Mitsubishi oslaví na 45. autosalonu v Tokiu světovou premiéru modelu Mitsubishi e-Volution Concept.
foto: Mitsubishi
MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT
- Umělá inteligence násobí schopnosti řidiče i samotného vozidla
- Soustava pohonu 4WD s trojicí elektromotorů
- Aktivní kontrola stáčení vozu kolem svislé osy (AYC) s využitím dvou elektromotorů
- Elektrický pohon s vysokým točivým momentem
- Jízdní schopnosti s adaptivní odezvou
- Funkce osobního kouče
Vývojová studie elektromobilu naznačí pravděpodobné směřování vozů Mitsubishi v nejbližších letech. Mitsubishi e-Volution Concept je novou generací vysoce výkonného elektrického SUV-crossoveru, představujícího jakousi ochutnávku budoucích vozů od MMC.
Mitsubishi e-Volution Concept ve snaze nabídnout co nejvyšší potěšení z jízdy spojuje ty nejlepší technologie Mitsubishi Motors s flexibilitou vozů SUV, připravených poprat se s jakýmkoli terénem.
Studie e-Volution Concept je dalším rozšířením know-how MMC na poli SUV ve směru kombinace elektrického pohonu a pohonu všech kol, včetně dalšího posunu na novou úroveň prostřednictvím umělé inteligence (AI).
Uvedené prvky společně přinášejí bezpečné a příjemné jízdní schopnosti, s přesnými reakcemi na požadavky řidiče za všech klimatických podmínek a bez ohledu na typ povrchu.
Model e-Volution Concept byl postaven s cílem podnítit přirozenou zvídavost řidiče i zbytku posádky, v přesném souladu s významem slova Evolution (evoluce, rozvoj).
Studie e-Volution Concept využívá vysokokapacitní baterii a výkonné elektromotory s vysokým točivým momentem, poskytující hladkou a dynamickou odezvu, kterou se elektromobily liší od vozidel se spalovacím motorem.
Soustava pohonu 4WD s trojicí elektromotorů využívá jeden samostatný elektromotor k pohonu kol přední nápravy a nový systém AYC (aktivní kontrola stáčení vozu kolem svislé osy) s dvojicí elektromotorů, který zajišťuje koordinovanou činnost dvou zadních elektromotorů prostřednictvím elektronicky řízeného vektorování točivého momentu v rámci systému AYC. Při jízdě po městě, na rychlostních komunikačních i silnicích plných zatáček tento systém vždy zajišťuje ostré a pohotové reakce, věrně odrážející záměry řidiče.
Mozkem studie e-Volution Concept je systém umělé inteligence (AI), který dále posouvá řidičovy schopnosti. Systém AI díky soustavě senzorů dokáže okamžitě sledovat změny stavu vozovky a aktuální dopravní situace, stejně tak jako záměry řidiče. Jelikož systém dokáže hladce koordinovat záměry řidiče s výkonovými charakteristikami vozidla, účinně podporuje řidiče všech schopností.
Díky speciální funkci osobního kouče v rámci systému umělé inteligence je možné řidiči předávat nové znalosti, a nenuceně tak zlepšovat jeho řidičské schopnosti. Systém si nejprve vytvoří celkový obraz o úrovni řidičských schopností a následně připraví program školení, na jehož základě poskytuje rady prostřednictvím hlasového dialogu a velkého displeje na přístrojové desce.
Ve výsledku tak řidič bez ohledu na úroveň vlastních schopností rychle získá vůz, který se chová přesně podle jeho záměrů, a brzy tak zakusí požitek z jízdy na dříve nepoznané úrovni.
Mitsubishi e-Volution Concept bude jedním z 12 prezentovaných modelů od Mitsubishi. Bude jej doprovázet nové SUV kupé Eclipse Cross, v Japonsku odhalené vůbec poprvé, určené k prodeji na japonském trhu od počátku příštího roku. Součástí prezentace bude i Outlander PHEV a další klíčové modely MMC prodávané v Japonsku.
Osobní asistent s prvky umělé inteligence
Osobní palubní asistent Mitsubishi Motors s prvky umělé inteligence (AI) se snaží komplexním způsobem porozumět celé posádce vozidla. Přináší nové „propojené“ motoristické zkušenosti tím, že poskytuje správný druh informací pro bezpečnější a pohodovější cestování, například i tak, že podporuje komunikaci mezi řidičem a zbytkem rodiny doma.
Klíčové vlastnosti osobního asistenta s umělou inteligencí:
1) Dialogový systém
Osobní asistent AI využívá nejmodernější technologie umělé inteligence, včetně rozpoznávání hlasu a zpracování přirozeného jazyka, s cílem správně porozumět tomu, co cestující říkají, a rozmlouvat s nimi co nejvíce přirozeným jazykem, bez ohledu na ruchy z dopravy na pozadí.
