Daimler a Samsung investují do revolučních baterií StoreDot

O údajně převratné technologii baterií izraelské společnosti StoreDot jsme psali letos v květnu. Aktuálně se jí podařilo získat investici v hodnotě $60 mil.!

Baterie StoreDot mají najít uplatnění nejen v elektromobilitě, ale i přenosných zařízeních
foto: StoreDot

Izraelská společnost StoreDot tvrdí, že vyvinula nové složení li-ion baterií, které umožní i velkokapacitní baterie pro elektromobily dobíjet během pouhých pěti minut. Technologii nazývá FlashBattery a dobíjení elektromobilů má díky ní být stejně rychlé jako naplnění nádrže.

Dobít elektromobil pro dojezd 480 má trvat pět minut. To ale znamená, že baterii o kapacitě přes 75 kWh bude třeba nabíjet opravdu vysokým výkonem. Jak toho chce StoreDot dosáhnout?

Technologie je údajně založena na „chemicky syntetizovaných organických molekulách nebiologického původu“ a využití nanotechnologií. Co to přesně znamená asi zatím vědí jen ve StoreDot.

Jako u každé nové bateriové technologie je obtížné takhle „z dálky“ odhadnout, zda se jedná o něco slibného. Vzhledem k tomu, že Samsung, Daimler a další v aktuálním kole investic vložili do firmy $60 mil., nejspíš StoreDot něco v ruce skutečně má.

StoreDot chce začít baterie – jak pro elektromobily, tak mobilní zařízenívyrábět ve vlastní továrně nazvané „OneGiga“ už v roce 2022. Má vyrůst v Šen-čenu v Číně. Další informace a zajímavá videa hledejte přímo na webu StoreDot.

42 Comments on “Daimler a Samsung investují do revolučních baterií StoreDot”

  1. hele jak se drzý zlodějský Taxikářský potetovaný ksindl
    hele jak se drzý zlodějský Taxikářský potetovaný ksindl sotva s výučákem třepe vo práci!
    DÍKY UBER JSME S TEBOU! UBER JEDINĚ !! :))))

    blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/493965/nebo-co-ty-m-dko-taxikari-na-letisti-utocili-na-ridice-uberu-jednomu-rozbili-celni-sklo.html

    šmejdsto pražský, odpad společnosti 😉

    1. klíd, hlavně klíd
      2010 – výkon 50kW
      2012 – výkon

      klíd, hlavně klíd
      2010 – výkon 50kW
      2012 – výkon 90kW
      2013 – výkon 120kW
      2014 – výkon 135kW
      2016 – výkon 150kW
      2018 – výkon 350kW
      2020 – výkon 550kW … ale u profíků, než to pustí k východoevropanovi tak nejmíň 2025, nemůžeme přeci zfleku nechat zkrachovat všechny ty rozjetý nenažraný automobilky na fosilní autopopelnice :))))))))

      kcc-hho.webnode.cz/supercharger/dobijeci-stanice/

      PS: nebo ste si vážně mysleli že technologie v laboratořích a sejfech 17 let novýho tisíciletí sand ještě nejsou ?? ;)) LHALI VÁM, VŠEM NÁM LŽOU a JEN TO PO LŽIČKÁCH DÁVKUJOU !! :)))))

      1. A alshaimerpisek zase vesti ze sve leve kristalove koule.Tak
        A alshaimerpisek zase vesti ze sve leve kristalove koule.Tak aby ti to nedopadlo jako s tema rezervacema na model 3 tezce jsi pohorel 😀 Tim uz se nechlubis ze?
        Az budu v duchodu taky si vyberu znacku a budu jeji nabozenskej fanatik a budu spamovat nejakej server svejma zvastama.Vlastne ne nejsem krucipisek 😀 Skoda ze to tady s Kukem kazite slusnejm EV lidem. Vlastne vy oba nemate EV.Lol.

