ČEZ postaví rychlodobíječky na dálnici D1 před Brnem, v Liberci a dalších městech

ČEZ aktuálně u Prahy spustil svou největší rychlonabíjecí stanici. A chystá stavbu dalších, mimo jiné podél dálnice D1 u Brna.

Tři stojany rychlonabíječek ČEZ jsou od pondělí oficiálně k dispozici ve Vestci u Prahy, na stejném místě, kde je také osm stojanů Tesla Supercharger.
foto:

Elektromobilita Skupiny ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic, zprovoznila trojici rychlodobíjecích stanic ABB v rámci dobíjecí lokality ve Vestci u pražského dálničního okruhu.

Ta je součástí výstavby stanic rychlého dobíjení díky grantu z evropského programu CEF, jehož prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

ČEZ také představil vizi pokračování výstavby infrastruktury. Ta vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF).

V rámci projektu ČEZ – „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“ – vznikne do konce příštího roku více než 40 rychlodobíjecích stanic umožňujících většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.

Vedle využívání dotačních titulů pokračuje ČEZ ve výstavbě dobíjecí infrastruktury i z vlastních prostředků. Další rychlodobíjecí stanice by již brzy měly začít sloužit veřejnosti např. na dálnici D1 před Brnem, v Liberci, Olomouci, Valašském Meziříčí, atd.

„Robustní síť rychlodobíjecích stanic schopných obsloužit elektromobily všech značek a nejrozšířenějších standardů dobíjení je zásadní podmínkou pro časově konkurenceschopné cestování mezi městy. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám pomáhá výrazně urychlit výstavbu tohoto typu stanic,“ je přesvědčen Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice – řidičům je k dispozici cca 75 stanic, z toho 30 rychlodobíjecích.

Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se klienti ČEZ před dobíjením identifikují jedinečnou RFID kartou; již brzy bude spuštěna také možnost jednorázových plateb pro ostatní uživatele.

Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB Česká republika. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW.

Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW. Nabíjení s pomocí DC konektorů umožní 80% dobití kapacity akumulátoru za necelou půlhodinu.

Stanice ABB jsou standardně připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku, včetně spotřeby energie pro každou z nich či výpočtu statistiky za určité období.

Jde o aplikace „Drive Care“ a „charger Care”. Právě v kombinaci s integrovanou aplikací prediktivní údržby na platformě Microsoft Azure dovede systém zareagovat dříve, než se případná závada projeví na kvalitě služby. Spolehlivost provozu stanic je pro e-mobilitu naprosto klíčová.

V České republice je v současnosti registrováno už zhruba 1500 elektromobilů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Postupný pád největších bariér (omezená nabídka elektromobilů, jejich vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) a v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro , atd.) by měl znamenat rychlé dosažení podílu 20 % na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR.

tisková zpráva

64 Comments on “ČEZ postaví rychlodobíječky na dálnici D1 před Brnem, v Liberci a dalších městech”

  1. Volkswagen chce omezit konkurenci Škody. Má jít i o
    Volkswagen chce omezit konkurenci Škody. Má jít i o přesunutí výroby do Německa

    novinky.cz/ekonomika/450948-volkswagen-chce-omezit-konkurenci-skody-ma-jit-i-o-presunuti-vyroby-do-nemecka.html

    A je to tady!! soudruzi, nemožné stalo se skutkem :))))) Germán šéfuje Čecháčkovi 😉

    1. Pokud se to vubec bude realizovat, tak presun ma byt 2022. Do
      Pokud se to vubec bude realizovat, tak presun ma byt 2022. Do te doby se stejne klasicky Superb nebude prodavat, ale bude elektricky. Superb a Passat jsou sesterske vozy a jaksi dava smysl je vyrabet na stejne lince. Nejvetsi podil Superbu se exportuje do DE a tak je jaksi opravnene vyrobu presunout tam kde se nejvic prodava. Ceska koruna je pro EURoprostor nevyzpitatelna mena, ktera zacina nebezpecne posilovat. Vyroba by mohla v CR byt drazsi nez jinde. Existuje mnoho duvodu proc o tom VW uvazuje. Seat Ateca se take vyrabi v CR. Ze by Cesi sefovali Spanelum?

