Škoda Auto bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět elektromobily

Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude Škoda Auto vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Škoda Auto plánuje, že do roku 2025 uvede na trh pět modelů s bateriově-elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu Auto Shanghai automobilka představila elektrickou studii ŠKODA VISION E – svou vizi autonomní jízdy s elektrickým pohonem.
foto: Škoda

„Budoucnost značky Škoda bude elektrická,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. „Plánujeme, že do roku 2025 zákazníkům nabídneme pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice. Toto rozhodnutí potvrzuje velkou důvěru koncernu v zaměstnance společnosti Škoda Auto. Je to důležitý krok pro budoucnost značky Škoda i České republiky jako jednoho z center automobilového průmyslu,“ dodává Bernhard Maier.

Vedle výroby elektromobilů se budou v mladoboleslavském závodě od roku 2019 vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in-hybridní vozy několika značek koncernu Volkswagen.

První elektrifikovaný sériový model značky Škoda na trh vstoupí již v roce 2019: bude to Škoda Superb s plug-in-hybridním pohonem, který bude sjíždět z linky v závodě v Kvasinách.

V roce 2020 k němu v Mladé Boleslavi přibude první model s čistě elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu Auto Shanghai automobilka ukázala elektrickou studii Škoda VISION E – svou představu o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.

Elektrifikace modelové palety značky Škoda a výroba elektrických komponentů pro koncern Volkswagen patří mezi důležité pilíře Strategie 2025.

Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb, souvisejících s mobilitou.

tisková zpráva

85 Comments on “Škoda Auto bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět elektromobily”

  1. Ročně umírá tisíce lidí kvůli hluku. Další tisíce
    Ročně umírá tisíce lidí kvůli hluku. Další tisíce lidí umírá kvůli znečištěnému ovzduší. Škodovka bude vyrábět až budou dotace, o nic jiného tady nejde. Krásně si to přihrají se státem. Kdyby jsme tady začali vyžadovat to co v Číně, tak už příští rok tady uvede elektromobil. Nejlepší bude jak potom bude za průkopníka elektromobilismu.

    1. Ale musí to dát fušku ty dotace vysedět. Když si vezmu,
      Ale musí to dát fušku ty dotace vysedět. Když si vezmu, jak dlouho nás elektromobilisty ČEZ tahal za fusekli, než ty dotace dostal, jak nám dávkoval od 2011 rychlonabíječky po kusech za čtvrtletí atp., fakt to chce mít žaludek. No a to je ještě zlatý, ve srovnání s EONem. Ten na nás jako na placatý šutr a nakonec si taky dotačně líznul. Přitom se nezapomene pochlubit, že už třeba zaplácal celé Dánsko. Tam ale netuším, zda za svoje nebo za daňových poplatníků.

      1. neměli se 20 let flákat a otravovat lidi ropnou rakovinou
        neměli se 20 let flákat a otravovat lidi ropnou rakovinou ale připravovat se. SRrrr na to, Nahrabali si za ty roky dost a dost tak at si to ted vycucaj třeba z Wintrkornovic prctu, to je jejich věc. Klidně at zkrachujou, uvolní tím fleky pro lepší a schopnější lidi ve vedení co převezmou fabriku i votroky 😉 Kapitalismus normálka přeci :)))

          1. Baterkárna bude stěžejní věc (když odmyslím autonomii a
            Baterkárna bude stěžejní věc (když odmyslím autonomii a sdílení aut kde je Shade taky v prdeli, pač jim to ani po letech koncern nedá i když už něco splychtí). Prostě kecy v klecy,ale reálně na to bez urychleného velekopnutí do země nemaj. 200 lidí je směšné.

              1. Nejsmutnější na tom je že VW na to finančně má něco
                Nejsmutnější na tom je že VW na to finančně má něco zkusit teď budovat, ale je tak v prdeli s přípravou na byť jen pootočení kormidla a zažitých postupů že bude za ním Shade ještě dlouho v prdeli(vydělávat ale ještě střednědobě bude). A jejich výkřiky do tmy o změnách tomu moc nepomůžou.

