REKORD: elektromobil Opel Ampera-e ujel 755 km na jedno nabití!

Opel Ampera-e, evropská verze amerického elektromobilu Chevrolet Bolt, se pyšní 60kWh a své rekordní schopnosti už jednou prokázal. Aktuálně se rekordní dojezd podařilo dostat až na 750 km!

Elektromobil Opel Ampera-e se pomalu začíná objevovat také v Evropě, ale dodávky jsou zatím značně podhodhocené. První auta se objevila v Norsku, dále se začínají objevovat v Německu a dalších západních zemích.
foto: Opel

Podle evropského standardu NEDCOpel Ampera-e dojezd 520 km. Amperická EPA ale Bolt realističtěji odhaduje na 380 km a stejně nejspíš vyjde i WLTP.

Novinářům německého televizních magazínu Auto Mobil se však podařilo ujet s autem 755 km! Jejich rychlost se pohybovala mezi 40 km/h a 50 km/h a samozřejmě nevyužívali vytápění nebo klimatizaci.

Rekordní dojezd 755 km v elektromobilu Opel Ampera-e

Rekordní dojezd 755 km v elektromobilu Opel Ampera-e
foto: Opel

Cílem novinářů bylo přejet ze Zhořelce (Görlitz), nejvýchodnějšího města Německa, do Cách, nejzápadnějšího města spolkové republiky. Objížďka kvůli opravě silnice je ale donutila prodloužit si cestu o 20 km, což je přesně ta vzdálenost, která jim nakonec chyběla do cíle.

Celkových 755 km ujeli za 25 hodin a 30 minut po převážně meziměstských cestách. Průměrná spotřeba činila neuvěřitelných 7,8 kWh/100 km!

103 Comments on “REKORD: elektromobil Opel Ampera-e ujel 755 km na jedno nabití!”

  1. Gratulujem neskutočný výsledok. Ak by mal takýto
    Gratulujem neskutočný výsledok. Ak by mal takýto akumulátor Ioniq dal by som s ním cez 910 km pri rovnakom pokuse ako som spravil 410 km ktoré ale ešte mohli pokračovať no zo strachu že ostanem na ceste som to zabalil. A to už má auto nabehaných 37.000 vtedy malo čiže žiaľ minimálne 1kWh s 28 už bude fuč ak nie málinko viac

    1. Souhlasím, smysl takových testů je hodně sporný – snad
      Souhlasím, smysl takových testů je hodně sporný – snad jen, aby bylo na nějaký ten článek.
      Ovšem průměrná rychlost 40km/h je celkem slušná, navíc po okreskách mimo dálnice. Jen je potřeba si uvědomit co je to ten průměr. Jen pro Vaši informaci, např. průměrná rychlost hasičů jedoucích k zásahu je 35km/h – určitě bych netvrdil. že se plouží …. 🙂

      1. Průměrná rychlost byla cca 30 km/h, to je opravdu málo.
        Průměrná rychlost byla cca 30 km/h, to je opravdu málo. (běžně vídám v ECU dlouhodobé průměrné rychlosti 42 – 49 km/h) Praktický význam takovéto jízdy je sporný — snad jen v tom, že by nějaký odmítač elektromobilů mohl po přečtení článku usoudit, že současné EV „dají“ 300 km běžně. Tedy mohl usoudit — pokud je vůbec soudný :-).
        Jinak – vy, různí odpůrci EV – vždyť vás nikdo nenutí ropáky opouštět – aspoň tedy zatím nenutí. A tento stav bude trvat ještě hóódně dlouho (maximálně nebudeme moci do center měst vlastním ropákem)

  2. súdruhovia, píšete o nájazdoch, dennom pemze kilometrov,
    súdruhovia, píšete o nájazdoch, dennom pemze kilometrov, …
    tie tisíce na otočku – kde ich absolvujete? v česku/slovensku? alebo u germánov, kde mali diaľnice a infrakštruktúru pred STO rokmi? kde sú tesla SC, kdekto nastaval pri obchodoch rýchlonabíjacie stanice, kde majú na každej dedinke aspoň stojan so zásuvkami?
    a cestujete CESTOVNÝMI autami? alebo ako ja, keď som ako mladý na trabante vyrazil o polnoci(Ba) a o deviatej sa ubytovával?