    1. Z toho co je dostupné tak ten nový SCiB článek v pouch
      Z toho co je dostupné tak ten nový SCiB článek v pouch provedení má kapacitu 50Ah a objemovou hustotu cca 360Wh/l. To zhruba odpovídá 30kWh baterii do krabice nového Nissanu Leaf. A podle prvních informací to vypadá na opravdu značný pokrok ve supervýkonové SHP technologii. Prakticky pak umožňuje nabít 80% kapacity za 6 minut bez vlivu na životnost (tedy pokud máte k dispozici 300kW+ nabíječku) . Při normálním provozu je pak očekávaná životnost této technologie asi 20-30tis cyklů.

  2. REDAKCE zapoměla dodat že ČEZko staví ABB TERRA
    REDAKCE zapoměla dodat že ČEZko staví ABB TERRA dobíječky jen díky €RODOTACI neboli €jropůjčce výměnou za nezávyslost 😉
    Dobrovolně a Zadára to rozhodně Není 😉 Musíme si připomenout, že ČEZ, a. s. je ze 69,78 % vlastněná a řízená státem ČR

    cez.cz/cs/o-spolecnosti/cez/struktura-akcionaru.html

    …a tudíž současnými politiky, kteří na elektrifikaci ČEZka NEMAJÍ ZÁJEM !! Koncepčně preferují: CNG zemák metan z trubky a ŽLUTÝ SAJRAJT BIOPÁLIVA !!!!! 😉

    stream.cz/adost/10019123-otravena-voda-alarmujici-vysledky-testu-vody-v-cesku

    …a budou v říjnu volby tak nezapomeňte si zvolit cestu 😉 ctrl+c

    volby.idnes.cz/volebni-inventura.aspx

    1. 1) Dálnice kolem Prahy (3ks+)
      2) Praha (3ks+) – Vestec už

      1) Dálnice kolem Prahy (3ks+)
      2) Praha (3ks+) – Vestec už stojí
      3) Pardubice
      4) Neratovice – ta už stojí
      5) Dvůr Králové (ZOO)
      6) Kuřim (2ks)
      7) Děčín
      8) Český Těšín
      9) Olomouc (2ks+)
      10) Frýdek Místek
      11) Znojmo
      12) České Budějovice
      13) Šumava
      14) Ostrovačice
      15) Valašské Meziříčí
      16) Břeclav
      17) Telč

      1. Jeste by se hodila rychlonabijeci DC stanice v Kromerizi…
        Jeste by se hodila rychlonabijeci DC stanice v Kromerizi… Mezi Vyskovem a Zlinem 65km po dalnici zadne DC neni..
        Dale Hranice na Morave.. jsou na pul cesty mezi Olomouci a Ostravou (105km po dalnici)..
        A napr. ve Valasskem Mezirici uz fungujici CHAdeMO i combo je a CEZ tam chce stavet dalsi.
        Ale je mi jasne, ze CEZ nestavi stanice tam, kde to potrebuji ridici…

        1. Budu za cynika, ale proc by ku*va meli podporovat zparchantely
          Budu za cynika, ale proc by ku*va meli podporovat zparchantely scenar, ve kterem se x let stara mestska auticka pouzivaji na „dalnicni“ (65 resp. 105 km bez nabijecek, to je ale dalka) vzdalenosti? Navic pro uzivatele (cilene nepisu zakazniky), kteri nejsou ochotni za rychlonabijeni zaplatit?

          1. Tak se uklidnime, ano? Diky…
            Proc muzeme mit pres 3600

            Tak se uklidnime, ano? Diky…

            Proc muzeme mit pres 3600 verejnych cerpacich stanic, cca kazdych 13km, ale mit jednu DC dobijeci stanici kazdych 50 km zparchantely scenar?
            A kdo kdy rekl, ze se za rychlodobijeni nema platit?
            Vase myslenkove pochody jsou dost neprehledne.

