Opel Ampera-e v Evropě prudce zdražil, Opel viní GM

Očekávaný příchod elektromobilu Chevrolet Bolt EV do Evropy pod značkou Opel Ampera-e není právě jednoduchý. Opel nyní zájemcům o auto ohlásil, že se cena zvýší o v přepočtu asi 121 000 Kč – platí i pro předobjednávky.

Elektromobil Opel Ampera-e neboli Chevrolet Bolt EV se do Evropy ve větším množství dostane teprve v roce 2019
foto: Opel

Že to s elektromobilem Opel Ampera-e v Evropě nebude nakonec tak jednoduché, jak se předtím zdálo, už jsme rozebírali letos v květnu. Situace se ještě zkomplikovala po převzetí Opelu francouzskou PSA.

Přitom Opel má na elektromobil Opel Ampera-e, vycházející ze stále lépe se prodávajícího Chevroletu Bolt EV, už tisíce objednávek – a to je k objednání teprve v několika zemích.

Stein Pettersen, mluvčí Opelu, aktuální zvýšení ceny jednoznačně svaluje na GM. Prý jde o výsledek prodeje Opelu. Přitom ale dodal, že chápe, pokud budou zákazníci naštvaní.

V Evropě tak Opel Ampera-e těžko bude reálnou konkurencí pro Tesla Model 3, protože i příchod tohoto auta do Evropy se očekává v roce 2019. Aktuální zpoždění výroby elektromobilu Model 3 by mělo znamenat zhruba pouze tříměsíční odklad.

81 Comments on “Opel Ampera-e v Evropě prudce zdražil, Opel viní GM”

  1. jedno velke fiasko cele elektromobili.
    už v 2015 tu mali byt

    jedno velke fiasko cele elektromobili.
    už v 2015 tu mali byt auta nizsej strednej/strednej s dojazdom 300km za cenu 30 až 35 tisic. Aj TM3 som si rezervoval.

    A kde sú??????

    paródia, nič iného, nech si tie EV niekam strčia.
    Kupil som hybrdinu RAVku a aj tu ojazdim, kym bude poradne EV za cenu 30 tis Eur.

    1. No zatim to (bohuzel) spis vypada, ze vyrobit „levny“ EV v
      No zatim to (bohuzel) spis vypada, ze vyrobit „levny“ EV v dostatecnem mnozstvi neni takova pr*el, jak si Musk predstavoval (a to ma obrovskou vyhodu, ze nemusi bojovat s jinymi zajmovymi skupinami uvnitr firmy a akcionari dozadujicimi se dividend).

  2. Už dlouho mám pocit, že ty automobilky elektromobily
    Už dlouho mám pocit, že ty automobilky elektromobily vlastně moc prodávat ani nechtějí. A zvýšení ceny je pochopitelný krok – někdo by to totiž jinak mohl i chtít a konkurence není. Něco ve stylu: „Otevřel si hospodu. Ale chodili mu tam lidi.“

      1. Je to nádhera už teď. Já 55, manželka 17 tisíc km
        Je to nádhera už teď. Já 55, manželka 17 tisíc km elektricky. A to nepočítám, co jsem najezdil v testovaných autech. Kdybychom jezdili ještě pořád v těch spalovacích, co jsme měli, tak odhlédnuto od negativ zdravotně-pocitových (smrad, kravál, vibrace), by nás to stálo nemalých 173 tis. Kč jen na palivu. A kde jsou garančky s filtry, oleji a dalšími nesmysly, o výfucích, katalyzátorech, lambda sondách atd. nemluvě.

        1. Radovane, Ty jsi byl vždy nadšenec a průkopník s
          Radovane, Ty jsi byl vždy nadšenec a průkopník s rozumnými názory a zatím se nám radikalizuješ.
          Pokud jsi svým Ijonem ušetřil za 55 tis.km. 173, znamená to, že jsi za elektřinu nedal ani korunu (Tvá FVE byla zadarmo). Zatímco se stejně velkým spalovacím autem bys jezdil za 2,40 (8l/100) .
          A už nemluvíš o tom, že ostatní náklady- amortizace a pojištění přepočítané na kilometr jsou oproti spalováku několikanásobné.
          Nadšení pro nové technologie je chvályhodné, ale zkreslováním dat tomu spíš škodíš.

