Aliance Nissan, Renault a Mitsubishi vrací úder! Chce 12 nových elektromobilů

Když se nedávno k alianci Renault-Nissan přidalo také Mitsubishi, vznikl největší výrobce aut na baterky na světě. Teď ohlásil své další plány.

Nový Nissan Leaf 2. generace nezůstane dlouho osamocen, aliance chystá přes 10 dalších nových elektromobilů. Mluví se mimo jiné o SUV a sedanu.
foto: Nissan

Světové automobilky jako Volkswagen, BMW či Daimler už své „velké plány“ ohlásily a nyní se přidává také aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Její plán se jmenuje „Alliance 2022“.

Šestiletý plán počítá s tím, že do roku 2022 se objeví na trh 12 nových elektromobilů, většinou na sdílených platformách. V roce 2020 má přijít nová „rodina“ elektrických motorů a baterií a cena baterií má mezi lety 2016-2022 klesnout o 30 %.

Technologie plug-in hybridního pohonu, kterou Mitsubishi tak úspěšně využívá u svého superúspěšného SUV Mitsubishi Outlander PHEV, se postupně rozšíří do všech vozů segmentů C a D (kompaktů a aut velikosti BMW řady 3).

Aliance předvídá, že do roku 2022 budou k dispozici baterie pro běžný dojezd elektromobilů 600 km (NEDC). Zlepší se i nabíjení, a to na 230 km/15 minut.

Aliance počítá také s velkým rozvojem autonomní jízdy. Plánuje uvést 40 modelů s různým stupěm autonomního řízení až po plně robotická auta (2022). Chce se také stát operátorem flotily robotických aut, podobně jako to plánuje třeba Tesla a další.

Renault-Nissan-Mitsubishi si plánují, že v roce 2022 dosáhnou prodeje 14 milionů aut za rok a příjmy $240 mld.

tisková zpráva

54 Comments on “Aliance Nissan, Renault a Mitsubishi vrací úder! Chce 12 nových elektromobilů”

  1. prosim poucte me nekdo. ja elektromobil nemam, a absolvoval
    prosim poucte me nekdo. ja elektromobil nemam, a absolvoval jsem jenom stredoskolskou fyziku. ale kdyz nekdo chce dobit vuz za 15 minut na dojezd 230km a na 100km si to vezme 15kWh, tak potrebuji dobit 34.5kWh, kdyz to tam chci narvat za 15 mintut, tak nasobim 4, takze mam prikon 138kW. pri 230V mi to dava 600A. Ja mam na chate jistice 3x16A. dejme ctyrnasobek, to je 192A. Kde nabrat dalsich 408A? Ok. Doma dobiju prez noc. A co verejna dobijeci stanice? Kolik soucasne dobijenych vozu to utahne? Kdyz dva, tak jsem na 1,2kA. To uz by snad i koplo, kdyby to proslo clovekem 😉 A to porad pocitam linearne. Nerikam, ze tohle vsechno neni prekonatelne, jen se mi cela ta cista elektromobilita pro siroke masy hodne vzdaluje.

    1. Ta chalupa není úplně ideální příklad, neboť
      Ta chalupa není úplně ideální příklad, neboť benzín/naftu si tam také běžně nedoléváte. Navíc předpokládám že do DC stanice nebudete chtít investovat a tak zůstanete omezen palubní nabiječkou, která v té době bude už doufám 11kW/3x16A jako minimum a 22kW/3x32A jako standard.

      Těch 135kW už dnes umí Tesla Supercharger pustit do vozu, je to v běžném provozu a žádné velké problémy vůči síti hlášeny nejsou. DC stanice jsou zapojeny na vstupu na 3x400V takže potřebujete pro těch 138kW jen 200A při 100% účinnosti, tzn. přívod bude standardně 3x400V/250A pro 150kW stanici.

      Ta Aliance mluví právě o 150kW standardu pro CHAdeMO, který měl být snad ještě letos schválen. Ostatně jak CHAdeMO tak CCS si nemohu dovolit zůstat pozadu neb se ještě dlouho budou stavět v EU multistandardové stanice které budou mít požadovaný HW výkon a bylo by smutné kdyby CCS jelo třeba 150kW a CHAdeMO jen 50kW nebo naopak, když stanice s výkonem nemá problém.

        1. Souhlasím že dlouhodobým standardem má být v EU opravdu
          Souhlasím že dlouhodobým standardem má být v EU opravdu 350kW. Nicméně je třeba dodat že dle současných úvah je tento výkon počítán jako 350A při 1000V, kde výrobcům stanic ani vozidel není bráněno standardem ani zpětnou kompatibilitou zásuvek v tom posunout proud na až 400A. V každém případě je ale už dané, že maximální výkon bude využitelný jen pro vozidla s 800V a více baterií. Rovněž se dá předpokládat že levné vozy i nadále zůstanou na 400V a tedy těmi max. 150kW.