      1. tak kvůli tomu bych určitě doma neživil spalovák, ale už
        tak kvůli tomu bych určitě doma neživil spalovák, ale už bych měl alespoň e-Golf nebo tak něco… 🙂
        Pro pár jízd do Chorvatska bych si potom za ušetřené peníze pronajal auto i s řidičem nebo bych si koupil letenku někam jinam, kde to ještě neznám… 🙂

        1. Hm to je klasika. Na požádání dám PŘÍKLAD delší cesty
          Hm to je klasika. Na požádání dám PŘÍKLAD delší cesty a hned se najde někdo co si myslí že to jsou všechny moje dálkovky za rok a začne přesvědčovat o zbytečnosti spalováku

          A ušetřené peníze ? Nákupem elektra místo obdobného spalováku jsem rázem mínus několik set tisíc a to jsem ještě nevyjel

            1. Těžko můžete říct nevidím problém když neznáte ani
              Těžko můžete říct nevidím problém když neznáte ani moje auta ani moje potřeby. Ale nákupní tašku nemám, nejmenší auto je střední třída a té se zatím vzdát nechci. Ale nechci to dál pitvat, prostě elektro pro mě zatím není

                1. Zajímají mě novinky, ale snažím se koukat na věci
                  Zajímají mě novinky, ale snažím se koukat na věci realisticky a doufám že moje doba taky jednou přijde. Je na tom snad něco špatného ?

                2. Určitě ne. Ale podobnou debatu, jako pod tímto článkem,
                  Určitě ne. Ale podobnou debatu, jako pod tímto článkem, už jsme vedli několikrát…

                  EV jsou a ještě nějakou dobu budou hlavně pro nadšence a extrémní případy, kterým se vyplatí. A někteří lidé holt mají jiné hodnoty a nejde jim jenom o peníze, takže těm se EV vyplatí už teď.

                3. Však já bych moc rád změnil svůj názor ale napřed musí
                  Však já bych moc rád změnil svůj názor ale napřed musí být k dispozici technika která mě přesvědčí. Kdybych mohl všechny svoje auta, motorky, lodě i zahradní traktory vyměnit za rovnocenné elektro tak bych byl spokojený jak želva. A já se svým prvním příspěvkem jen ptal, kdy to asi bude aspoň u osobních aut

                4. Mě se EV auto vyplatí, rozdíl mezi palivem pro diesel a EV
                  Mě se EV auto vyplatí, rozdíl mezi palivem pro diesel a EV mám cca 100 tis. ročně při nájezdu ve městě 20 tis. km ročně, jsou i lidi, kteří mají úspory ve stovkách tisíc ročně.. Dnes jsem konečně vyzvedl parkovací znánky pro celou Prahu v modrých a fialových zonách a ročně tedy zaplatím za parkování 100 Kč, místo dosavadních 20.000 Kč. Samozřejmě není to jen o penězích, s EV autem se prostě jezdí v Praze daleko lépe a parkování kde se vám zachce je skvělá věc.

                5. Kdybych měl jezdit převážně po městě a ještě k tomu v
                  Kdybych měl jezdit převážně po městě a ještě k tomu v Praze tak bych na elektro samozřejmě taky koukal jinak

                6. Můžete sem napsat jak to počítáte? Díky
                  Můžete sem napsat jak to počítáte? Díky

                7. Moje spotřeba v Praze je 12l/100km á 30 Kč/litr tj. 3.60/km
                  Moje spotřeba v Praze je 12l/100km á 30 Kč/litr tj. 3.60/km a 20 tis. km je 72.000,- Kč + parkování 20.000 je 92.000,- Kč. Máte pravdu, zapomněl jsem dát do kalkulace parkování. Další výdaje je údržba klasického auta, 30 tis. za rok (nepočítám další nutnou údržbu, brzdy apod.). Nabíjení Kia je zhruba 7 tis. ročně. Ten nájezd je přibližně 20 tis., s EV to bude rozhodně více, protože některé cesty jsem raději do echt centra absolvoval HMD kvůli parkování.

                8. Vana je debil,nic ve zlém:). ….sem Vám přišel říct aby
                  Vana je debil,nic ve zlém:). ….sem Vám přišel říct aby jste se mnou nepočítali.

