ČEZ rozšíří síť rychlého dobíjení o 63 stanic z dalšího evropského grantu

ČEZ uspěl v evropském grantovém řízení na výstavbu dalších 63 rychlodobíjecích stanic. Jde opět o program Connecting Europe Facility (CEF), jehož prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy instalací dobíjecích bodů podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Elektromobil Volkswagen e-Golf u dobíjecí stanice společnosti
foto: ČEZ

Dalších 63 nových veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily vyroste u hlavních tahů napříč Českou republikou. Stanice umožňující dobití většiny běžné kapacity baterií během necelé půlhodiny vybuduje v letech 2017–20 Elektromobilita ČEZ díky grantu z evropského programu CEF.

Jeho získání nedávno definitivně stvrdila podpisem grantové smlouvy Evropská komise, resp. její výkonná agentura INEA (Innovation and Networks Executive Agency). Celkový rozpočet projektu je ve výši 2,937 mil. EUR; z toho 2,496 mil. EUR tvoří grant EK a zbylých 15 % činí spoluúčast ČEZ.

Poprvé získal ČEZ evropské prostředky na výstavbu rychlodobíjecí infrastruktury (projekt „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“) pro elektromobily loni a dosud přinesly vznik celkem 7 stanic rychlého dobíjení (u dálnic D0, D1 a D8). Další desítky dobíjecích míst jsou ve fázi přípravy a vyrostou ještě letos a v roce 2018.

Nad rámec těchto lokalit ČEZ průběžně staví i stanice z vlastních prostředků – letos takto vzniklo nebo v brzké době odstartuje provoz zhruba 10 stanic (rychlodobíjecích i normálních).

„Pro rychlé cestování mezi městy je výstavba rychlodobíjecích zásadní podmínkou. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám umožní výrazně urychlit výstavbu tohoto typu stanic. Je pro nás ctí, že Elektromobilita ČEZ je v této oblasti etablovaným a důvěryhodným partnerem Evropské komise a jsme připraveni kvalitně a spolehlivě naplnit deklarované cíle projektu. Vedle toho rozšiřujeme dobíjecí síť i z vlastních prostředků a současně budujeme nabídku souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje,“ vysvětluje Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.

„Jsem hrdý na to, že EU a INEA podpoří projekt, který bude dále rozvíjet elektromobilitu v České republice, posílí přeshraniční interoperabilitu dobíjecích sítí ve střední Evropě a usnadní lidem cestování mezi městy a regiony. Díky programu Connecting Europe Facility tak vznikne 63 nových rychlodobíjecích stanic na hlavních dopravních tazích v rámci EU,“ říká Dirk Beckers, ředitel agentury INEA.

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice – vedle 35 rychlodobíjecích stanic je řidičům k dispozici i padesátka tzv. stanic normálního dobíjení. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou.

ČEZ souběžně v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

tisková zpráva

75 Comments on “ČEZ rozšíří síť rychlého dobíjení o 63 stanic z dalšího evropského grantu”

      1. To by muselo být euro zlatá cihlička, ne cár papíru
        To by muselo být euro zlatá cihlička, ne cár papíru krytý dluhy všech zemí EU kdyby to byly 3 mld. Při střízlivém kursu 25,- Kč za 1 Eur je 2,5 milionu Eur jen 62,5 milionu na stole v českých. I tak je to bohatě na zaplacení všech 63 stanic, záležet bude na kurzu a odkud se budou nakupovat. Instalace je pak věcí českých plateb.

  1. Já bych zde veřejně požádal ČEZ jako matičku, aby
    Já bych zde veřejně požádal ČEZ jako matičku, aby domluvila děťátku, dcerušce ČEZ ESCO, aby hejbla sakra konečně zadkem. Je sice hezké, že blokujete veřejné peníze na veřejné nabíječky, ale to je tak asi všechno. S prvními jste se pochlubili v roce 2016, končí rok 2017 a „projekt „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“ – vznik celkem 7 stanic rychlého dobíjení (u dálnic D0, D1 a D8). Další desítky dobíjecích míst jsou ve fázi přípravy a vyrostou ještě letos a v roce 2018.“
    Takže bychom byli za elektromobilisty rádi, kdyby se scénář neopakoval, a kdyby jste laskavě začali utrácet ty peníze ihned a otevírat stanice jak na běžícím pásu.
    Protože „dalších 63 nových veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily u hlavních tahů napříč Českou republikou. v letech 2017–20 díky grantu z evropského programu CEF“ vidíme při tomto přístupu „3 v roce 2018, 7 v roce 2019 a další desítky v roce 2020“.
    Kdyby jste mi náhodou chtěli pánové a dámy něco namítat, tak se zkuste chytit za noc a podívat do Polska, jak se to má dělat.
    Greenway Polska začal o prázdninách 2017, je konec listopadu 2017 a má tam z 0 celkem 15 rychlonabíječek, doslova za pár měsíců. Greenway Polska nekecá a dělá, do konce roku 2018 jich bude mít 75 (během 18 měsíců). Cílový stav rok 2020, za 3 roky, je zhruba 200 v celém Polsku.
    ČEZ od roku 2011, za 6 let, zprovoznil 35 rychlonabíječek. Zbylých 50 jsou pomalé sloupky, tedy obyčejné zásuvky na úrovni domácí 230V 16A (3,6 kW výkon, postupně zrušeny a přemontovány) a domácí červený pětikolík 400V 16-32A (11-22 kW výkon, většinou se o příkon 2 zásuvky na sloupku rozdělí, montována je vznešenější dražší varianta evropský Mennekes).

    1. Vono to neni jenom v Poland s tim stavenim tech nabijecich
      Vono to neni jenom v Poland s tim stavenim tech nabijecich stanic.
      Dik za info p.Radovan.
      Jen mne prekvapuje, ze si ta drza CEZ zada o grant od EU, moc to nechapu?Jako proc?
      A Pre este jede na svem pisecku?
      Jinak nechapu, jak se tady furt resi cyklostesky…kdy za tu dobu mohly byt na tech cyklosteskach taky dobijeci sloupy, a mozna i to by uz davno pohnulo s prodejem e/kol a celkovou infrastrukturou dobijeci a ne jen ty e/kola pujcovat.
      Ale jinak chapu ten stesk, byt‘ to Poland furt nadavame jaky to sou psonci a jak kseftujou s retezcema atd…

  2. je to k zblití velebnosti 🙁 Tohle neni dotace pro provoz
    je to k zblití velebnosti 🙁 Tohle neni dotace pro provoz EV, tohle je zlodejina za nase dane !!! Hlavne ze soudruzi z CEZu berou miliony, aby ne, kdy jsou tak „uzasni manageri“ a vykazuji megazisky… a my to vsechno zaplatime :-((( a pak znovu az na jejich elektro cerpackach budem tankovat 🙁 a znovu na DPH treba a tak dal… Kdo takhle podporuje Teslu? jen ji hazej klacky pod nohy a x let se ji vysmivaji nej pohlavari vsech automobilek, ted zjistujou ze jim ujel vlak a ………… dal NO Coment, zbytecne se rozciluju… jdu se radsi projit 🙂

  3. Tohle je lumpárna na druhou. ČEZ si tady staví za peníze
    Tohle je lumpárna na druhou. ČEZ si tady staví za peníze daňových poplatníků stanice a když by tam majitel EV chtěl nabíjet, musel by zaplatit 6000 korun ročně paušál. Takové stanice jsou k ničemu, protože se vyplatí jen zlomku řidičů a zbytek je využívat nebude.