          Mimochodem já nejvíce doufám v to, že co nejdříve začnou výrobci DC stanice dodávat v provedení se sdíleným DC výkonem, tzn. 2x kabel CCS a 2x CHAdeMO (klidně na stávajících 50kW celkem) a s tím začnou vypouštět v podstatě zbytečnou 43kW AC zásuvku Mennekes, nebo alespoň přestanou urážet lidi reklamou o té úžasné výhodě že 50kW stanice + Menekes dokáže vlastně nabíjet až 100kW.

          No a pokud někdy v budoucnu narazím na 350kW stanici která nebude automaticky osazena 2x150kW na 400/800V pro oba standardy tak to jsou u mě břídilové, jak ti co to vyrobili, tak hlavně ti co to od nich koupili a nechali nainstalovat.

          1. To co chcete je nereálné, respektive by ta stanice pak
            To co chcete je nereálné, respektive by ta stanice pak stála o polovinu více, protože by musela obsahovat dvě trafa, která by se navíc nevyužívala naplno. Stávající stav, kdy lze napojit dvě auta, ale druhé čeká na spuštění, je OK. Dneska jsem to otestoval. Já nabíjel, Leaf přijel a napíchl se a šel pryč. Já se vrátil z nákupu, odpojil se a Leaf se hned začal nabíjet. Celkem pohoda.

            1. Když pominu že sdílení výkonu DC části používá
              Když pominu že sdílení výkonu DC části používá odjakživa Tesla u svých SC a k tomu je třeba dodat, že to není dáno tím že by to bylo hi-tech řešení (dokonce ten princip viz níže je velmi primitivní), ale jednoduše tím že to je optimální řešení.

              Dnes máte dvě topologie DC stanic. První, kterou používá např. Tesla nebo ABB je založena na výkonové části v podobě množství spínaných zdrojů pracujících paralelně. Pro sdílení výkonu je tak třeba „jen“ přidat na výstup ideálně každého(minimálně pak jedné poloviny) modulů přepínací relé, které výkon bude směřovat podle řídicí logiky do výstupu A nebo B. Z pohledu maloobchodní ceny nejdražším prvkem implementace tohoto systému je paradoxně ta druhá sada CCS+CHAdeMO kabelů. Výhody řešení jsou zřejmé a tedy si je ještě jednou dovoluji zopakovat. Pokud je u stanice jeden vůz, jede plným výkonem. Po příjezdu druhého vozu se automaticky prvnímu sebere část výkonu a nabíjí se oba. Pokud je jeden vůz už nabit nebo z nějakého důvodu nemůže přijímat výkon, tak se automaticky přesměruje zbytek výkonu do vozidla které jej pojme.

              Druhá topologie využívá jako výkonovou část síťový transformátor, usměrňovač a jeden nebo více paralelně zapojených DC-DC měničů. Tato topologie se zdá být zvláště vhodná pro CCS 2.0 (protokol, ne typ konektoru), který již předepisuje velký rozsah výstupního napětí 200-1000V, se kterým obecně právě DC-DC měniče nemají problém při zachování vysoké účinnosti. Princip sdílení výkonu je analogický k popisu u první varianty, tzn. potřebujete minimálně dva DC-DC měniče.

              Takže opravdu žádná drahá či velká komponenta není navíc potřeba a účinnost zůstává stejná.

    2. Samozřejmě je to myšleno pro stejnosměrné
      Samozřejmě je to myšleno pro stejnosměrné rychlonabiječky. Doma budete nabíjet stejně jako teď pomalu přes noc.

      Ano 138kW plus nějaké ztráty a nelineární dobíjení. Tak cca 140-150 kW.
      To není nic co by rychlonabiječky nezvládli. Superchargery mají výkon cca 130kW už 3 roku dozadu.
      Aby nebyl tak velký proud zvýší se napětí. Takže ne 230V, ale třeba 500V (přesně nevím kolik má SC) a nebo už se začínají vyrábět nabíječky s 800V. Pak proud vychází na přijatelných cca 190 A.
      Jinak 600A lítá i např. v tramvajích není to nic co by se nedalo zvládnout. A to taky stojíte hned vedle a nikomu to nic nedělá.

      Takže to co oni chtějí dosáhnout není nijak technicky složité jen mírná evoluce z dnešních rychlonabiječek.

      Spíš si myslím že složitější bude aby to vydržely ty baterie. Ale zase než oni něco takového postaví tak za tu dobu ty baterky už to budou umět v pohodě.

