Daimler: budoucnost je v elektromobilech a autonomním řízení, ale spalovací motory nezmizí

Prahu nedávno navštívil Johannes Reifenrath, šéf produktové strategie a plánování značky Mercedes-Benz. A prozradil mnohé o budoucnosti aut.

Mercedes-Benz třídy S
foto: Mercedes-Benz

Johannes Reifenrath v dobré náladě začal povídání o budoucích technologiích vozů Mercedes-Benz. Zmínil například systém „Vitality Coach“, což budou senzory monitorující fyzický stav řidiče.

Řekl, že budoucnost interakce s vozidly je hlasová a že auta budoucnosti dokážou odhadnout, co budete chtít dělat. V oblasti robotického řízení prý chce „Daimler rozšířit svou vedoucí úlohu“.

Téhle větě se nešlo nepousmát, navíc když vzápětí Reifenrath řekl, že si nemyslí, že auta zcela převezmou řízení. Ano, odstraní z řízení nudu a rutinu, jako třeba při jízdě po dálnici nebo popojíždění v zácpách.

Z dat, které má Daimler k dispozici, plyne, že například v Pekingu je průměrná rychlost aut 27 km/h. Robotické systémy v budoucnosti pomohou také s hledáním parkovacího místa.

„Je to fantastická idea, sen, kterého se nemůžu dočkat,“ řekl doslova Reifenrath. Už dnes prý při svých cestách – najezdí kolem 60 000 km ročně – aktivně využívá všechny asistenční systémy svého Mercedesu.

Hlavní výzvou pro robotické řidiče budou podle něj města. Pohybuje se v nich mnoho objektů – chodci, zvířata, cyklisté, ostatní řidiči. Je v nich spousta semaforů, sem tam se objeví sanitka nebo policejní vůz, často probíhají opravy na silnicích.

„Senzory proto musí být na všechny takové situace speciálně trénované,“ řekl Reifenrath. Zmínil přitom, že ani lidé nejsou dokonalí řidiči – spíš naopak, a k dobru dal příklad známé fatální nehody s Tesla Autopilotem.

Důležité bude podle Reifenratha také řešení otázky interakce s autonomními řidiči. Tedy jak budou komunikovat se svým okolím (viz. nedávná zpráva o tom, že Ford maskuje své řidiče jako sedačky).

Dalším důležitým trendem začíná být carsharing, což ostatně vidíme už i v Praze. „Potřebují všichni lidé vlastnit auto?“ ptal se Reifenrath a zmínil také, že „někdy je prostě rychlejší jet na kole“.

Aneb kolo dějin se točí stále dokola – v době, kdy Čína hromadně přesedá z jízdních kol do aut se k nim Evropa vrací zpět. „Pustíme se plně do elektromobility,“ slíbil Johannes Reifenrath.

Vzápětí ale dodal, že si nemyslí, že spalovací motor je na odchodu. A ukázal obrázek plánovaných plug-in hybridů Mercedes-Benz. Ty postupně zvládnou ujet na elektřinu i 50 km až 100 km. „Lidé je budou vnímat jako elektromobily,“ myslí si. Mercedes připravuje i diesel-hybrid.

Kupodivu se zmínil také o vodíku (ač jsme psali, že od něj Daimler dává ruce pryč) a který se už stává spíše okrajovou záležitostí. V některých zemích jako je třeba ta naše a některých médiích ovšem stále vodík jako téma rezonuje.

Johannes Reifenrath řekl, že jeho tým sice v koncernu Daimler nepracuje s nijak velkým rozpočtem, ale svými nápady a doporučeními ovlivňuje investice v řádu miliard eur.

vlastní

46 Comments on “Daimler: budoucnost je v elektromobilech a autonomním řízení, ale spalovací motory nezmizí”

    1. Kdyby to dementi chtěli tak to stihnou.
      Pegasus will be

      Kdyby to dementi chtěli tak to stihnou.
      Pegasus will be available to NVIDIA automotive partners in the second half of 2018. NVIDIA DriveWorks software and NVIDIA DRIVE PX 2 configurations are available today for developers working on autonomous vehicles and algorithms.