    1. Jestli chceš vidět kapitalizmus bez „regulací a šikany“ z
      Jestli chceš vidět kapitalizmus bez „regulací a šikany“ z Bruselu, tak se postav v bílemém saku na rušnou křižovatku a kolem sebe jezdit/zastavovat/rozjíždět dieslová auta. (dle zvyklostí v ČR bez šikany a buzerace z Bruselu – tedy bez DPF). Myslím, že po 5 hodinách budeš na dotace pro EV pohon koukat jinak…

      1. Na procitnuti nepotrebuje ani bile sako. Nedavno jsem stal par
        Na procitnuti nepotrebuje ani bile sako. Nedavno jsem stal par minut na krizovatce a popojizdeli jsme po metrech k semaforu. Byl mraz a motory byly studene. Takovy omamny smrad z vyfuku a kvanta nespalenych uhlovodiku. Topeni jsem prepnul na vnitrni okruh, ale smrad byl uz v kabine. nevim ktera elektrarna vyrobila elektrinu pro mou baterku. Ale urcite si lide u te elektrarny nemuseli zacpavat nos.
        Stat dava dotace na hodne veci, ale nekteri jsou zaryti odpurci dotaci a zrejme nevyuzili ani dotace poskytovane na skolstvi 🙂

        1. Bohužel si toho užívám v elektromobilu také měrou
          Bohužel si toho užívám v elektromobilu také měrou vrchovatou. Jako řidič elektromobilu i jako cyklista.
          Pokud člověk stále jezdí v ropáku, je jaksi „odolnější“, protože tam má i svůj vlastní smrad ze svého vozu. Kdo říká že ne, ať si dojede do garáže a s chladnoucím spalovací motorem a autem si tam posedí a podýchá. To je i důvod, proč mají garáže povinně příčné odvětrávání. To je i důvod, proč lidi nechtějí mít přímý vstup z garáže do domu, že tam proniká smrad z auta. Vnitřní okruh to trochu řeší, pokud je zapnutý včas.
          Jako cyklista mám zhruba kilometr bez cyklostezky a musím stát na jedněch semaforech u velké křižovatky. U křižovatky se ropáci rozjíždějí, to je pecka. U úseku bez cyklostezky jedu do kopce s převýšením 80 metrů, to co tam předvádí ropáci je fakt labůžo. Ano, mohu to objet po našich skvělých turistických cyklostezkách údolíčkem potoka 3 km zprava nebo zleva, ovšem závěrečných 0,5 km jedu opět s auty a ten krpál je stejný.

                1. To by šlo, ale kolo by to se mnou dohromady neuvezlo. A to
                  To by šlo, ale kolo by to se mnou dohromady neuvezlo. A to bych si nebral ty potápěčské zátěžové pásy 🙂 Musel bych v ekolo.cz pořídit nějaký bytelnější stroječek. Žádný hliník z Humpolce, ale poctivou tankovou ocel Ukrajina, baterky z náklaďáku a motor z ještěrky. A už by to jelo, TV NOVA zas a znova. A ještě lépe, pokud bych se na tom vysekal – oblíbená reportáž všude se válí kusy masa, kolem tečou potoky krve……

                2. ..tak mne napada, jakej ma smysl polemizovat nad jizdou v
                  ..tak mne napada, jakej ma smysl polemizovat nad jizdou v plynove masce?
                  Kdyz to reknu s pohledu chodce,kterej musi po svych do prace na Tram,Bus, pesky, tak dejcha to samy na blbych precpanych tepnach a plus semafory po kazdych 10 metrech, ba ct to je za zacpy, kdyz mame obchvaty a tunely? Uprimne to nijak nepomohlo, je to este horsi a proc?
                  Jeden priklad, auta sou cenove levny a uvery na ne taky fungujou lepe nez pred cca 10 lety.
                  Cyklostesky sou pruser, a pesi zony s prikazanou jednosmerkou nam taky sebraly moznost misto auta vzit kolo a este ten zakaz seeqway je uplna utopie, jak mit na chodniku kyslik.
                  A proc vsechny ty hejblatka nemaj vlastne jizdni pruh misto aut na ropu?

                3. Chcete si pořídít skládací elektrokolobězku na pochůzky
                  Chcete si pořídít skládací elektrokolobězku na pochůzky do centra Prahy a pak se dozvíte, že díky zákazům tůristů na segwejích přešli půjčovny na elektrokoloběžky, které radnice v centru také promptně zakázala a tím omezuje samotné občany města aby se dopravili alternativně o odlehčili tak MHD a případně vůbec nevyjížděli spalovacím autem či skůtrem a odlehčili i zácpám a ovzduší. To je stupidní.

                4. tak snad brzo zakážou i běhání a následně chůzi, a
                  tak snad brzo zakážou i běhání a následně chůzi, a vypouštění prdů bude trestáno vysokou pokutou od městské policie, nakoupí k tomu účelu přenosné měřící přístroje

                5. Zakážou i dejchat a vylučovat CO2. Sodofka bude bez
                  Zakážou i dejchat a vylučovat CO2. Sodofka bude bez bublinek.

                6. no dost pravda segway na baterky – stop, a vedle jede třeba
                  no dost pravda segway na baterky – stop, a vedle jede třeba Rex i3 a ten tam muže a ještě ma modrou kartu,….tady je to hodne v prd…

        2. tohle vidím každý ráno, když vezu děcka do školy. Před
          tohle vidím každý ráno, když vezu děcka do školy. Před osmou je tam permanentně cca 10 spalováků, všechny s běžícím motorem no a děti se v tom dýmu a smradu s červenými očkama prodírají do školičky. Žádného z rodičů to auto nenapadne vypnout, protože teplo že? a smrad raději nevnímají. Je pravda, že řidič EV je na toto trošku vnímavější.

    2. No tak urcite. Zkuste si zpocitat, kolik by stalo dobijeni na
      No tak urcite. Zkuste si zpocitat, kolik by stalo dobijeni na dobijeckach dneska, kdyby bylo zpivitano kapitalisticky, tj. provozovatel vam do ceny dal full naklady + svuj zisk. Rvete tady jaky je svinstvo, ze CEZ chce, aby se na dobijeckach neco platilo, pritom to nepokryje ani naklady na provoz.
      Tohle fakt nechapu. V teto fazi rozvoje trhu je budovani a provoz site ztratovy a dotace je jedine, co to muze urychlit.
      Chapu, ze vas CEZ asi vselijak sere, ale tohle uz zavani averzi, ktera postrada jakoukoliv racionalitu. Pockejte az se rizeni CEZu ujme Babis. Abyste se nedivili, ze elou elektromobilitu jako neprofitabilni byznys zrusi (bude se chovat kapitalisticky). Pak budete moct chodit plakat zase nekam jinam.
      A pokud namitnete, ze CEZ je statni, tak neni. Stat tam ma sice vetsinovy balik, ale jinak je to komercni spolecnost jako kazda jina.