        1. cožééé co to poudáš?? 🙂 Všechno de podle plánu klíd
          cožééé co to poudáš?? 🙂 Všechno de podle plánu klíd 😉
          červenec 30ks TM3
          srpnu 75ks
          září 1.500 ks
          říjen 3.000 ks
          listopad 10.000 ks
          prosinec 20.000 ks

          hybrid.cz/tesla-model-3-vyroba-dodavky-jdou-nejspis-lepe-nez-se-cekalo
          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

          je fakt že ta potvrzená zkrrrvn palubovka s tabletem uprostřed nejen mě těžce demotivovala takže sme zůstali jen u 0,5 milionu rezervací, ale s tim se musi počítat v tomdle bysnysu ty můj chlapče ;))

                1. joooo už si vzpomínám, ty odhady tenkrát na začátku
                  joooo už si vzpomínám, ty odhady tenkrát na začátku 2016ctýho jak sme táhli na $280 nj, to byly časy 🙂 to bylo ale s předpokladem že ten koncept ještě vyladí!! A od tý doby co bylo jasný že palubovka bude s tabletem to padlo samozřejmě 🙂 Po 0,5 milionu rezervací to přestala zveřejňovat TESLA. Kolik jich tam ted je?? noooo čert ví, me se ta palubovka za +1 mega moc nepáči 😉 Čekám že přijde druhá verze

                2. Jo jo ted je prius prime na mobile.de za 540 000. Rocnik
                  Jo jo ted je prius prime na mobile.de za 540 000. Rocnik 2017/2 mesic nalitano 10 000km no nekup to 😉

                3. nooo a k tomu 1-8/2017 52 kousků tesel, 2x tolik co za 8
                  nooo a k tomu 1-8/2017 52 kousků tesel, 2x tolik co za 8 mesíců loni ;))

                4. sda-cia.cz/repository-volnedostupna
                  sda-cia.cz/repository-volnedostupna

        2. EV lidi? To je kasta nebo církev nebo sekta?
          No rozhodně se

          EV lidi? To je kasta nebo církev nebo sekta?
          No rozhodně se k vám nehlásím. To radši se nechám krmit Cipískovým spamem. A radši budu dalších 10 let bez elektromobilu. I když jsem o něm snil už na střední když jsem si vyráběl elektrokolo.

        1. souhlas já osobně bych svoje případné EV nikdy na takovou
          souhlas já osobně bych svoje případné EV nikdy na takovou nabíječku nepřipojil právě kvůli těm obrovským proudům, absolutně bych tomu nevěřil obyčejný zasouvací konektor a přechodové odpory, spíš se divím že zatím ještě neshořelo žádné EV při nabíjení, nebo nabíječka

  2. Zajímavá technologie. Jen tak přemýšlím o výkonu té
    Zajímavá technologie. Jen tak přemýšlím o výkonu té nabíječky, která nažene do 75kWh baterie za 5 minut to, co dnes trvá Superchargeru 1 hodinu, tedy nabíjení 12x rychleji bude obnášet proudy kolem 1100A při napětí 800V. No to jsem na to zvědav na ten kabel o průměru 10 centimetrů.

    1. 1,1kA se dá s kapalinou chlazeným kabelem zvládnout. Spíš
      1,1kA se dá s kapalinou chlazeným kabelem zvládnout. Spíš je otázka, co s tím na straně auta. Ale tam se zase dá využít toho, že to nemusí být ohebné, to ohřátí není okamžité a pak to má fůru času na vychladnutí.

      Schválně, spočítejte někdo, jaký průřez kabelu by byl potřeba, aby se za 5 minut ohřál při 800V/1kA z pokojové teploty na 100 stupňů? Já musím pracovat 🙁

  3. Áno 75kWh batériu za 5 minút.. Takže výkon nabíjačky
    Áno 75kWh batériu za 5 minút.. Takže výkon nabíjačky 900kW? Káble ako noha a chladené dusíkom? :-))
    Rozprávky.
    Ja kľudne počkám aj 30-40 minút ale chcem auto ako novy 40kWh leaf ale za 20000 eur…cena je až na prvom mieste.

    1. napadlo vas, ze by ta nabijecka mohla misto ze site cerpat tu
      napadlo vas, ze by ta nabijecka mohla misto ze site cerpat tu energii z vlasrni obdobne baterie, ktera by mela vetsi kapacitu a prubezne se dobijela mensim prikonem? to je finalni toho problemu. problem velkych proudu resi vyssi napeti

    1. no samozřejmě že si počkáme protože je potřeba alespoň
      no samozřejmě že si počkáme protože je potřeba alespoň základně vyšlochtat všechny to TSI motorárny po světě až pak to uvedou, jinak bys mohl zfleku všechno vybavení co se týká výrobu fosil motoru odepsat do šrotu. Důležitý je ale že TO JDE, a nééže né :))

      2010 : Auto na baterky? Hračka pro děti! Nikam nedojede a strašně dlouho se nabíjí!! Ani to nezkoušejte vyrábět!!! :))))))

Napsat komentář