Škoda bude vyrábět baterie pro elektromobily, chystá i vlastní sdílení aut

Škoda si všimla, že už je 21. století, a že by možná bylo dobré se tomu přizpůsobit. A překvapivě začíná konat.

V mladoboleslavském závodě Škoda Auto se začnou vyrábět také baterie pro elektrická auta
foto: Škoda

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět elektromotory a baterie pro elektrická auta. Jde o zakázku mateřského koncernu Volkswagen.

Škoda už dříve oznámila, že elektromobilita bude jedním z pilířů dalšího rozvoje, zejména kvůli Číně. Připravuje pět nových elektromobilů, prvním bude Škoda Vision E už za tři roky.

„Je to velmi důležité, protože stále klesá podíl prodaných dieselových motorů a vypadá to, že tento trend zatím nikdo nedokáže otočit. My proto potřebujeme nové produkty, abychom měli budoucnost. A momentálně se nám podařilo získat zakázku na výrobu baterií pro elektrovozy,“ potvrdil předseda podnikové rady Jaroslav Povšík pro magazín Škodovácký odborář už v září.

„Vedle toho se nicméně objevuje riziko, jestli kvůli této zakázce získáme i další zakázky na systémy pro elektrovozy,“ řekl J. Povšík.

Kromě této novinky přinesl magazín Forbes také informaci o tom, že pro pražské univerzitní studenty (ČZU, VŠE, ČVUT) spustí Škoda, resp. její nová společnost Škoda Auto Digilab, nový systém sdílení aut/carsharingu jménem Uniqway.

Systém bude k dispozici už na přelomu letošního roku pro 300 vybraných studentů zmíněných univerzit.

81 Comments on “Škoda bude vyrábět baterie pro elektromobily, chystá i vlastní sdílení aut”

  1. tady tady je vidět to jejich dinosauří
    tady tady je vidět to jejich dinosauří uvažování:“protože stále klesá podíl prodaných dieselových motorů a vypadá to, že tento trend zatím nikdo nedokáže otočit.“Chlapci by to chtěli zase otočit a dál škodit jedovatým smradem.Je 21 století,už konečně zapoměnte na na ty diesly atˇ se alesponˇ malinko posunete dopředu.

    1. To nejde.
      Když EU tak šíleně nainvestovala do

      To nejde.
      Když EU tak šíleně nainvestovala do náboženství CO2, a evropské automobilky pod tím do nejnovějších supersložitých dieslů, tak prostě nemůžou v žádném případě uznat, že pravdu mělo naopak Japonsko a Čína.
      Takže minimálně pro dalších 15 let musí ještě prosadit a masově nasazovat alespoň v Evropě a okolí dieslové hybridy pro větší typy aut a módních SUV.

      Dneska jsou už stejně nejjedovatější přímovstřikové turbo tentokrát benzíny, jenže zelená ideologie nenávisti má samozřejmě neustále zpoždení, a s vydíráním začíná vždy až později pár let po plném nasazení před tím často i jí podporované technologie.

      1. haha automobilky to dělali dobrovolně, mohli vystoupit před
        haha automobilky to dělali dobrovolně, mohli vystoupit před kamery a říct je to jeden velkej CO2 €jropskej komplot, ale ne, pekli s nima tak at padnou, žádná škoda, nelitujte je, nahrabali si víc než dost papaláši manenažersto taky, přijdou jiní, lepší, čerstvá krev a bude 😉

  2. Může mi někdo vysvětlit kde to škoda plánuje vyrábět?
    Může mi někdo vysvětlit kde to škoda plánuje vyrábět? Jakou technologii baterií bude používat, nebo případně kde sežene technické zázemí na výrobu baterií, které má dostatečnou kapacitu pro výrobu většího množství baterií?
    I ty baterie HE3DA vypadají reálněji jak baterie Škoda.