            1. Ok, odrikam si na uklidneni 20 teslasu…
              Tech 3600 pump tady

              Ok, odrikam si na uklidneni 20 teslasu…

              Tech 3600 pump tady mame proto, ze se pohodlne uzivi (predevsim proto, ze je 7 milionu aut musi pouzivat). Kolik dobijecich stanic uzivi dnesnich 1000-2000 elektromobilistu, z nichz vetsina (podle vlastnich slov) nabiji jen doma?

              A ano, v dobe, kdy prakticky vsechna nove prodavana EV maji dojezd kolem 200 (takze po dalnici treba 120), tak by budovani ifrastruktury podle aut, co nezvladnou 65, byla zparchantelina. Pardon. Ty pumpy taky nejsou tak huste jak jsou proto, ze pred sto lety existovala auta s dvoulitrovou nadrzi (nebo, ze existuji zahradni trakturky a nekdo by s nim mohl chtit jet „mezimesto“).

              Ad neplaceni – viz pravidelny rev (myslim, ze i aktualne pod jednim clankem na prvni nebo druhe strance), ze 5, 7, 10, 30… Kc/kWh je strasna zidarna a zlodejna. Proste vsichni by chteli, aby ta sluzba byla pripravena, az ji budou vyjimecne potrebovat, ale nejsou ochotni zaplatit za to vyjimecne pouziti cenu, ktera sluzbu udrzi pri zivote „v mnezicase“.

              1. Jde spíš o to, že za 8-10 Kč/kWh je spotřeba energie u EV
                Jde spíš o to, že za 8-10 Kč/kWh je spotřeba energie u EV za stejné peníze jako CNG a pro řadu lidí to není žádná motivace. Při této ceně a 20% využití je nabíjecí stanice ČEZ za rok zaplacená, takže to není úplně špatný kšeft do budoucna. Jak říkají obchodníci, postavte to a lidi už přijdou.

                1. Otazka je, jestli je to s tou (ne)motivaci spatne. Kdyz
                  Otazka je, jestli je to s tou (ne)motivaci spatne. Kdyz odhledneme od zdejsiho „me se EV libi“ (me taky), tak z hlediska bezneho spotrebitele je proste za dane situace nekonkurenceschopne.

                  20% vytizeni zni na papire hezky, ale v realu to bude skoro 5 hodin denne plnym vykonem, pri zohledneni zpomalovani nabijeni nejakych 8 hodin. Takze pri 12h dnu (nadsencu, co jezdi ve ctyri rano jako TeslaBjorn, tu moc nebude) potrebujeme skoro 70% vytizeni. A to neresime dalsi naklady.

                  Predstava, ze ve vetsine pripadu prijedu k nabijecce, kde uz nekdo je (a ja cekam pul hodky az hodinu, nez vubec zacnu nabijet) bude pro bezne lidi jeste vic odrazujici nez cena. Uprimne, byl to opruz uz pred rokem a pul, dneska je tu EV dvakrat tolik, ale verejnych rychlodobijecek ne.

                2. Zatím většina nabíječek v Praze a okolí ČEZ zeje
                  Zatím většina nabíječek v Praze a okolí ČEZ zeje prázdnotou, zrovna tak Superchargery, takže aut je evidentně málo. Jediné trochu vytíženější jsou 2 ks 50 kW DC u Brumlovky v Praze.

                3. Mozna jsem mel tenkrat smulu, vic nez jednou jsem byl na
                  Mozna jsem mel tenkrat smulu, vic nez jednou jsem byl na Duhove (Brumlovka), v Plzni a Mlade Boleslavi. A prakticky pokazde (v pracovnich dnech) bud prijel nekdo tesne prede mnou nebo po me. Nastesti, kdyz to byla Tesla, tak vzdycky az po me 🙂 Nikoho jsem nepotkal v Trutnove, vrchlabi a Hradci (vsechno vikend).

