Audi představuje svůj první plně elektrický závodní vůz – elektroformuli

Značka Audi představila v Neuburgu první ryze elektrický závodní vůz koncernu. Audi e-tron FE04 bude na závodních okruzích symbolem přeměny společnosti Audi z klasického výrobce automobilů na poskytovatele mobility s orientací na budoucnost.

Elektroformule Audi nabízí progresivní design a nové poháněcí ústrojí s jednostupňovou převodovkou
foto: Audi

„Jako první německý výrobce automobilů se nyní po téměř 40 letech úspěšného působení v motoristickém sportu na nejvyšší úrovni angažujeme také ve Formuli E s cílem testovat a zdokonalovat novou techniku pro sériovou výrobu,“ říká Peter Mertens, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj.

„Po pohonu všech kol quattro, motorech TFSI a TDI, hybridních pohonech a mnoha dalších inovacích je náš první monopost předzvěstí naší produktové ofenzivy v oblasti elektrické mobility, kterou zahájíme v roce 2018 modelem Audi e-tron.“

Značka Audi na IAA oznámila, že již před rokem 2025 bude mít v nabídce více než 20 modelů s elektrickým pohonem, včetně hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení a elektromobilů napájených z akumulátorů.

Ve Formuli E smějí týmy a výrobci vyvíjet poháněcí ústrojí, tvořené elektromotorem, převodovkou, částmi podvozku a příslušným softwarem. Srdcem monopostu Audi e-tron FE04 je kombinace elektromotoru a převodného ústrojí.

Inženýři se zaměřují na zvyšování účinnosti jednotky motoru/generátoru. Tým Audi Sport ABT Schaeffler vsadí v sezoně 2017/2018 na velmi efektivní převodovku s jediným převodovým stupněm.

„Společně s naším technickým partnerem, společností Schaeffler, jsme vyvinuli zcela nové poháněcí ústrojí,“ říká šéf závodního oddělení značky Audi Dieter Gass. „To je patrné na první pohled podle nového vnějšího krytu poháněcího ústrojí z uhlíkového kompozitu. Vůz má kromě toho jiný zvuk, protože po technické stránce kráčíme novými cestami.“

Audi e-tron FE04 se svým novým progresivním designem se základními barvami bílá, metalicky zelená a černá na první pohled výrazně odlišuje od vozu, s nímž Lucas di Grassi získal v červenci titul mistra světa ve Formuli E.

Třiatřicetiletý Brazilec vstupuje do nové sezony poprvé ve své kariéře se startovním číslem „1“ jako obhájce titulu a při světové premiéře v Neuburgu si nenechal ujít příležitost přijet s novými závodním elektromobilem za tichého bzučení na pódium.

Týmovým kolegou Lucase di Grassiho je mladý jezdec Daniel Abt (24). Rodák z Allgäu uzavřel smlouvu jako tovární jezdec Audi. Daniel Abt bude jezdit se startovním číslem „66“ a doplňkovým červeným barevným značením, které divákům usnadní rozlišovat vozy obou jezdců Audi.

Lucas di Grassi a Daniel Abt tvoří ve Formuli E od začátku silnou dvojici, která dosáhla v dosavadních 33 závodech 24 umístění na stupních vítězů, šesti vítězství a čtyř prvních míst na startu. Oba vstupují do své čtvrté sezony ve Formuli E.

Nový šéf týmu Audi Sport ABT Schaeffler ve Formuli E je Allan McNish. Skot doprovázel a podporoval tým na závodních okruzích již tři kompletní sezony. Bývalý jezdec Formule 1, dlouholetý tovární jezdec Audi a trojnásobný vítěz závodu 24 h Le Mans nyní tým oficiálně vede a reprezentuje.

Audi e-tron FE04 oslaví svou závodní premiéru 2. prosince 2017 v úvodním podniku sezony Formule E v Hongkongu. Nový elektricky poháněný závodní vůz je možné spatřit na závodních okruzích již v těchto dnech.

Během uplynulého pátku a soboty představila značka Audi monopost FE04 s Danielem Abtem za volantem na akci E-Mobility Play Days na závodním okruhu Red Bull Ring v Rakousku.

Tento týden, od pondělí do čtvrtka, je španělská Valencia dějištěm jediných oficiálních testovacích jízd Formule E před zahájením nové sezony. Na tomto okruhu jezdí oba jezdci Audi.

tisková zpráva

7 Comments on “Audi představuje svůj první plně elektrický závodní vůz – elektroformuli”

  1. „Po pohonu všech kol quattro, motorech TFSI a TDI,
    „Po pohonu všech kol quattro, motorech TFSI a TDI, hybridních pohonech a mnoha dalších inovacích…“
    Ale proč tak skromně milé Audi? Jen se pochlubte, že jste také autorem podvodného softwéru na úpravu emisí který tak proslavil celý koncern při aféře Dízlgejt.

Napsat komentář