Elektrický tahač Tesla Semi bude stát skoro stejně jako Model S!

Tesla zveřejnila „očekávanou“ cenu elektrického tahače Semi. Ta se má pohybovat mezi $150 000 až $200 000.

Když si dnes nakonfigurujete nejnadupanější, nejvýkonnější verzi Tesla Model S, bude vás stát skoro stejně, jako nejlevnější verze elektrického tahače Tesla Semi. A teď babo raď!
foto: Tesla

Nově zveřejněná cena elektrického tahače Tesla Semi je výrazně nižší proti původním očekáváním analytiků. Cena výrobní verze Tesla Semi s dojezdem 480 km by měla být $150 000, pro verzi s dojezdem 800 km to bude $180 000.

K dispozici bude ještě verze ‘Founders Series’ s cenou $200 000. V přepočtu se tak pohybujeme od 3,3 mil. Kč do 4,4 mil. Kč. Pro srovnání, v USA se podobné dieselové trucky prodávají od 2,65 mil. Kč.

Původní rezervační poplatek na elektrotahač Tesla Semi byl $5000. Nyní ovšem Tesla přitvrdila a zvedla jej na $20 000. Známka vysokého zájmu?

Řada amerických firem už oznámila, že má o Tesla Semi zájem. Celkově se během pár dnů od oznámení mohlo Tesle sejít už hodně přes 50 rezervací.

ZAJÍMAVOST: Odhaduje se, že dobíjecí výkon speciálních nabíjecích stanic Megacharger určených pro Tesla Semi bude muset být někde mezi 0,5 MW až 1 MW. Spotřeba má být <1,25 kWh/km.

Tesla Semi bude vybaven čtyřmi nezávislými elektromotory (původem z Tesla Model 3, podobně jako většina komponent tahače), které umožní zryclení 0-96 km/h s plným nákladem během 20 sekund. Očekává se, že kapacita baterie u takového trucku s dojezdem 800 km bude kolem 1 MWh.

Několika návštěvníkům slavnostního odhalení Tesla Semi minulý týden se podařilo natočit některé detaily, jako třeba pohonné jednotky nebo interiér. Podívejte se na videa:

Pohonný systém

Interiér

Dobíjecí port Megacharger

Tesla, InsideEVs, Electrek.co

50 Comments on “Elektrický tahač Tesla Semi bude stát skoro stejně jako Model S!”

  1. Úvaha: Mne spíše překvapuje cena baterii na kwh. Při
    Úvaha: Mne spíše překvapuje cena baterii na kwh. Při jednoduchém počítání a přibližném odhadu z dat co jsou v článku, mi vychází velice hrubá cena 1500Kč/Kwh. Což by znamenalo že cena baterie už není tak enormní jak všechny automobilky tvrdí. 40Kwh baterie pro novýho Leafa by tak mohla stát 60 tis. Kč. bez DPH. Spíše lehce o něco výše. Žeby tedy docházelo k úmělému držení cen nahoře? Důsledky proč to tak je, si snad všichni domyslí.

    1. tak ružové to obávam sa nebude.
      1500 kč je cca 70 USD za 1

      tak ružové to obávam sa nebude.
      1500 kč je cca 70 USD za 1 kwh.

      Začiatkom minulého roka Musk tvrdil, že Tesla je na cca 190 usd/kwh (industry average bol vtedy cca 230), a že s 2170 baterkami sa dostanú ešte o nejakých 30% dole (čiže na 135).
      Tam by mali byť dnes.
      Cieľ je dostať sa na 100 USD z kwh do 2020.

  2. pane horkciku, propanajana premyslejte nad tim co pisete.
    pane horkciku, propanajana premyslejte nad tim co pisete. nekopirujte tady kazdy pr blabol a alespon se snazte o trochu seriozni zurnalitiku. kamion s megawathodinou baterek bude stat stejne jako limuzina s diesetinovu kapacitou. baterky jsou to hlavni co dela cenu elektrickych vozu ale ne. rekl to velky elon, tak to tam prskneme. to je dost hloupe to se bude libit. jak rika klasik.

    1. Coz o to, ta cena aspon ma realny zaklad/zdroj informaci.
      Kde

      Coz o to, ta cena aspon ma realny zaklad/zdroj informaci.
      Kde redakce vzala ten nabijeci vykon mi neni jasne. Mezi zdoji je uveden Electrek, ale tam se psalo 1,6MW.

      EDIT: konec koncu, dieselove nakladaky stoji kolem $120.000, co jsem cetl. Takze kdyz vyhodi motor, blbosti kolem a pridaji vlastni motor + baterku, tak by to tak klidne mohlo byt…
      Nutno uvazit, ze Tesla zrejme ma v rukavu nove baterky, protoze pokud ne, tak do Roadsteru tech 200kWh rozhodne nenacpou. Baterka se soucasnou technologii by byla prilis objemna na 200kWh.

      Pokud Tesla lze a novy typ baterii nema, pak je zrejme ze brzy zkrachuje. Ovsem to si nemyslim, Tesla vzdycky mela nejlepsi technologie a svuj naskok si zatim drzi.