          1. Je potřeba porovnávat případ od případu. Já jsem jezdil
            Je potřeba porovnávat případ od případu. Já jsem jezdil po Praze autem 5.2m dlouhým 3 litr se spotřebou 11l/100km tedy palivo 3,30 Kč/km. Nyní jezdím s EV za 0,33 Kč/km. Při najetí na standardních denních trasách 25 tis. km ročně je rozdíl mezi palivem rozdíl desetinásobný a úspora je 74 tis. ročně jen na palivu. Na údržbě je rozdíl 30 tis. ročně, na parkování až 20 tis. ročně (parkuju na modrých zonách). Pojistka na EV je třetinová, údržba je na jedné desetině. Ano, pokud bych si koupil porovnatelné auto, tedy Teslu S, ztratil bych řadu výhod, jako například výhodu malého auta při parkování, výhodu malé pojistky, výhodu malé amortizace, výhodu servisu „za rohem“ za pár korun a musel bych, nadneseně vyjádřeno, prodat malý rodinný domek, abych si koupil auto, to mi jako výhoda nepřijde a pak to porovnání bude samozřejmě vypadat jinak.

              1. nešlo by to trošku rozvést i pro méně
                nešlo by to trošku rozvést i pro méně nechápavé?:-))
                Josef s EV Kiou je srozumitelný a evidentně při propočtech nákladů používá zdravý selský rozum a nemusí si hned kupovat Teslu která to ježdění sakra prodraží pořizovací cenou

                1. Pokud to shrnu. Elektromobil nezatracuju a zrovna Josefovo ENV
                  Pokud to shrnu. Elektromobil nezatracuju a zrovna Josefovo ENV pro jeho účely mi nepřijde nelogické. Ale to vypočítávání finanční úspory je opravdu komické. Stejnětak když se u PHEV nezapočítává do spotřeby elektřina.
                  Jak Radovan, tak Josef dali za svá auta více než dvojnásobek toho, co by dali za spalovací auto.
                  Radovan dá za elektřinu reálně třeba 25h/km a se srovnatelným autem na LPG by dal 80h/km,
                  Josef by s totožným autem na LPG dal o korunu víc než za elektřinu.
                  A řešme pouze finanční stránku. Celkové náklady na ujetý kilometr. Protože na to jsem reagoval.

                2. Já tedy ENV nemám, pokud se bavíme o mě.
                  Pokud se týká

                  Já tedy ENV nemám, pokud se bavíme o mě.

                  Pokud se týká ceny auta, nikdy jsem nedal za auto více než 1 mil. s DPH, včetně úroků a nikdy nedám. Došel jsem na své dlouhé cestě životem k tomu, že nehodlám už sponzorovat ty nenasytné davy akcionářů, které nám říkají, že je potřeba kupovat to nejdražší, protože to je nejlepší (mám na mysli věci, které neustále každý den ztrácejí na hodnotě). Přiznám do svých 50 let jsem to dělal jako řada ostatních

                  Co se týká nákladů, může to připadat komické, že se ušetří oproti 4 let běžného provozu mého klasického auta, tolik, že to je cena EV, ale budiž. Mě stála Kia Soul necelých 500 tis. bez DPH, tedy o 40% méně, než jsem dal za spalovák. Jezdím denně cca 70 km, nejezdím dále než 200km a to maximálně jednou za měsíc a i to se brzo změní.

                  Testoval jsem 1,5 roku snad všechny pro mě použitelné EV a vybral jsem si auto, které mi nejvíce vyhovuje pro denní ježdění. Možná to někomu přijde jako pitomost a nějaká obhajoba toho, co si člověk koupí, já to vidím jinak.