            1. 200 lidí stačí na robotizované lince pro baterie na 100
              200 lidí stačí na robotizované lince pro baterie na 100 000 elektroaut ročně úplně v pohodě.
              Pokud jde o jednotlivé články, tak ty vyrábí pro EU v Polsku LG a v Maďarsku Samsung.
              Z toho polského závodu je to do Mladé Boleslavi kratší cesta než co musí převážet Tesla z Nevady baterie Panasonicu do Kalifornie.

      1. no, hosi, s tim zakazem bych to moc neprehanel. jejich
        no, hosi, s tim zakazem bych to moc neprehanel. jejich mentalni svet neni daleko od mentalniho sveta nekterych autoru pisucich na tomhle servru. elektromobily jsou jediny reseni, vsecno ostatni jsou rakovinotvorne emh srackomety, dinosauri a pripadne vodikove bomby. a tesla je jedina spravna automobilka. jste proste v bulvaru i kdyz technickem. ne v klubu intelektualu. nahodou na kuka jsem si uz zvykl. trosku me to mrzi, ale nijak neurazi. proste to patri k veci. a krucipisek to je takova vesela postavicka. nakonec hod kamenem kdo jsi bez viny. kazdeho nas to nejak strajchlo. jinak bychom tady nediskutovali.

        1. Souhlasím. Já sem chodím něco přes rok, ale teprve včera
          Souhlasím. Já sem chodím něco přes rok, ale teprve včera jsem se poprvé zapojil do diskuse, protože mi to přijde, že drtivá většina diskutujících lidí tu jsou naprosto zaslepení fanatici. Hlavně diskuse, kde se počítá rentabilita elektroaut, jsou spíše humoristický počin. O technických článcích a opěvování Tesly jako spasitele si také myslím svoje, ale to je zase asi proto, že pracuji ve vývoji a dovolil bych si tvrdit, že o některých věcech vím více než zdejší „odborníci“ a mám přístup k informacím, které bývají zveřejněny až zhruba po 2 letech.

          1. chyba lávky soudruhu, já sem chodím 10 let a z toho
            chyba lávky soudruhu, já sem chodím 10 let a z toho polovinu přispívám (5 let vysokoškolskýho studia a pak praxe nezapomen 😉 a fanatismem bych to rozhodně nenazval, to je to nutná sebeobrana na kterou máš svatý právo ! 🙂 Abys pochopil Musíš se vžít do dob 2006 kdy VW a BMW a jejich naprosto dokonalý fosílie válcovaly svět jako by nic jinýho ani existovat nemohlo páč by jim to podkopalo byznys přísun prachů jako šlupek 😉 a kdy TESLA byla pro většinu tupců a blbců skoro sprostý slovo a že jich byla většina 99% ;)) V těch dobách pobušovských kdy zabili elektromobil a chtěly nás drbat vodíkem, tehdá bylo třeba začít bojovat páč ropáci si chtěli za tvý prachy válet šunky leda na ibize a hawaji a ne ti stavě elektromobil 😉 ale to byla doba kdy sis ještě usrával do plínek viď :)))))))

          2. mám přístup k informacím, které bývají zveřejněny až
            mám přístup k informacím, které bývají zveřejněny až zhruba po 2 letech – k čemu nám má sloužit tato informace? k obdivu? k zasmání? k pláči? pro mě osobně je to zcela prázdná informace s nulovou hodnotou(„odpad“) to už i z toho spamu od Cipíska se člověk dozví často užitečnější věci

          3. Zvláštní sorta tyhle lidi, kteří mají potřebu dávat na
            Zvláštní sorta tyhle lidi, kteří mají potřebu dávat na odiv, co všechno vědí, jak dlouho to tu sledují, kde a jak dlouho pracují, jak velcí jsou insajdři, co všechno by mohli těm ostaním vysvětlit a uvést na pravou míru, jaká je tu banda neználků, ale oni né, radši se vymezí oproti plebsu a dál si budou užívát svého pocitu výlučnosti.
            Takoví jedinci jsou ale v diskuzi úplně k prdu a zařadej se akorát do dlouhý fronty samolibejch neužitečnejch odborníků.
            Všechno co vím o elektroautech, baterkách, energetice, emisích, ekonomice a dalších souvislostech vím odsud zde z diskuzí a jsem za to rád. Lidi, kteří místo vymezovaní se či zbytečného povyšování rouvnou řeknou co vědí a nebojej se nám laikům a nadšencům trpělivě vysvětlovat skutečný stav věcí a uvádět informace na pravou míru a ještě k tomu opravit i samotnou redakci Hybridu a její armádu šotků jsou 1000x užitečnější než posmívajíci se samolibej „insajdr“ 🙂