          1. tak si to hned tak neberte. Byla to jen reakce na Váš
            tak si to hned tak neberte. Byla to jen reakce na Váš příspěvek. Každý ať si jezdí čím chce a své peníze utrácí za co chce. Osobně jezdím s EV a jiné auto už bych nikdy nechtěl. Samozřejmě mám to štěstí, že do Chorvatska jezdit nemusím… 🙂

                1. Jsme už dost off ale pokud se bavíme o Chorvatsku tak ani to
                  Jsme už dost off ale pokud se bavíme o Chorvatsku tak ani to létání není žádná výhra. Snad ještě soukromým letadlem pokud je k dispozici ale to aby tam člověk měl i vlastní vilu u moře nebo větší jachtu a tím naskáčou další starosti (i finance).
                  Při využití standartních leteckých spojů je velké omezení věci co si člověk může vzít a ještě se musí přizpůsobit termínům. Na tak krátkou trasu to myslím každému nevyhovuje, mi teda určitě ne

                2. No, mít vilu a jachtu není až tak nákladné, to spíš to
                  No, mít vilu a jachtu není až tak nákladné, to spíš to soukromé letadlo, zvláště, pokud je tryskové 😉

                  Letenky do Chorvatska do Splitu se s rozumným předstihem dají koupit za 4000 zpáteční. A jelikož jedu na dovolenou, tak mi stačí plavky.

                3. To máme úplně jinak. Já třeba plavky do HR neberu vůbec,
                  To máme úplně jinak. Já třeba plavky do HR neberu vůbec, zato si beru člun, surfa, motorku, kola, ploutve brýle, vodní lyže a wake a x dalších hraček. To bych do letadla fakt nenacpal

                  A cestu neplánuju měsíc dopředu ale až se mi chce kouknu na předpověď počasí, kouknu jestli nemám v práci práci a když ne, večer se sbalím a ráno se koupu. Tohle bych letadlem nedokázal

                4. Tuhle potřebu všechno tahat sebou nechápu. Když se chci
                  Tuhle potřebu všechno tahat sebou nechápu. Když se chci projet na motorce, pronajmu si ji. Když chci plachtit, půjčím si plachetnici. Mám to tak i se všem ostatním, co nevyužívám často.

                5. Plachetnici jsem půjčoval už hodněkrát a je s tím tolik
                  Plachetnici jsem půjčoval už hodněkrát a je s tím tolik zbytečných starostí a průtahů, že to už radši řeším ve vlastní režii (pohodlněji, operativněji i levněji). Motorky co mám rád tam žádná půjčovna nemá, pro ostatní hračky to platí jakbysmet. Navíc bych půl dovolené prodrbal v kancelářích půjčoven

            1. To bezpochyby ano, ale únava tam bude vždy a můžeme se jen
              To bezpochyby ano, ale únava tam bude vždy a můžeme se jen bavit jak velká
              Ale otázka od Anonayma123 zněla
              CESTOVNÝ AUTOMOBIL, v ktorom sa cestujúci NEUNAVÍ.

              Takový prostě neexistuje

              Třeba já osobně kdybych měl volit jestli těch tisíc kiláků dát jako spolujezdec stočený na sedadle v S klasse anebo si lehnout na podlahu a usnout pod dekou v libovolné osobní dodávce (i když je to proti pravidlům) tak beru tu dodávku. Neznám lepší cestování než večer po nástupu do auta usnout a probudit se ráno až v cíli, a klidně může celou dobu hrčet vpředu spalovák.
              Ale vím že řešíme extrém

                1. Tak tohle může rodina dělat už dnes, s výjimkou jednoho
                  Tak tohle může rodina dělat už dnes, s výjimkou jednoho vybraného člena. Nicméně co tak vzpomínám na roky zpátky, zatím asi pokaždé ten výběr padl na mě.

                  Jen nevím jestli autonomní auto zajistí podle tvých představ i autonomní odbavení na hranicích, platbu mýta (které bude na každém úseku vybírat někdo jiný), opraví případný defekt prostě vše aby všichni cestující mohli v klidu spát

                2. Předpokládám, že brzy bude vše možné udělat online
                  Předpokládám, že brzy bude vše možné udělat online (samozřejmě až na defekty, ale ty jsem zatím na dlouhých cestách nikdy neměl).