                4. Duhová je opravdu nejvytíženější, ale jinak je po 20km
                  Duhová je opravdu nejvytíženější, ale jinak je po 20km cestě z centra Prahy (Václ. nám.) do Vestce 8 ks nabíječek 50kW a většina má vytíženost pár %.

                5. no čeká se na Germán import samozřejmě dočkej času co
                  no čeká se na Germán import samozřejmě dočkej času co pesticidový biopáliva z agrofernetu pošlem k čertu 🙂

                  mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/nissan-renault-tesla/vhc:car,cnt:de!at,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:18700__,ms2:20700__,ms3:135__,prx:20000,ful:electricity,cli:manual_climatisation,dmg:false

                6. Jeste na Chodovske u BurgerKingu byva tlacenice. Pak jeste ty
                  Jeste na Chodovske u BurgerKingu byva tlacenice. Pak jeste ty dve Cez DCcka 50kW v Brne byvaji v pracovni dny dost vytizene.

          2. Protože nikdo jiný mu tam nakonec nabíjet moc nebude? Až
            Protože nikdo jiný mu tam nakonec nabíjet moc nebude? Až budeme mít všichni auta s dojezdem kolem 400 km (a ne jenom dnešní nadšenci s Teslami, kteří s nimi hodně jezdí, aby se jim to aspoň trochu vrátilo a tak nabíjí), tak budeme nabíjet na veřejné nabíječce jednou za uherský rok a ještě nejspíš ne v ČR.

            1. Podle me stejna situace jako vesnicke samosky, kde nakupuje
              Podle me stejna situace jako vesnicke samosky, kde nakupuje „jen par mistnich duchodcu“ – do otevirani novych se nikdo nehrne a existujici zaviraji jedna po druhe, protoze proste nemaji zakazniky, mladi („auto s vetsim dojezdem“) to resi jinak.

              1. Problém, který jste nakousl, má širší politicko
                Problém, který jste nakousl, má širší politicko ekonomické pozadí. Výsledkem je vylidňování a zánik venkova a suburbanizace měst, jejich roztahování do volné krajiny. Venkov byl vždy více méně soběstačný a sámoška tam byla navíc pro ty, co si nepěstovali, nechovali a nepekli (nebo jen něco z toho) a hlavně pro zásobování dalšími produkty. S přesunem lidí do měst za prací pak i realizace nákupů, později školek (neschopnost místních zastupitelů), škol a středního školství se začaly konat ve městech. Spolu s rozpadem sítě hromadné dopravy dokonaly dílo zkázy, protože jste začal muset mít svůj dopravní prostředek.

            2. Přesně souhlas, pokud nebudou dobíjecí stanice výrazně
              Přesně souhlas, pokud nebudou dobíjecí stanice výrazně levnější než doma, případně zadarmo, tak tam nikdo komu bude denní dojezd stačit nebude nabíjet, na co by tam trávil čas, jedině snad nadšenec, nebo ten kdo doma nabíjet nemůže a ten si v dohledné době el. auto pravděpodobně nekoupí

              1. Myslim, ze jediny zpusob jak dobijeci sit „v mnozstvi mensim
                Myslim, ze jediny zpusob jak dobijeci sit „v mnozstvi mensim nez malem“ provozovat za cenu „výrazně levnější než doma“ je z ni udelat verejnou sluzbu – neco jako telefonni budky, ktere prakticky nikdo nepouziva (krome bezdomacu jako jidelny), ale vsichni se na ne skladame (a provozovatel nema nejmensi motivaci jejich sit provozovat efektivne). Ale dotace tu zas nikdo nechce, protoze krivi trh, ne?

