Mitsubishi už má také plán růstu a elektrifikace

Bez plánu jste na tom na štýru. Ví to každá automobilka, a tak se plánuje a plánuje. Mitsubishi je zatím poslední do party, kdo plánuje růst a vyrábět elektrická auta.

Investiční výdaje a investice do výzkumu a vývoje Mitsubishi by v průběhu tří let měly vzrůst na více než 600 mld. jenů (asi 115 mld. korun = 5,2 mld. dolarů) a chystá se také urychlení produktových inovací uvedením šesti nových modelů, vč. SUV s označením Eclipse Cross.
foto: Mitsubishi

Mitsubishi je odnedávna součástí aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, a tak je jeho plán „Drive for Growth“ vlastně jen plánem v jiných, větších plánech.

Tříletý strategický plán Mitsubishi si klade za cíl více než 30% nárůst prodejních objemů a tržeb, zatímco marže provozního zisku by měla dosáhnout min. 6 %.

Mitsubishi chce během tří let dosahovat ročních prodejů 1,3 mil. aut. Mitsubishi Motors v rámci své investiční politiky plánuje posílit své zaměření na vozy SUV a pick-upy s pohonem všech kol a postupně uvést 11 modelů, včetně vozů XPANDER a Eclipse Cross.

Program produktových inovací půjde ruku v ruce se strategií rozšiřování trhu v regionu ASEAN, Oceánii, Spojených státech, Číně a Japonsku. Evropa ale chybí.

Uvedený strategický plán je postaven na třech strategických iniciativách:
 
1. Produktové inovace: Po dobu strategického plánu uvede Mitsubishi Motors 11 nových modelů, z toho šest budou zbrusu nové modelové obměny – tzn. průměrně dvě ročně – a zbytek budou tvořit významné modernizace stávajících vozidel.

Společnost očekává, že koncem plánovaného období bude pětice nejlépe prodávaných globálních modelů – zahrnujících SUV, vozy s pohonem 4WD a plug-in hybridní elektromobily (PHEV) – tvořit 70 % celkových prodejních objemů.

Vzhledem k posunu k nízkoemisním vozidlům pak společnost rovněž oznámila, že napříč svými klíčovými modely plánuje nabízet i elektrické varianty, včetně elektromobilu třídy mini/mikro (od r. 2020).
 
2. Zaměření na klíčové trhy s cílem dosáhnout růstu tržeb: Výsledkem letošního otevření nového výrobního závodu v Indonésii a nedávného uvedení MPV s označením XPANDER bude rychlejší růst v regionu ASEAN, který představuje největší a nejziskovější trh této skupiny.

Očekává se, že prodejní objemy v regionu ASEAN vzrostou z 206 tis. vozů na 310 tis. vozů v roce 2019. Mitsubishi Motors dále uvede nové modely, které napomohou k pozitivnímu obratu prodeje minivozů, důležitých na Japonském trhu.

V USA pak společnost zlepší svoji prodejní síť s cílem dosáhnout 30% nárůstu prodejních objemů na 130 tis. vozů ve fiskálním roce 2019. V Číně chce Mitsubishi Motors do roku 2019 zdvojnásobit počet svých prodejců a zároveň více než zdvojnásobit prodeje na 220 tis. vozidel.
 
3. Optimalizace nákladů: Mitsubishi Motors bude přísně kontrolovat výrobní náklady s cílem snížit náklady v kategorii „monozukuri“ (výroba produktů s přidanou hodnotou) o 1,3 % ročně, a to i přes vysoké investice do výzkumu a vývoje.

Vedle řízení a kontroly nákladů bude společnost těžit i z narůstajících synergií, které plynou z členství v alianci Renault-Nissan-Mitsubishi. Mitsubishi Motors chce v průběhu plánovaného období dosáhnout synergií v celkovém objemu přes 100 mld. jenů, přičemž většina by měla plynout z výhod nižších nákladů v oblasti dodávek a dále úspor v oblasti výzkumu a vývoje.
 
Do programu širšího využívání synergií v rámci Aliance pak Mitsubishi Motors přispěje svými odbornými znalostmi v oblasti technologií hybridního pohonu (PHEV), svými zkušenostmi s výrobou vozů SUV a pick-upů, stejně tak jako výhodami silného postavení v regionu ASEAN, s cílem zdvojnásobit celkové synergie do konce roku 2022 na více než 10 mld. eur.

„Modernizujeme naši produktovou řadu, investujeme do výzkumu a vývoje a zaměřujeme se na růst klíčových trhů,“ doplnil prezident Mitsubishi Osamu Masuko. „Strategický plán Drive for Growth nám umožní v příštích třech letech pokračovat v transformaci naší společnosti.“

tisková zpráva

21 Comments on “Mitsubishi už má také plán růstu a elektrifikace”

  1. Plánování e elektrifikace, vrah Lenin by na ně byl hrdej.
    Plánování e elektrifikace, vrah Lenin by na ně byl hrdej. Vzhůru ke světlým zítřkům, aneb od podvodů se spotřebou k elektrifikaci :)))
    https://goo.gl/uzeBmk
    Podvody se spotřebou vyvolaly v Mitsubishi zemětřesení, šéfové končí
    https://ekonomika.idnes.cz/dva-lide-po-skandalu-odstoupi-z-vedeni-mitsubishi-fvc-/eko-zahranicni.aspx?c=A160427_083845_eko-zahranicni_fih

Napsat komentář