                3. Sorry, to ENV jsem řešil s někým jiným.
                  Nicméně on

                  Sorry, to ENV jsem řešil s někým jiným.
                  Nicméně on srovnával Env s Crafterem, Ty srovnáváš Soul s pětimetrovým třílitrem, co žere 11.

                4. Proto píšu, že člověk musí řešit případ od
                  Proto píšu, že člověk musí řešit případ od případu. To není porovnání obecné, ale porovnání dvou aut, které jsem z nějakého důvodu opustil a koupil z výše uvedených důvodů. To že někdo to bude mít obráceně a místo 4 metrového koupí na popojíždění do Prahy 5 metrové za cenu 4 x vyšší než bylo předchozí je docela možné, pak bude porovnání vypadat jinak.

                5. 1***
                  ať žije zdravý selský rozum, a ne to konzumní

                  1***
                  ať žije zdravý selský rozum, a ne to konzumní šílenství, kterým jsou lidi masírováni 24h denně

                1. Havarijní pojistka se odvíjí od ceny vozu. Ta je u
                  Havarijní pojistka se odvíjí od ceny vozu. Ta je u srovnatelného vozu oproti spalováku více než dvojnásobná. Od ceny se odvíjí i amortizace a úroky z úvěru (leasingu).

                2. Ne kazdy si havarijku plati a zakonna je u ev podstatne
                  Ne kazdy si havarijku plati a zakonna je u ev podstatne levnejsi.
                  A cena srovnatelneho vozu jak vam zrovna dokazal Pepa se svou i3 nemusi byt vzdy vyssi.

                3. Přesně tak. Zákonná je za tisícovku a havarijko jsem
                  Přesně tak. Zákonná je za tisícovku a havarijko jsem neplatil nikdy. Tedy ano, žena ho kdysi 1 rok platila v rámci nového auta s odkladem 50% kupní ceny, ale to je hodně dávno.

              2. Mé spalovací benzínové auto, tedy obě, Citroen Berlingo
                Mé spalovací benzínové auto, tedy obě, Citroen Berlingo 1.4 MPi i Seat Ibiza 1.2, žraly při našich cestách převážně po městě a pár km nebo pár desítek km standardně 8 L na 100. Chtěl bych Vás vidět, jak s nimi jezdíte za 4 litry, když podle Vás zdvojnásobuju spotřebu. 8 x 30,- Kč za litr benzínu je 240,- Kč, tedy 2,40 Kč / 1 km jen za palivo. Neumím to napsat ještě lépe a pochopitelněji.

            1. A pak jsou lidi, kteri jezdi jeste vic, dum kvuli tomu aby si
              A pak jsou lidi, kteri jezdi jeste vic, dum kvuli tomu aby si koupili poradne auto prodavat nemusi a vyplati se jim i ta Tesla.
              Uz si to rozhodnuti jit do lowendu porad neobhajujte. Soul je take super auto, uz jen proto, ze JE. Coz je na poli ev jak se bohuzel ukazuje i na konci roku 2017 stale jeste neco vyjimecneho.

            2. Zkuste si srovnat obdobná moderní auta a bude Vám to
              Zkuste si srovnat obdobná moderní auta a bude Vám to vycházet zcela jinak. Pokud jste platil za původní auto na servisu 30 ročně, tak bylo asi někde něco špatně.

              Servis na EV platím ročně 2000-3500 Kč když se to má udělat poctivě tj. fitr kabiny, čištění brzd, výměna brzdové kapaliny…

              Na spalováka to je max 3500-5500 Kč ročně dle roků

              Pokud jste jezdil mercedes S klass a teď máte Kiu Soul
              tak beru máte pravdu.

          2. Zapomínáte započítávat nefinanční faktor – pro
            Zapomínáte započítávat nefinanční faktor – pro některé z nás je důležité, že při ranním startování nebudíme sousedy, nesmrdíme jim naftou či nespáleným benzínem do oken, netůrujeme motory a pak jízdou po městě energii díky rekuperaci spíše spoříme, než že bychom jí plýtvali jako u spalovacích aut.