                3. Tak na to online jednání s celníkama jsem fakt zvědavý
                  Tak na to online jednání s celníkama jsem fakt zvědavý

          1. určite?
            ja som sa od detstva vozil v mnohých CESTOVNÝCH

            určite?
            ja som sa od detstva vozil v mnohých CESTOVNÝCH autách – teda, postupne sa vyvíjajúcich. gaz m20, m21, hilman minx, … simka, citroen id, ds, francúzsky chrysler, …
            nikdy, ani ako cestujúci (nie spolujazdec), som nespal. vždy bolo na čo sa dívať. ak som si narovnal nohy, mal nad hlavou miesto … sediačky nespím ani doma a to mám pohodlné kreslo.

  3. Nechci nijak zpochybňovat přínos elektromobilů po stránce
    Nechci nijak zpochybňovat přínos elektromobilů po stránce (pseudo) ekologie nebo hlučnosti, ale jsem fakt zvědavý kolik let ještě bude trvat, než se jejich dojezdové schopnosti aspoň trochu přiblíží mému patnáct let starému smrdutému ropáku, ve kterém dám bez problémů 900 kiláků po dálnicích při 130-140 kmh včetně neomezeného využití topení nebo klimatizace. Zrovna minulý týden jsem to využil naplno

    Říkám to proto, že bych si elektro taky rád koupil ale holt jejich výrazná omezení stále ještě nedokážu zkousnout

    1. Spíš bych tedy využil na ty dálky o to víc lvl5 a to mi
      Spíš bych tedy využil na ty dálky o to víc lvl5 a to mi taky žádný spalovák nedá a to narozdíl od elektra ani do budoucna. Prý už se testuje lvl6 který má být lepší nežli 99.999 procent řidičů a ta zbylá promile to dává spíše nevědomky štěstím a ne opakovaně.

    2. Ujedete 900km v kuse bez zastavky na odpocinek, kafe, toaletu,
      Ujedete 900km v kuse bez zastavky na odpocinek, kafe, toaletu, svacinu? To hranici s trestnym cinem obecne ohrozeni. Myslim, ze cilem neni elektromobil, ktery toto zvladne, ale infrastruktura, kdy pri kazde zastavce na vyse zminene cinnosti dobijete bez zbytecneho zdrzeni a dojedete na dalsi. Tedy rekneme auto, kterym muzu jet 3h po dalnici 130km/h by melo byt scela dostacujici.

      1. Ten minulý týden to bylo 2x 450 km s delší zastávkou v
        Ten minulý týden to bylo 2x 450 km s delší zastávkou v cíli ale bez možnosti nabíjení. Ovšem i těch 900 km téměř v kuse bez zastávky na odpočinek ujedu taky, několikrát ročně to reálně jezdím. Nebo se případně mohou střídat dva řidiči pokud je taková cesta nad síly některých jedinců. Takže prosím nehledejme a neřešme zástupné problémy, auta se takhle také provozují.

        Samozřejmě souhlasím že infrastruktura by v tomhle pomohla taky, ale já se ptal na schopnosti samotného elektromobilu. I těch 390 km v kuse dálniční rychlostí by byl určitý milník ale zatím na něj nedosáhlo myslím nic.

        1. Jistěže se takto auta provozují, ale má to daleko k
          Jistěže se takto auta provozují, ale má to daleko k obvyklému ježdění řekněme 95% řidičů. Já takovou vzdálenost bez zastávky třeba nikdy v životě nejel. Taky mé 15 let staré auto má dojezd jen 600 km s lehkou nohou, tak to ani nešlo, ale ani to jsem nikdy nejel najednou.

          Takže máte pravdu, takové výkony jaké požadujete Vy elektromobily ještě neumí

          1. Tak určitě nejsem sám, ze svého okolí znám více lidí
            Tak určitě nejsem sám, ze svého okolí znám více lidí co takhle jezdí docela často a někteří ještě mnohem dále. A neživí se jako řidiči, takhle jen cestují za svými zájmy.