      1. Toto tady bylo probíráno nesčetně krát. Celé je to o
        Toto tady bylo probíráno nesčetně krát. Celé je to o tom, zda je ČEZ, EON, PRE a další výrobci/distributoři elektřiny schopen domluvy s automobilkami, aby vyráběly elektromobily, spotřebovávající další elektřinu, jejich výrobek. Místo nějaké formy ropy nebo plynu, který zmínění jen překupují. A taky zda jsou ochotni společně fleetovým zákazníkům elektromobily s těmi automobilkami dodat, aby spotřebitelé jejich elektřiny pro dopravu rostli po desítkách a stovkách, ne po jednotkách.
        Prozatím ČEZ pouze slibuje síť rychlonabíječek v ČR, cca od roku 2011 – dohledatelné na webu a videích. PRE buduje pomalé nabíječky ve své Praze o106. EON, kromě rekreačních aktivit a Vystrkova, nedělá ve srovnání s nimi prakticky nic.
        Prozatím jel ČEZ systémem – ať si to kluci staví a jezdí elektromobily, stejně si elektřinu budou muset koupit od nás.
        Nová strategie je – EU nám to zaplatí, my to budeme provozovat a stejně si elektřinu budeme muset koupit od nás (třeba ČEZ Esco od ČEZ silovou elektřinu a za její doručení zaplatit ČEZ distribuce).
        V tomto smyslu se zcela ztrácí smysl investice do nového byznysu a vybudování nového spotřebitelského trhu. A ještě to odpovědní přednášejí na konferencích na veletrzích typu Amper, jak moc to nejde, nevyplatí se atd..
        Místo aby třeba využili nedávné dotace pro podnikatele, když už do toho nechtějí dávat svoje peníze, a ke každému svému prodejnímu místu postavili 2 rychlé stojany s 80% dotací pro své zákazníky, jak to třeba dělá Lidl.
        Čili nám až tak nevadí, že ČEZ nic nedělá, kdyby o tom pořád dokola nemluvil, jaký je king. Kdyby neotevíral dokola jen nesmyslné Mennekesy. Kdyby nezahušťoval jen severozápadní Čechy a Prahu, když distribuční území má daleko větší. Kdyby se dalo na jeho stanicích jednoduše platit, bez smluvního úvazku. Kdyby nezdražil 3x svoje služby, aniž by nabídl protihodnotu. A kdyby nakonec farizejsky nezačal s výstavbou až poté, co dostane veřejné peníze. A kdyby ta výstavba byla výstavbou, ne systémem sem tam upustím drobeček. Zbývá mu 1 rok ze tří a drtivá většina stojanů nikde. Zvláště pak ve srovnání s okolními zeměmi, Slovenském počínaje a Polskem konče. O německy mluvících raději nehovořit, to je extraliga versus obecní přebor.

        1. Radovane, na konference sice jezdíte, ale neposloucháte,
          Radovane, na konference sice jezdíte, ale neposloucháte, resp. slyšíte to, co chcete slyšet. ČEZ, E.ON i PRE to opakují dokola proto, protože to nadšenci jaksi pořád nechtějí pochopit. Dobíjecí síť generuje investiční náklady, ale i nemalé provozní. Na investice dotace je, na provoz nikoliv. Vytíženost dobíječek je zatím malá. Kdekdo volá po tom aby stanice stála tam a zase tuhle, hlavně proto, že by se jemu zrovna tam šikla, ale přitom druhým dechem dodá, že tam vlastně nabíjet bude občas.
          A pořád vždycky někdo vytáhne, že když je na dobíječku dotace 80% dotace, měl by elektromobilista platit 20% ceny za dobíjení. Přitom je to dost zjevná blbost, která musí dojít komukoliv, kdo o tom chce racionálně přemýšlet.
          To, že se dobíječky zaplatí vyšší spotřebou elektřiny je blbost ještě kardinálnější, bohužel to je asi taky mimo chápání většiny zde diskutujících. Víra, kterou tady prezentoval pan Kubiš tuším a to ta, že každá stanice vygeneruje mnoho nových elektromobilistů a celé se to zmultiplikuje, je bohužel roztomile naivní.
          Co je farizejského na tom, že většinu stanic postavil ČEZ za svoje, bez dotací? Píšete, že ČEZ jel stylem ať kluci staví. Oni nic nepostavili? To myslíte vážně? Nebo je prostě nemáte rád a musíte si exemplárně kopnout? Buďte aspoň soudnej, když už si hrajete na mudrce. Já chápu, že se Vám paušál nevyplatí a voláte proto po jednorázových platbách, ale to je jen důkaz toho, že u stanic budete dobíjet málo. Na podobných zákaznících žádný provozovatel nezbohatne…
          Jaké dotace pro podnikatele myslíte? Z nich se totiž veřejná dobíječka postavit nedá, na to jsou jiné dotace…
          Ad Lidl – to bych zrovna jako bernou minci nebral. Pro Lidl je to ryzí marketing. Vědomě jdou do toho, že výstavbu i provoz stanic budou dotovat (můžou se sice snažit nějak ohlídat to, aby to bylo “pro zákazníky”, ale to se bude samozřejmě obcházet). A je otázka jak dlouho je to bude bavit – osobně tipuji tak dlouho než efekt PR odpadne a to bude rychle a až zjistí, kolik je ten provoz stojí a že se to vyšším prodejem rohlíků nezaplatí. Myslet si, že někdo postaví dlouhodobě udržitelnou síť stanic, která bude závislá na neustálém dotování provozu, je naivní. Vsadil bych se, že nebude trvat dlouho a Lidl svoje dobíječky v tichosti prodá někomu, kdo je bude provozovat standardně za peníze.
          Nechápu však, čemu pořád nerozumíte. Budovat a provozovat stanice se nevyplatí, tečka. Zrovna lidi jako vy jste pro to zlatej důl (neberte to osobně, nic ve zlém). Dotace mají možnost motivovat někoho, aby vůbec stavěl nebo stavěl rychlejc. ČEZ je pomalej, ale reálně něco staví, viz jenom to co vzniklo za poslední rok, dva. Akorát ale čtu jak je všechno blbě, co staví, kde staví, jak staví, kolik to stojí, dotace jsou blbě a všechno je teda blbě. Nechápu…
          Jenom se těším, až se ČEZ nechá inspirovat Greenway a posune ceny tam, kde jsou nebo nedávno aspoň byli oni (tam vysoké ceny nevadí? Na Greenway slyším jen chválu, takže dobíjení je zadarmo? Nevím aktuální stav, tak se ptám…).
          Tvrdému jádru elektromobilistů je fakt těžký se zavděčit. Jedna část je nekriticky hotová z čehokoliv z Tesly, druhá část na všechno brblá…

          1. No ono když se to vezme kolem a kolem, tak pokud byste měl
            No ono když se to vezme kolem a kolem, tak pokud byste měl pravdu, že je provozování nabíjecích stanic tak strašně ztrátové, tak by greenway i se svoji cenovou politikou musel dávno zkrachovat, protože byť je zhruba třikrát dražší než jiní dotovaní provozovatelé, tak to stejně nemůže náklady pokrýt ani zdaleka. Takže buď tím greenway něco sleduje do budoucna a teď se jen snaží minimalizovat ztráty, nebo to nebude s tou ziskovostí a provozními náklady zase tak strašné.

