc kWh za co nejkratší dobu.

                1. Jak už jsem psal, obávám se že to zaplatíme nakonec mi
                  Jak už jsem psal, obávám se že to zaplatíme nakonec mi motoristi a bude hodně drahé . Už dneska chtějí za 50 Kw stanici 9-10 Kč/Kwh.

                  Na dálkové cesty když pořebuji dobít jednou za týden OK, ale co ty tísíce motoristů co nemají garáž a budou odkázání jen na rychlé dobíjení.

                  Dneska obslouží rychlodobíječka tak max 48 Aut za 24 hodin teoreticky nějakých 8000 Km nabití když pojede na plný výkon .

                  Benzínový stojan dá cca 20 litrů za minutu to je teoreticky 28880 litrů benzínu na ujetí 480 tis. Km

                  Takže za jeden benzínový stojan v ceně plácnu 300 tis?
                  budu muset být 60 rychlodobíječek v ceně 30 mil?

                2. Tihle motoristé nebudou odkázáni na rychlodobíjení, to by
                  Tihle motoristé nebudou odkázáni na rychlodobíjení, to by bylo neefektivní. Tihle motoristé budou nabíjet z běžných pětikolíků 16 a 32 A. Těch za cenu jedné rychlonabíječky postavíte stovky.

                3. Ten běžný motorista by to musel denně cca na 1-2 hodiny
                  Ten běžný motorista by to musel denně cca na 1-2 hodiny připojit k tomu pětikolíku a zase odpojit a uvolnit místo jinému vozu.Nehledě na 3f dobíječku ve voze,taký není levná

                  Nemyslím si že by to

                  1. Bylo reálné v jakém koliv počasí
                  2. by se to někomu chtělo dělat

                  Vím bereme to z našeho pohledu, mám garáž neřeším to je to pohoda. Ale už jsem línej když úplně není potřeba to připojovat kdekoliv jinde a tahat kabel než z wallboxu v garáži.

                  Možná bude i indukční dobíjení kdekoliv na parkovišti,ale i tak to musí někdo zaplatit.

                4. Ten běžný motorista musí někde to auto parkovat. A na tom
                  Ten běžný motorista musí někde to auto parkovat. A na tom místě bude mít ČEZ pětikolíky vylepšené o datové rozhraní a je to. Většina lidí, co nemá garáž, bydlí na sídlišti nebo v bytovkách. Jaký je problém postupně u parkovacích míst vytvářet nabíjecí kolíky? Mohou vznikat postupně 50 let, rychlejší nástup elektromobility stejně nebude.

                5. Je legrační vysvětlovat pořád běžným motoristům, že
                  Je legrační vysvětlovat pořád běžným motoristům, že běžný motorista mění auto v průměru 1x za 15 let, takže nás nikoho situace v roce 2032 netíží. A to jsou jen ti, kteří ho vyměnili dnes. Ti co ho budou měnit v roce 2018 dojdou na řadu v roce 2033 atd. atd. A když vidíme, jak masivně zlevňují spalováky a jak je nakupují lidé o106, tak ani ten 2032 moc nehrozí. Tu pomalou zásuvku může mít obratem už dnes před barákem/na pracovišti/u krámu/u kina/v podzemních/ v nadzemních garážích atd. atd. opravdu každý. Jakmile sousedí parkovací místo jen trochu se zdí objektu, může tam být 230V 10A ihned. Ale přesně jak píšete, máme spousty času.

                  Občas přemýšlím, jak se u nás vlastně učí dějepis z hlediska technologií. Jak si žáci zřejmě představují, že vynálezem koňky se zrušily všechny povozy a sedlání koní a jezdilo se ze dne na den výhradně koňkou. Všude. Pak zase ti naši předci z roku na rok sežrali všechny koně (to musela být pařba) a už jezdili jen parními vlaky a paromobily………

                6. Běžný motorista také chodí nakupovat. Je to jen o tom,
                  Běžný motorista také chodí nakupovat. Je to jen o tom, aby fšude byly obyčejný zásuvky spouštěné tím co nám zde vpravo nahoře běží reklama. Ať se na mne nikdo nezlobí, ale toto je systém který si představuji. Žádný čtečky, stejně dnes každý jezdí s mobilem, převod peněz na kredit je již 20 let jednoduché jako facka, je jenom jeden kontakt který ví jak platím…. každý ví dopředu kolik zaplatí…..