Díky technologii tzv. hlasového otisku a rozpoznávání osob dokáže systém rozlišit mezi cestujícími, učit se na základě jejich řeči a chování, resp. poskytovat jim služby nejlépe odpovídající jejich preferencím a potřebám.
Řidič pomocí tohoto systému může hlasem ovládat nejrůznější palubní funkce, jako je klimatizace, stěrače, světlomety a další. Systém rovněž zprostředkuje informace o stavu vozidla, včetně upozornění na případné závady.
Funkce osobního asistenta AI pro rozpoznávání hlasu využívá hybridní systém, který spojuje zpracování v cloudu s lokálním (palubním) zpracováním dat. Lokální systém zajišťuje vysokou přesnost rozpoznávání hlasu, a to i bez připojení k síti nebo v době, kdy je síťové připojení omezené.
2) Konektivita s různými zařízeními a obsahem
Osobní asistent AI podporuje konektivitu s nejrůznějšími zařízeními a obsahem. Dokáže se například spojit s dronem a ověřit dopravní situaci vpředu na trase, resp. poskytnout cestujícím pohled z ptačí perspektivy na přírodní scenérie v okolí.
Ukázka chytrých reproduktorů
Mitsubishi Motors letos poprvé v Japonsku představí bezdrátové reproduktory (tzv. chytré reproduktory) ukazující na možnosti propojení domácnosti s vozidlem. Reproduktory využívají asistentku Alexa ze služby Amazon Echo a virtuálního osobního asistenta Google Home. Chytré reproduktory jsou jednou ze služeb palubní konektivity, které MMC vyvíjí.
Asistentka Alexa ze služby Amazon Echo používá hlasové příkazy k přehrávání hudby, práci s kalendáři, online nakupování a ovládání chytrých elektrických spotřebičů. Služba Google Home zahrnuje osobního asistenta (VPA), který využívá hlasové příkazy k přehrávání hudby, práci s kalendáři a ovládání chytrých elektrických spotřebičů.
Využívání chytrých reproduktorů je na vzestupu, zejména ve Spojených státech. V prezentaci budou moci návštěvníci zhlédnout, jak se asistenti ve spolupráci s chytrými reproduktory propojí s vozidly, kde mohou ovládat světlomety, upravit teplotu v interiéru nebo zamknout či odemknout dveře. Návštěvníci autosalonu si budou moci tyto funkce vyzkoušet i osobně.
Ja nevim, ale co udelat uplne obyc auto na el. Co nejjednodusi
Ja nevim, ale co udelat uplne obyc auto na el. Co nejjednodusi aby se nemelo co pos..s dojezdem do prace a zpatky a za par korun. Me by to stacilo a myslim ze vetsine lidi taky. Tohle tady uplne chybi. Takovej VW brouk pred 50lety ale na baterky…
Tak to udělej.
Tak to udělej.
To by asi nestíhali vyrábět…
Nechápu proč téměř
To by asi nestíhali vyrábět…
Nechápu proč téměř všeci se snaží zpočátku dělat „SuperCarWithThousandThings“ a nezačnou „SimpleEasyEVwithBigRange“ ve velkých sériích.
Možná proto, že první auto také mělo kožené sedačky (páč neměli jiný hadr).
Tesla se naopak vyznačuje tím že vnitřek je úplně holej.
Tesla se naopak vyznačuje tím že vnitřek je úplně holej. :))
„Umělá inteligence násobí schopnosti řidiče“
Pravdou, je
„Umělá inteligence násobí schopnosti řidiče“
Pravdou, je ze nekteri ridici by mohli za pomoci umele inteligence dosahnout inteligence alespon prumerne. 🙂
To se bude na silnicich hned lepe dychat.
Problém násobení bych viděl v tom, že 0 x cokoliv = 0.
Problém násobení bych viděl v tom, že 0 x cokoliv = 0.
Pravda, to mi nedoslo. 🙂
Pravda, to mi nedoslo. 🙂
Kdy,cena,baterka,lvl5,sdileni? Zase napikacu info.
Kdy,cena,baterka,lvl5,sdileni? Zase napikacu info.
Přijedu z práce a řeknu svýmu e-Volutinovi „Tak se
Přijedu z práce a řeknu svýmu e-Volutinovi „Tak se zaparkuj já jdu na jedno“
a on „Nikam nejdeš, uděláme si malý brainstorming. Pořád ti nejdou kruhové objezdy a také musíme dopilovat pravotočivé zatáčky! “
🙂
A já mu řeknu „Vodjezdi si to sám ty kkte!“ :)))
A já mu řeknu „Vodjezdi si to sám ty kkte!“ :)))
No já bych umělou inteligenci moc neprovokoval. Plácne Vás
No já bych umělou inteligenci moc neprovokoval. Plácne Vás dveřmi, střelí airbagem a když se mu nebudete líbit, tak těsně před nárazem do zdi vypne bezpečnostní pásy 🙂