            p.s. Některý ty nekonečný diskuze o „ekonomičnosti“ provozu mě taky nebavěj

          4. Myslím, že se mýlíte. Přesto, že nás tu už rok
            Myslím, že se mýlíte. Přesto, že nás tu už rok pozorujete, řekl bych, že většina lidí co zde diskutují nejsou fanatici a jsem moc rád za to, že to tu není žumpa jako jinde.

            Lidé, kteří investují do elektromobily většinou neřeší návratnost. Pokud by to bylo jen o tom, moc bychom si na silnicích nepomohli a nepročistili vzduch.

            Každý kdo si koupil a koupí elektrokáru má můj obdiv a velký dík za to, že myslí na lepší budoucnost. Bohužel sám si ji zatím nemohu dovolit.

    1. Ne jsou to dva lide jeden vysokoskolak co dela etikety na
      Ne jsou to dva lide jeden vysokoskolak co dela etikety na jogurty doma na kompu KUK.
      A znudenej schyzofreni duchodce co se nudi a nema na hlidani vnoucata. Tak redakce je nemuze zabanovat protoze obcas prinaseji info ale jinak tvori jen balast, navic je zde anonymni styl zadavani do diskuzi tak s tim nic ani nemuzou udelat. 😀

      1. no šádevotrok vod fochu teplýho kanclu nepřímo
        no šádevotrok vod fochu teplýho kanclu nepřímo parazitující za prachy danovejch poplatníků na zdravotním pojištění má jistě co remcat 🙂 Jeho vrcholem výzkumu za posledních 20 let vývoje v tý Bouleslavský fosilní mobilce jsou třífázový zásuvky v patrovým parkovišti a to si představte že je tak dobře uplacenej že nedokáže ani vynášet 😉 Ale to se brzy změní jen co voni 2020 přejdou na baterky a von na dlažbu :))

      2. Alien se furt chlubí tím že maká 1/4 století v
        Alien se furt chlubí tím že maká 1/4 století v automobilce ale nepřináší vůbec žádný info. Má jen 2 typy postů „+1“ a „já znám Grygara“ :)))) Není se pak tedy čemu divit, že ho neustále podezřívám, že tam dělá akorát tu uklizečku :)))
        Ale je teda pravda, že by někdo měl změnit etikety na Savo, Elien si ho pak v práci plete s Dobrou vodou a jak vidno moc mu to neprospívá, informací je od něj čím dál tím míň.

        1. já mám jogurty rád, akorát ty ceny v obchodě už ne?
          já mám jogurty rád, akorát ty ceny v obchodě už ne? nepochlubíš se KUKU jaký jogurty? mohl bych se pak vytahovat před manželkou že znám z Hybridu toho designéra, a taky bych ti řekl jestli je podle mých chuťových buněk ten jogurt sračka nebo ne :-))

      3. je to škoda, ale je mi jasný že má alien v pracovní
        je to škoda, ale je mi jasný že má alien v pracovní smlouvě přísný zákaz vynášení informací a má prostě strach o místo, a to plně respektuji, naštěstí škodovka v celosvětovém měřítku je malá bezvýznamná automobilka takže je zbytečný čekat že by přišla s nějakou bombou, důležitější je VW a ten informace pouští úplně normálně (např že v Zwickau celou továrnu předělá na výrobu EV aut a že v brzké době v Dráždanech navýší o 100% výrobu egolfů na 60ks/týdně

    1. V podstatě máš i pravdu, Škodovka vynechává úvodní 5
      V podstatě máš i pravdu, Škodovka vynechává úvodní 5 letou dobu prodávání nedotažených elektroaut se ztrátou, a nastupuje až k plně masové výrobě, kde se počítá s okamžitým dosahováním zisků na řádně promyšleném modelu.