                1. Tak, a teď přesvěčte lidi (voliče), aby se shodli na tom,
                  Tak, a teď přesvěčte lidi (voliče), aby se shodli na tom, že chtějí ze svých daní podporovat – dotovat ty, kteří si kupují ta drahá a luxusní auta (= elektromobily).
                  Mám obavy, že vím, s jakou reakcí se podobný názor setká.
                  Mrkněte třeba na libovolnou diskusi pod článkem, kde se psalo o tom, že se uvažuje o tom, že by se dotovalo pořízení elektromobilu pro fyzické osoby… Nedivím se tomu, že se do toho žádný politik nehrne.
                  Elektromobilní komunita tohle bohužel vidí strašně zaujatě, běžný občan ale uvažuje ve zcela jiných intencích…

                2. Stačí běžnému občanovi vzít socialistické
                  Stačí běžnému občanovi vzít socialistické zdravotnictví a hned bude dbát na své zdraví, když si to bude muset platit. A začne se ptát, co všechno mu ho zhoršuje. Třeba hluk, vibrace, jedy v ovzduší….

                  Takže elektrifikaci dopravy, hromadnou počínaje a individuální konče, můžete spolu s OZE a úložišti brát jako zdravotní prevenci.

              2. No a neznamená to tímpádem, že ty stanice teda nejsou
                No a neznamená to tímpádem, že ty stanice teda nejsou potřeba?
                Respektive jsou dvě možnosti. Buď si na sebe stanice dokážou vydělat a bude to jednou normálně komerční byznys (teď to ještě není, proto dávají dotace v této fázi smysl, aby se se stavbou stanic nečekalo) a nebo si na sebe stanice nevydělají a bude potřeba je permanentně dotovat, což znamená permanentně dotovat celou elektromobilitu.
                A to jsme pak u jinačí diskuse, jestli by se elektromobilita měla permanentně dotovat (= někde se na to musí vzít peníze, které zase nebude možno použít jinde), když by se daly dotovat jiné věci (lékařská péče, vyšší platy učitelům, svačiny ve školách zdarma, vyšší důchody, jízdné na MHD…doplň dle potřeby), jak moc by se měla dotovat a kdo to rozhodne atd.
                Tohle je tak trochu politické rozhodnutí…
                Ale nezavání to trochu socialismem?

                1. Musíme si uvědomit jednu věc. Veškeré peníze za ropná a
                  Musíme si uvědomit jednu věc. Veškeré peníze za ropná a plynná paliva jdou z ekonomiky pryč (odhlédnuli od daní). Veškeré důsledky vibrací, hluku a jedů v ovzduší z jejich spalování pak platíme my všichni. Nejen zdravím, ale i v takových věcech, jako je budování obchvatů, protihlukových stěn atp.. Třeba elektromobil by ve městě nevadil, spalovák tam vadí. Postavíme tedy obchvat, obeženeme ho protihlukovými stěnami a spalováky budou jezdit delší trasou kolem města. Což bude stát další peníze na zvýšených kilometrových odpisech a zbytečně spotřebovaném palivu. O každodenních nákladech na údržbu další silnice v pořadí nemluvě. Je toho hodně, co elektromobilita mění.

                2. Za mě po roce na 20 tis. km bez rychlonabíjení s malým
                  Za mě po roce na 20 tis. km bez rychlonabíjení s malým autem o praktickým dojezdu 100 Km mohu říct, že se bez rychlonabíječek obejdu. Před rokem jsem měl čip od čezu nejblišší nabíječka 50 Km. Když jsem tam přijel občas nefungovala , v zimě to nabíjelo 45 minut, občas tam někdo byl, nervy, protože jsem to nabití potřeboval, už bych to nechtěl opakovat.

                  Používám auto aby mi dojezd na den stačil případně když mám náladu, tak si domluvím nabíjení v cíli a mám klid. Na delší trasu si vezmu benzínový auto, čož zas tak často není třeba.

                  Jo nebráním se když by nám třeba LIDL udělal v Jablonci rychlonabíječku , šel bych si nakoupit třeba bych si i trochu nabil, ale to je celé.

