Francouzská firma představila plně robotické taxi na elektřinu

Navya, francouzský výrobce stejnojmenných robotických minibusů, představil novinku jménem Autonom Cab. Robotické taxi na elektřinu má jít na trh už za rok!

Robotický elektromobil Autonom Cab se umí po městě pohybovat bez potřeby řidiče
foto: Navya

Robotický elektromobil Autonom Cab společnosti Navya může být vybaven 22kWh nebo 33kWh baterií. Díky tomu zvládne jezdit až deset hodin s 1-6 pasažéry při průměrné rychlosti 50 km/h.

Max. rychlost je díky elektromotoru o výkonu 15 kW (25 kW špičkově) omezena 89 km/h. Auto je vybaveno 10 LIDARy (tři 360°, sedm 145°), 6 kamerami, 4 radary, 2 GNSS anténami a 1 inerciální měřící jednotkou. Vývojáři cílili na minimálně trojitou redundanci všech systémů.

Auto má jít podle společnosti Navya na trh už v druhé polovině roku 2018. Partnerské společnosti nicméně mohou vůz poptávat již dnes. Vyrábět se budou v továrně v Lyonu. Cena zatím nebyla upřesněna.

Specifikace:

Délka/šířka/výška (m): 4,65/1,95/2,10
Světlá výška (m, prázdné/plně obrazené): 0,20/0,14
Hmotnost: 2000 kg
Nosnost: 500 kg

10 Comments on “Francouzská firma představila plně robotické taxi na elektřinu”

  1. Jesli mě na ZDŠ naučili správně počítat tak 10 hodin
    Jesli mě na ZDŠ naučili správně počítat tak 10 hodin při průměrné rychlosti 50 km/h znamená dojezd 500 km. A deset hodin odběru energie z 33 kWh baterie znamená průměrnou spotřebu 3,3 kWh/hod, tj. s nějakými ztrátami vychází průměrný výkon motoru na pohon přes dvě tuny těžkého auta kolem 2,5-3 kW !

    Pokud to za těchto podmínek opravdu funguje tak klobouk dolů. Nebo počítám špatně ?

    1. Počítáte dobře. To v článku jsou jen marketingové kecy,
      Počítáte dobře. To v článku jsou jen marketingové kecy, které s realitou nemají nic společného.
      Každému, kdo někdy jel v elektromobilu je hned jasné, že takto velké a těžké auto bude mít spotřebu kolem 15 kWh na 100 km. tj. ujede maximálně 200 s odřenýma ušima v zimě 150 km.

      ale musí se lhát a mlžit, takže 10 hodin zní daleko líp, než 150 km.
      Nechápu proč to auto nemá minimálně 60kWh, stejně jako Bolt? Nebo i 50 by asi stačilo, prootže zase je to určené do města bude jezdit pomalejší rychlostí.

      1. Vy mate nadani behem zlomku vteriny posoudit vec spatnym
        Vy mate nadani behem zlomku vteriny posoudit vec spatnym zpusobem. nekdo tomu rika intuice, jini zase hloupost. Clanek na hybrid.cz je osekany a laicky prelozeny. Takze vypoved 0,0. Prectete si udaje od vyrobce a pak muzete fundovane posoudit jak vsichni „lzou“.

        1. Tak údaje výrobce z vašeho odkazu jsem si přečetl a podle
          Tak údaje výrobce z vašeho odkazu jsem si přečetl a podle mě to jsou podobné nesmysly jako ty v článku. Namátkou:

          – nabízejí dvě alternativní baterie 22 nebo 33 kWh, ale udané nabíjecí doby, doby provozu i další parametry včetně hmotnosti jsou pouze jedny. Přitom by logicky měly být odlišné pro každou kapacitu

          – average autonomy píšou 10 hours max. Možná chápu špatně pojem average, ale pokud je to opravdu průměrná střední hodnota, proč tam zároveň píšou to max ???

          – charging udávají 9 hrs. for 16 A nebo 5 hrs. for 32 A. Slušný výrobce by přidal informaci při jakém napětí nebo počtu fází to berou. Samozřejmě dokážeme hodně odhadnout ale napětí je v kontextu s proudem podstatný údaj a přesto zcela chybí

          atd..

    2. V prezentaci toho auta nic o 10 hodinách a průměrné
      V prezentaci toho auta nic o 10 hodinách a průměrné rychlosti 50km není. To si pan Horčík vymyslel. V prezentaci se píše ohledně 10 hodin pouze „Average autonomy hours – 10 hours max“. Ostatně dané auto má maximální a operativní rychlost tak nízkou, že průměr 50km/h by dosáhl jen velice stěží. V městském provozu bývá průměrná rychlost do 25km/h, a u autonomních vozů bude zřejmě ještě o něco málo nižší.

Napsat komentář