            1. Osobně si myslím, že model Greenway je o tom, že jakmile
              Osobně si myslím, že model Greenway je o tom, že jakmile síť vybuduje, tak ji obratem prodá. Jejich fungování je postaveno pouze na dotacích. Postaví stanice s 85% dotací a ve chvíli, kdy to dotační podmínky umožní, tak to prodají, díky dotaci se zajímavým ziskem. O dlouhodobý provoz jim nejde a proto je ani netrápí jestli u nich někdo dobíjí a nebo ne (čím méně, tím lépe, vlastně). Výhoda evropské dotace je, že namá tzv.dobu udržitelnosti a lze to prodat hned po skončení provozu (české dotace požadují pětiletý provoz).
              Legitimní byznys model. Jako malá firma jsou flexibilní a mají jasný cíl, na kterém jim visí financování od bank a investorů. Ale taky jsem slyšel, že staví dost bezskrupulózně, netrápí si moc hlavu s tím jestli něco je a nebo není úplně košer a podle předpisů apod. Ale to neumím posoudit.
              Ale finančně jsou pořád na hraně, bez pravidelného přísunu dotací by už dávno nefungovali…

              1. Osobně si myslím, že ČEZ po získání již několikáté
                Osobně si myslím, že ČEZ po získání již několikáté dotace(85%) na nabíječek, až je postaví tak je taky prodá!

                Jemu bohatě bude stačit „jen“ výroba, prodej a doprava elektřiny.

                Dosud jsem nepochopil strategické nákupy ČEZu v zahraničí a u nás! Ale asi to víc pomohlo manažerům než ČEZu nebo státu.
                A vo tom je celé současné podnikání ČEZu, které začalo příchodem Romana a souhlasem „tunel dědka“.

                1. Již několikáté myslíte té druhé, co teď
                  Již několikáté myslíte té druhé, co teď oznámili?
                  Nebylo by pro ČEZ jednodušší je naopak koupit a necrcat se s výstavbou? Energetiky mají pro dlouhodobý provoz zdaleka nejlepší předpoklady na rozdíl od malých firem. Silní hráči efektivněji rostou akvizičně a ne organicky, to jim naopak moc nejde.
                  Takže si nemyslím, že to staví s cílem prodat. To, co ČEZ staví, chce podle mě určitě provozovat dlouhodobě. Spíš bude skupovat jiné, dříve nebo později…

                2. *Ano i to druhé, třetí a další co přijde.
                  *Myslíte

                  *Ano i to druhé, třetí a další co přijde.

                  *Myslíte koupit ABB, nebo jiného výrobce nabíječek?

                  *Ano mají předpoklady ale to automaticky neznamená, že je to nejlepší volba, jak stále vidíme.

                  *Co si myslíte Vy, já nebo někdo jiný v těchto a jiných diskuzích, je úplně jedno, protože co udělá za čas ČEZ neví ani jeho současní manažeři, co by o tom měly rozhodovat!

                  *To, že skupuje kde co víme a tom jsem také psal a nemyslel jsem implicitně jen nabíječky! Sám píšete, že to není pro ČEZ výdělečné, tak to už nechápu ani Váš myšlenkový pochod.

                  Já jen, že ho(ČEZ) tady tak bráníte a přitom pro většinu lidí v republice udělal víc škod než užitku.
                  To už raději ani nebudu vyjmenovávat co, ale já zde žiji téměř 60 let a tak nemusím číst co kde píší abych si musel udělat názor na něco, jak to bylo a je!

                3. Upřímně, ČEZ si minulý rok u lidí tak zavařil, že to
                  Upřímně, ČEZ si minulý rok u lidí tak zavařil, že to snad ani víc nejde. Všechno mu trvá VĚČNOST! Vyřízení žádosti o nové připojení zpravidla trvá ROKY! Je to prostě firma na správném místě.

          2. Chce ČEZ podnikat v nabíjecích stanicích? Tak ať to
            Chce ČEZ podnikat v nabíjecích stanicích? Tak ať to dělá a nekecá o tom. To co roky proklamuje a to co reálně předvádí je nebe a dudy. PRE jako malá společnost má v podstatě více stanic (třebaže pomalých, ale vhodných pro městské účely) než gigant ČEZ a také lepší pokrytí a síť na území, které obhospodařuje. Greenway postavil celoslovenskou rychlonabíjecí síť podél hlavních tahů a buduje totéž nyní v Polsku raketovým tempem. Nevím, co Anonyme pořád nechápete, na těchto naprosto odlišných přístupech. Je to do očí bijící. O EONu nemá vůbec cenu psát.
            Evmapa například staví za svoje a sdružuje další provozovatele rychlonabíječek. Umožnila užívání stanic všem, někdy za větší, jindy za menší peníze, podle přání majitele. Podobně RPS net. Nebo pan Kubiš. Nebýt jich, tak se ve větší části republiky elektormobilista nikam nehne. Přes velkohubá prohlášení ČEZu za posledních 7 let.
            Paušál a čip jsem ČEzu vrátil nejen proto, že je 3x dražší, ale hlavně proto, že za něj nabízí kulové. Rychlonabíječky 2 v Ostravě kousek od sebe, přitom nejprve zde byly jen obyčejné zásuvky. Další 1 byla v Brně, později doplněna druhou. Pátá vyrostla ve Zlíně. Nyní, snad, se dočkáme v Olomouci. Nějaké Ostrovačice a Kuřim z posledních měsíců oněch 7 let jsou de facto okolí Brna. Další rychlá je až v Hradci Králové, nově i v Pardubicích, kde ale už roky je zdarma Nissanů, později též včleněna do Evmapy.
            Nevím, kde jste Anonyme vzal požadavek na 20% placení na nabíjecích stanicích, je z toho ale vidět, že elektromobilem reálně nejezdíte. A z toho bude asi pramenit Váš názor. My elektromobilisté víme, co potřebujeme. A soukromí provozovatelé nám ty potřeby plní. ČEZ ne. Možná je to ovšem jen tím, že prostě jezdí všichni spalováky.