                  Dělat sít rychlonabíječek po 50 km jen proto,abych si nemusel malé EV vozit třeba při koupení z bazaru na vleku přes republiku je podle mě blbost, normálně tam stejně nikdo za drahé peníze nabíjet nabude.

                3. K poslední větě – veřejná rychlonabíječka co 50 km je
                  K poslední větě – veřejná rychlonabíječka co 50 km je luxusní síť pro všechny EV. Mají jistotu, že ať vyjedou odkudkoliv, vždy ji nejpozději po 50 km potkají. Pak je neomezuje ani dojezd EV, ani si nemusí držet ještě spalováka. A co se ceny týče, tou se dá zabít cokoliv. Automaticky předjímat že bude vysoká, to opravdu není argument pro nevybudování husté sítě rychlonabíječek. Když bude cena nabíjení vysoká, nebude tam nikdo jezdit a majitel bude muset cenu snížit. Konkurence se o to postará.

            3. No a to je přesně ta noční můra, které se asi
              No a to je přesně ta noční můra, které se asi provozovatelé dobíjecích stanic bojí.
              Lidé volají, že je potřeba postavit hustou síť co nejrychlejších stanic, jinak si nikdo auta nekoupí. Tak se síť postaví, všichni si auta koupí, ale ke stanicím jezdit nebudou protože jim to přijde drahé a vlastně to nepotřebují.
              Investorovi všichni zatleskají, jak pomohl rozhýbat trh, ale to mu z červených černá čísla jaksi neudělá…
              Kdejaký elektromobilista volá po tom, aby někde byla stanice, ale druhým dechem dodává, že u nís tejně dobíjet pravidelně nebude, ale až pojede na velikonoce za tetičkou tak možná, kdyby to nedal na jeden zátah s dobíjením po cestě u kámoše, u kterýho se zastaví na pokec a oběd… Z čehož kouká pro provozovatele rejžovačka jako blázen…

              1. Ono je to jednoduché. Pokud je cena něco málo nad 5,- Kč,
                Ono je to jednoduché. Pokud je cena něco málo nad 5,- Kč, což je běžná občanská 1 kWh, málokdo nad tím bude přemýšlet. Ano, doma si nabiju za 2,50 nočním proudem nebo za 0,50 z FVE. Ale rozmístění á la Greenway co 50-80 km odkudkoliv z ČR je důležité, protože to otevírá cestu ojetým elektromobilům s malými dojezdy, které se mezi lidmi začínají množit. A pak si je může koupit kdokoliv z kterékoliv vesnice a bude mít jistotu, že s tím dojede přes rychlonabíječky kamkoliv. Tudíž je sice bude občas, ale využívat.
                Nesmíme pak zapomínat na rozvozy a vůbec komerční provoz, kdy rychlonabití lze zahrnout do povinné přestávky a počet elektromobilů mezi podnikateli stoupá. V MPV a dodávkách jsou zatím stále odkázáni na dojezdy 100-120 km. To je další zákaznická skupina.
                Auta s dlouhým dojezdem pak mohou využívat stanice á la dnešní Tesly po Německu, kde je Superchargerů tolik, že je běžně 2 minou, než opravdu potřebují nabíjet.

              1. Z toho místa rychlonabíječka ČEZ Valmez jsem velmi
                Z toho místa rychlonabíječka ČEZ Valmez jsem velmi zklamán. Protože pokud už by měla síť zde dávat smysl, tak jednoznačně nabíjecí bod mezi Olomoucí a Ostravou (Hranice, Nový Jičín, spíše ale rovnou na D1 než v těchto městech) a pak Rožnov p.R. nebo Vsetín k přeskoku na Slovensko – návazné Mestečko okres Púchov a Považská Bystrica. Zdvojovat Valmez nedává smysl. Pokud by to mělo kopírovat D1, pak logičtější je Kroměříž nebo Holešov, když ve Zlíně už ČEZ má. Když vykryjí ČR ve smyslu Greenway, tedy z kteréhokoliv místa v ČR bude 50-80 km k nejbližší rychlonabíječce, bude to použitelné a dostatečné.