          1. Obojí. To první pro zdraví celé země. Nezapomeňte, že
            Obojí. To první pro zdraví celé země. Nezapomeňte, že jsme jen takové údolí obehnané horami a všechny jedy se tu drží. To druhé je opravdu o vyspělosti. Nejen technické, ale i mentální. Eltru, Shortcut a další věci normálně zazdili. Do plynu šli až před nedávnem, prakticky až z flotilového donucení, aby drželi krok a měli co prodávat velkým zákazníkům. No a elektrický Superb nakonec museli postavit studentíci s kantory. A Škoda nic. Škoda slov.

            1. Vyspělost automobilky určuje to co se dostaně k
              Vyspělost automobilky určuje to co se dostaně k zákazíkovi. Když se k němu dostane houno je automobilka na houno i když by uměla postavit super kousek co by všem vytřel zrak. Škoda je dojná kráva Vlčího hradu a i když je plná schopnej lidí, kteří i mezi vytyčenými mantinely a omezeními dokaží vyšvihnout solidní auto, tak jim podle potřeby přistřihuje křídla. Viz připad Superb.
              Jedna věc je technická vyspělost a schopní inženýři, druhá věc jsou manažéři, akcionáři, vnitřní intriky a politika.

              Další věcí, které s oblibou postihují „vyspělé“ automobilky jsou lži, podvody, korupce, lobbysmus a kartely. Toho nám v poslední době už ukázali dosytosti.

              1. S velkou většinou příspěvku souhlasím. Drtivá většina
                S velkou většinou příspěvku souhlasím. Drtivá většina lidí si neuvědomuje, že udělat elektromobil jako Tesla (dojezd, cena, výkon, atd…) zvládne prakticky každá automobilka od Škodovky přes Renault až po Toyotu, ale nedává to ekonomický smysl, protože Renault nebo Škodovku si za 3 mega nikdo nekoupí. Tesla má tu výhodu, že je vnímána jako super, geek, cool a luxusní automobilka, takže tu cenu může napálit a lidé ji akceptují, protože nemá historii a není zafixovaná jako producent aut za 250-800k Kč. Jako já byl taky fanda Tesly, ale jen do té doby než jsem se v ní svezl a viděl ji naživo. Třeba je to profesionální deformace, ale materiály a kvalita zpracování interiéru i exteriéru v mnoha ohledech horší jak v Dacii mí fakt u auta za 3 mega vyrazilo dech. Tesla je i technologicky (a teď myslím „hardware“) až podivuhodně jednoduché auto. V mnoha oblastech je na ní vidět, že to dělali lidé bez zkušeností, nebo jich bylo opravdu hodně málo a nestíhalo se konstruovat (a to myslím S i X), protože konstrukční řešení některých dílů až celých oblastí odpovídá tak počátku 90. let a dnes (ostatně i roce 2000) se jednalo o řešení zcela zastaralá a překonaná. Těžko uvěřit, že to auto vůbec bylo konstruováno na počítači ve 3D programu, protože to odpovídá rýsovacímu prknu

                1. No vidíte, a to my vůbec neřešíme. Protože náš názor
                  No vidíte, a to my vůbec neřešíme. Protože náš názor je, že spalovací auto je špatně z podstaty a dobře slícované plechy nebo měkčené plasty, oblíbené kecy z auto moto časopisů, jsou to poslední, čím by nás mohl někdo ohromit. Nám se líbí ticho, čistý vzduch, raketový odpich, rekuperační brzdění, celková plynulost jízdy a uhlazenost jízdního projevu. Je to jiný svět a v podstatě i jiné myšlení.

                2. Ticho? Já teda jezdím především po dálnici, ale krom
                  Ticho? Já teda jezdím především po dálnici, ale krom rozjezdů na semaforu nikdy neslyším motor. Čistý vzduch? Možná přímo za autem, ne už tolik u nejbližší uhelky. Raketový odpich? To má krom Tesly který běžnější elektromobil? Tak možná pokud je srovnáváte s Favoritem nebo 1.2 HTP. Rekuperační brždění? Mne zase motor alespoň uzavře přívod paliva. Plynulost a uhlazenost jízdy? Mám podezření, že jste posledních cca 10 let nejel s automatem. Tohle všechno vynikne dvojnásob když si u raketového zrychlení představím ten Peugeot Ion.

                  Jako já vám to neberu, že jste někteří velcí fandové a naprosto nekriticky vidíte jen výhody, které si ještě zveličujete a vše spalovací démonizujete, ale občas by to chtělo zapojit trochu kritické myšlení a na věci se dívat realisticky.