            A samozřejmě ani pouhých 600 km dojezdu spalováku není oproti elektrombilu nijak limitující, vzhledem ke snadnosti a rychlosti načerpání další energie

      2. No problem ze tohle je jen teorie, jel jsem ted jen o vikendu
        No problem ze tohle je jen teorie, jel jsem ted jen o vikendu relativne mensi „vylet“ 150km tam, druhy den 150km zpet, cesta mizerna přes hory, po ceste presne 0 nabijece, v cili neni mozne dobijet. Tzn s EV bych byl uplne nahrany (leda bych mel v kufru dieselagegat a pres noc dbijel z nej :-D) nebo mel teslu za 3 mega, ktera by to zajela i bez mezidobijeni…
        Jasne do budoucna asi pujde infrastrktura nahoru a pak by asi stacilo mit dojezd nejakych 500km (tj po dalnici s nejakou drobnou rezervou cca 300), ale pak postupne zas zacneme narazet na limity rychlosti dobijeni – v letni dovolenkove sezone je casto problem na exponovanych dalnicich vubec najit misto na parkovani na odpocivadle, jak by to pak vypadalo kdyby jeste vsichni delaly ty zastavky casteji a potrebovali nejen misto ale I dobijeci stojan? To bude jeste beh na ultradlouhou trat…

        1. pred necelým mesiacom som šiel relatívne slušnými cestami
          pred necelým mesiacom som šiel relatívne slušnými cestami (pomedzie žitného ostrova) a dediny boli od seba dvadsať kilometrov, čerpačky päťdesiat a viac km. značenie mizerné, navigácia ma púosielala „okolo“, nie priamym smerom. myslím si, že v každej dedine by sa dala čerpačka nájsť (aspoň vo firme), ale rovnako sa dá nájsť aj 16/32A elektrická zásuvka.

            1. čítanie s porozumením:
              začínal som s tým, že „pri

              čítanie s porozumením:
              začínal som s tým, že „pri ceste“ benzínky NEBOLI.
              ctrl c/v:
              myslím si, že v každej dedine by sa dala čerpačka nájsť (aspoň vo firme), ale rovnako sa dá nájsť aj 16/32A elektrická zásuvka.
              ty budeš nasávať hadičkou, aby si „natankoval“
              na žitnom ostrove by čakanie na nabitie doplna 1f32A (230V) trvalo do štyroch hodín, zatiaľ by mi upiekli kačku, lokše, hroznový mušt, …
              tebe ba sa žalúdok zdvíhal ešte dva dni :-)))

    3. Všetko je to o energii, ktorú zo sebou
      Všetko je to o energii, ktorú zo sebou vozíš…
      Elektromobil si zo sebou vozí 10x menej energie ako tvoj (aj môj) ropák, ale dokáže s tým urobiť 3x menej kilometrov, lebo je 3x efektívnejší. Ak búdú tie StoreDot batérie také ako slubujú, tak prejdeš prejdeš dialničnou rýchlosťou aj tých tvojich 900km.
      Inak je to ale hlúposť ísť takú trasu bez zastávky. Viem o čom hovorím. Urobil som vyše 1800km vtahu (iba prestávky na tankovanie) bez zastávky zo Španielska a nikdy více…

            1. Podle mě žádné auto v dohledné době neujede po dálnici
              Podle mě žádné auto v dohledné době neujede po dálnici 900km, to bude tak za 10 let a bude stát 2 mil. Je jasné, že EV auta nebudou pro každého, například v Africe na mnohadenní výpravy to je nesmysl, stejně jako v zemích, kde jedou autem mimo běžnou civilizaci a mají sebou dalších 200 litrů paliva na tisíce km. Ten kdo potřebuje jezdit na otočku 500km, nechť jezdí klasikou, má prostě smůlu. Navíc bude do pár let velmi pravděpodobně platit mýtné a bude mít omezený vjezd do center velkých měst apod.

                1. Ja to vidim vyhledove na za me optimalni kombinaci spalovak
                  Ja to vidim vyhledove na za me optimalni kombinaci spalovak plus EV, stejne potrebujeme 2 auta, a ze bychom potrebovali najednou dve s velky dojezdem se temer nikdy nestane…

                2. Auta mám aktuálně čtyři a každé má svoje uplatnění
                  Auta mám aktuálně čtyři a každé má svoje uplatnění takže pro mě to znamená přece jen další kus navíc. Ale třeba bych do toho šel, ovšem jako páté auto v baráku – a na pojížďky kolem komína – by to nemělo stát mega nebo ještě víc

    4. Dobrý den, pane Vano, vy jste celou cestu jel bez zastávky
      Dobrý den, pane Vano, vy jste celou cestu jel bez zastávky na odpočinek ? Tak to já na vašem místě bych zastavil nejméně každé 2 hodiny na 15-20 minut a při té příležitosti bych dobíjel. Tedy prodloužit si cestu dlouhou 900 km o hodinu není nic hrozného. Na druhou stranu, těch 900 km nejezdím každý den, ale dříve to bylo 2x ročně, tedy jednou tam a jednou zpět, nyní už ne, na dovolenou se létá letadlem.

