Společnost Mitsubishi na 45. ročníku autosalonu v Tokiu, který 27. října 2017 otevře své brány veřejnosti, oslaví světovou premiéru svého modelu Mitsubishi e-Evolution Concept.
foto: Mitsubishi
Vysoce výkonné SUV na čistě elektrický pohon zhmotňuje novou strategii značky vč. nového sloganu „Drive your Ambition“. Nová strategie Mitsubishi odráží dobrodružný a progresivní mentální postoj zaměřený na inspirující design a modely.
Mitsubishi e-Evolution Concept je technickým prototypem, ukazujícím strategické směřování značky Mitsubishi Motors. Přináší silné stránky vozů SUV i elektromobilů se schopnostmi začleňovat nové systémy v souladu s požadavky zákazníků po mobilitě s konektivitou.
Mitsubishi jako průkopník elektromobility ještě rozšíří a urychlí nasazování vozů s elektrickým pohonem. Posune technologické hranice cestou důsledně integrované umělé inteligence (AI), konektivity, palubních systémů a cloud computingu.
Mitsubishi je proslulé svojí dlouhou a bohatou historií. Řekneme-li „Mitsubishi Motors“, ihned nás napadnou osvědčené jízdní schopnosti v terénu v kombinaci se špičkovým pohonem 4WD.
foto: Mitsubishi
Vlajkonošem špičkových schopností pohonu 4WD nyní bude právě koncepční Mitsubishi e-Evolution Concept. Z designu konceptu je zřejmá ochota zakousnout se všemi koly do povrchu vozovky i agilita velmi schopného cestovního vozu pro výpravy za hranice města.
Černá maska chladiče je schována za sklem, čímž decentně naznačuje zařazení vozu do kategorie vysoce výkonných elektromobilů. Za skleněným štítem je možné spatřit kamery a senzory, zde zvýrazněné modrými linkami.
Pod světlomety zaujmou velké otvory přívodu vzduchu, připravené účinně chladit elektricky ovládané brzdové třmeny. Kvůli ještě lepší aerodynamice je přiváděný vzduch veden kolem drobných ocasních ploutví na zadních C-sloupcích a následně se odtrhuje od karoserie po obou stranách zadního nárazníku.
foto: Mitsubishi
Ostře skloněné čelní sklo a krátké převisy propůjčují modelu Mitsubishi e-Evolution Concept jedinečný boční profil, který by bez přítomnosti elektrického pohonu nebyl myslitelný.
Z vysoké světlé výšky, krátkých převisů karoserie, svalnatých ramen a úzkých boků přímo čiší hbitost a agilita. Velká kola umístěná v rozích karoserie vypovídají o mohutném točivém momentu systému 4WD. Masivní žebra ubíhající po obou stranách střechy ještě zvýrazňují atletický postoj celého vozu.
Z pohledu do kabiny je zřejmé, že návrháři studie konceptu měli možnost ignorovat tradiční nepřestupitelné hranice. Pohon konceptu zajišťuje trojice elektromotorů s mohutným zátahem, a tak díky absenci velkého spalovacího motoru pod kapotou měli designéři mnohem větší volnost při návrhu zbrusu nového kokpitu.
Přístrojový panel před řidičem zdánlivě pluje prostorem. Staví přitom na horizontálním provedení, charakteristickém pro všechny vozy Mitsubishi – informace se tradičně zobrazují nad vodorovnou osou, zatímco ovládací prvky najdeme o něco níže.
Horizontální přístrojový panel v roli jakési libely elektronického hledáčku usnadňuje odhad náklonu vozidla při jízdě v terénu – další ukázka toho, jak forma následuje funkci.
foto: Mitsubishi
Napříč celou přístrojovou deskou se rozpíná velká plochá obrazovka. Zde se zobrazují venkovní podmínky, údaje navigace a další důležité pokyny. Velkou obrazovku lemují dva menší displeje zprostředkující záběry přední a zadní kamery.
Celoskleněná okna poskytují prakticky neomezený rozhled v rozpětí 360°, kdy řidič získává pocit, jak by seděl v kokpitu stíhacího letounu.
Mozkem studie Mitsubishi e-Evolution Concept je systém umělé inteligence (AI), který dále posouvá řidičovy schopnosti. Systém AI díky soustavě senzorů dokáže okamžitě sledovat změny stavu vozovky a aktuální dopravní situace, stejně tak jako záměry řidiče.
Jelikož systém dovoluje hladce koordinovat záměry majitele s výkonovými charakteristikami vozidla, účinně podporuje řidiče všech schopností. Snazší a bezpečnější ovládání vozu pak znamená posun motoristických zkušeností na novou úroveň.
Díky speciální funkci osobního kouče v rámci systému umělé inteligence je možné řidiči předávat nové znalosti, a tak nenuceně zlepšovat jeho řidičské schopnosti.
Systém si nejprve vytvoří celkový obraz o úrovni řidičských schopností a následně připraví program školení, na jehož základě poskytuje rady prostřednictvím hlasového dialogu a velkého displeje na přístrojové desce.
Ve výsledku tak řidič bez ohledu na úroveň vlastních schopností rychle získá vůz, který se chová přesně podle jeho záměrů, a brzy tak zakusí požitek z jízdy na dříve nepoznané úrovni.
off
Čínskej startup co zvedl hozenou rukavici od Tesly a
off
Čínskej startup co zvedl hozenou rukavici od Tesly a možná využil jejich volné patenty, aby postavil svoje EV SUV. Na rozdíl vod dinosaurů už maj 15 kousků hotovejch.
https://electrek.co/2017/10/24/tesla-clone-chinese-ev-startup-all-electric-suv-open-source-patent/
off
Dost divnej krabicobus co čepuje na SC.
Té jak z
off
Dost divnej krabicobus co čepuje na SC.
Té jak z Felíniho filmu. 😀
A taky Volvo plug-in a to už vidím podruhý.
https://electrek.co/2017/10/25/tesla-bus-spotted-charging-supercharger/
Dneska jsem s kolegou prolezl Chevyho Bolta potvrzuji videa z
Dneska jsem s kolegou prolezl Chevyho Bolta potvrzuji videa z netu. Skoda ze nejsou chechtavý v kapse připraveny už by stal v garáži
Kde byl k vidění/prolezení?
Kde byl k vidění/prolezení?
U nás v ČR to nebylo a asi hned tak nebude naštěstí
U nás v ČR to nebylo a asi hned tak nebude naštěstí bydlím u Německých hranic tak jsem ho našel úplně nový kus dovoz USA ihned k odběru a u Mnichova roste něco jako Vystrkov a vedle tankovál Mirai vodík takže super výlet
Jsem na Mobile viděl 2, u článku s Voltem jsem dával
Jsem na Mobile viděl 2, u článku s Voltem jsem dával odkazy.
Ahoj, kde bylo k vidění,? něco si chci koupit ale nejsem
Ahoj, kde bylo k vidění,? něco si chci koupit ale nejsem rozhodnutý, pošli prosím adresu kde je ho možné vidět nebo koupit děkuji.
koukni na mobile.de nebo rovnou geigercars.de a ne ze mi ho
koukni na mobile.de nebo rovnou geigercars.de a ne ze mi ho vyfouknes pred nosem !:)
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/chevrolet-jin%C3%
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/chevrolet-jin%C3%BD/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:5600_1_,ful:electricity
Jeli jsme v pohodě po německé dálnici MIEVem a za 0,-
Jeli jsme v pohodě po německé dálnici MIEVem a za 0,- Kč/km.