Robotické taxíky Waymo vyrážejí na silnice – už bez řidiče!

Po létajících taxíkách od Uberu tu dnes máme ještě jednu přelomovou zprávu. Waymo spouští ostré testy svých robotických taxíků v ulicích měst.

Po dlouhých osmi letech vývoje, který začal robotizací hybridů Toyota a Lexus a pokračoval malými robotickými vajíčky nesoucími ještě značku Google se revoluční systém autonomních vozů taxi proměnil ve Waymo a vyráží na silnice. Už od poloviny listopadu bude možné si ve vybraných oblastech zavolat plně robotické taxi.

Až dosud byl u testovacích vozů Waymo brázdících americké silnice vždy na sedadle řidiče přítomen testovací řidič. Pro jistotu. Teď už tam nebude.

Ačkoliv auta se budou řídit sama, zaměstnanec ve voze bude i nadále přítomen – jen už nebude sedět na sedadle řidiče. Prozatím tyto robotické taxíky budou dostupné v oblasti města Phoenix, kde Waymo dlouhodobě svá auta testuje.

Waymo chce postupně rozšiřovat oblast, kde budou auta dostupná a zároveň navyšovat jejich počet. Od roku 2009 už robotická auta Google najezdila přes 5,6 milionu autonomních kilometrů ve 20 amerických městech.

Na soukromé testovací dráze zase Google zkoušel přes 20 000 individuálních scénářů, které by na silnici mohly nastat. K tomu je navíc třeba pokročilé simulace, ve kterých robotická auta Google najezdila 16,5 milionu kilometrů každý den!

Waymo buduje své virtuální řidiče tak, aby šlo o vůbec nejzkušenější řidiče na silnicích. Navíc jsou všechna robotická auta Waymo vybavena záložními bezpečnostními systémy.

Waymo, společnost spadající do holdingu Alphabet, v který se nedávno proměnil Google, má s autonomním řízením velké plány. Chce kompletně překopat svět osobní i nákladní dopravy a logistiky, a to zejména díky konceptu sdílení (nedávno Google investoval miliardu dolarů do společnosti Lyft, konkurence Uberu).

tisková zpráva

27 Comments on “Robotické taxíky Waymo vyrážejí na silnice – už bez řidiče!”

      1. Zajímavé, díky za upřesnění.
        V jednom videu AP Tesly

        Zajímavé, díky za upřesnění.

        V jednom videu AP Tesly při náhle skrumáži včas zastaví a hned po zastavení ještě trochu popojede dopŕedu, aby uhnul špatně dobržďujícímu autu za ním, ale ješte stále neťukne do auta před ním. Pokud tomu tak opravdu bylo, tak tedy kloubouk dolů.
        Autoři kódu pro busík maj další námět pro vylepšení na pár dlouhejch večerů.

  1. Tohle je myslím jedna z vůbec nejdůležitějších zpráv,
    Tohle je myslím jedna z vůbec nejdůležitějších zpráv, co jsem teď četl.

    Je to super konečně to přichází.

    Ono se to totiž prosadí úplně samo. Protože lidi brzo zjistí že se nemusí dohadovat s řidičem, že je to doveze v klidu kam potřebují. Prostě jednodušší lepší bezpečnější.

    Jo to půjde.

  2. Lepší by bylo přivolat si auto mobilem. Zajet si sám kam
    Lepší by bylo přivolat si auto mobilem. Zajet si sám kam potřebuji a jednoduše vystoupit bez starosti o auto. Alespoň do doby než to vychytají na 100%.
    Nebo sedět pro jistotu na místě řidiče a dávat pozor, jestli to dává pozor.

  3. az zvladnu nejak sňah, ľadoborec, dieru v zemi, mrhotanie, a
    az zvladnu nejak sňah, ľadoborec, dieru v zemi, mrhotanie, a lakte v zácpe na záchode, chybne a neúplné značenie obmedzenia rýchlosti, bude trolling takych áut vďačné sústo pre kde koho kto sa bude chcieť baviť. taká tesla stále nevie vyriešiť adaptívny tempomat v nórskej zime, a skrátka im tie autá spomaľujú, a aj ázijsky bjork nýmand sa preto dožaduje aj neadaptívneho tempomatu, aby to riešil.

    tieto sytémy nie su také za aké sa vydávajú, bez pozičného systému, mapy, a virtuálnych koľajníc sú úplne v perďeli a ani len necúvnu.
    čo nakoniec aj sám dr. wayne a spol priznáva.

        1. Prosí… pardon prozíravý troll si vymýšlí kde co proč
          Prosí… pardon prozíravý troll si vymýšlí kde co proč by to jít nemělo. Ale zase to nebude zásadnější problém, potřebujete jenom definovat jak rychle a na jak daleko to má tu trubku najít, on to někdo stejně pak naprogramuje.

Napsat komentář