            1. No, je vidět, že ČEZ nemáte jednoduše rád, nemúžu si
              No, je vidět, že ČEZ nemáte jednoduše rád, nemúžu si pomoct. Argumentujete jak potřebujete a přitom si protiřečíte.
              – PRE nemá v podstatě víc stanic než ČEZ a už vůbec ne rychlonabíjecích
              – PRE má městkou síť což se trochu těžko srovnává s pokrytím podstatné části republiky, srovnávejte výši investic
              – pomalé stanice PRE chválíte, ČEZu za totéž nadáváte

              Nejvíc vás patrně štve to, že ČEZ nemá stanice tam, kde bydlíte. Přišlo by mi pak fér napsat, že “pro mne nemá čip ČEZu význam a proto jsem ho vrátil”. Vy napíšete, že za čip nabízí kulové… ČEZ toho zatím z hlediska dobití nabízí sice málo na to, aby to byl ideální stav, ale zdaleka nejvíc ze všech provozovatelů u nás. Když ale člověk čte vaše příspěvky, tak má pocit, že ČEZ má někde dvě nabíječky a ještě je na noc zamyká…
              Znám lidi, co čip mají a jsou spokojeni. Ti mlčí. Vy jste nespokojen, nekriticky chválíte všechny ostatní a stejně tak nekriticky ČEZu nadáváte. Až zavede jednorázové platby, přijde vám to drahé. Až postaví stanice na Ostravsku, bude to zase špatně, minimálně proto, že měly být dřív a jinde…
              Těch dvacet pricent byl příklad. Pořád se tady argumetuje dotací a cenou za dobíjení (přijde vám drahé, mělo by být levnější když je dotace). Já říkám, že cenu za dobíjení dotace ovlivní až ve chvíli, kdy bude kromě provozu pokrývat i investici (dotace jsou na investice). Pokud cena za paušál nebo cokoliv jiného nepokryje ani provoz stanic (v průměru), tak dotace dobíjení přeci nezlevní…

              1. Radovan má pravdu v tom, že je třeba elektromobilem jezdit.
                Radovan má pravdu v tom, že je třeba elektromobilem jezdit. Fakt je to dlouhodobě vypozorováno, že pokud jakýkoli manažer, podnikatel, politik, obyčejný člověk začne EV používat, začne přemýšlet jinak. Opravdu bych doporučoval, aby každý, kdo by měl jakkoli rozhodovat o elektromobilitě, měl by jezdit jen a jen EV. Já sám jakékoli EV (co mám půjčené) používám jako „normální“ auto (normální je EV) a nedovedu si představit cestovat kamkoli po ČR bez čipu ČEZ a registrace v EVmapě. Právě se chystám přejet různě ČR (trasa 420 km) „malobaterkáčem“ eNVéčkem a chceme to jet v co možná nejkratším čase. Myslím, že o tom napíšeme článek třeba na Hybrid.

              2. Pořád to nechápete Anonyme. Kdybych neměl ČEZ rád, tak o
                Pořád to nechápete Anonyme. Kdybych neměl ČEZ rád, tak o něj neberu elektřinu a plyn. Což beru. Nemám rád kecy a nicnedělání, ostatně asi jako každý z Ostravy. Existuje letitý vtip, který je bohužel smutnou pravdou. „Na Ostravsku se mluvi kratce. Bo není času. Než to Pražak řekne, Ostravak už ma aji zrobene.“
                Když se podíváte na síť PRE, viz http://www.premobilita.cz, najdete tam k dnešku 35 nabíjecích míst s 54 stanicemi, hezky rozmístěnými v rámci Prahy, kde podnikají. Postavených od roku 2011. V poslední době začali doplňovat pomalé stanice rychlonabíjecími. Pár je i v jiných městech, kde to objednali zákazníci PRE https://www.premobilita.cz/Files/nabijeni/prehled-instalovanych-prepointu/. Všechny Prepointy si lze stáhnout do navigace z jejich webovek. Mají jednoduchý systém plateb https://www.premobilita.cz/Files/nabijeni/cenik-nabijeni-2017/. Provozují v centru Prahy dlouho půjčovnu elektrokol, sám jsem ji mnohokráte využil. Současně s prodejnou. V ní nabízí i repasy baterií elektrokol https://www.premobilita.cz/cs/baterie/. Krátkodobě i dlouhodobě zapůjčují elektromobily. Prostě to s elektromobilitou myslí na svém distribučním území vážně a dělají proto opravdu systematicky a dlouhodobě hodně.
                Teď si otevřete mapu rychlonabíjecích stanic ČEZ, protože ten neustále mluví o umožnění cestování po ČR, a zkuste, jak by jste se dostal s vozy do 24 kWh baterie, jichž jezdí většina, někam v rámci ČR http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html. Pokud vezmete, že opravdu funkční model sítě rychlonabíjení je Greenway, s rychlonabíječkami podél hlavních tahů u další infrastruktury (jídlo, toalety, případně nákupní centrum) co 50-80 km, tak můžete tu mapku rovnou zavřít. Nikam nedojedete. Celý seznam 80 stanic, při 2 dotačních titulech http://www.elektromobilita.cz/edee/content/file/pro-media-2017/09-zari/cez_mapads_210x297mm_20171027.pdf. A ceník http://www.elektromobilita.cz/edee/content/file-other/elektromobilita/ke-stazeni/cenik-elektromobilita-20170101.pdf.
                A pak se podívejte na http://www.evmapa.cz, kam jsou dnes do mapy zaneseny stanice všech možných poskytovatelů, část s funkčností evmapa (zapínání mobilem, informace o obsazenosti atd.). Jen podle toho se dá v mnohých místech vůbec jezdit.
                O EON nemá cenu vůbec psát. To je ostuda sama a jeho distribuční území pole neorané.
                Není to o emocích Anonyme, je to o použitelnosti pro elektromobilistu.

                1. Kdyz vy to porad posuzujete podle pouzitelnosti (coz chapu).
                  Kdyz vy to porad posuzujete podle pouzitelnosti (coz chapu). Ale je to nerovne stovnani. Ten jdo ma male distribucni uzemi ho zasituje relativne snadno, zvlast v hlavnim meste, kde je elektromobilistu docela dost, takze v podstate kazda stanice si svoje zakazniky najde. Totez chcete po nekom kdo obhospodaruje o nekolik radu vetsi uzemi, kde je pripojeni slozitejsi (stavet tam pomale stanice pro “dojezd” po republice nedava smysl). A srovnavate ze jeden to ma zasitovane hezky a ten druhej je luzr protoze to nema zasitovany stejne nahusto.
                  Mimochodem – kdo si myslite, ze v Praze dobije elektromobilistum vic kWh? PRE nebo CEZ? Osobne si myslim, ze CEZ vede s naprostym prehledem. Ale PRE ma hezkou sit, ktera Vam prijde systematicka a hodme dobra.
                  Bohuzel je to porad dokola… Vy se na sit stanic (a nejen vy) divate tak, aby ae dalo tam a tam (nejlepe vsude) dojet. Kvalitni sit = dojedu vsude, husta sit. Optika spotrebitele, pochopitelna. Ale pak je tady optika investora, ktery se na investivane penize diva tak, ze by se mu jednou mely vratit… A ten se do toho logicky ve velkem nepohrne…
                  Divejte se na to taky tak, ze pokud je sit zatin ztratova, tak doovat 2 stanice (napriklad) je o necem jinem nez 100 stanic. Takze paralela typu, ze nekdo provozuje nadsenecky par stanic, takze to timpadem jde a prpvozovat ve velkem je mylna…
                  Ale to je jedno, asi se uz tocime v kruhu mam pocit.
                  Uvidime v jakem tempu a v jakych lokalitach bude vystavba CEZu pokracovat. Sam jsem zvedav.