      1. Přeji také dobrý den pane Anonym. Protože jste asi
        Přeji také dobrý den pane Anonym. Protože jste asi přehlédl můj příspěvek ve kterém vše vysvětluji použiji ctrl-c a ctrl-v a text zopakuji:

        „Ten minulý týden to bylo 2x 450 km s delší zastávkou v cíli ale bez možnosti nabíjení. Ovšem i těch 900 km téměř v kuse bez zastávky na odpočinek ujedu taky, několikrát ročně to reálně jezdím. Nebo se případně mohou střídat dva řidiči pokud je taková cesta nad síly některých jedinců. Takže prosím nehledejme a neřešme zástupné problémy, auta se takhle také provozují.“

                1. No ano, i kdyby těch okrajových 5 % řidičů najelo
                  No ano, i kdyby těch okrajových 5 % řidičů najelo třetinu všech kilometrů, co to mění? Tak holt těch 5 % řidičů bude jezdit 5 % spalováků. A zbytek si klidně může koupit elektromobil. Nájezd nekoreluje s množstvím aut.

                2. vraví sa o desiatich tisícoch km na auto a rok – to je 30km
                  vraví sa o desiatich tisícoch km na auto a rok – to je 30km denne; dvakrát na dovolenku po tisíc km …
                  aj s dvojnásobným nájazdom už stačia malé čínske dvoj/štvormiestne ZD1, resp ZD2 s dojazdom sto/stopäťdesiat km.
                  som presvedčený, že nik z tých, ktorí tu píšu aké vzdialenosti prekonávajú, nemá vozidlo gran turismo (veľký cestovný voz). takže od polovice cesty je vyšťavený, posádka unavená, nálada na bode absolútnej nuly. ale to nepriznajú. teda nie priamo, spomenú, že NESMÚ ZASTAŤ, aby sa deti nezobudili.

                3. Tak nějak. Já mám EV a spalovací MPV. A samozřejmě, že
                  Tak nějak. Já mám EV a spalovací MPV. A samozřejmě, že tím malým EV nepojedu do Chorvatska… Ale i kdybych jel S-maxem se 70 litrovou nádrží, tak stejně na té cestě kolem 1200 km musím natankovat a tedy zastavit.

                1. Mě ne. Dvakrát ročně mi to fakt nevadí. Blbým čekáním
                  Mě ne. Dvakrát ročně mi to fakt nevadí. Blbým čekáním na benzinkách ročně přijdu o víc času.

                2. Možná všechny tyhle rozpory pochází právě z toho faktu
                  Možná všechny tyhle rozpory pochází právě z toho faktu že elektronadšenci jsou právě z těch skupin lidí kterým parametry dnešních EV jakž-takž vyhovují.

                  Ono je to přeci celkem logické ne ? Pokud daný produkt splňuje parametry využití jedné skupiny a druhé ne. Ta první se kolem něj začne točit a ta druhá… ne.

                  Jistěže – pak je těžké být objektivní ale nejsou všichni EV fandové zaslepení obhájci.

                3. Tesla to má totiž jako Apple – nic není problémem nýbrž
                  Tesla to má totiž jako Apple – nic není problémem nýbrž je to vlastnost. Chceš autopilota,vychytávky a aby na tebe blbec z autodoprava čuměl jak těle na nový vrata? Zacaluj a jedeemm.

              1. Jak jsem psal nekde vedle – problem to casto je, mne by ani
                Jak jsem psal nekde vedle – problem to casto je, mne by ani nevadila ta pauza na nabiti, ale to ze nabit neni kde ze 😀 viz o vikendu cesta ostrava – javornik – ostrava (jeden den 150km tam, druhy den zpet – uplne obyc vylet, a temer neprekonatelny problem)

                1. Není kde nabít? Co třeba Mohelnice? Svitavy? Olomouc? Nic?
                  Není kde nabít? Co třeba Mohelnice? Svitavy? Olomouc? Nic? Tuhle trasu bych v pohodě zvládl i s BMW i3 s trochu lepším plánováním a zdržením tak 20 minut a nabitím přes noc.