              1. No a někteří z nás to do toho finančního faktoru
                No a někteří z nás to do toho finančního faktoru započítávají. A upřímně, mě třeba BMW i3 dává dobrý smysl. Chtěl jsem druhé auto do rodiny, něco na ježdění kolem baráku a vybíral bych z konkurentů, takže zrychlení na stovku kolem 7 sekund, cena kolem tři čtvrtě milionu, automat, snadné ovládání… Kdybych se vydal cestou konkurenčně vybaveného auta BMW 130i, vyšlo by mě to na stejně, akorát provozní náklady by byly mnohem vyšší.

                1. JežišmarjaJosefe. Já reagoval na Radovanův výpočet, že
                  JežišmarjaJosefe. Já reagoval na Radovanův výpočet, že ušetřil 170 tisíc na palivu.

                2. Josefa neřešit, evidentně už sklízel první úrodu
                  Josefa neřešit, evidentně už sklízel první úrodu nekontaminované zeleniny ze svojí zahrádky v Pripjati :-))

                1. jen aby!
                  180 tisíc 9 mesíců po splatnosti

                  jen aby!
                  180 tisíc 9 mesíců po splatnosti

                2. No ty jsi ale trouba. Ani cist neumis
                  No ty jsi ale trouba. Ani cist neumis

          3. Se svým Ionem doma prakticky vůbec nenabíjím. Pouze v
            Se svým Ionem doma prakticky vůbec nenabíjím. Pouze v zaměstnání a obchodních centrech, kde je to zdarma. Ostatní náklady s elektromobilem opravdu nemám, amortizaci neřeším a pojištění neplatím, povinné ručení mám za tisícovku ročně. Vedu si přesné záznamy o svých autech už 10 let, mám přehled o každé kravině typu voňavý stromeček nebo škrabka na sklo.

            1. Zdravím Radovane
              Pokud řešíte kolik ušetříte za palivo,

              Zdravím Radovane

              Pokud řešíte kolik ušetříte za palivo, tak by jste měl tu amortizaci řešit. Máte alespoň rámcovou představu kolit Vás ta baterie bude po ukončení její životnosti stát?
              Já na rovinu přiznám že se bojím a v nejlepším případě budu na nule. Alespoň u Mitsubishi je cena baterie úplně mimo realitu nějakých 360 tis. bez DPH. Takže je otázka kolik dostanu za 10 leté auto s nefunkční baterkou.

              Ale pak tu jsou ty výhody o kterých jste mluvil a ty samozřejmě převažují,ale finanční výhoda je sporná..

              Ps: jezdíte na servis do značkového servisu a máte protokol o
              stavu baterie? Zajímala by mě její kapacita v Ah.

              L.

              1. Přesně tak. Ztráta hodnoty vozu je v tomto případě ten
                Přesně tak. Ztráta hodnoty vozu je v tomto případě ten hlavní a celkem spočítatelná položka. Odhadem podle Mobile.de ten Ion za 4 roky ztratil tak 200-250tis. To při nájezdu 55tis je kolem 4 kč/km. S cenou ojetin skokově zahýbá příchod nových modelů.
                Do nákladů je třeba také započítat úroky z peněz, které si na auto půjčíte, v případě, že platíte auto ze svého, tak úroky, které byste získal z peněz jste o něj vrazil.
                Havarijní pojištění jsem také nikdy neplatil, ale musím do nákladů započítat nepravidelné výdaje. Ta míra rizika se dá spočítat. Můžete jezdit 10 let bez nehod, nebo vás může nabořit nějaký idiot a Vám se nepodaří prokázat jeho vinu. To se mi stalo dvakrát.
                Pokud dostáváte elektřinu zadarmo a srovnáváte to s auty, kde jste spotřebu nijak neřešil, navíc s jinou kategorií aut, je to nerelevantní.
                Moje Fábie je identická s Vaším Seatem, má o válec , 2 deci a asi 10kw víc. Jezdím ze 2/3 po Praze a dlouhodobou spotřebu mám 6l LPG+ 0,2l BA.
                Rozdíl je v tom, že já ty náklady na provoz řeším.
                Náklady na servis si vedu v excelu a jsou 39h/km. V tom jsou položky, které platíte taky Pneumatky, dálniční známka, stěrače… Amortizace auta (rozdíl kupní a zůstatkové hodnoty) je kolem 80hal.
                To je oproti skutečným, nikoli imaginárním, nákladům na Vašeho Iona zhruba polovina a je to o třídu větší auto.