                2. Zkuste si odpovědět na otázky:
                  – k čemu je

                  Zkuste si odpovědět na otázky:
                  – k čemu je elektromobilistovi jako spotřebilteli nesíť
                  – proč vlastně vůbec takové stojany stavět (vyjma eko píár)
                  – pokud mám nesíť stavěnou 7 let, kdy se mi asi tak vrátí náklady?
                  Stejně jako si tipnete, že ČEZ v Praze nabíjí více kWh než PRE, tak já si tipnu, že nesíť se nikdy vrátit nemůže, protože neslouží svému účelu.
                  Jestli mohou sítě stavět malí soukromníci, viz evmapa, rps net, tak to může dělat mohutný polostátní gigant, přítomný v každé části země levou zadní. Nedělá. Tak ať o tom přestane vykládat. To není žádná investice s cílem uspokojit poptávku spotřebitele a vydělat, to je píár.

                3. – síť se nepostavi za pár let…ČEZ sice dělá
                  – síť se nepostavi za pár let…ČEZ sice dělá elektromobilitu 7 let ale moderní stanice staví podstatně kratší dobu
                  – ČEZ má nesíť, dobře, jak velka síť je rps net, kolik stanic, jaké pokrytí republiky to má? Totéž EV mapa (myslím jehich stojany, ne ty, kde nabízejí billing). Odmyslete sítě ostatních, republiku díky rps net nebo ev mapa objedete?
                  – To, že někdo postaví stanici nebo pár stanic neznamená, že to je profitabilní byznys, může mít motivaci jinou, třeba nadsenectví. Nebo víte, že pro rps net nebo ev mapu je to ziskové/výdělečné? Pokud ano, tak proč už dávno ČEZ v dobíječkách nepředstihli když je ČEZ tak neschopnej? Na ziskovej byznys jim banky rádi půjčí.

                  Vubec nezlehcuju aktivity malych hracu, super. Ale srovnavate nesrovnatelne a vyvozujete z toho takove zavery jake potrebujete.
                  Tak at nekdo z panu kdo provozuji stanici ukaze, jak je to vynosny byznys a CEZ, E.ON a nakonec i PRE sklapnou. Takhle akorat udelate zaver typu ze ten a ten soukromnik stavi, takze se to asi vyplaci a jde to a nekdo jiny nestavi, takze nestavi schvalne / je neschopnej. Kdyz tomu tak verite, proc to nedelate?

                4. Tak ještě jednou. PRE neprohlašuje, že pokryje republiku.
                  Tak ještě jednou. PRE neprohlašuje, že pokryje republiku. EON neprohlašuje raději nic. RPS Net je malá soukromá firma, nic neprohlašuje a staví u sebe a ve svém okolí jednu za druhou. Evmapa přišla s rychlonabíječkami mezi prvními (když pomineme demontovanou RWE v Praze), dala je k dispozici zdarma a v Troubsku, sídle NetDataComm, udělala nabíjecí bod se všemi možnými zásuvkami a kabely i rychlonabíječkou. Vybudovala strašně moc chybějící Olomouc pro osu Brno-Ostrava, kam včelnila i Vyškov. Dále návazné Uherské Hradiště na Brno a Vyškov a Valmez shora. S RPS net a Inchanetem otevřeli rychlonabíjecí horní cestu na Prahu (Mohelnice, Svitavy, vysoké Mýto, Poříčany), včelenili po cestě i Nissan Pardubice, prostě věci, o kterých nemáte Anonyme ani ponětí. Jinými slovy celá Morava, Východní Čechy a spojnice na Prahu horem existuje jen díky jim. Mají přesah i na Slovensko.
                  Se silnou palubní nabíječkou už díky funkčnosti evmapa.cz chybí doplnit jen severozápad od Prahy. Najdete je i v Rudné, Prachaticích, Táboře, u Rozvadova, v Chebu …….
                  Nevím, nakolik jim nabíječky vydělávají. Vím, že budují použitelnou síť a že se bez nich neobejdu, pokud chci někam dojet. Bez ČEZu ano.
                  Píšete přesně Anonyme, srovnávám nesrovnatelné. Neaktivitu finančního kolosu a aktivitu malých, kteří se dokáží spojit a budují. nemusím vyvozovat žádné závěry, já tím elektromobilem denně jezdím.
                  Na otázku – Když tomu tak věříte, proč to neděláte? – mám pro Vás opět jednoduchou odpověď. My sdílíme již vybodované nebo zázemí a infrastrukturu. My nepotřebujeme kolosy s plány, investicemi a úvěry. Máme technologické platformy a s těmi jsme schopni fungovat. To je podstata evmapa.cz. Dejte ke své sdílené zásuvce náš měřák a GMS modul, jste v mapě, v síti, s funkčností evmapa a ještě za to dostáváte zaplaceno. Zvláštní, že?

                5. Je vic a vic legracni, jak si vic a vic protirecite. Brecite,
                  Je vic a vic legracni, jak si vic a vic protirecite. Brecite, ze se svym mestskym automobilem nikam nedojedete a najednou pisete, ze firma XZY a ABC a ja nevim jaka dalsi otevira cestu tam a tam a zase tam. Co teda chcete? Aby CEZ dal rychlonabijecky zadarmo, nebot cip se ZROVNA vam nevyplati a dal je presne na misto, kam se chystate jet pristi tyden? Jen kopete do CEZu, co prispevek, to kopnuti. Zkuste to udelat tak, ze se prihlasite na nejakou pozici v CEZu (nebo klidne do EONu nebo PRE) a budete mit moznost veci ovlivnovat primo v miste deni. Ale obavam se, ze do toho se vam nechce. Namisto, abyste byl rad za jakoukoliv nabijecku od kohokoliv, tak jen kopete do CEZu (napr. jsou vam malo rychlonabijecky v Kurimi, v Ostrovacicich, nebot to je skoro Brno a tam je prece uz CEZ i evmapa …). Kope se ve fotbale, vazeny pane! Nebo to udelejte tak, ze sam zacnete budovat rychlonabijecky tam, kde jsou podle vaseho nazoru potreba. Vsak ty rychlonabijecky jsou, dle vas, tak skvely profitabilni business!! Tak pojdte do toho!
                  A v jinych prispevcich pisete, ze vlastne rychlonabijecky pouzivate jen obcas, ze nabijite zadarmo v praci (mate to ve smlouve, ze muzete pouzivat elektrickou energii vaseho zamestnavatele pro soukrome ucely? Ne? Hm, zajimave, ze? Sam udajne podnikate, takze slovni spojeni „danovy unik“ vam neco rika, ne? Pokud to ve smlouve mate, je to v poradku).
                  Ten, kdo vas nezna a zacne vase prispevky cist, tak ma nejdrive dobry pocit. S postupem casu vsak vidi vic a vic zapsklost a kopani a jen kopani do jakekoliv firmy, ktera nestavi to, co vy chcete a hlavne tam, kde vy chcete. Pisete, ze evmapa mela nabijecky zadarmo – no a co, ze mela? Ma je ted? Nema. Ted je evmapa cenove tam, kde je a opravdu by mne zajimalo, kolik lidi na jejich rychlonabijeckach nabiji. Vidim mnohem vic lidi na rychlonabijeckach CEZu, nez na rychlonabijeckach evmapy.
                  Zkuste nadhled a ferovost, pomuze to sireni elektromobility vic, nez neustale kopani kolem sebe. Hezky den.