                3. Je fakt ze premiovky od mercedesu a bmw atd.. jsou tizsi nez
                  Je fakt ze premiovky od mercedesu a bmw atd.. jsou tizsi nez tesla lepsi odhlucneni hlavne pri vyssich rychlostech.Chce to byt obektivni bohuzel jsou tu fandove co nechteji videt i negativa.

                4. Amen.
                  BTW jestli jste z MB a máte X, není možné že jsem

                  Amen.

                  BTW jestli jste z MB a máte X, není možné že jsem Vás dříve vídal jezdit směrem od Dalovic k Česaně?

                5. Je to mozne pokud byla cerna ? 😀
                  Je to mozne pokud byla cerna ? 😀

                6. Máte paradoxně pravdu, protože oni holt odhlučňovat
                  Máte paradoxně pravdu, protože oni holt odhlučňovat musí. Kvůli spalováku. Takže to jednak mají promakané za ty roky, jednak s tím běžně počítají. Možná to u Tesly myslí tak, abychom tu vyšší rychlost alespoň z něčeho poznali 🙂

                7. Opravdu si myslíte, že nedýcháte výfukové plyny stovek
                  Opravdu si myslíte, že nedýcháte výfukové plyny stovek aut které tím místem jely před vámi?

                  Dobrý odpich má třeba BMW i3.

                8. Ne, to si opravdu nemyslím. Špatně jste pochopil kontext
                  Ne, to si opravdu nemyslím. Špatně jste pochopil kontext věty.

                  Uznávám, na BMW i3 jsem zapomněl. To už se dá srovnat s běžnými motory okolo 2 litrů objemu, ale stále je to jedno auto (nechytat za slovo jestli si vzpomenete i na nějaké druhé 😀 ).

                9. Právě jsem to zkusil s velkým Audi v kombíku, co se mi
                  Právě jsem to zkusil s velkým Audi v kombíku, co se mi pokoušelo ujet, ale bylo asi moc těžké. Docela ho štvalo, že jsem se ho v bezpečné vzdálenosti stále držel, i když na 4pruhu neustále od křižovatky zrychloval. Ty obrovské nápisy elektromobil na bocích a prťavost auta zjevně provokují. Tak jsem ho – díky tomu, že kupé od mercedesu v pravém pruhu na další křižovatce odstartovalo jaksi lenivě a pomalu – bleskově podjel z levého do pravého pruhu a do 110 km/h se mne snažil jen dotáhnout. Pak jsem odbočoval. Počítám, že kolem 120 by mne předjel. Ion umí max.140 na rovince v 1 člověku, ale je pak už líný. Netuším kolik lidí v Audi jelo a co vezlo (tmavá skla), já byl jen sám a borcovi to prostě nějak netáhlo.

                10. No ty vole 😀 Jako posledních pár příspěvků (nejen od
                  No ty vole 😀 Jako posledních pár příspěvků (nejen od Vás) tu bylo slušné nepochopení psaného textu a demagogie, ale tohle už je vyloženě vtip.

                  Příběh jak borec ve svém Ionu (47kW, 0-100 za 15,9s, reálně 13s) krutě ozávodil nějakou maminu v Audině a sportovního Meďáka 😀 Pokud se něco takového vůbec opravdu stalo, napadlo Vás třeba, že Vás ti lidé s největší pravděpodobností ani nezaznamenali nebo neměli v úmyslu si s tou zelenou střelou měřit pindíka? Já sám jezdím v A6 3.0 TFSI s 228kW a na každém druhém semaforu se najde nějaký pantáta ve vylítaném dieselu nebo 18ti letý blbeček ve starém baworáku, co má pocit že spolu závodíme a dá tomu plnej knedlík ač ho zcela ignoruju a nemám potřebu si s ním v provozu na silnici něco dokazovat.

                  Žijte si dám ve svém světě, kde je elektromobil řešením všeho a bezchybný systém pohonu auta a já se zase začnu držet toho, co jsem tu dosud vždy prováděl – rychle přečíst článek a do diskuse se radši ani nedívat.