      1. von se chvástá že dělá v šádegermána, jezdí v
        von se chvástá že dělá v šádegermána, jezdí v šádepopelnici a podporuje elektromobily na hybridu, ale nehodlá to dokázat. On si myslí že podpoří elektromobily tím že bude podporovat fosily, taková zvrácená čecháčská logika po 1938 když germán zlomil závory 😉 Tak to práskni pod anonymem nee!!! Sem taky prolez celou šáde všechny haly s krytí západního imperialismu a nikdo si toho ani nevšim :)) Děravý jak řešeto na hlavní bráně, už se trochu počecháčkuj a nezapomen na který straně barikády stojíš aby až přijde do tuhýho byls na tý správný straně aby aby až muzika přestane hrát na tebe zbyla židle :))))))))))))

    1. Zajmave. Asi kazdy kdo zkousel LSD apod. tusi ze ani v
      Zajmave. Asi kazdy kdo zkousel LSD apod. tusi ze ani v nejmensim nejedna o nebezpecnou latku, ba naopak. V Silicon Valley je bezna praxe ze si inzeniri mikrodavkujou LSD na zlepseni soustredeni, kreativity apod. V malych davkach je to skvely „nastroj“ a dekady vyzkumu jasne ukazuji ze se nejedna o navykouvou latku ani nema zadne negativni ucinky na lidsky organismus. Narozdil od chlastu, koureni nebo „kafickovani“, ktere jsou destruktivni fyzicky navykove drogy s uzitkem zcela nahovno.

          1. Legalizovat by se melo vse, jelikoz nejdestruktivnejsi droga
            Legalizovat by se melo vse, jelikoz nejdestruktivnejsi droga je jiz davno legalni asice onen tezky depresant, fyzicky navykova sracka, ktera ti i v malych davkach totalne masakruje mozkove bunky a davas ho s radosti svym kamaradum/rodine jako darecek na vanoce/narozeniny/svatek – Alkohol. Heroin je az na 2. miste. To cumis ty, „zasvedceny“ 🙂

    1. Jen si kupte EV, takové někdo tu roli užitečných
      Jen si kupte EV, takové někdo tu roli užitečných idiotů co nám tu technologii zlevní prostě sehrát musí, já zatím zůstanu i svého krásného a levného dieselu. Já si EV koupím teprve tehdy až na tom vydělám a nenávratné investice nechám na Vás. Přeji hezký den.

    1. no jasný je že to bude zas nějaká vochcávka pro ten
      no jasný je že to bude zas nějaká vochcávka pro ten nárůdek na východě co taky jinýho 😉 ale voni dlouho stejnak nevydržej….:)))DDD

      novinky.cz/krimi/451470-v-mobilni-toalete-v-mlade-boleslavi-nasli-mrtveho-muze.html

      … to germánský tempo!! to jedině Čínské roboty KUKA 😉

    2. Buď od Samsungu z Maďarska nebo od LG z Polska.
      Od zelených

      Buď od Samsungu z Maďarska nebo od LG z Polska.
      Od zelených žvanilů ze Západní Evropy s ve skutečné realitě rychle upadajícími výrobními schopnostmi ani náhodou.

      Tzv. vyspělá část EU mimo Německa už zvládá nadprůměrně jen tisknou peníze, ale od té doby co to po USA a EU už okopírovala i Čína, se na tomhle už nebude v budoucnu dát tolik vydělávat, aby si mohli ti přežranci dále od cizích skutečně poctivě pracujících dovážet nespravedlivě takové množství reálných výrobků.

  3. Takže shrňme si dízlprasečinu VW ŠÁDE z BOULESLAVI
    Takže shrňme si dízlprasečinu VW ŠÁDE z BOULESLAVI :)))

    1) Škoda vyrobila už 20 milionů aut. Letos míří za novým prodejním rekordem

    denik.cz/auto/skoda-vyrobila-uz-20-milionu-aut-letos-miri-za-novym-prodejnim-rekordem-20170927.html

    2) Měření znečištění ovzduší v metropoli

    youtube.com/watch?v=UUILCBrZdV4

    3) Tisíce lékařů navlékly černé pásky. Sdružení vyzvalo k zavření ordinací

    zpravy.idnes.cz/lekari-protest-prakticky-ordinace-cerna-paska-pohreb-p0a-/domaci.aspx?c=A171010_093411_domaci_ane

            1. Proč platíte u zubaře tisíce a bude hůře? Odpovídal
              Proč platíte u zubaře tisíce a bude hůře? Odpovídal jejich nový šéf Roman Šmucler

              seznam.cz/zpravy/clanek/proc-platite-u-zubare-tisice-a-bude-se-zdrazovat-novy-sef-stomatologu-roman-smucler-odpovida-37368