      1. Možná pak podle situace přehodnotit načasování
        Možná pak podle situace přehodnotit načasování rezervace. Radši o 1-3měsíce posunout rezervaci než mít 10x pomalejší 2roky starou PX2 sračku než současné dělo Paegasus. Předpokldám těch 8 kamer ho vycucne jak nic. A kdyby se flákal může slušně těžit bitcoiny či jinou pseudoměnu.

        1. A k cemu ti ty Teraflopy jako budou kdyz Tesla zatim nema ani
          A k cemu ti ty Teraflopy jako budou kdyz Tesla zatim nema ani SW ktery vyuzije vsechny kamery natoz aby vyuzila vsechen vykon k autonomnimu rizeni vozu? Muzes tam mit treba 10 Peagesusu ale dokud tesla nedodela SW tak ti bude leda tak k hovnu. A na tezbu bitcoinu uz je pozde, kazdy kdo ma mozek uz davno nakoupil a ted uz si jen mne ruciciky jak mu tam kazdy rok naskakuji miliony 🙂 5000$/kus ja kupoval za 9$ 🙂

  1. 1) Evropské automobilky zvýšily své odhady prodeje
    1) Evropské automobilky zvýšily své odhady prodeje elektrických aut před zavedením přísnějších emisních pravidel v EU v roce 2021
    2) Banka UBS odhaduje, že prodej elektrických aut do 2025 překoná prodej vozů s naftovým motorem.

    auto.idnes.cz/akumulator-elektromobil-konsorcium-evropska-komise-p0j-/automoto.aspx?c=A171009_150518_automoto_fdv

    1. Zatímco Čína, Japonsko a USA zřídily továrny na výrobu
      Zatímco Čína, Japonsko a USA zřídily továrny na výrobu elektrických článků používaných v bateriích elektrických aut, Evropa ještě nepostavila ani jednu! je důležité nemít v tak důležitém odvětví „Kodak moment“ :))))))

      1. -Co potřebujeme, je Airbus pro baterie.
        -Firma Northvolt,

        -Co potřebujeme, je Airbus pro baterie.
        -Firma Northvolt, založená bývalým pracovníkem Tesly a německá Terra E plánují výstavbu továren, mají spustit nejdříve v roce 2020.
        -První velkou továrnu na li-ion bat v EU staví jihokorejská LG Chem v Polsku.
        – Daimler TAKY plánují továrny na baterie, ty však budou jen montovat baterie z článků, které budou kupovat od dodavatelů, hlavně v Asii.

        Největším dodavatelem baterií pro elektrické vozy je podle údajů Bernstein Research:
        1)Panasonic
        2)LG Chem
        3)Samsung
        4)TESLA

        auto.idnes.cz/akumulator-elektromobil-konsorcium-evropska-komise-p0j-/automoto.aspx?c=A171009_150518_automoto_fdv

        1. taxi BYD v ulicích Bruselu posílil jeho názor, že je
          taxi BYD v ulicích Bruselu posílil jeho názor, že je potřeba jednat rychle :)))))))))))))
          Schůzky, která se uskuteční 11.10.2017 se mají zúčastnit:
          chemická firma BASF
          belgická chemická skupina Solvay
          evropské automobilky Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz a Renault
          francouzský výrobce baterií Saft
          německý konglomerát Siemens
          Northvolt a Terra E

          auto.idnes.cz/akumulator-elektromobil-konsorcium-evropska-komise-p0j-/automoto.aspx?c=A171009_150518_automoto_fdv

  2. Možná by neškodilo vidět kdo to vlastně ten Johannes
    Možná by neškodilo vidět kdo to vlastně ten Johannes Reifenrath

    youtube.com/watch?v=pS7krOpgRVI

    …jen podotknu že Rath jméno už známe a po česku to převzatý slovo od germánů znamená Radílek, jako že poradí, rádce jasně že ne zadára ;))

    1. nazev serveru hybrid je od toho aby znalá elektromobilní
      nazev serveru hybrid je od toho aby znalá elektromobilní komunita mohla vyučovat flustrované fosilní exulanty sápající se po elektroinformacích 😉 každopádně diesel hybrid je mediální masírka veřejnosti o tom jak medvěd na produkci TESLA prostě zatím nemá :))

    1. Prijde na to na jakych silnicich. Ja bych se klidne vsadil.
      Prijde na to na jakych silnicich. Ja bych se klidne vsadil. Jsem si jistej, ze do osmi let se bude na klicovych trzich jako je Cina prodavat vice baterkacu nez spalovaku a pak bude 12 let na obnovu parku. A ve vsech vyspelejsich zemich to bude podobne.
      Takze dosahnout za 20 let nadpolovicni vetsiny, uplne v pohode.