                1. Ty náklady a úspory jsou vždy velmi relativní, záleží s
                  Ty náklady a úspory jsou vždy velmi relativní, záleží s čím to člověk porovnává. Pokud porovnám auta jako eGolf a Golf benzín, nebo Kia Soul EV a Kia Soul benzín, tak to jsou 2 skupiny skoro identických aut, ale cenový rozdíl mezi EV a benzínem je velký, řekněme skoro dvojnásobný. Pak se těžko porovnávají náklady, kde sice EV má provozní náklady poměrně malé, ale amortizace a rozdíl kupní ceny ten malý náklad úplně smázne. Takže berme tyhle věci s nadhledem, je to zábava EV auto (alespon pro mě), taková dražší hračka. Když chce člověk opravdu ušetřit, může si koupit auto za 50 tisíc a až za pár dojezdí tak ho dá do šrotu a koupí si další. Ve světle této investice, se musí zdát totální nesmysl si koupit auto za cca 3 mil. (třeba Range Rover, X6 apod.) a po 4 letech ho prodat za 1 mil., přesto to spousta lidí dělá a baví je to ročně „vyhodit“ půl milionu jen pro zábavu.

                2. Souhlasím.
                  Co jsem se od začátku snažil sdělit, že

                  Souhlasím.
                  Co jsem se od začátku snažil sdělit, že Radovanovi přináší jeho elektromobil radost je krásné, ale tvrdit, že má nižší náklady je nepravdivé a zavádějící. Případné zájemce o elektromobilu odradí, protože v tom vidí podvod. Stejně jako lživé označování EV jako ZE, nebo nesmyslné udávání spotřeby u PHEV.
                  Já auta rozděluji na ta, která slouží k bezpečné, pohodlné, rychlé a levné přepravě a na ta k plnění jiných sociálních potřeb.
                  U té druhé skupiny je EV dobrá alternativa. U té první jen výjimečně.

                3. Teď mám na Ionu polovinu toho, co má Berlingo.
                  Teď mám na Ionu polovinu toho, co má Berlingo. Pořizovačka prakticky shodná, takže po stejných km to bude stejně z hlediska odpisu. Ale ten provoz bude naprosto neporovnatelný, drasticky levnější. Nebo chcete tvrdit, že když manželka pořídila Iona za 280 tisíc, podobně jako Ibizu, a nyní neplatí 2-3 tisíce měsíčně za palivo plus 5 a více za garančku, že to není úspora?

                4. Jenže Ion nemůžeme srovnávat s Berlingem, ale s C1, kde
                  Jenže Ion nemůžeme srovnávat s Berlingem, ale s C1, kde není pořizovačka prakticky shodná, ale prakticky poloviční.
                  Jinak při nájezdu 15tis. ročně je koupě jakéhokoli nového vozu ekonomicky nesmyslná. Tato auta počítám do té druhé kategorie.

                5. Můžete si úplně klidně koupit elektrický Peugeot Partner
                  Můžete si úplně klidně koupit elektrický Peugeot Partner / Citroen Berlingo, prodává se i v ČR, jen ta cena není jako u Iona dole. Mně to prodali za 439, když startovačka byla 1 milion. Ale možná mají někde Berlingo, co jim zabírá místo a prodají ho taky pod půl milionu. Čímž by se cena hodně blížila benzínové verzi.
                  Ano, 15 tis. km ročně je velmi málo a vyplatí se síťovka na MHD a občas taxík. Jen bychom u nás museli skoro furt jezdit taxíkem :-(.