              PS: ŠÁDE má pro své zaměstnance vlastní podnikové doktory … 😉

  4. ve sdílení aut je rozhodně budoucnost osobní přepravy.
    ve sdílení aut je rozhodně budoucnost osobní přepravy. Nedá se nevšimnout toho že si auto kupujeme jen abychom ho 99% času někam uskladnili kde pozvolna reziví … samozřejmě občas s ním nějkam i jedeme, ale ten nepoměr času kdy je a není využit je přímo do očí bijící. Sdílení aut celý tento segment drasticky změní, a jako třešničku na dortu vyřeší palčivý problém s nedostatečnými kapacitami pro parkování prakticky kdekoliv na světě. Díky tomu že poptávku po přepravě uspokojí daleko menší počet aut, bude rázem reálné aby všechny vozy byly elektrifikované, lithia bude na ten slabý zlomek aut, který jezdí dnes dostatek. Všem klesnou náklady na osobní přepravu a země se jako mávnutím kouzelného proutku zbaví své závislosti na ropě z rozvojových diktatur 🙂 No nádhera … zní to jak pohádka. Nenapadá mne, co by to mohlo zmařit 🙂

    1. nedokážem odhadnúť, koľkí ľudia sú na tom rovnako ako
      nedokážem odhadnúť, koľkí ľudia sú na tom rovnako ako ja, ALE bývať na okraji krajského mesta, síce s mhd, ale v časoch, ktoré sú nepoužiteľné. takže auto (dokonca v počte rovnajúcom sa počtu členov domácnosti) je NEVYHNUTNOSŤ, napriek tomu, že nás zavezia iba TAM, počká a odvezie SPÄŤ. je naivita predpokladať delenie sa o automobil medzi členmi domácnosti!a ten počet áut v prípade BEV je aj o tom, že „tam“ sa nabijú a „doma“ z nich budeme elektrinu ČERPAŤ.

      vidíte ten sarkazmus v otočení kvázi ekologických postojov na realitu dneška?

      1. No a pro vaše požadavky zase „máme“ zajištění dopravní
        No a pro vaše požadavky zase „máme“ zajištění dopravní obslužnosti v kteroukoli denní (popřípadě i noční) dobu službou TAXIBUS, kterou voláte pomocí aplikace nebo telefonicky. Pokud vaše požadavky sdělíte dříve (hodiny nebo dny před požadovanou dopravou), odměníme vás výraznou slevou na tuto službu z důvodu optimalizace dopravy dle dynamického jízdního řádu (podle požadavků). Tohle bude jednou hodně dobrý byznys.

        1. 🙂
          tam, kde žijem je to hudba budúcnosti.
          a zasa –

          🙂
          tam, kde žijem je to hudba budúcnosti.
          a zasa – slovensko priviezlo pár rodín „východných kresťanov“, niektorí si sťažovali, že je to tu „na hlavu“ – mhd je aj pre domácich nezrozumiteľné – ako sa dostať z a do b.
          v krajine pôvodu s cenami benzínu limitne blížiacich sa nule sa prepravujú taxi, s cenou pod lístok do autobusu.
          tak je to medzi rozvinutým západom a vojnami zničeným východom.

          ten byznys je reálny, pretože naše vedenie mesta namiesto zlepšenia statickej dopravy jednoducho zdiera. bustaxi by sa hodilo. mikrobus nisan BEV a ideš!

      2. ano doba NABUŠENÝCH VYDÝCHANÝCH MHD SOSIÁLNĚ
        ano doba NABUŠENÝCH VYDÝCHANÝCH MHD SOSIÁLNĚ DEMOGRAFICKÝCH AUTOBUSŮ skončila. Do každé RodinY minimálně 2x ElektromobilY !!
        MHD pouze pro studenty a důchodce a €jrososáni 😉 Produkční liga 20÷60 jezdí zásadně sdílenými elektromobily 😉