      1. To si nemyslím. Těch superrychlonabíječek nikdy nebude
        To si nemyslím. Těch superrychlonabíječek nikdy nebude dost. A upřímně, kdybych měl auto formátu Octavia Combi se spotřebou kolem 18 kWh/100 km (kombinovaně, ta hodnota je dosažitelná) a 100 kWh baterií, asi by mě stačily rychlonabíječky do 150 kW jako mají dnes Tesly. Rychlejší jsou zbytečný luxus.

  5. off
    Ghosn alias Renault-Nissan-Micina chce do roku 2022

    off

    Ghosn alias Renault-Nissan-Micina chce do roku 2022 vyrobit a prodat 9 milionů elektroplechovek.
    Ghosn je borec.

    The CEO says the three automakers will share four platforms through which nine million EVs will be produced and sold by 2022. He said:
    “Now we’re saying: One platform. One set of batteries. One set of motors. We’re going to go together because our objectives are mass marketing and profitability.”

    https://insideevs.com/nissans-carlos-ghosn-electric-vehicles/

  6. Podle meho to je jen skryta podpora. Samozrejme ze to jde, ale
    Podle meho to je jen skryta podpora. Samozrejme ze to jde, ale kdyz se automobilkam poskytne nejaka dotace, musi to byt nejaky nadpozemsky vedecky ukol.
    Ja osobne bych to resil dvema konektory, kazdy 225kW. Zadne chlazeni kabelu, standardni konektory atd. Ja vim, kazim jim dotace.

    1. Tak vyhozené ty dotace úplně nejsou, chlazení nakonec
      Tak vyhozené ty dotace úplně nejsou, chlazení nakonec stejně bude potřeba, spíš jde o natahování, aby si mohli říct o dotace pak ještě jednou při vývoji už prakticky výhodnějšího opravdu nutně chlazeného nabíjení nad 700 (2×350) kW pro nákladní vozidla.

    1. Jak podezreni, podle meho to je jasna vec uz 2 roky. Kazde
      Jak podezreni, podle meho to je jasna vec uz 2 roky. Kazde auto ktere ma ridici jednotku Bosch je manipulovane. Ladeni emisi nedela zadna automobilka sama, vzdy za ucasti Bosch. Kdyby jedna automobilka umela dodrzet emise legalne pod limitem, tak by to know-how Bosch uplatnil u vsech. logicky kdyz musel podvadet VW, tak podvadeli vsichni. Jen delaji z nas uplny blbce. Ja na ne s*** z vysoka a jezdim 100% elektricky a uz zadny spalovak nepripada v uvahu.

      1. presne. Emise manipuluji vsichni. Uplne vsichni. Proste to
        presne. Emise manipuluji vsichni. Uplne vsichni. Proste to nejde ani dodrzet, pokud ma mit motor parametry jake ma (lepe receno mel). To, ze nekdo vynalozi cas a cele tymy lidi, aby vymyslel neco, co obejde mereni emisi, nam pak chteji nabulikovat, ze stacilo par mesicu na to, aby nekdo jiny si sednul a lusknutim prstu vymyslel prehrani jednotky a najednou to emise dodrzuje a auta ma stejne parametry? ;o) Oni tomu snad v tech automobilkach veri, nebo si mysli, ze jsou vsichni fakt uplny trotlove. Aha. vy jste vynalozili cas, penize, lidi a ono to slo takhle lehce vyresit? ;o) No. A za pravdu mi davaji nove vozy. Napr minuly tyden jsem mel cely tyden Skoda kodiaq 2,0TDI 190k. Novy motor, nova jednotka. To auto vuuuubec, ale vuuuuubec nejede. Jinak prevody, jinak kroutak, … proste nic linejsiho jsem jeste nevidel. To VW golf 2,0TDI 110k je proti tomu raketa. Ano. Pred kauzou a po kauze je to sakra znat.

