Elon Musk: z Tesla Semi vám vyletí mozek z hlavy!

Odhalení elektrického tahače Tesla Semi se kvapem blíží. Odehraje se už tento pátek ráno (středoevropského času). A Elon Musk zase slibuje velké věci.

Plně elektrický tahač představí Tesla už tento pátek brzy ráno
foto: Tesla

Na svém Twitteru Elon Musk aktuálně doslova napsal: „Živé odhalení tahače Tesla Semi budeme vysílat ve čtvrtek v 8 hodin večer. Tohle vám vystřelí mozek z hlavy přímo do jiné dimenze! Hledám svůj portal gun…“ (čt 8 hodin večer pacifického času = 5 hodin ráno pátek středoevropského)

Elon Musk v této zmínce narážel na známou videohru Portal, ale především – jak je jeho dobrým zvykem – se nebojí svůj produkt pořádně vyhypovat.

Plně elektrický tahač má změnit svět dálkové dopravy. Bude vyroben z části z komponent určený také pro Tesla Model 3 a mohl by na jedno nabití ujet až 500 km.

Twitter

25 Comments on “Elon Musk: z Tesla Semi vám vyletí mozek z hlavy!”

    1. Presne tak. To aby pre kazdych 10 truck stopov, postavili
      Presne tak. To aby pre kazdych 10 truck stopov, postavili jeden blok jadrovej elektrarne, ktory bude dobijat tahace pocas toho ako budu mat vodici nocny odpocinok. Sice najvacsi truckstop v US ma kapacitu 900 tahacov, ale staci ak budeme uvazovat, ze len 100 tahacov bude pripojenych cez noc na 100kW, tak je spotreba 10MW…

      Dalsim neprijemnym faktom EV je, ze s narastajucim vykonom / kapacitou a hmotnostou baterie, rychlo klesa celkova energeticka efektivita. Bateriovy pohon je preto idealny do detskych hraciek, ale vozit zo sebou par ton mrtvej vahy je jednoducho nezmysel, kedze hmotnost suprav je striktne limitovany.

      1. Spotřeba 10 MW je za celou noc, pokud se tedy bude nabíjet
        Spotřeba 10 MW je za celou noc, pokud se tedy bude nabíjet 10 hodin, je spotřeba za hodinu 1 MW. Jaderná elektrárna Dukovany má 4 reaktory a každý dá za hodinu 510 MW= celkem 2 040 MW za hodinu. S nádsázkou se dá říct, že by to ani měřáky nezaregistrovaly. Přes noc je elektřiny velký nadbytek.

      2. Jooo a na to jsi přišel jak. Použil jsi vůbec to co ti
        Jooo a na to jsi přišel jak. Použil jsi vůbec to co ti narostlo na krku?

        Takže „pár“ tahačů na elektřinu je problém, ale vlaky, tramvaje, trolejbusy už neřešís !!!!

        Jen jedna lokomotiva na výkon v řádu MW!
        To je o proti pár tahačům s výkonem v kW úplný prd.

        Stejně hloupí názor slyším denně. Říkal jsem sousedovi hele super zpráva v tom městě mají 6 elektrobusů. A místo aby byl rád že si nekoupili naftový jedovatý s prominutím „sračky“ , tak odpověď byla a kde budou brát elektřinu?!?

        Ale kdybych řekl že tam mají trolejbusy nebo tramvaje tak by se nad tím vůbec nepozastavil.

        Lidi jsou fakt tak hloupí až to bolí…..

      1. Tak trocha matematiky:
        Kamion ma (vsetok je to cca) 5-krat

        Tak trocha matematiky:
        Kamion ma (vsetok je to cca) 5-krat vacsiu spotrebu ako auto.

        Inak povedane:
        Tesla
        100kwh aku vazi 500kg-dojazd 500km

        Truck
        1000kwh aku vazi 5000kg-dokazd 1000km

        Pr.:
        Scania R400
        Hmotnost tahaca 7500kg
        Z toho
        Motor-1000kg
        Phm1000kg
        Prevodovka, diferencial, kardan, chladenie,vyfuk…1000+
        Takze ked by sa 1500 kg aku zapracovalo do kostry privesu mame EV kamion-plnohodnotny.

        Teraz ten problem
        NABIJANIE
        Ako? Cim?
        Kolko Temelinov, Bohunic… treba?
        Ak si niekto mysli ze veterne turbiny zachrania situaciu(alebo ze zelena energia) tak je na omyle.
        Stale to hovorim 30% zelenej el. a zbytok jadro, vodna, uholie aby sme to vedeli UREGULOVAT.
        To znamena ze ked fuka alebo svieti tak 70% viem priskrtit aby nenestal blackout.

  1. Info o nových místech pro nabíjení .
    Nabíjení v

    Info o nových místech pro nabíjení .