      1. přesně tak, všude sdílený elektromobily co:
        sami

        přesně tak, všude sdílený elektromobily co:
        sami čekají
        sami přijedou
        sami odjedou
        sami si zajedou dobít na rotickou dobíječku nebo indukční
        sami zajedou do automatické mycí linky
        sami zajedou do Kvásin na linku interiérovýho čištění (ŠádevotrokBEZpracáku)
        sami počítají nájezd, cenu, pošlou emilem účet, čas servisu a jejich vytíženost bude nad 80% !!
        konečně skončí fosilní doba nadprodukční Šáde otročení minulýho fosilu zaprodanýho století a začne 21. století s bojem navíc tedy následků ropný zaprodanosti 20. století 😉

    2. Mozno vacsina ludi pouziva auto len na 1 percento, ale aj tak
      Mozno vacsina ludi pouziva auto len na 1 percento, ale aj tak je po cca 10 rokoch na odpis. Ked sa bude zdielat tak vydrzi mozno pol roka. Ved ale to nemusi vadit pokial si na seba zarobi, ale aj tak… Co sa tyka toho ze bude menej aut, lebo ho nemusi vlastnit kazdy. Zober si americku hurikanovu sezonu tento rok, ked utekali prec statisice ludi. V zdielanej ekonomike by si mal velky problem.

      1. Máte recht, 10 let starý Šáde popelnice 2006 tenkrát s
        Máte recht, 10 let starý Šáde popelnice 2006 tenkrát s novotou smrdícím 3oj-hrnkem po 100.000 km kapůt, buď generálka parodie na motór 1dno použití z Bouleslavi anebo za 1.000 na šrot ;))))

        auto.idnes.cz/skoda-auto-v-mlade-boleslavi-vyrobila-trimilionty-model-fabia-p6g-/auto_ojetiny.aspx?c=A120504_113100_auto_ojetiny_fdv

          1. prima nova už ty debilní názvy… to je samá zaplacená
            prima nova už ty debilní názvy… to je samá zaplacená ropná propaganda!! TĚM JDE JENNOM VO PRACHY. A čétéčko? vod dob prvního komerčního ředitele už taky není svatý 😉 To samý Svět Fosilních Motórů a podobný časáky dízlblejt sračky 😉 Pravdu si musíš najít sám se svými spolustraníky a hlavně ! : NIKDY NEBOJUJ SÁM ;))

            1. Servisní historie je ve videu v čase kolem 6:16. Generálka
              Servisní historie je ve videu v čase kolem 6:16. Generálka motoru tam není. Abyste tomu rozuměli – nehodlám se přít o to, jestli nájezd 1.250.000km je nebo není extrémní výjimka nebo dokonce jestli je to vůbec možné, jestli to není placená reklama automobilky na Primě, jestli to je nebo není objektivní a jaké měla ta Fábka servisní náklady – o to mi vůbec nešlo. Uvedl jsem to jako protiváhu k Cipískovu pseudotvrzení, že Fábka z roku 2006 vydrží jen 100.000km a pak je to šrot za maximálně 1000Kč. Např. na tipcars.cz se dá zafiltrovat Fabia r.v.2006, cena do 100.000Kč, nájezd 100.000-300.000km a vypadne z toho celkem slušný počet aut. A když vezmu, že minimálně polovička všech bazarovek má stočený tachometr, tak by to bylo reálně ještě víc.

              Jsem elektromobilista, ale ne zas tak zaslepený, abych musel mít za každou cenu a v každém příspěvku „dízlblejt“, „šáde“ a další zbytečné jedy a kopance do Škodovky. Skoro mi to připadá, jako kdyby Cipíska, ať už je to kdokoli, někdy v minulosti někdo ve Škodovce prohodil zavřenými dveřmi a on to dodneška nemůže rozdýchat.

              Tato diskuze je pod článkem o tom, že Škoda chce vyrábět baterky a sdílet auta. Pokud to dokáže, tak ať to zkusí dokázat. Pokud to nedokáže, tak ani já kvůli tomu brečet nebudu. To všechno ukáže čas. Ale každopádně aspoň pro mě to není důvod za každou cenu si kopnout do výrobce aut, který ať už se to někomu líbí nebo ne, je jedním z tahounů naši ekonomiky. Škodovka je prostě jednou z firem, bez kterých by česká ekonomika byla tam, kde možná Cipísek už dávno je.

