Už i běloruský prezident to chápe: Tesla udělala skvělé auto a elektromobily jsou budoucnost!

Běloruský prezident Alexandr Lukašenko je prý dlouholetým automobilovým nadšencem. Aktuálně se projel v elektromobilu Tesla Model S a chce, aby ji domácí výrobci měli za vzor.

Alexandr Lukašenko seznal, že elektromobily jsou budoucnost. Takže to tak prostě je.
foto: BelTA

Stavba běloruské jaderné elektrárny Ostrovec v Hrodenské oblasti je zhruba v polovině. Běloruský prezident Alexandr Lukašenko ale už teď ví, na co využije její elektřinu: k pohonu elektromobilů!

Aktuálně se tento dlouholetý automobilový nadšenec konečně projel v elektromobilu Tesla Model S. A zjistil, že jde o skvělé auto!

Domácím vývojářům elektrických aut (pokud nějací opravdu existují) nakázal, aby se inspirovali právě Teslou. „Musíme přepnout na elektřinu. Už jsme pozadu. Všechny sežeňte a začněte pracovat,“ nakazuje Lukašenko svým poradcům na videu. Dokonce uvažuje v tomto směru o spolupráci s Němci, Brity nebo Američany.

Podle Lukašenka jsou elektromobily budoucnost a Bělorusko by podle něj nemělo zaostávat. Zmínil, že vývoj v oblasti automobilového průmyslu neustále sleduje a v minulosti už vyzkoušel také elektromobily od BMW a Mitsubishi.

23 Comments on “Už i běloruský prezident to chápe: Tesla udělala skvělé auto a elektromobily jsou budoucnost!”

      1. A to je problém. Velký problém.
        Podle mne má stát vést

        A to je problém. Velký problém.

        Podle mne má stát vést buď někdo kdo je pro to vychováván od kolébky, takže konstituční monarchie, kde monarcha funguje jako stmelovací prvek, nebo velmi vzácný druh člověka, v politice se prakticky nevyskytující, takový který má alespoň nějaký přehled o národním hospodářství, trendech ve světě a který opravdu chce udělat něco pro zem, pro kterého je zájem lidu a státu víc než zájem osobní/stranický.

        Ale nemyslíte že takový sitcom o našich politicích by byl celkem zábavný? 🙂

        1. sitkom, ten britský bol poučný.
          o našich (aj únijných)

          sitkom, ten britský bol poučný.
          o našich (aj únijných) politikoch si myslím, že nevedia kde je sever …
          a k tomu severu – u nás zemepis učili takí neschopáci, že decká, ktoré chceli „utiecť na ZÁPAD“ VB našla severovýchodným smerom. čo k tomu dodať
          ;-(

  1. Tak bohužel i v Bělorusku jsou v myšlení dál než u nás
    Tak bohužel i v Bělorusku jsou v myšlení dál než u nás v ČR.
    Když jsem minulý týden koukal na předvolební debatu na ČT24 kde se řešilo i téma elektromobilty, tak mi bylo upřímně téměř do breku. Podle toho, co tam ty „odborníci“ přednášeli, tak se obávám, že v příštím volebním období se nikam dál neposuneme. Potencionální příští ministr dopravy p. Ťok byl naprosto mimo a působil na mě, že téměř nechápe o čem je řeč. Jediný, kdo byl v obraze a dokázal rozumně na toto téma mluvit, byl p. Witosz za Piráty.

  2. týýýbrďo tak todle sem ani v nejdivočejším snu
    týýýbrďo tak todle sem ani v nejdivočejším snu neočekával :))) to je teda supr hoši 🙂 Jako říká se všechno špatný k něčemu dobrý a jak se bělorusové mají špatně tak teď se jim to teda zkompenzuje v podobě elektrifikace země 🙂 Takže houby export germánských dízlpopelnic dál na východ, prdlajs! V ČESKU ZKEJSNOU, PÁČ SME VÍC POZADU JAK BĚLORUS !!!
    A to už je co říct, to je průsr soudruzi čéši!! :))))

    1. Bělorusové by ty ještě ne skutečně drtivě zlevněné
      Bělorusové by ty ještě ne skutečně drtivě zlevněné evropské dízly se stářím do 10ti let stejně nebrali, oni tam potřebují do zimy jistě startující benzíny a úplně nové můžou za 250 000 Kč odebírat od Ruska i pestřejší nabídku SUV z Číny.

      Česko může před tou lavinou zachránit jen Polsko a Rumunsko, jestli jsou tam lidé výrazně blbější než u nás a dostanou masově chuť na svůj první nákup vzhledově luxusních vozů.