                6. SOUHLASÍM!!!! každý kdo si v práci uvaří kafe a nemá na
                  SOUHLASÍM!!!! každý kdo si v práci uvaří kafe a nemá na to speciální smlouvu se svým zaměstnavatelem, dělá daňový únik!!! používáte totiž elektrickou energii i vodu zaměstnavatele který si z toho dělá nárok na odpočet DPH a dává to i do nákladů!!!! a neplatíte stočný a vodný, doufám že už si na to finanční úřad konečně posvítí a začne to tvrdě postihovat!!!! toleroval bych to maximálně když se jdou zaměstnanci vysr…t ale maximálně 1x denně, ale jako finanční úřad bych o to ponížil ten odpočet DPH

                7. Vy budete buď nemocný (spojení oko – mozek, problém s
                  Vy budete buď nemocný (spojení oko – mozek, problém s pochopením psaného textu) nebo placený píárista ČEZu, ne?

                8. Nezlobte se, ale musim se zastat predchoziho Anonyma. Kdyz
                  Nezlobte se, ale musim se zastat predchoziho Anonyma. Kdyz pravda boli, strilim do ostatnich a ostatni ponizuji -> jaky to pekny pristup od vas, Radovane. Pozoruji, ze to tak delate delsi dobu.
                  Spolu s neustalym kopanim do CEZ (a taky do Volkswagenu). Vas postoj je: 1/ CEZ neco udela, je to spatne (rychlonabijecka je na spatnem miste, nebo je postavena pozde), 2/ CEZ neco neudela, je to spatne (nic nestavi v mistech, kde zrovna vy chcete), 3/ ostatni zato delaji vsechno spravne, ve spravnou dobu a na spravnych mistech. Fajn, pokud ostatni vidi business model ve staveni rychlonabijecek, je to super, at to delaji, je to jejich business zodpovednost (nikdo z nich to nedela jako charitu).
                  Myslim, ze vetsina ctenaru problem ve spojeni oko-mozek nema, ani nema problem s pochopenim vaseho psaneho textu (nebot po precteni vasich nekolikerych prispevku je videt, ze Anonym vase prispevky shrnul). Ctete si po sobe to, co pisete a vas text pochopte. A zkuste a priori nekopat do CEZu, prispeje to vasi reputaci. Vite, spolupraci se dosahne vic, nez permanentni kritikou.

                9. Nezlobím se, Anonymové se přitahují, pokud nejsou rovnou
                  Nezlobím se, Anonymové se přitahují, pokud nejsou rovnou jedna a táž osoba.
                  Střílím do ostatních a ponižuji je? No já nevím, já bych řek že trolové si to zaslouží. Pročtěte si celé vlákno, zjistíte to.
                  Kopání do ČEZu? Vidíte, i pojmosloví máte s předchozím Anonymem totéž.
                  Mám ČEZ chválit, za rychlonabíječku na špatném místě? Za letité neplnění opakovaných slibů sítě po celé ČR a sebechválu za každou obyčejnou zásuvku v horní dolní? Vždyť prokazatelně nestaví! Aktuálně mu zbývá 13 měsíců na splnění věci z roku 2016.
                  Já Vám snesu tisíce příkladů, jak to jiní dělají lépe a že jen díky jim po Moravě vůbec jezdíme a dostaneme se do Čech a Vy budete zase plkat cosi o byznys modelech.
                  Většina čtenářů je soudných a ví, že bez benzínky si spalovák ani neškrtne. Na delší trati si bez rychlonabíječek neškrtne ani elektromobil. Tak kde je jaké kopání, když uvádím jen veřejně dostupná fakta. Fakt mne bavíme touhle deamgogií.
                  Je zajímavé, jak Vy, zřejmě zaměstnanci ČEZu, se tady tak vehementně opíráte do všech, kdo Vám na něj slovíčkem sáhne. Že ve stejných příspěvcích kritizuji tvrdě i EOF, to nikomu z Vás nevadí. Takže podle Vás do ČEZ kopu a EON hladím.
                  Jak by jste nazval 3 leté vlastnictví čipu ČEZ, online informování o problémech nabíječky přímo zodpovedné lidi (mám jejich telefony v paměti mobilu), desítky emailů, včetně těch s ideálními místy pro vybudování sítě. Jako kopání nebo vstřícnou spolupráci ze strany zákazníka, navíc zadarmo? Výsledek ovšem nevidím. Pochlebování mi proto nijak reputaci nevylepší, právě naopak. Na Amperu si pak všichni poslechneme, proč to nejde, spousta z nás pak vidí doslovně opsané svoje kritiky i z tohoto fóra, které se prezentér snaží veřejně vyvrátit, místo aby s nimi pracoval a byly za ním výsledky. Kritika zákazníka totiž není kritikou, ale námětem pro zlepšení služeb podnikatel. Zákazník má vždycky pravdu, říkal nějaký neznámý nýmand, myslím že se jmenoval Baťa, či tak nějak, ale to nebudete znát, bezvýznamný švec odněkud z Valašska. Podobně jako ten krejčík, snad Nehera nebo tak nějak.

                10. Vy jste me rozesmal … pry stejne pojmoslovi. Jo, kopete v
                  Vy jste me rozesmal … pry stejne pojmoslovi. Jo, kopete v prispevcich – a kopete do vsech, kdo nestavi tam, kde vy chcete. Je jedno, jestli to je CEZ, EON, PRE, ci kdokoliv jiny. To, ze soukromnici zasitovali nabijeckama cast Moravy – vsak to je dobre a pokud to sedi do jejich business modelu, je to fajn. Vite, oni ti soukromnici to nedelaji zadarmo, tak proto slovni spojeni “business model”. Ale takove spojeni vy, jakozto podnikatel, kteremu hazi stat jen klacky pod nohy, znate, ne? To, ze jste hlasil nefunkcni nabijecky, to je super, to vam nikdo nebere (ostatne o tech hlaseni jste psal v minulosti take). Vite, vas problem je ve forme sdeleni, ne v obsahu. Kdyz jen kopete, tak vas postupem casu prestane okoli brat vazne. Vecna diskuze je na zebricku hodnot vyse, nez kopani a kritika.
                  Pozn. Vim, ze Batu jste uvedl jako priklad a hodne trapne jste to napsal. Zkuste si nebrat do huby nekoho, kdo neco dokazal celosvetove a mejte pred nim uctu. Ve spouste zemich je slovo “Bata” synonymem pro boty a nikdo v tech zemich nevi, ze to je vlastne slavny zakladatel firmy a jeji dlouholety vlastnik, ktery se staral o zamestnance, naslouchal zakaznikum a umel vycitit prilezitost na trhu. A take v tech zemich vetsinou nevi, ze Bata pochazel z CR …

                11. Forma musí být ironická/sarkatická po těch letech, kdy
                  Forma musí být ironická/sarkatická po těch letech, kdy racionální připomínky neměly žádný účinek.

                12. Musim se pridat k ostatnim anonymum (treba tim bude mit
                  Musim se pridat k ostatnim anonymum (treba tim bude mit Radovan vetsi radost, kdyz se pry anonymove pritahuji …) – take ja si myslim, racionalitou a nekopanim se dosahne vic, nez sarkasmem/ironii a kopanim. Toto muj skromny nazor.