                1. Neboj, samozřejmě jsem četl pořádně, už když jsi to
                  Neboj, samozřejmě jsem četl pořádně, už když jsi to napsal včera v 17:44. Přesto jsem do filtru na tipcars nezadal palivo. Podstatné je, že i v tomto segmentu existují Škodovky s docela vysokým nájezdem, což znamená, že ne každá je na odpis. A je jedno, jestli jezdí na benzín nebo naftu.

                  Co se týká rakovinometů a jejich výroby, tak rakovinomety vyráběly a vyrábějí i ostatní automobilky, často v ještě vyšších počtech. Nikoli miliony, ale desítky a stovky milionů. A nedělejme si iluze, se spotřebou a tedy potažmo i emisemi fixlovaly a fixlují i ostatní automobilky. Jen koncern měl bohužel tu smůlu, že to dělal tak sofistikovaně, nakonec se to na něj profláklo a teď je „na tapetě“. Navíc jedna věc je výroba a nové auto, jiná věc je pak, jak se o něj majitel stará, jakou mu dopřeje údržbu atd. Srovnejme např. auto s demontovaným nebo nefunkčním filtrem pevných částic s autem, které má sice vysoký nájezd, ale jinak je technicky v pořádku. Které z nich je větší rakovinomet??? Proč počád „dízlblejt“ a „šáde“, proč ne „zločinci mezi námi, kteří aby ušetřili 10.000, tak nám zanášejí plíce pevnými částicemi“? Proč nejsou na pranýři ti, kteří jezdí na technický benzín nebo vyjetý slunečnicový olej? Proč ne ti, kterým teče z motoru olej? Protože koncern, potažmo jakákoli automobilka je víc vidět a navíc to dává možnost zanadávat si i těm, kteří by jinak museli často ukázat prstem sami na sebe. Prostě český člověk si rád zanadává na ty druhé… místo aby začal sám u sebe.

                  Jsem zastánce elektromobility, ale zároveň vnímám, že ústup od spalovacích motorů bohužel nebude ze dne na den, ale je to běh na dlouhou trať. Pokud tu nemáme okamžitou a opravdu masově využitelnou alternativu pro dopravu, tak nám nezbyde nic jiného, než jít cestou postupného nahrazování klasických spalovacích motorů něčím ekologičtějším.

                2. hele ja na sracku tipcars ani neklik :)) to je sama reklama,
                  hele ja na sracku tipcars ani neklik :)) to je sama reklama, Sauto Mobile jedině :)) Každopádně jsem mluvil o sračičkách 3-válcích co po sto chcípaj v naávaznosti na dnešní přetlakovaný 1.0 TSI bez DPF což je další budoucí chcípavost a eko bomba bez DPF :)) A k tem 1.9 TDI pro totálně debilní idioty : Tak ten dízl z minulýho století bez DPF je jeden z největších rakovinometů!! Zajdi si nekdy na onkologii ty šádekreténe, zaprodanče a otroku germána, zrádce lidu českýho 😉

                  blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/499031/rakovina-jednou-za-zivot-postihne-kazdeho-tretiho-cecha-na-jake-nadory-umirame-nejcasteji.html

                3. Nápodobně. Třeba se tam sejdeme. ;-/
                  Taková diskuze nemá

                  Nápodobně. Třeba se tam sejdeme. ;-/
                  Taková diskuze nemá smysl, pokračuj si sám se sebou.
                  HOWGH

                4. jawohl, Herr General! padej si masírovat šádego a honit
                  jawohl, Herr General! padej si masírovat šádego a honit vačky do Světa fosilních Motórů, tak tě užijou

                5. Diky moc, Honzo, za skvele prispevky psane s gracii, bez
                  Diky moc, Honzo, za skvele prispevky psane s gracii, bez urazek, bez toho, abyste nekoho tvrdojisne presvedcoval o vyhodnosti elektromobility. Vase prispevky je radost cist!

              1. +1 🙂 konecne normalni clovek. Me se taky liby jak jsou tady
                +1 🙂 konecne normalni clovek. Me se taky liby jak jsou tady lidi patrioti kupujou si nemecky auto s obsahem 3.0 a tady zbrojej proti domaci automobilce ktera dava pravi ceskym lidem a zaroven fanatici EV.:) a pritom maji emise horsi u tohoto auta nez ten trihrnek ktery popravde moc nevydrzi ale najdou se vyjimky.:) tak vsichni vime ze ten jedinec neni normalni 😀 .

