Autosalon Tokio 2017: Lexus předvádí autonomní koncept LS+

Lexus na 45. ročníku Tokijského autosalonu 2017 uvádí ve světové premiéře svůj koncepční vůz „LS+ Concept“ s podporou autonomního řízení.

Model LS+ Concept využívá nejmodernější technologie a ukazuje na budoucí podobu vlajkového sedanu LS.
foto: Lexus

Lexus chce přispět k budování světa bez jakýchkoli dopravních nehod, a proto aktivně uvádí vyspělé technologie založené na vlastní „koncepci integrovaného managementu bezpečnosti“.

V první polovině 20. let tohoto století chce Lexus uplatnit své technologie „Urban Teammate“ (Spoluhráč do města) pro autonomní řízení v běžném silničním provozu.

Koncepční model LS+ Concept byl vyvíjen jako vůz symbolizující prozíravost automobilky Lexus, o čemž vypovídá stylistické ztvárnění i technologie autonomní řízení, jejichž praktické uplatnění se předpokládá v roce 2020.

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

LS+ Concept je koncepčním vozem, jenž naznačuje budoucí podobu modelu LS. Kromě výrazně upravené masky chladiče ve tvaru vřetene s velkou clonou, napomáhající k lepšímu chlazení a optimální aerodynamice, využívá např. laserový zdroje světlometů a zadních skupinových svítilen.

Nejmodernější technologie autonomního řízení s využitím umělé inteligence

Lexus pomáhá budovat svět, v němž všichni lidé mohou využívat bezpečnou, bezproblémovou a ničím neomezenou mobilitu, zprostředkovanou technologiemi autonomního řízení.

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

Technologie autonomního řízení chce Lexus uplatnit v podobě pomocníka „Highway Teammate“, jenž by výhledově od roku 2020 měl umožňovat jízdu bez zásahu řidiče od nájezdu na dálnici až po její opuštění.

Uvedenou technologií je též vybaven koncepční model LS+ Concept. Tyto technologie řízení, využívající palubní systémy rozpoznávání, rozhodování a ovládání v závislosti na aktuálních dopravních podmínkách, již dnes umožňují na dálnicích automatické zařazování vozidla do jízdního pruhu, přejíždění z pruhu do pruhu a odbočování, resp. udržování vozidla v jízdním pruhu i udržování odstupu mezi jedoucími vozidly.

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

LS+ Concept dokáže díky komunikaci s datovým centrem aktualizovat svůj systémový software, a doplňovat tak podle potřeby nové funkce.

Vysokou úroveň autonomního řízení zajišťuje technologie umělé inteligence, trénovaná na základě tzv. velkých dat (vč. informací o vozovkách a jejich okolí). Vůz, jenž se dokáže vyvíjet společně se svým uživatelem, naznačuje možnosti nového věku, v němž se automobily mohou stát opravdovým partnerem lidí.

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus

Lexus LS+ Concept

foto: Lexus
tisková zpráva

19 Comments on “Autosalon Tokio 2017: Lexus předvádí autonomní koncept LS+”

      1. V celem clanku neni zadny naznak o druhu pohonu. Pokud se
        V celem clanku neni zadny naznak o druhu pohonu. Pokud se Lexus vyrabi jako hybrid, ma v oznaceni pismenko h. Tady h neni, ale pouze +. To se da interpretovat vselijak, treba jako autonomni rizeni. Nezlobte se, ale vzdy by clovek mel vychazet z udaju v clanku a ne z nejakych informaci, ktere by mohli byt, ale take nemuseli byt. A zda se Lexus vyrabi vyhradne jako hybrid, to asi nepatri k vseobecnemu vzdelani. Tak se zklidnete a nezavadejte tady takovy vas styl.

              1. Podobne veci tvrdil Kodak o analogove fotografii. A kratce na
                Podobne veci tvrdil Kodak o analogove fotografii. A kratce na to uz neexistoval. Nokia take tvrdila, ze smartfon je kratkodoba zalezitost. Existuje dost prikladu, ze nove techniky se prosadi rychleji, nez si to nekteri preji. A elektricke lokomotivy nevyrobila ani jedna fabrika na parni lokomotivy. A byl s nima amen.

                1. Asi sme sa nepochopili, ja mam rad novu technologiu (ak je v
                  Asi sme sa nepochopili, ja mam rad novu technologiu (ak je v sulade s ekologiou planety), napr. uvitam rychle presadenie vodikovych hybridov 🙂

                2. rychle presadenie vodikovych hybridov = v roce 2030?
                  rychle presadenie vodikovych hybridov = v roce 2030?

                3. Skoro žádná technologie není v souladu s planetou.
                  Skoro žádná technologie není v souladu s planetou. Většinou je to větší či menší kompromis.

  1. Fantastické vize, sny, koncepty, nereálné představy.
    Ve

    Fantastické vize, sny, koncepty, nereálné představy.
    Ve skutečnosti za volantem řidič, bez něj nemá kdo nebo co vybírat ani stopu vozidla, natož provádět v praxi řešení dopravních situací.
    Pokud chce někdo oponovat, ať ukáže, kde něco v reálu funguje – úlety typu „Opava východ – Ostrava Svinov s vlaky, kde nemusí sedět strojvedoucí“ si vložte kamsi.
    Nedávno to zde vyblel jakýsi „odborník“, který neví, že AVV (automatické vedení vlaku) strojvedoucího zdaleka nenahrazuje.

        1. To říkáš vždycky…
          Lepší by bylo, kdyby jsi ty

          To říkáš vždycky…

          Lepší by bylo, kdyby jsi ty „neodpovídal“ na vše, co se týče vývoje, budoucnosti či pokroku.

          Tvůj názor je stejné nezajímavý pro ty, kteří to vyvíjejí. A dovolím si tvrdit, že i zde, je tvé prorokování neúspěchu vnímáno jako zpátečnické.

          Více nemá smysl psát…

          1. mil2house:
            Jsi schopen se vyjádřit k věci a uvést nějaký

            mil2house:
            Jsi schopen se vyjádřit k věci a uvést nějaký argument proti mému, tj. ukázat, KDE v praxi již funguje v silničním provozu takové zařízení, které zcela samo a za všech okolností vybírá stopu při vedení vozidla?

            Na tato témata zde již padlo od různých „studentů“ plno nesmyslů, třeba typu „dopravní letadla bez pilotů“ a podobně.

          2. mil2house:
            Jsi schopen se vyjádřit k věci a uvést nějaký

            mil2house:
            Jsi schopen se vyjádřit k věci a uvést nějaký argument proti mému, tj. ukázat, KDE v praxi již funguje v silničním provozu takové zařízení, které zcela samo a za všech okolností vybírá stopu při vedení vozidla?

            Na tato témata zde již padlo od různých „studentů“ plno nesmyslů, třeba typu „dopravní letadla bez pilotů“ a podobně.

Napsat komentář