Audi rozšiřuje nabídku CNG vozů. Mimo A3 nyní koupíte také A4 a A5.

Vozy na stlačený zemní plyn si v poslední době oblíbily zejména firmy. Některé z nich dokonce požadují pouze CNG modely. Až doposud však chyběli zástupci v prémiovém segmentu, což se nástupem modelů A4 a A5 od Audi mění. I vyšší management si tak nyní přijde na své.

A3 Sportback g-tron, A5 Sportback g-tron, A4 Avant g-tron.
foto: Audi

A4 bude dostupná pouze v praktičtějším provedení kombi (A4 Avant g-tron) a A5 zase v pětidveřové verzi Sportback. V obou případech je použitý motor 2.0 TFSI, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a maximální točivý moment 270 N.m. Nově vyvinutý agregát vychází ze zážehové jednotky 2.0 TFSI na benzin s inovativním procesem spalování.

Bivalentní modely g-tron ujedou v kombinovaném režimu EU na zemní plyn až 500 kilometrů. Jakmile poklesne tlak v nádržích při zůstatkovém množství zemního plynu cca 0,6 kilogramu na méně než 10 barů, přejde řídicí jednotka motoru samočinně na spalování benzinu.

Řidič tak má k dispozici ještě dojezd více než 450 kilometrů. Velmi odolné a bezpečné nádrže na zemní plyn z kompozitů vyztužených uhlíkovými a skelnými vlákny jsou uloženy pod podlahou v zadní části vozu.

Při tlaku 200 barů pojmou 19 kilogramů zemního plynu. Oba modely nabízejí plnohodnotný zavazadlový prostor, který má v modelu A4 Avant g-tron objem 415 litrů, v modelu A5 Sportback g-tron je to 390 litrů.

audi g-tron nádrže

Audi nepoužívá klasické těžké ocelové nádrže, ale kombinaci plastu a sklolaminátu. Hmotnost je téměř na polovině.
foto: Audi

S modely g-tron je spojeno palivo Audi e-gas. Toto syntetické palivo se vyrábí s využitím energie z obnovitelných zdrojů z vody a CO2 nebo z biologického odpadu, jako je sláma a posekaná tráva. Audi e-gas přitom váže stejné množství CO2, které je následně emitováno vozidlem.

Zákazník čerpá palivo do svého vozu g-tron na jakékoli plnicí stanici CNG a platí za něj běžnou cenu. Audi zvýší ekologičnost provozu a zajistí související snížení emisí CO2 tím, že spotřebované množství paliva po dobu tří let dodá ve formě plynu Audi e-gas opět do distribuční sítě se zemním plynem.

Audi tak snižuje emise CO2 vozidel g-tron při provozu na zemní plyn až o 80 %. Zákazník k tomu nepotřebuje žádnou speciální tankovací kartu. Místo toho vypočítává Audi množství automaticky na základě průzkumu a servisních dat vozidla.

audi g-tron

A5 Sportback g-tron
foto: Audi

Na celý proces dohlíží, včetně certifikace, nezávislá organizace TÜV Süd. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model g-tron, obdrží dokument, který potvrzuje zásobování jejich vozidla palivem Audi e-gas a informuje o certifikaci.

Cena modelu A4 Avant g-tron na českém trhu byla stanovena na 1 113 900 Kč, model A5 Sportback g-tron má základní cenu 1 118 900 Kč.

vlastní

9 Comments on “Audi rozšiřuje nabídku CNG vozů. Mimo A3 nyní koupíte také A4 a A5.”

  1. Ví někdo kolik rakovinotvorných látek se uvolní do
    Ví někdo kolik rakovinotvorných látek se uvolní do vzduchu při výrobě takového 1ks Audi?

    ceskatelevize.cz/ct24/domaci/2270599-ktere-firmy-nejvice-znecistuji-cesko-spolana-elektrarny-a-ostravske-hute-rika-nova

    A kolik elektrické energie k výrově je potřeba? Jen takové osoustružení všech součástek motoru, to bude pár megavatů

  2. Tak Audi A4 g-tron už tu s námi nějaký pátek je… psalo
    Tak Audi A4 g-tron už tu s námi nějaký pátek je… psalo se o tom i tady na hybridu už v roce 2015.

    Každopádně velké zklamání, že stále není k dispozici motor na CNG s větší náloží výkonu, než 170k. Nechápu. Takový V6 3.0 g-tron by si koupila spousta lidí namísto 3.0 TFSI i kdyby se výkon snížil třeba na 270k a určitě i flotiloví zákazníci. Zjevně to s tímhle palivem nemyslí zas tak vážně. To už je lepší koupit nějakou starší V6 a zůstat u LPG. Já zůstanu u svého L4 2.5 125kW na LPG s nádrží na 51 litrů a vzbuďte mě, až se objeví něco pořádného na CNG (dřív, než budou levnější elektromobily).

Napsat komentář