    Nabíjení v Ostrovačicích funguje i když je za ohradou.

    http://img24.cz/images/19422328044681912129.jpg

    Nabíjení v Pardubicích také

    http://img24.cz/images/40359240924234205979.jpg

    levý stojan se spouští bez čipu – zdarma

    V Ostrovačicích jsme to nezkoušel.

    Taky něco z Olomouce, stojany a nabíječky už stojí zakryté černou plachtou, ČEZ nestíhá a přitom by to už mohlo fungovat jako v Ostrovačicích i když to není zkolaudované!

    http://img24.cz/images/57213075421497748874.jpg

    http://img24.cz/images/93967343737660486373.jpg

    trochu úpravy a popisu

    http://img24.cz/images/24818309587380718683.jpg

      1. Časově asi ne, ale je to provizorní ohrada od stavební
        Časově asi ne, ale je to provizorní ohrada od stavební firmy co tam staví. Prostě jsem tam na drzo vjel a bylo mi řečeno, že nabíječky fungují, tak jsem to jen zkusil jednu (Pravou) a fungovala, nabíjet jsem nepotřeboval. V okolí se jinak finišuje s dokončovacími pracemi, tak pozor na stavební auta.

      2. Ostrovačice fungují nonstop. Pokud by ohrada byla náhodou
        Ostrovačice fungují nonstop. Pokud by ohrada byla náhodou zavřená, máme zvonit na zvonek na vysokém sloupku s nápisem „INFO“. Vše mi bylo řečeno ochotnou ochrankou. Na oba stojany je třeba čip ČEZ. Prý snad během 14ti dnů zahájen provoz areálu.

    1. Když už je to ziskové, tak je to nuda, je čas jít dál
      Když už je to ziskové, tak je to nuda, je čas jít dál :).
      Ale vážně – potkal jsem jednoho podobného člověka v US – právě prodával svou 4-tou firmu, ve 4-tém různém oboru. A prodával ji v momentě, kdy už byla zaběhlá, zisková, měla 3 pobočky ve 3 státech, měla věrnostní zákazníky a slušnou hodnotu. Už to byla pro něj byla nuda. Šel zkusit zas něco jiného, nápadů měl spoustu. Peníze neřešil. A byl to strašný workoholik, dělat s ním byla brutální škola :D.
      Dost podobná story, jako Elon, jen víc při zemi 🙂

      1. Znam take dva takove a je to presne jak rikate. Proste
        Znam take dva takove a je to presne jak rikate. Proste „vyhori“, kdyz uz to jede a jen to roste se ziskem. Prestane je to bavit. Proste nuda. Penize investuji, aby jim sla renta a pousti se do dalsi vyzvy. Penize je osvobozuji. Nemusi premyslet kde vemou na najem, jidlo a delaji co chteji. Jeden se ted napr chce naucet manualne pracovat se drevem. Chce stavet drevene sobestacne vikendove chaty na klic. Tak chce problem videt od zrodu domu.
        Pracovat s nima je super skola. Cloveka i zdrave nakazi ;o) Nauci ho premyslet jinak. Ze skol a systemu jsme bohuzel nauceni uplne necemu jinemu. Zatim jsem ve stavu 1) ;o) Firma jede, je ziskova, neco jsem investoval, ale neni to dost, abych nemusel premyslet ;o) Napady jsou.

        btw. vsichni nadavaji na Babise (neni to ani jeden z tech dvou) a ja to co dela taky neuznavam, ale pracoval s nim nekdo? Zkuste si to. Pracoval jsem s nim na dvou zakazkach (prizvan jako odborna firma pro rady) a nemusel jsem mu lezt nekam a respektoval moje rady a nazory. System jeho prace a organizace casu a prace je neskutecny. Jeden priklad za vsechny. Schuzka. Prijde na cas, sedite v zasedacce mezi 4ma ocima a on – tak spuste. Ja spustim a vedu monolog cca 20min. On se na me ani nepodiva a neco pise do telefonu (odpovida na emaily, sms, …), neco na papir. Po 20ti minutach mi da doplnujici otazky primo k tematu (takze me fakt celou dobu poslouchal). Neco si zase napise. Dostanu jeste ukol na dalsi schuzku co mam pripravit ci doplnit a do 30min je hotovo. Podekuje za skvelou praci a odchazi.

    2. Njn, ale z utrzenych sto nieco milionov usd vytvoril viacero
      Njn, ale z utrzenych sto nieco milionov usd vytvoril viacero spolocnosti za desiatky mlkiard usd… neriesi okamzity zisk ale vsetko do dalsieho vyvoja a rozvoja.
      Ono, stale ma fascinuje, ze co to obnasa ked niekto chce zmenit nieco na svete… ze prostriedky nehromadi na ‚rast fiemy alebo akcionárom‘ ale vyuziva iba ako prostriedok pre dalsie a dalsie zmeny a vylepsenia…

Napsat komentář