        1. Dvakrát měř a jednou řež. Spěchej pomalu. Práce
          Dvakrát měř a jednou řež. Spěchej pomalu. Práce kvapná, málo platná. Co se vleče neuteče. Co můžeš udělat dnes, odlož na pozítří a máš 2 dny volna. Dočkej času, jak husa klasu. Ráno moudřejší večera. Život je příliš krátký na to, abychom spěchali. Nač spěchat, i diamant byl nejdříve jen trpělivý kus uhlí.
          Nakonec velikán Komenský: „Všelijaké to kvaltování toliko pro hovada dobré jest!“ 🙂

  7. jde to, ale dve nabijeci mista spolykaji 1MW a to uz je jako
    jde to, ale dve nabijeci mista spolykaji 1MW a to uz je jako pul ulice… ve meste moc takovych nabijecek nebude 😀 a kompatibilitu bych taky neresil, nema cenu zabirat 450kw nabijeci misto autem, ktere podporuje pouze 50kw rychlonabijeni… 450kw je jeste celkem daleko, a navic 450kw nabije elektroautu za 30 minut pres 200kwh, coz staci na ujeti skoro 1000km :X nebo 15 minut na 500km, to uz spolehlive nahradi spalovaky… protoze na 500km vyletu, si clovek muze dovolit dat 15-20 minut pauzu.

    1. anebo se muzete inspirovat u Tesly a z jedne vykonove
      anebo se muzete inspirovat u Tesly a z jedne vykonove elektroniky napajet nekolik stojanu a dynamicky presouvat vykon. Takze kdyz se nabiji jedno auto, tak az 450kW, kdyz dve tak treba kazde 220kW a kdyz 4, tak kazde 110kW… To by slo ne? Tesla to dela pro 2 stojany, ale nevidim duvod proc to nerozhodit na vic stojanu…

      Jak to delaji nove 40-ti a 50-ti pozicove SuperChargery zatim neni znamo, ale na zadne fotce jsem nevidel 20 standardnich kabinetu, takze je mozne je to uz tak maji… A BMW s Porsche se opet snazi dohnat neco co uz Tesla ma dneska… Doufam ze az se rozjede vyroba Modelu 3, tak Tesla da nejake nove info k tem novym SC. Rozhodne totiz nepouzivaji standardni HW co jsem videl na fotkach.

      Konec koncu, Model 3 podle EPA dokumentu podporuje 525A…

      1. aby stojan vedel nabijat viac aut naraz musel by byt schopny
        aby stojan vedel nabijat viac aut naraz musel by byt schopny komunikovat s kazdym autom zvlast pocas nabijania a dodavat mu roznu uroven napatia a prudu. Co nie je neriesitelny problem, len to nie je tak,ze mam jednu vykonovu elektroniku a pustim to do styroch aut.

          1. Tesla rozdeluje vykony nielen na superchargeroch (pre dve
            Tesla rozdeluje vykony nielen na superchargeroch (pre dve tesly) ale aj teslace wallboxy sa daju nakonfigurovat tak, ze az styri zdielaju jeden privod elektriny tak aby neprekrocili jeho kapacitu a inteligentne rozdeluju nabijaci prud az do styroch tesiel podla toho ktora na aky stav nabitia baterie, ako ma nastaveny limit maximalneho nabijacieho prudu a ako ma nastaveny limit kapacity nabitia baterie.

            1. ano, ale na rozdil od DC to neni nic narocneho a dela to kde
              ano, ale na rozdil od DC to neni nic narocneho a dela to kde kdo.

              inChaNet, EVSELECT, SAMPRO, EV Expert, Elmont (a dalsi…) dokonce nabizi regulaci podle spotreby ostatnich spotrebicu v baraku, tak aby se neprekrocil dostupny prikon na pate baraku. Takze pokud mate napr. 32A jistic, muzete nabijet 32A, a pokud se v baraku zvedne spotreba, nabijeni se automaticky omezí (zpomalí) do doby než se spotreba v baraku zase snizi zpet.

              1. Tohle je jedna ze silných stránek českých firem, že to
                Tohle je jedna ze silných stránek českých firem, že to umí. Sám mám na vlastní kůži vyzkoušeno, že to moc pěkně funguje. Výkon, který je právě k dispozici naplno využít a v případě dalších odběrů regulovat (omezovat) a při odpojení odběrů opět najet na plný možný výkon. Díky za to!

        1. Myslím ,že zaplatíme a to mnohem více, než se platí za
          Myslím ,že zaplatíme a to mnohem více, než se platí za benzín v přepočtu na elektřinu.

          Už dneska rychlodobíjení mimo tesly, která to má v ceně vozu je luxus jak finanční , tak časový.

          Časový luxus časem odpadne, tomu věřím,ale nen finanční ….

Napsat komentář