          1. Aha, tak to je mimochodem pěkná blbost…
            Stačí se jenom

            Aha, tak to je mimochodem pěkná blbost…
            Stačí se jenom podívat na to, kde ty Vaše místa jsou a kde jsou koridory/sítě TEN-T, u kterých tyhle stanice musí být. řada stanic se z těch dotací tímpádem zafinancovat nedá…
            Vy jste teda taky expert, koukám… Hlavně, že máte svoje „zdroje“…

      2. 4) Neratovice – ta už stojí… ?
        Jako možná mám vlčí

        4) Neratovice – ta už stojí… ?

        Jako možná mám vlčí hmlu a udělal jsem chybu že jsem jenom šel okolo a nepodíval se pod ty křáky co jsou kolem… ale já jí včera teda neviděl.
        V místním plátku taky ani tečka když pominu ten článek před x měsíci o tom že je možné používat něco co teprve bude.

  3. Jak je možný že rádoby ekoHybrid.cz pod tímto článkem v
    Jak je možný že rádoby ekoHybrid.cz pod tímto článkem v odkazový reklamě zobrazuje a tím pádem preferuje tyto úchylné články z 2011 ??

    VIDEO: vědci objevili převratný typ spalovacího motoru

    hybrid.cz/novy-prevratny-typ-spalovaciho-motoru

    to prostě nechápu soudruzi 😉 To už tam dejte rači reklamu na VW ÍTÝ a bude líp :))

      1. jooo Stezka v Oblacích to byla paráda!!! 🙂 ale kvůli
        jooo Stezka v Oblacích to byla paráda!!! 🙂 ale kvůli absenci nabíječek jsem si to tam s LEAFem 1.14 jako elektroamatér nerisknul 😉 A to vám povím že tam bylo v létě narváno jako na václaváku!! a čistý vzduch, to už je v ČEZský zemi vzácnost 😉

        elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

        1. Stezka v oblacích Leafem 24kWh např. z Brna žádný
          Stezka v oblacích Leafem 24kWh např. z Brna žádný problém. Brno – Kuřim (ČEZ) – Fabrika Svitavy (EVmapa) – Dolní Morava (bez nabíjení v cíli cesty, stačilo to, co bylo v baterce). Zpět buď stejnou trasou nebo přes Olšany (RPSnet). Z Dolní Moravy do Svitav jsme jeli za 11kWh/100km, z Dolní Moravy do Olšan dokonce jen 9kWh/100km a rozhodně to nebylo cestování stylem hypermiling.

    1. Jižní Čechy jsou jasně na tom hodně špatně. Pokud je na
      Jižní Čechy jsou jasně na tom hodně špatně. Pokud je na palubě jen 3,3 kW, tak je to laboratoř, aby člověk projel trochu normálně. Údajně se blýská na lepší časy (tedy alespoň něco). Z Prahy na Vystrkov to také není žádný med. Jasně chybí alespoň zásuvka někde u Trhového Štěpánova (třeba Střechov 52. km). Po vyjetí kopců z Prahy by se to hodilo. Nedávno jsem s eNVéčkem dojel na Vystrkov s 23% a to jsem v Čestlicích startoval se 100% (je to 86 km). Střechov by pomohl iOnům a dalším „malobaterkovým“ EV.

        1. Přéésně to tak bylo. Jihlava byla z Vystrkova 26 km, tak
          Přéésně to tak bylo. Jihlava byla z Vystrkova 26 km, tak jsem jen pro jistotu na Vystrkově dal 3 min (3×3,45 Kč) a s 30ti% se vrátil na dálnici a sjel jsem na 104. km a dále pořád rovně z kopce přes Smrčnou. V Jihlavě 10%! Kdyby byla rychlonabíječka někde kolem Trhového Štěpánova, tak to celé mohu jet 120 až 130 i v kopcích.

Napsat komentář