                13. Kdybyste se neschovaval za anonyma mel by ten nazor vetsi
                  Kdybyste se neschovaval za anonyma mel by ten nazor vetsi hodnotu. Jinak souhlas. Dokonce jsem mel obavu ze kdyz si koupim EV taky tak zblbnu, ale nestalo se. Muj svet se toci kolem jinych veci nez je auto

                14. Souhlasim se vsim, co bylo napsano vyse. Nekteri zdejsi
                  Souhlasim se vsim, co bylo napsano vyse. Nekteri zdejsi prispevovatele nezblbli z vlastnictvi EV a je to jen a jen dobre. Ostatni holt musime filtrovat … za sebe muzu rict, ze jdyz kolegum predvadim EV, tak jim musim sahodlouze vysvetlovat EV, proberu i nevyhody a klidne nevyhody uznam. Mame proste fajn pratelskou debatu. #jdetovklidu …

                15. Problém reálně neexistuje. Situace se stane problémem,
                  Problém reálně neexistuje. Situace se stane problémem, pokud ji tak nazvu ve své hlavě.
                  Nevýhoda a výhoda také reálně neexistuje. Existuje jen srovnání něčeho, kdy já rozhodnu, čemu přikládám větší váhu či důležitost. A to ještě většinou odhlédnu od racionálna, od času, od vývoje, od reálné situace, pominu individuální pohled a externality.
                  Jak by jste pojmenoval nevýhody BEV? Jako ve srovnání se spalováky? Nebo ve srovnání s tím, jak dotyčný majitel používá automobil?
                  BEV je stejně jako vše ostatní jen prostředek k přepravě z bodu A do bodu B. Pokud je taková přeprava opravdu nutná a nejsem k ní nucen něčí neschopností nebo korupcí. Což je obecně problém MHD.
                  BEV žádné nevýhody nemají. Někteří lidé s nimi mají problém z hlediska srovnání se spalováky ve stylu co je větší a co je menší. Takže třeba cena pořízení je větší, to u BEV vadí. U spalováku cena provozu je větší, to nevadí, na to jsou zvyklí. U BEV je dojezd na 1 nabití menší, než na 1 natankování nádrže spalováku, to vadí. Že ten dojezd spalováku nevyužiju vůbec nebo jen párkrát ročně, to nevadí. Natankovat mohu na každém rohu, to je plus, přestože to vlastně díky dojezdu nikdo nepotřebuje. Nabíječek je málo, to je minus, přestože to ve většině případů taky nikdo nepotřebuje, protože ráno vyjíždí z domu s plnou baterkou. Na sídlišti si nemohu nabít přes noc, což je minus, ale proč vlastně musím na sídlišti vůbec mít auto, to se neposuzuje vůbec, když je tam obrovským plus MHD. A tak bychom mohli pokračovat.
                  Vlastnictví BEV je individuální, stejně jako vlastnictví spalováku. To, že u nás jsou lidi většinou (dle sebe sama) chudí a kupují co nejojetější šunky, přestože nabídka je obrovská, je přeci jejich individuální volba. I tak vidíte někoho v zánovní Dacii za stejnou cenu pro chudého, jako v ojeté šunce BMW na rozpadnutí.
                  Jinými slovy pro mne jediná nevýhoda BEV je zatím nepříliš hustá síť rychlonabíječek, ale to jen proto, že mám vlastně stejnou BEV šunku, jako je třeba spalovací starý P206. Pokud bych měl Nissan Leaf, pak jak komfort, tak dojezd je o level výše a vidím to u kolegy, kam s tím bez problémů jezdí a nic po cestě neřeší.

                16. Vaše posedlost mojí osobou mi začíná imponovat. Být
                  Vaše posedlost mojí osobou mi začíná imponovat. Být takhle obdivován, to jsem vlastně celebrita, ne?
                  Zatímco já se jednou za čas podívám, co kde přibylo a sem tam reaguji (díky registraci se to sice dozvím ihned na emailu, ale není čas pořád si číst), tak Vy Anonyme musíte tuhle stránku s diskusí sjíždět opravdu denně a kontrolovat, co přibylo, aby jste mohl fanaticky zareagovat na Radovana (protože jako neregistrovanému Vám nechodí nic).
                  Je to s Vámi tak strašně podobné tomu úchylnému blonďákovi z filmu Bodyguard, že asi budete klon 🙂

                17. Tuto reakci na prispevek vyse jsem tak nejak nepochopil.
                  Tuto reakci na prispevek vyse jsem tak nejak nepochopil. Celebrita, posedlost, registrace, neregistrovany … sorry, hlava mne nebere, jak to souvisi s prispevkem vyse.

                18. To je v pořádku, to jste na tom stejně, jako jistý Ivánek
                  To je v pořádku, to jste na tom stejně, jako jistý Ivánek z filmové pohádky Mrazík.

                19. Bylo by hezké, kdyby už dávno ČEZ začlenil svoje stanice
                  Bylo by hezké, kdyby už dávno ČEZ začlenil svoje stanice do systému EV MAPA. Ten je funkční, spolehlivý, elektromobilisti si na něj zvykli a byl by i spravedlivý vzhledem k odebrané energii.
                  Nicméně něco v tomto smyslu se chystá, pokud vím.

                20. To je úplně přesný. Já i spousta mých známých bychom
                  To je úplně přesný. Já i spousta mých známých bychom okamžitě jejich stanice začali využívat. Čip nikdo z nás plně nevyužije a díky jejich ceně je i vrátili. Přitom cena za kw i 10kč by nikomu nevadila.

                21. Jeden operátor (EVmapa), jedna platba = jedna síť.
                  Jeden operátor (EVmapa), jedna platba = jedna síť.

                22. píšete o veciach, ktoré sú sexi, ale so sexom nemajú nič
                  píšete o veciach, ktoré sú sexi, ale so sexom nemajú nič spoločné.
                  ak by boli nabíjačky 50-80 km od seba, dalo by sa o paušále (v dnešných čez cenách) reálne uvažovať – použijem ho VŠADE. je to rovnaké ako s grýnvej – taxikári jazdia v malom okruhu a furt. takže sa im aj „drahý“ paušál vyplatí. ten, kto by chcel jazdiť ďalej od komína, narazí na ZNÍŽENÝ VÝKON, kedy za elektrický kilometer zaplatí viac ako spaľovák so spotrebou 1 a viac litrov.
                  ps – stále sa pohybujeme v rokoch 1975, 80, … kedy boli benzínky po-pia otvorené „za svetla“, 24 hodín iba pár, nie bližšie ako 80-100km. š1203 musela maž 20l kanister, mb mala špeci kanister do rezervy, …
                  pritom, dnes je elektrina dotiahnutá všade, pre začiatok stačia „motorové (16-35A) zásuvky“, časom dopĺňané …

                23. A pokud by auta měla silné palubní nabíječky s výkony 22
                  A pokud by auta měla silné palubní nabíječky s výkony 22 a více kW, pak by tyto „motorové zásuvky“ dokázala krásně používat. Tak jako dnes Renault Zoe, Smart ED, Tesly……

Napsat komentář