Toyota uvádí nový vůz „JPN Taxi“. Nový model se v těchto dnech začal nabízet u prodejců vozů Toyota a Toyopet po celém Japonsku.
foto: Toyota
Model JPN Taxi zhmotňuje zásady japonské pohostinnosti. Konstrukce vozu zaručuje snadnou použitelnost a pohodlí pro nejširší škálu zákazníků, včetně dětí, seniorů, vozíčkářů nebo zahraničních návštěvníků Japonska.
Toyota chce prostřednictvím vozů JPN Taxi změnit celkový ráz Japonska, pomoci vybudovat bezbariérová města a přeměnit Japonsko v zemi otevřenou vůči turistům.
Nový model se pyšní uživatelsky přívětivou univerzální konstrukcí, která nabízí použitelnost a pohodlí pro nejširší škálu lidí. Napomáhají k tomu četné a průběžně uváděné inovace a vylepšení, od madel dveří až po celkovou konstrukci vozidla.
foto: Toyota
Součástí konstrukce je i nízká plochá podlaha usnadňující nastupování zákazníků do taxi a vystupování z něj, široké a elektricky posuvné zadní dveře (pouze na levé straně) nebo prostor pro převoz vozíčkářů.
Vozidlo taxi je kromě toho navrženo tak, aby hladce zapadlo do městského prostředí, ale současně bylo okamžitě a snadno rozpoznatelné coby vůz taxislužby.
K tomu částečně napomáhá stylistické ztvárnění vozidla, které jde napříč trendy a slouží jako nadčasový klasický model, stejně tak jako temně indigový odstín karoserie (koiai), tradiční barva, která je dlouhodobým symbolem Japonska.
Model řidičům nabízí optimální výhled, zčásti díky pokrokovému umístění a tvaru sloupků nebo upevnění zrcátek na blatnících.
Konstrukční prioritou modelu JPN Taxi bylo i zvýšení funkčnosti umístěním přístrojů palubní desky a dalších zařízení ve voze tak, aby byly snadno dostupné, což se týká i upevnění navigace a taxametru na místo s dobrým výhledem ze strany pasažérů.
K posunu na novou úroveň došlo i v otázce ekologických a výkonových parametrů. Díky nasazení nově vyvinutého hybridního pohonu na zkapalněný ropný plyn (LPG) se nový model chlubí spotřebou 5,15 l/100 km a výrazně nižšími emisemi CO2.
Vylepšena byla bezpečnostní výbava, včetně doplnění paketu bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense C a šesti airbagů SRS již ve standardu. Vozidla taxi od Toyoty tradičně absolvují vyšší počty kilometrů než průměrné automobily a rovněž se používají za těch nejnáročnějších podmínek.
Toyota v Japonsku dodává vozy taxislužby již od roku 1936, kdy představila svůj Toyota Model AA. V roce 1953 uvedla Toyota model Toyopet Super RH a další vozidla, která během let napomohla přepravit ohromné masy zákazníků.
Toyota model JPN Taxi představí v rámci 45. ročníku Tokijského autosalonu 2017 a rovněž plánuje využít své taxi v roce 2020, kdy bude vítat návštěvníky z celého světa na Olympijských a Paralympijských hrách v Tokiu.
To je tak škaredé, až je to krásné :-). Jen na řezu je
To je tak škaredé, až je to krásné :-). Jen na řezu je opět krásně vidět, kolik zbytečného místa zabere spalovací pohon doplněný o plynovou alternativu. Ve srovnání s deskou baterek v podlaze mezi koly, motorem s měničem na nápravě a předním kufrem pro zavazadla – když už to ten kačer Donald zobák musí mít – prostě nebe a dudy. Ale vysvětlujte to Toyotě. Je to marný, je to marný, je to marný. Do budoucna do toho místo CNG frknou vodík.
Japonský taxikáři teď musej sundavat rukavičky aby mohli
Japonský taxikáři teď musej sundavat rukavičky aby mohli matlat po displeji. :))
viz Rukavice na dotykový displej
viz Rukavice na dotykový displej
To v Japonsku evidentně neznaj, když je nemá ani Toyota. 😀
To v Japonsku evidentně neznaj, když je nemá ani Toyota. 😀
Zajímalo by mě jestli to má i benzinovou nádrž, nebo to
Zajímalo by mě jestli to má i benzinovou nádrž, nebo to jezdí na LPG pořád, tedy i startuje. Tipuji že benzín. Stejně tak by bylo zajímavé vědět, jak se LPG chová v kombinaci s hybridem (Prius, Auris atd..) Máte někdo zkušenost?
Přestavby Prusů existují. Lepší jednotky umí teplý
Přestavby Prusů existují. Lepší jednotky umí teplý start, což je u Hybridu důležité. U přestavby se musí vždycky občas na benzín jet, aby se srovnaly mapy v benzínové jednotce. U auta vyvinutého na LPG to bude úplně jinak. Může to mít vstřik kapalné fáze. Bližší info jsem nikde nenašel.
Mam prius + lpg a je to súper startuje normalne na benzin a
Mam prius + lpg a je to súper startuje normalne na benzin a chova sa to normalne jak benzin + lpg neni stym ziadny problém
Zrcátka na blatníku se dělala v 70tých letech. Od té doby
Zrcátka na blatníku se dělala v 70tých letech. Od té doby jsem to nikde neviděl. By mě zajímaly výhody a nevýhody. Určitě ve stejně velkých zrcátkách je vidět míň, páč jsou dál od očí, naopak jsou v zorném poli a řidič nemusí otáčet hlavu.
mozna k tomu, k cemu maji pavi ocas. je to hovadina, ale je to
mozna k tomu, k cemu maji pavi ocas. je to hovadina, ale je to sexi.
Vocas má funkci sociální.
Vocas má funkci sociální.
Neupoutáš partnerku, nepředáš gen a končíš.
Neupoutáš partnerku, nepředáš gen a končíš.
Přesně tak. Můj názor je, že někteří jedinci by se
Přesně tak. Můj názor je, že někteří jedinci by se množit neměli. Navzdory vocasům.