                2. Jo tak to by asi slo, jen ta cesta nebude mit 140km ale 240
                  Jo tak to by asi slo, jen ta cesta nebude mit 140km ale 240 😀 a misto dvou hodin to pojedu 4, ale jo mas pravdu, je to zcela ocividne naprosto bezproblemove 😀

                3. Vážně? A nekecáš tady? Zadal jsem cestu z Ostravy do
                  Vážně? A nekecáš tady? Zadal jsem cestu z Ostravy do Javorníku. Ta cesta má 200 km a je to časově nejvýhodnější cesta po dálnici. Ty nejezdíš se spalovákem po dálnici a trmácíš se okreskama? Nebo tady mlžíš? A mimochodem, kousek od Javorníku, ve Vysokém Mýtě, je rychlonabíječka taky. Prostě si tady totálně vymýšlíš, snažíš se mě zesměšnit a děláš ze sebe akorát idiota.

                4. mapy.cz/s/23Mwu
                  vs
                  mapy.cz/s/23Mxa
                  asi jsi nasel nejaky jiny

                  mapy.cz/s/23Mwu
                  vs
                  mapy.cz/s/23Mxa

                  asi jsi nasel nejaky jiny javornik to vypada….

                5. Jo, hledal jsem a jiný mi to nenabídlo. Tohle je ovšem
                  Jo, hledal jsem a jiný mi to nenabídlo. Tohle je ovšem naprosto nejhorší trasa, co snad lze v ČR vybrat. Po hranicích na místě, které je minimálně obydlené… A i tak by se to dalo částečně obejít nabíjením v Šumperku.

                6. Kdo si stěžuje že neujede 300km v kuse je buď socka nebo
                  Kdo si stěžuje že neujede 300km v kuse je buď socka nebo blbec případně kombinace obého.

        1. Dobry den, resim asi uplne to same co vy. Rad bych EV (mam i
          Dobry den, resim asi uplne to same co vy. Rad bych EV (mam i zalohu na T3), ale …. Mam male deti a jezdim s nima na dovolenou (k mori, do hor, …) kvuli zdravi. Jsou jeste tak male, ze jezdim na noc, kdyz spi, aby rano proloupla oka a byla napr u more. tj. zadna zastavka, … nic co by je vzbudilo. Od domu k nejblizsimu mori to mam presne 600km. Takze 600km je minimum, ale clovek potrebuje vice (objizdky, …) a treba i nekam dal k jinemu mori. EV tedy pouzit zatim nemohu. ANO. Je to parkrat do roka (rekneme 10-20 jizd) kdy clovek potrebuje jet dal. Zbytek EV staci. To mam mit dve auta? Potazmo tedy 3 protoze manzelka by taky rada jezdila sama. Nebo ja mam mit male EV a manzelka ten vetsi TDI? Porad mi nejak to EV nezapada do rodiny k vyuziti. Nebo mam mit dve EV a na tech par delsich jizd si auto pujcovat? Se vecer rozhodnu, ze rano jedu a kdo mi auto pujci? Snad doba uzraje a bude treba e-ampera, zoe za cca 250.000,- a clovek to nejak da jako dalsi auto do rodiny s tim, ze EV najede 1mil km a ja ho proste budu mit dokud bude jezdit. Nyni manzelka bezne auto vymenuje po 100tis. km.

            1. asi jsem to spatne napsal. Ale mame kazdy sve auto. Ja mam na
              asi jsem to spatne napsal. Ale mame kazdy sve auto. Ja mam na operak VW Golf variant 2,0TDI coz je auto i na dovolene (mam jiz delsi dobu trosku vetsi rakev) a ona ma citroen berlingo 1,6HDI protoze deti jsou 3roky a 1rok a ty soupacky jsou k nezaplaceni. Kocarek taky do kufru nesklada. Operak konci cca za pul roku a premyslim, ze poridim EV. T3 bude tak zacatkem 2019.

              1. Francouze pořád nemusím, ale praktičnost se Berlingu nedá
                Francouze pořád nemusím, ale praktičnost se Berlingu nedá upřít. Nedávno jsem viděl VW Sharan s el. ovládanými posuvnými dveřmi. Super. Až na to, že tatínek byl idiot a nechal dítě samotné vystoupit do provozu. Bez dětského zámku na zadních sedadlech si to neumím představit.

