Vozy na stlačený zemní plyn si v poslední době oblíbily zejména firmy. Některé z nich dokonce požadují pouze CNG modely. Až doposud však chyběli zástupci v prémiovém segmentu, což se nástupem modelů A4 a A5 od Audi mění. I vyšší management si tak nyní přijde na své.
foto: Audi
A4 bude dostupná pouze v praktičtějším provedení kombi (A4 Avant g-tron) a A5 zase v pětidveřové verzi Sportback. V obou případech je použitý motor 2.0 TFSI, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a maximální točivý moment 270 N.m. Nově vyvinutý agregát vychází ze zážehové jednotky 2.0 TFSI na benzin s inovativním procesem spalování.
Bivalentní modely g-tron ujedou v kombinovaném režimu EU na zemní plyn až 500 kilometrů. Jakmile poklesne tlak v nádržích při zůstatkovém množství zemního plynu cca 0,6 kilogramu na méně než 10 barů, přejde řídicí jednotka motoru samočinně na spalování benzinu.
Řidič tak má k dispozici ještě dojezd více než 450 kilometrů. Velmi odolné a bezpečné nádrže na zemní plyn z kompozitů vyztužených uhlíkovými a skelnými vlákny jsou uloženy pod podlahou v zadní části vozu.
Při tlaku 200 barů pojmou 19 kilogramů zemního plynu. Oba modely nabízejí plnohodnotný zavazadlový prostor, který má v modelu A4 Avant g-tron objem 415 litrů, v modelu A5 Sportback g-tron je to 390 litrů.
foto: Audi
S modely g-tron je spojeno palivo Audi e-gas. Toto syntetické palivo se vyrábí s využitím energie z obnovitelných zdrojů z vody a CO2 nebo z biologického odpadu, jako je sláma a posekaná tráva. Audi e-gas přitom váže stejné množství CO2, které je následně emitováno vozidlem.
Zákazník čerpá palivo do svého vozu g-tron na jakékoli plnicí stanici CNG a platí za něj běžnou cenu. Audi zvýší ekologičnost provozu a zajistí související snížení emisí CO2 tím, že spotřebované množství paliva po dobu tří let dodá ve formě plynu Audi e-gas opět do distribuční sítě se zemním plynem.
Audi tak snižuje emise CO2 vozidel g-tron při provozu na zemní plyn až o 80 %. Zákazník k tomu nepotřebuje žádnou speciální tankovací kartu. Místo toho vypočítává Audi množství automaticky na základě průzkumu a servisních dat vozidla.
foto: Audi
Na celý proces dohlíží, včetně certifikace, nezávislá organizace TÜV Süd. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model g-tron, obdrží dokument, který potvrzuje zásobování jejich vozidla palivem Audi e-gas a informuje o certifikaci.
Cena modelu A4 Avant g-tron na českém trhu byla stanovena na 1 113 900 Kč, model A5 Sportback g-tron má základní cenu 1 118 900 Kč.
Ví někdo kolik rakovinotvorných látek se uvolní do
Ví někdo kolik rakovinotvorných látek se uvolní do vzduchu při výrobě takového 1ks Audi?
ceskatelevize.cz/ct24/domaci/2270599-ktere-firmy-nejvice-znecistuji-cesko-spolana-elektrarny-a-ostravske-hute-rika-nova
A kolik elektrické energie k výrově je potřeba? Jen takové osoustružení všech součástek motoru, to bude pár megavatů
oceolvy lahve se uz nepouzivaj ani na klasicky propan butan
oceolvy lahve se uz nepouzivaj ani na klasicky propan butan lahve, to je zas nejakej mimo info prispevek k tomuhle vozidlu.
Tak Audi A4 g-tron už tu s námi nějaký pátek je… psalo
Tak Audi A4 g-tron už tu s námi nějaký pátek je… psalo se o tom i tady na hybridu už v roce 2015.
Každopádně velké zklamání, že stále není k dispozici motor na CNG s větší náloží výkonu, než 170k. Nechápu. Takový V6 3.0 g-tron by si koupila spousta lidí namísto 3.0 TFSI i kdyby se výkon snížil třeba na 270k a určitě i flotiloví zákazníci. Zjevně to s tímhle palivem nemyslí zas tak vážně. To už je lepší koupit nějakou starší V6 a zůstat u LPG. Já zůstanu u svého L4 2.5 125kW na LPG s nádrží na 51 litrů a vzbuďte mě, až se objeví něco pořádného na CNG (dřív, než budou levnější elektromobily).
Novy Golf jiz take ma sklolaminat. Skoda G-TEC,Seat i trojcata
Novy Golf jiz take ma sklolaminat. Skoda G-TEC,Seat i trojcata z Bratislavy zustavaji na oceli puvodem pravdepodbne z Vitkovic.
Podle mých informací Vítkovice do Škoda Auto nádrže
Podle mých informací Vítkovice do Škoda Auto nádrže nedodávají. Nebo alespoň cca před rokem a půl to tak nebylo.
a reznou tomu taky jako VW 200 barový metanový nádrže pod
a reznou tomu taky jako VW 200 barový metanový nádrže pod zadníma sedačkama nebo si VW Audi vydupala něco lepšího? … za ty prachy
cnginfo.volkswagen.com/cz/cs/home.html
Audi používá kevlarové nádrže.
Audi používá kevlarové nádrže.
Uhlíkový nádrže zase bouchaj Elonovi.
Uhlíkový nádrže zase bouchaj Elonovi.
Ale to byl zátěžový test na maximum. Hranice kterou
Ale to byl zátěžový test na maximum. Hranice kterou chtěli dosáhli, tak vyzkoušely maximální tlak. 🙂