                1. OT To, ze by koupil rozumne auto a ne 15 let stary olitany
                  OT To, ze by koupil rozumne auto a ne 15 let stary olitany „rakovina srackomet“ (proti kterym tu tak usilovne „bojuje“) je asi tak stejne verohodne, jako „EKEKTROMOBIL“ v jeho nicku… Mozna 3.0 flasku koralky, jak jinak by mohl vcera vyplodit tech 50 nebo kolik vyzvratku (tezko se odhaduje se vsemi temi „Anonymy“ a pocitat to nebudu).

                2. Elektromobil je díky politikům draha zalezitost a dnes neni
                  Elektromobil je díky politikům draha zalezitost a dnes neni pro každeho. Nejnizsi stupen eko schovívavosti je LPG 20 let stara popelnice, ano je čistší než ten tvůj 10 let starý vykastrovanej dízl :)))

                3. jenže domácí automobilka dava praci spíš zahraničním
                  jenže domácí automobilka dava praci spíš zahraničním ceskym lidem a domácí navíc zbytečně energeticky vysáva. A dělá to schválně i když by nemusela. A dělá schválně fosily i když by nemusela. Dělá to pro manažerský platy pro svůj zisk který odvádí do germánie. Takova špatná automobilka není pro čechy pozitivní 😉 leda tak pro germána

                4. na čecháčka zbydou jen drobky … jako obvykle 😉 To má z
                  na čecháčka zbydou jen drobky … jako obvykle 😉 To má z toho, že se mu pár vlastních zaprodává a pakuje a zbytek národa pak musí trpět 🙂

  5. zejména kvůli Číně? a co zejména kvůle českému
    zejména kvůli Číně? a co zejména kvůle českému zdravotnictví??

    zpravy.idnes.cz/lekari-protest-prakticky-ordinace-cerna-paska-pohreb-p0a-/domaci.aspx?c=A171010_093411_domaci_ane

    Tahle parta z Bouleslavi diktovaná Germánem stále produkuje milionové série autopopelnic likvidující zdraví čechů na bedra státního rozpočtu čechů !! Takže koho zajímá Čína není Čech je to Germán :))

    1. Alfonzi jak to vypadá s pitomejma 3fázovejma 16A zásuvkama
      Alfonzi jak to vypadá s pitomejma 3fázovejma 16A zásuvkama v šáde patrovým parkovišti na autopopelnice v Bouleslavi plný votroků?? Mají to alespoň pořádně přišroubovaný :))))))))))))))

      skoda-auto.cz/news/2017-01-04-parkovaci-dum

      … šáde no, co bystě vod jinýho taky čekali že ;))

                1. no viš co jako ty tady prezentuješ toho BMFU
                  no viš co jako ty tady prezentuješ toho BMFU (Bouleslavskýho Mecenáše Fosilního Umění) jako nějakou záchranu lidsta, nebo snad vůdce lidu z bažin a tak ti tu propagandu s 3fázovýma zásuvkama a ještě k tomu jen 16ckama musíme patřičně vysvětlit mladej poslouchej 🙂 Užs tu elektrickou simulaci dobíječek někde alespon nafotil a nekde vyvěsil veřejnosti pro výstrahu?? No hlavně jesi eště můžeš tu 18cti směnu aby ekonomika nepovolila, víš co te potřebujou na pokuty tak šup šup zádný flákání na těchajzlech bouleslavných :)))

                  novinky.cz/krimi/451470-v-mobilni-toalete-v-mlade-boleslavi-nasli-mrtveho-muze.html

                2. Tvemu sudedackemu alshaimer kmeni neni rozumet 😀
                  Tvemu sudedackemu alshaimer kmeni neni rozumet 😀

        1. Hele Šádevotroku, byls už u svého podnikového zubaře??
          Hele Šádevotroku, byls už u svého podnikového zubaře?? Kolik roků je tam v Bouleslavi čekací doba na zubaře? A bere ikdyž šádevotroctvo tak přivandrovalce makačenko z východu na agentůru ??

          seznam.cz/zpravy/clanek/proc-platite-u-zubare-tisice-a-bude-se-zdrazovat-novy-sef-stomatologu-roman-smucler-odpovida-37368

Napsat komentář