                6. Takže jsme se nakonec všichni vlastně domluvili a všichni
                  Takže jsme se nakonec všichni vlastně domluvili a všichni máme svoji pravdu.

                  Prakticky skalní elektromobilisti a skalní spalovací říkají totéž . (já se řadím někam mezi)

                  EV se může vyplatit klidně ihned, když budu mít na to „koule“ si koupit elektrický auto o dvě třídy níže než spalovací a
                  bude za stejnou cenu a budu šetřit drasticky ihned.

                  Ale srovnatelný EV a spalovací se prakticky nikomu nemůže vyplatit finančně (i když můžou být vyjímky )

                  Například já šel ze 3 leté (2013) I30combi automat skoro v plný palbě do ročního MIEVa a ještě jsem si musel 30 tis. připlatit ,ale šetřím prakticky hned.

                  příklady:

                  ION – I30, Octavie
                  KIA SOUL, Leaf- Octavia naložená, Superb
                  E-golf, Ioniq -Superb 4×4,passat

                  Teslu neumím zařadit a navíc je mimo můj finanční obzor.

                7. Já si u elektromobilů nic nepíšu, ani nic nepočítám.
                  Já si u elektromobilů nic nepíšu, ani nic nepočítám. Stačí pak někde říct, že jsem nebyl 2 měsíce u pumpy, a nasranejch lidí je jak maku. Zvláště, když zrovna zdražej benzín… Nesmrtelná Teta ovládá spoustu nudnejch telat.
                  Ale že bych si elektro nekupoval kvůli penězům, to ne. Vadí mi extrémně, že stát si z ceny paliva ukradne na svý kejkle, celkově asi 60% z ceny. A tak, když nekouřím a netankuji pro svůj pojezd palivo, beru stát u huby nejvíc jak to legálně jde. A to pro ty gaunery ve Strakovce a všude jinde, dělám velice rád. I za cenu, řekněme menšího komfortu pojezdu…

                8. Jediný, kdo opravdu počítá TCO = total cost ownership =
                  Jediný, kdo opravdu počítá TCO = total cost ownership = celkové náklady vlastnictví jsou opravdu dobře fungující firmy. Tedy včetně toho, zda by peníze uložené na účtu a úrok z nich nepřinesl vyšší zhodnocení než práce odvedená autem a řidičem. Jinak je každá koupě auta vyhazování peněz.
                  Vedu si náklady u Berlinga a vedl jsem si je u Ibizy, obojí nová auta, v záruce, garančky povinné, dále používána částečně na podnikání u zaměstnavatele, takže garančky i nadále, aby to vždy spolehlivě jelo. Mohu Vám říci čísla třeba Berlinga po 10 letech. Najeto 115.067 km, spotřeba 8,12 l/100km, 302.826,- Kč jen palivo, a to kupuji levné (2,63/1km), auto je účetně zcela odepsané (392 tis. pořizovačka), celkové náklady 853.726,42 Kč, tj. 7,42 Kč/ ujetý 1 km.

  3. Takže Ampera je evropsky vnějškově menší, vnitřně
    Takže Ampera je evropsky vnějškově menší, vnitřně větší a kufr má pořádně použitelný na rozdíl od TM3 navrhované čistě podle amerických pro EU nevhodných zvyklostí.
    A TM3 se samozřejmě postupně a v době dodání do Evropy už pořádně mastně „záhadně“ zdraží, nejspíš až tak, že ho tady budou většinově kupovat jen carsharingové firmy.

    1. No jo, ale ten Machrindex bude těm prachům byť u entry
      No jo, ale ten Machrindex bude těm prachům byť u entry modelu Tesly aspoň nějak odpovídat. Kdežto Opel v tomto směru bude v prdeli. Takže pokud si můžete zvolit srdcem vemete většinou Teslu v holobytu i za 100000 příplatek vůči Oplu. S rozumem a asi i servisem už to bude horší a někdo si Opel zvolí.

Napsat komentář