    3. Síť s tím nemá problém. Přenosová síť, což je to, na
      Síť s tím nemá problém. Přenosová síť, což je to, na co se převážně napojují opravdové rychlonabíječky (superchargery) přes vlastní trafostanici, to utáhne úplně bez problémů. I to nejmenší vedení totiž funguje na napětí 22 kV, takže nemá přes svoje dráty problém přenášet MW. Přenosová síť v ČR je momentálně značně předimenzovaná kvůli těžkému průmyslu (ocelárny apod.). Proto ji pár MW na nabíjení elektromobilů vůbec nerozhodí.

  2. vsimnete si, jak se ten nedohledny milnik rok 2020 posouva. uz
    vsimnete si, jak se ten nedohledny milnik rok 2020 posouva. uz je z nej 2022. do toho r. 2020 by to uz nekdo mohl udrzet v hlave. to je nebezpecne. ale tak jednou to urcite prijde a budoucnost bude nadherna. a mozna se toho i doziju. jinak co se tyka terminu jeste lepsi jsou vyhlaseni vlad jak zakazou diesly od roku 2030, nebo 2040. nebo presneji jak uvazuji ze zakazou. co se tyka schopnosti slibovat je politicka sfera predse jenom o neco zkusenejsi, nez ta komercni.

    1. já ti dám nás tady voblbovat termínama ty starej ropáku
      já ti dám nás tady voblbovat termínama ty starej ropáku ;))
      Elektromobily pro lidi začali LEAFem 2010 a kdo není elektro je:
      autovka
      chudák co nemá na baterky
      ropná sračka
      zamindrákovaný dízlfil
      až po nejtěžší kalibr : český dízlprase :))

      a šáde? zaprodanci lháři a podfukáři dízlblejt játidám že za to nemůžou že konzerva :))))

  3. Až se bude psát rok dva tisíce šest
    Až se všichni

    Až se bude psát rok dva tisíce šest
    Až se všichni přestěhujem do obrovských měst
    Až dálnicí zeměkouli opředem
    Až budem pyšni na všechno, co dovedem

    R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
    Co děti, mají si kde hrát?

    Až suroviny budem vozit z Měsíce
    Až počasí bude řídit družice
    Až budem létat na Venuši na výlet
    Až za nás budou počítače přemýšlet

    R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
    Co děti, mají si kde hrát?

    Až budeme mít továrny i na stromy
    Až umělá tráva bude před domy
    Až zavládne v celém světě blahobyt
    Až budem umět skoro všechno vyrobit

    R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
    Co děti, mají si kde hrát?

    A co deti, mají si kde hrát? (tinyurl.com/y7dp555j)
    :)))

  4. Mně to připadá, že hned vedle výrobního závodu Tesly v
    Mně to připadá, že hned vedle výrobního závodu Tesly v Kalifornii je jedna veliká hospoda – resp . nálevna levnýho piva nevalné kvality. Tam seděj PR mageri Nissanu, VW, Mercedesu, atd. Chlastaj první ligu, plácaj nesmysly o plánech 2022-2025 a jak stoupá hladina alkoholu v krvi tak občas lítaj pěsti a navzájem si vracejí údery…

    (Zatím Elon maká 18 hodin denně, spí u výrobní linky ve spacáku a zrychluje výrobu….)

        1. Chápu, když jseš 7 let drženej drženej na krátkým
          Chápu, když jseš 7 let drženej drženej na krátkým vodítku tak ti každej další cm připadá jako ráj :))))
          Přesně vo to dinosaurům jde, zdržovat co nejvíc a lidi pak celý štasný platiěj za každej prd navíc. Tomu se říká milking neboli dojení, typické pro výrobce spotřební elektroniky a fotoaparátů i mobilů.

        1. Kodak sem nikdy neměl rád
          Nokii nesnášel a nikdy

          Kodak sem nikdy neměl rád
          Nokii nesnášel a nikdy nevlastnil!! to propagovala socka!!
          PanAm ?? jo dobrá tak do filmu Chyt me když to dokážeš :))
          ropáky zásadně neřeším…
          a Compaq? to byl vždycky autsajdr

          ale je fakt že udržet krok není snadný 🙂

        2. Kuku jak jsi přišel na tu debilovinu že Nokia je v hajzlu?
          Kuku jak jsi přišel na tu debilovinu že Nokia je v hajzlu? staré Nokie jsou synonymem kvality a poctivě stále slouží u desítek milionů lidí včetně mně, pokud je ovšem být v hajzlu synonymem pro kvalitní věci tak chci být víc v hajzlu :-))klidně až po hlavu

Napsat komentář