          1. toto leto viacerí majitelia BEV zo slovenska testovali cestu
            toto leto viacerí majitelia BEV zo slovenska testovali cestu „k moru“ s nabíjaním, niektorí dokonca nie teslou a s bezplatným nabíjaním. diaľnicami, okreskami, niektorí už zverejnili itinerár, niektorí sa ešte kúpu …
            vcelku vyzerá situácia sľubne, na prelome VI-VII popísal na G+ rakúsky majiteľ ionik.electric svoju jazdu aj s tým, ako sa posúval v kolóne (aj o tom bola debata, či sa mu znížil dojazd) …
            ps – aj ja som bol mladý a na trabante som v jednom dni absolvoval nákup v drážďanoch. alebo na w353w 350kmzatriapol hodiny.
            počet automobilov v rodine sa riadi aktuálnymi možnosťami a limitmi.

            1. ;o) proto jsem taky zaplatil zalohu. Necekam T3 drive jak
              ;o) proto jsem taky zaplatil zalohu. Necekam T3 drive jak konec 2018. Spis 2019 pokud to bude konfigurace vetsi baterka a 4kolka. Trosku jsem ale pri platbe zalohy doufal, ze bude nakonec moznost koupit vetsi baterku. Pak mi ale doslo, ze si preci nemuze dojezdem konkurovat Sku.

          2. Trochu moc otázek, asi čekáte nějakou univerzální radu,
            Trochu moc otázek, asi čekáte nějakou univerzální radu, bohužel neexistuje. Moje děti byly rády, že se vůbec někam jelo, dnes některé děti ovládají celou rodinu. Holt se budete vy a vaše rodina muset přizpůsobit a začít myslet jinak, to je s EV autem běžné. Mě by se taky líbilo se oženit, ale aby vše zůstalo pro mě tak jako za svobodna, jenom doma se vše automaticky dělalo 🙂

            1. Osobne to mam vyresene ze zatim EV ne. Zkousel jsem jen jestli
              Osobne to mam vyresene ze zatim EV ne. Zkousel jsem jen jestli treba nekdo neni chytrejsi. ;o) Treba …. resim to same a mam to takhle. Nebo …. zatim vyckat, protoze nic neni, …. Ted mi konci operak na moje TDI a zkousim okoli, zda by nebylo ochotno mi to nejake vetsi TDI pujcovat. Ovsem operativne. Uz mam rozdelaneho svaru s multivanem. Bydli v dome s jeho rodici a ty maji superba v kombi, tak kdyby horelo, tak ma kde brat. Pujcil bych mu po svou dovo me EV, ktere bych poridil. Jestli on ten mensi dojezd EV nezaridi sdileni aut. Ne ale autonomnich EV ale strych TDI na ty delsi cesty. ;o)

              Jinak deti neovladaji rodinu, maji docela tvrdy rezim, ale preci jen ve 3letech a 1roku se ta delsi jizda jeste vysvetlit neda. Jinak EV jsem mel 14dni pujcene (Leafa) a jak rikam. Bezne staci, jen si to chtelo davat pozor na nabijeni pres noc. Kazdy den jsem nabijet ani nemusel.

              1. Já bych to nehrotil, prostě až bude auto, které člověku
                Já bych to nehrotil, prostě až bude auto, které člověku vyhovuje tak ho koupí. Stejné jako přestat s kouřením, člověku to musí v hlavě sepnout samo, žádné rady nepomohou. Někdo koupí pro rodinu obytné auto, někdo Multivan a někdo Teslu X, každé má to svoje, jak omezení, tak výhody.

      2. No ale porad – pro zastavku co 2 hodky potrebujete mi realnny
        No ale porad – pro zastavku co 2 hodky potrebujete mi realnny dojezd po dalnici 300km (idealne vic, at treba obcas muzete zastavit az po 2,5 hodinach), k tomu nejakou rezervu, a jste na stadardnim dojezdu 600km, tzn minimalne tak auto na urovni dnesni tesly 100…
        Samo jeste potrebujete hodne hustou sit rychlonabijecek, ktera dneska neexistuje (jen velmi ridke superchargery)

Napsat komentář