Škoda Auto: elektromobilita se stává jedním z pilířů dalšího rozvoje – kvůli Číně

Volkswagen pochopil, že budoucnost je v elektřině, a přizpůsobit se musí i jednotlivé jeho značky. To platí i pro Škoda Auto. Hlavním trhem pro elektromobily má být Čína.

Prof. Dr. Jochem Heizmann (vpravo), člen představenstva Volkswagen AG a prezident a předseda představenstva Volkswagen Group China a Bernhard Maier (vlevo), předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přivítali čínského ministra průmyslu a informačních technologií, pana Miao Weie, na návštěvě v Mladé Boleslavi.
foto: Škoda

Čína je největším odbytištěm značky Škoda a automobilka chce do roku 2020 dodávky zákazníkům v Říši středu zdvojnásobit. To ale nepůjde jen tak – Čína zavádí přísné kvóty na podíl elektromobilů, které musí každá tam prodávající automobilka vyrábět. A dokonce už uvažuje o zákazu výroby a prodeje fosilních aut.

Toto je skutečně zlomový moment pro světový automobilový průmysl. V okamžiku, kdy něco takového byť i jen naznačí největší automobilový trh světa (ročně se v Číně prodá kolem 30 mil. aut), není už cesty zpět. Přizpůsobit se musí všichni.

V roce 2018 musí být 8 % všech nově vyrobených aut v Číně hybridních, plug-in hybridních nebo elektrických. O další rok později už to má být 10 % a v roce 2020 dokonce 12 %. Automobilky se k těmto kvótám staví odmítavě, ale čínská vláda neustoupí.

Není proto divu, že první elektromobil Škoda Vision E byl prezentován na autosalonu v Šanghaji a teprve později také v Evropě na autosalonu ve Frankfurtu.

Škoda Auto chce v rámci Strategie 2025 svou pozici na svém nejdůležitějším odbytišti – čínském trhu – nadále posilovat. Jako pilíře dalšího rozvoje podniku definovala česká automobilka oblasti elektromobility a digitalizace a v duchu zásad Průmyslu 4.0 průběžně investuje do svých výrobních závodů.

„Čína je pro společnost Škoda Auto největším trhem a důležitým pilířem našeho obchodního modelu. Minulý rok jsme našim zákazníkům v Číně dodali poprvé více než 300 000 vozů,“ říká Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

„V Číně orientujeme nabídku našich produktů individuálně dle požadavků a přání našich čínských zákazníků. Již v roce 2018 představíme dva nové modely, které budeme nabízet výhradně v Číně,“ dodává Maier.

Základem návštěvy čínské delegace je Memorandum o porozumění mezi vládou České republiky a vládou Čínské lidové republiky, podepsané v roce 2015, jímž se obě země zavázaly společně podporovat rozvoj průmyslu, zejména v oblasti informačních technologií.

Dohoda podporuje výměnu zkušeností mezi předními podniky obou zemí. Ministra Miao Weie doprovodili zástupci české vlády i čínské strany. Dobré vztahy společnosti Škoda Auto a Číny mají dlouhou tradici.

Již v roce 1936 tam společnost Škoda Auto provozovala pět zastoupení. V roce 2007 vstoupila česká automobilka opětovně na čínský trh a ve spolupráci se společností SAIC Volkswagen zde zahájila lokální výrobu modelu OCTAVIA.

Od roku 2010 je Čína největším trhem značky Škoda, který v roce 2013 zaznamenal miliontý prodaný vůz značky Škoda. V roce 2016 pak dosáhla automobilka s 317 100 prodanými vozy v Číně nového prodejního rekordu.

Už v únoru 2017, pouhých deset let po vstupu na čínský trh, předala společnost Škoda Auto čínskému zákazníkovi dvoumiliontý vůz. V následujících letech bude automobilka svou pozici v Číně dále posilovat.

Za tímto účelem bude značka spolu se svým partnerem, společností SAIC Motor Corporation, v příštích pěti letech investovat do rozvoje modelové palety více než dvě miliardy eur.

tisková zpráva

22 Comments on “Škoda Auto: elektromobilita se stává jedním z pilířů dalšího rozvoje – kvůli Číně”

  1. Prof. Dr. Jochem Heizmann, člen představenstva Volkswagen AG
    Prof. Dr. Jochem Heizmann, člen představenstva Volkswagen AG a prezident a předseda představenstva Volkswagen Group China a Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, po odjezdu čínského ministra průmyslu a informačních technologií, pana Miao Weie, z Mladé Boleslavi: „Se z toho picnu Bernharde, ten šikmáč nás dokopal k elektrice. Co teď budeme s těma fabrikama na fosily dělat?“

    1. Cukr a Bič ( dotace a sankce )
      Dotace na prodej jsou mocné

      Cukr a Bič ( dotace a sankce )
      Dotace na prodej jsou mocné zaklínadlo.
      ČÍNA Každý kupec dostane dotaci 16 000 dolarů, což je v přepočtu zhruba 400 000 Kč.
      Kdyby to v EU také začali nabízet To by jste viděli, jaké by se najednou děly změny .
      https://www.garaz.cz/magazin/novinky/3002629-3-nejprodavanejsi-elektromobily-ktere-jeste-neznate

      Sankce jsou účinným nástrojem jak donutit zkostnatělé vedení automobilky ke změně.
      Čínská elektroofenziva zaskočila německé automobilky. Pokud nesplní stanovené kvóty, hrozí sankce
      https://archiv.ihned.cz/c1-65788880-cinska-elektroofenziva-zaskocila-nemecke-automobilky

      1. Dotace spotřebitelské tam jeli jen pár let a už je
        Dotace spotřebitelské tam jeli jen pár let a už je ruší.

        Lepší je všeobecně nižší zdanění, a používat naopak na vytlačení nevhodných technologií sankce a speciální trestné danění.
        Dotace bych používal jen při nějvětší krizi a jen výrobní, v případě že není státní výrobce, tak třeba na prvních 100 000 kusů kýmkoliv ve státě vyrobených s 10ti letou zárukou.

    1. Skvělé. Mě se moc líbí. Kufr dostačující. Prostor
      Skvělé. Mě se moc líbí. Kufr dostačující. Prostor vzadu vypadá malinký, ale za mě OK. Teď už jen počkat až budou trochu jeté za podobnou cenu jako dnes Leaf 1. Dávám tomu 2-3 roky :(.

      Omlouvám se za off topic, ale komentář ke článku snad ani není potřeba. Jen jsem nevěděl, že škoda prodá nejvíce aut v číně (myslel jsem že Evropa je pro škodu pořád větším odbytištěm).

      1. V Číně je teď nesmírný auto-boom, už se tam
        V Číně je teď nesmírný auto-boom, už se tam přestěhovalo spousta specialistů a firem z oboru. Na autosalónu v Šanghaji to bylo vidět na každém rohu. Byl tam doslova déšť novinek a elektrokonceptů. Některé z nich jsou hotové do produkce už příští rok. Kvalita zpracování šla prupudce nahoru, vyložených kopií ubylo. VW tam přesová část svého vedení z Volfsburgu a budou činit rozhodnutí rovnou tam.

Napsat komentář