                  HOWGH

                11. No tý vole další jedinec co se vohání uhelkou a řečma o
                  No tý vole další jedinec co se vohání uhelkou a řečma o demagogii, zatímco vzduch kolem rafinérie je určitě plný fialek :))) Bez uhelky ropu nevydoluje, nepřepraví, neuskladní, benzín nevyrobí ani nenačerpá a ještě mu lezou tuny jedů a rakoviny z vejfuku :))) A to že vyvážíme 1/3 celý produkce elektřiny ale emise z toho dejcháme my je mu u zadele. Lol. Čéče prober se z diskotéky. Benzín nepadá z nebe a nechytá se do kýblů. No a výroba těch aditiv co se do toho musej dávat je taky pěkný žrádlo, stejně jako jezera vyjetejch volejů.

                12. Je to holt škoda řádků textu. I když to byla čerstvá
                  Je to holt škoda řádků textu. I když to byla čerstvá ranní zkušenost a ten borec v audině se opravdu snažil. Ale nemám to na youtube od nezávislého kameramana a podle papírových hodnot jsem toho nemohl dosáhnout (navíc je má pán špatně).
                  Ale chválím ho, že nám do diskuse nebude nadále přispívat tím, jak A6 3.0 TFSI s 228kW je příroda sama, za jízdy sází kytičky, roste mu za koly les a zvířátka pobíhají všude kolem, zatímco maminky s kočárky se spícími miminky ho s úsměvy míjejí a mávají řidiči.

                13. Já tedy slyším – bohužel – jenom Vás. A nejen na rozjezdu
                  Já tedy slyším – bohužel – jenom Vás. A nejen na rozjezdu na semaforu, ale i když tam stojíte a i když jedete kolem mne.
                  S tou uhelkou asi myslíte, že na každý 1 L Vašeho paliva spotřebujeme jen při rafinaci 1,3 kWh elektřiny, z poloviny v energetickém mixu ČR ze spalovacích elektráren. Ano, to mne taky štve, já na stejné množství elektřiny ujedu přes 10 km.
                  Udělá Vaše auto z 0 na 50 za 1-2 sekundy? Elektromobily prakticky všechny.
                  Rekuperační brzdění je o tom, že neplýtváme energii do otěru destiček a ohřívání okolí, ale nabíjíme jí baterie. Váš uzavřený přívod paliva je jen o tom, že nespotřebováváte další, ale destičky otíráte a teplo produkujete.
                  Plynulost a uhlazenost jízdy v moderním automatu jsem si vyzkoušel v posledním půlroce několikrát, mnoho známých je má. A všichni uznali, že s elektromobilem se to nedá porovnávat. Ani směrem nahoru, ani při podřazování. Prostě škube a kope. Některý více, některý méně. Poznají to i moje děti. Nedávno jela dcera s kamarádčinou maminkou SUV od Audi s automatem a trhanost jízdy jí vadila. Holt už 4 roky ochutnává elektriky.
                  Bohužel pokud požaduji vlastnosti a komfort malého městského elektromobilu, tak mi to nedá ani nejnovější Octavie či Superb. Musím sáhnout po ještě násobně dražších luxusních Audi, Mercedesu, BMW atp. a pořád to není to pravé ořechové. Je to blbý, ale je to tak.

                14. Nehlede na prach ze desticek emise ve zacpach atd.. 🙂
                  Nehlede na prach ze desticek emise ve zacpach atd.. 🙂

                15. To sú pekné bludy….
                  Prívod paliva sa uzavre na každom

                  To sú pekné bludy….
                  Prívod paliva sa uzavre na každom spalovacom aute, pokial máte zaradenú rýchlost a väčšie otáčky ako volnobežné. Napr. ked sa ide dolu kopcom. Ale ako sa to dá porovnať s rekuperáciou u elektromobilu, ktorý mi vracia velkú čast kinetickej energie späť do batérií !?

                  A elektromobil dymí u najbližšej uhelky… Vždy lepšie ako pod nosom s nižšou účinnosťou a horšími splodinami.

                  Ach božééé…

                16. Milý pane, tímto příspěvkem jste se odkopal,
                  Milý pane, tímto příspěvkem jste se odkopal, prozradil.

                  Takovéto názory nemůže mít člověk znalý věci. Tudíž co jste zde psal, je vše lež!

                  Nechápu takovéto troly, co chtějí jen očerňovat.

                  Don’t eat troll…

Napsat komentář