      1. pokud mate na mysli baterkace ve smyslu ciste elektromobily
        pokud mate na mysli baterkace ve smyslu ciste elektromobily (ne plug-in hybridy), tak klidne o flasku dobreho konaku. rok 2025 neni tak daleko. urcite nebudou v cine prodeje elektromobilu vetsinove. ehm, klicovem trhu. s timhle nehnou ani soudruhove.

              1. ale jsou zpusoby jak zmenit chovani zakazniku i bez nutnosti
                ale jsou zpusoby jak zmenit chovani zakazniku i bez nutnosti neco primo dotovat. razantne omezit vypousteni skodlivin v blizkosti huste osidlenych lidskych obydli (mestech). to nahrava cistym technologiim. a at si kazdy vybere jak to vyresi. nakupem elektromobilu, spolujizdou v elektromobilu, verejnou dopravou, chuzi pesky, prestehovanim do mene osidlenych oblasti. ale ne dotace. navic do soukrome sfery – prispevek nekomu na jeho komfort za penize vsech.

                1. Jak jsem již napsal, v tom jsme za jedno. Lépe bych to
                  Jak jsem již napsal, v tom jsme za jedno. Lépe bych to neshrnul.

                2. Fosilní paliva jsou dotovaný 10 milionama $ za minutu.
                  Fosilní paliva jsou dotovaný 10 milionama $ za minutu.

    2. se klidne vsadim o stovku, ze za 20 let vas tento web mine, a
      se klidne vsadim o stovku, ze za 20 let vas tento web mine, a i zapomenete na to co ste tu psal. Muze nastat situace, ze bude vse jinak. Veterani budou vzdycky, otazka je co budou mit v garazi.
      Je to jako s kuraky, zakaz a kourej na ulici… jak dlouho tohle budem snaset… je cesta zpet… asi ne. Tak bych to videl se vznetovymi motory a tedy i zazehovymi… je cesta zpet… asi ne.

  3. Jako vždy opět od zahraničních superexpertů zastaralé
    Jako vždy opět od zahraničních superexpertů zastaralé informace made in Západní úpadková Evropa.

    Čína od kol masivně odcházela před 20-10 lety, dnes se samozřejmě ke kolům zase rychle vrací v podobě multimiliardových půjčoven samostatně stojících kol.

    1. no jasně že litujou, germánoj zatím nezbývá než
      no jasně že litujou, germánoj zatím nezbývá než doženou to zpoždění jen platit reklamu do médií, vokecávat to ze všech úhlů, slibovat hory doly, přemazávat to různým rádobyeko balastem a v konečným důsledku masírovat si ego prohlášeníma jaký sou to pašáci :))))))) ctrl+c

    2. Tak za 50 mil. vydělat 780 mil, to už se asi nikomu
      Tak za 50 mil. vydělat 780 mil, to už se asi nikomu nepovede, teď by to samozřejmě prodali za 2 mld. a bylo by to ještě lepší, ale Mercedesu asi nic jiného nezbývalo, jejich % podíl pořád klesal a určitě byli i trochu svázáni ve vývoji elektromobilů, navíc stále prodávají Tesle některé díly do aut. Mercedes prodává čím dál více aut, letos přes 2 mil. ročně a stále stoupá prodej i S třídy, která trhá rekordy, řekl bych, že teď má Mercedes úžasné portfolio aut. Bude to pro ně špatný, až začnou státní delegace jezdit v Tesla S místo Mercedes S.

  4. Společnost Nvidia představila na konferenci GTC Europe
    Společnost Nvidia představila na konferenci GTC Europe první superpočítačový systém zabudovatelný do automobilu, který bude schopen zcela nahradit (a vynechat) řidiče s volantem. Systém Drive PX Pegasus bude automobilkám k dispozici ve druhé polovině příštího roku.

    technet.idnes.cz/nvidia-drive-px-pegasus-autonomni-auto-drive-px2-ful-/tec_technika.aspx?c=A171010_055418_tec_technika_nyv

    finance.google.com/finance?q=nvda

Napsat komentář