        1. Současná 100kWh baterka by to dala s prstem v nose. Celkový
          Současná 100kWh baterka by to dala s prstem v nose. Celkový proudový odběr, respektive moment na kola má nový Roadster v podstatě stejný jako TMS v Ludicrous režimu. Roadsteru pomáhá, že je možná až o půl tuny lehčí a především díky dvěma motorům na zadní nápravě ten moment lépe přenese z kol na vozovku.

  3. Tak ona je to hlavně pouze základní cena. I k těm $150k se
    Tak ona je to hlavně pouze základní cena. I k těm $150k se pak budou přidávat další options a kdo ví co vůbec bude v základu, jako třeba to superodolný čelní sklo. Takže běžná cena klidně bude $250k, což je ale stále velmi výhodné, protože se to za pár let zaplatí jen úsporou paliva, zvlášť tady v Evropě.

    Stejně tak Model 3 se v té základní verzi za $35k ještě nevyrábí a nějakou chvílí vyrábět nebude. $50k u přednostních objednávek není výjimkou.

    1. zeby prisel jiz na radu roboticky kabel? Ty videa jsou myslim
      zeby prisel jiz na radu roboticky kabel? Ty videa jsou myslim jiz tak rok stara a ze by to nekdo vyrobil a hodil nekam do supliku se mi nezda. Byl to roboticky kabel pro model S, ktery komunikoval s autem, otevrel si vicko konektoru a sam kabel se navedl a zaclo se nabijet. Idealmi pomocnik pro tyto tezke kabely. Tak uvidime.

  4. ty MegaChargery mate teda dost spatne…
    – 1000kWh celkova

    ty MegaChargery mate teda dost spatne…
    – 1000kWh celkova baterka
    – 80% za 30 minut = 800kWh za 30 minut
    – vykon tedy musi byt minimalne 1,6MW pokud by se nabijeni nijak nezpomalovalo
    – predpokladejme tedy 2MW kdyz je baterka prazdna a postupne snizovani vykonu

    1. A teď k daleko pravděpodobnější realitě.
      Nejčastěji

      A teď k daleko pravděpodobnější realitě.
      Nejčastěji prodávané baterie tam budou do 500 kWh, a nabíječku „MegaCharger“ nejspíš vytvoří na spojení dvou evropských 350 dohromady, takže bude mít maximum 700kW.

      Což vychází na to reálně použitelné nabíjení 1 hodinu při vykládce.

        1. z cehu usuzujete ze to bude mit vykon jen jako 4xCCS?
          Z

          z cehu usuzujete ze to bude mit vykon jen jako 4xCCS?
          Z oficialnich dokumentu od EPA vime, ze pres ten jejich americky 2 pinovy konektor se da dostat 525A.
          Pokud bych usoudil ze ten jejich kamion pojede na 1000V, pak ve vybitem stavu treba 800V * 525A * 4 piny = 1,68MW.

          A to nepocitam pripadne vylepseni do roku 2019, ale jen soucasnou technologii.

      1. A teď k ještě víc daleko pravděpodobnější
        A teď k ještě víc daleko pravděpodobnější realitě:
        Tohle se nikdy vyrábět nebude a když, tak ne za tuhle cenu.
        Je to stejně jako TM3 „auto, jaké svět neviděl“ a jde především o PR masáž, která má oddálit krach Tesly a získat další investory.
        Tesla není automobilka, ale ekonomický experiment. Peníze, vydělané jinde byly vloženy do ztrátového, ale hrozně populárního podniku.
        Funguje to jako hra letadlo.

                1. veď to, stále sú to iba hypotézy, videl to niekto? za seba
                  veď to, stále sú to iba hypotézy, videl to niekto? za seba môžem tvrdiť iba to, že spôsob ako dokázať guľatosť je vyjsť na kopec. a nech vystúpim na ktorýkoľvek, vidím iba, že zeměplocha je KRUHOVÁ, hrbolatá, … ale guľatá vôbec nie!

        1. No nieco podobne ludia vraveli u Tesla Roadster. Lenze Tesla
          No nieco podobne ludia vraveli u Tesla Roadster. Lenze Tesla zatial nema znaky firmy na PR masaz. Vyraba a predava realne auta. Nemylte si Teslu s FaradayFuture ktora ukazovala max. koncepty. Tesla je tiez vyrobca baterii. Nie Nie Tesla porastie a to ovela vyznamnejsie nez teraz.
          Ovela zaujimavejsia info by bola kedy bude Tesla schopna pokryt naklady na vyvoj cisto zo svojho zisku. Ja to odhadujem niekde na rok 2030. Potom uz bude Tesla uplne sebestacna.

            1. A jak se nazývají lidé, co trolují diskuse a místo
              A jak se nazývají lidé, co trolují diskuse a místo argumentů ostatní urážejí?
              Zajímalo by mě, zda by si tihle hrdinové, ukrývající se za poprskaným monitorem, dovolili mě nebo někoho jiného urážet osobně.
              Pokud máte odlišný názor, napište jej. Pokud se chcete ukájet, najděte s jiné servery. Ideálně se urážejte mezi sebou.
              PS. Všimněte si, že přestože na Vás mám vyhraněný názor, nenazval jsem Vás žádným hanlivým výrazem.

Napsat komentář