  3. Ředitelskej komplex diktátora v praxi :))))
    A taky krůček

    Ředitelskej komplex diktátora v praxi :))))
    A taky krůček jak být míň závislej na ruskách. To už mu ale asi moc nepomůže, protože tam zrovna má 100 000 ruskejch vojáků na cvičení a možná mu už tam i zůstanou. Ty když někam s tankem vjedou tak už vocaď nevodjedou :))

    1. ovšem jesi v říjnu správně nezavolíš tak právě
      ovšem jesi v říjnu správně nezavolíš tak právě ČESKÁ DÍRA ZKEJSNE TÍM KONCOVÝM UŽIVATELEM 3xMEGA GERMÁNSKÝCH DÍZLPOPELNIC kerý se 2017/18 budou na východ luftovat 😉

      PS: a ŠÁDE tomu jen nahrává – jejich TSI prý nejsou nic moc až skoro chorobně poruchový srágorky soudruzi námořníci 😉

      Jste připraveni na DÍZLOVOU INVAZI GERMÁNOPOPELNIC do ČECH 2018 ?? ;)))))))

      1. Nejhorší je, že se s tím nedá moc dělat.
        Protože o typu

        Nejhorší je, že se s tím nedá moc dělat.
        Protože o typu vozů rozhoduje první kupující nového vozu, a to jsou často firmy, kterým se dízl kvůli daním na benzín a CO2 vyplatí víc.
        Nákupci ojetin v bazarech už reálně o typu motorů nerozhodují, a automobilny na ně neberou zřetel.
        Jediné rychlé omezení by bylo, aby si firmy odepisovali auta minimálně 10 let, takže by se trh pro firmy a soukromé osoby daleko víc oddělil.

    1. to neukecáš :)))) to video jen dokazuje jak sou jejich kuci
      to neukecáš :)))) to video jen dokazuje jak sou jejich kuci schopný 🙂 at to vypadá sebevíc komicky 🙂 Kdežto v čechách máš je bandu připosranců co celou generaci sotva s výučákem co jdou rádi bušit robotárnu do šáde na linku za trvalý plat na hypotéku a diktuje tam germánský VW a sosiálně demografická vláda v čele s CNG 😉

      v tomhle boji má diktatůra výhodu 😉 kdežto čégi čeká 20 let Uondávání jak to pořát je potřeba TSI dízlraka doklepat :)))

      …. pokud je ve volbách ovšem nerozmáznem :DDD

        1. Shrnuto ani jeden to neřídil, možná až na Ťoka, kterému
          Shrnuto ani jeden to neřídil, možná až na Ťoka, kterému to kdosi přivezl na Ministerstvo dopravy, tím nikdo z nich nejel, ale všichni o tom četli. Taková sestava paniců, radících ostatním, jak si poradit se sexuálními problémy, porody, mateřstvím a rodičovstvím, se jen tak nevidí. Tragédie je, že tohle bude tvořit pravidla.

  4. Tak jasně, že elektroauta jsou nejvhodnější pro jaderné
    Tak jasně, že elektroauta jsou nejvhodnější pro jaderné národy, co museli ropu dosud pro sebe příliš draze dovážet ze zahraničí.
    Ale u chudých národů se jim to zatím jasně vyplatí jen u denně provozovaných vozidel, u takových těch i u nás typických aut většinové populace jen na výkend ani náhodou.
    Takže by se spíš v Bělorusku měli zaměřit na náklaďáky a městskou dopravu.

    1. Odklon od ropy by pro Bělorusko mohl být existenční
      Odklon od ropy by pro Bělorusko mohl být existenční hrozbou. Možná přeháním a vdím to moc černě, ale pokud by získalo energetickou nezávislost na Rusku pak Bože Lukašenka chrani… a to prosím diktátory nemusím. Ano sice ty jejich JE budou ruského vzoru, ale palivo do nich umí i jiné firmy a pokud by se případně oteplily vztahy s EU, nemuselo by to dopadnout dobře. Co jsem četl nějaké rozbory tak vztahy Minsku a Moskvy nejsou už co bývaly, nedivím se i Lukašenko musí cítit jisté ohrožení pokud by se Rusko rozhodlo expandovat. Nemyslím že by to bylo pravděpodobné, ale jistě taková obava musí někde vzadu hryzat.

      Takové státy s nízkou hustotou osídlení, několika velkými městy a železniční sítí která není ani řídká ani hustá, spojující centra, tam se vyplatí snad všude první dát druhou kolej, natáhnout dráty a zaměřit se na elektrizaci této dopravy. Bylo by to nejrychlejší, relativně levné (samotné natahání drátů jsou jednotky milionů na kilometr).

      Pokud budou pragmatici mohli by si hodně dlouho vegetovat na obchodu mezi EU a Ruskem, všem vyhovující neutralitě, pololegalitě a cestičce kolem rostoucí zdi mezi EU a Ruskem, která je poněkud nešťastná. Evropa se nemůže takto blbě štěkat s Ruskem a dělat všechno co jí USA nařídí. Evropa od pádu zdi srůstá, pomalu, bolestivě, ale srůstá a je načase aby se postavila na vlastní nohy a hleděla svých zájmů, ne zájmů USA. V EU máme 500 milionů lidí, proč se pořád spoléhat na stát, který dělá vojenské přešlapy?

Napsat komentář