Autosalon IAA Frankfurt 2017: koncept elektromobilu Audi ujede až 800 km na jedno nabití

Letošní frankfurtský autosalon IAA se jen hemží elektrickými koncepty. Audi Aicon je výjimečný v tom, že má nabízet dojezd 700 až 800 km na jedno nabití.

Koncept elektromobilu Audi Aicon na autosalonu IAA ve Frankfurtu
foto: Audi

Audi Aicon je sportovní sedan 2+2 se čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 260 kW/550 Nm. Každý je umístěn u jednoho kola, čímž umožňuje pohon všech čtyř kol quattro.

auto elektromobily koncept Autosalon IAA Frankfurt 2017 Audi Aicon

foto: Audi

Akcelerace hrála ve specifikacích menší roli, než efektivita, a to zejména kvůli maximalizaci dojezdu. I díky tomu udává Audi teoretický (nejspíš NEDC) dojezd 700-800 km, reálně tedy kolem 500-600 km.

auto elektromobily koncept Autosalon IAA Frankfurt 2017 Audi Aicon

foto: Audi

auto elektromobily koncept Autosalon IAA Frankfurt 2017 Audi Aicon

foto: Audi

Audi tvrdí, že auto bude fungovat s 800V nabíjecím systémem, podobně jako to slibuje Porsche u svého Mission E. Ba co víc, Audi chce na novém konceptu Aicon ukázat také své ambice v robotickém řízení aut.

auto elektromobily koncept Autosalon IAA Frankfurt 2017 Audi Aicon

foto: Audi

Proto v něm nikde nenajdete pedály ani volant. V téhle podobě se ale nejspíš do výroby jen tak nedostane. S pedálem a volantem se ale možná objeví jako sedan kolem roku 2020.

auto elektromobily koncept Autosalon IAA Frankfurt 2017 Audi Aicon

foto: Audi

auto elektromobily koncept Autosalon IAA Frankfurt 2017 Audi Aicon

foto: Audi
tisková zpráva

20 Comments on “Autosalon IAA Frankfurt 2017: koncept elektromobilu Audi ujede až 800 km na jedno nabití”

      1. Tak jednoduché to určitě není. Za prvé nevíme jestli
        Tak jednoduché to určitě není. Za prvé nevíme jestli jsou opravdu všechny čtyři motory stejně zpřevodované ale v každém případě není moment na rozdíl od výkonu skalární veličinou ale vztahuje se vždy ke konkrétnímu tělesu, tedy zde ke konkrétní hřídeli motoru. To znamená že ty čtyři motory mají každý svůj točivý moment ale nějaká jeho součtová hodnota se reálné nikde nevyskytuje.
        Je to podobné jako bys chtěl napsat že čtyři gumy nafoukané na dva bary mají celkový tlak 8 barů.

        1. To už trochu slovíčkaříme. Mě na tom zaujalo to že se
          To už trochu slovíčkaříme. Mě na tom zaujalo to že se brzdy přestěhovaly k motorům, a to je myslím ta správná cesta. Pokud je každé kolo poháněno samostatným motorem s vektorovým řízením, je možné nahradit diferenciály, brzdové asistenty atd softwarem. samotné brzdy pak budou jen v podstatě záložní a parkovací s minimálním opotřebením, možná budou mít životnost auta(to samozřejmě myslím v budoucnu, ne tento koncept).

          1. Myslím že to slovíčkaření není, rozdíl je podstatný a
            Myslím že to slovíčkaření není, rozdíl je podstatný a každý kdo plně rozumí významu točivého momentu se všemi souvislostmi to určitě chápe taky.

            Jinak s ostatním cos napsal souhlasím taky. Sice bych nepovažoval mechanické brzdy za ryze záložní řešení ale to je detail.

            1. > Pokud je každé kolo poháněno samostatným motorem s
              > Pokud je každé kolo poháněno samostatným motorem s vektorovým řízením, je možné nahradit diferenciály, brzdové asistenty atd softwarem.

              Tohle je už vyřešeno. Má to Rimac Concept One. Nebo také ten Ostravský sportovní elektromobil SCX.

              „SCX má unikátní uspořádání elektropohonu 4×4, který je tvořen čtyřmi synchronními motory řízenými čtyřmi frekvenčními měniči. Elektromotory přímo přes poloosy pohánějí kola,“ popisuje. Použitá koncepce pohonu umožňuje „vektorování točivého momentu“, což simuluje práci aktivních elektronických diferenciálů.

              Zdroj: auto.idnes.cz/dny-nato-ostrava-2014-0op-/ak_aktual.aspx?c=A140919_093129_ak_aktual_fdv

                1. Koncepty a prototypy to jsou a ještě hezkou řádku let
                  Koncepty a prototypy to jsou a ještě hezkou řádku let zůstanou proto že to je jednak drahé, jednak problematické z hlediska spolehlivosti a hlavě to pro běžné vozy nepřináší zásadní benefit. Proti jednomu motoru s převodovkou s mechanickým diferenciálem na každé nápravě to má prostě mizerný proměr cena/užitná hodnota.

              1. Ne, krouticí momenty motorů se na kola nepřenesou, ještě
                Ne, krouticí momenty motorů se na kola nepřenesou, ještě předtím se přece jejich hodnoty výrazně změní v převodech. Teprve výsledné hnací momenty na kolech se na jejich poloměrech změní na hnací síly jednotlivých kol a tyto síly se pak už samozřejmě sečíst mohou.

                Momenty nezávisle uspořádaných motorů však sčítat nelze

                1. Váňo už si s tým nesčítavaním točivého momentu
                  Váňo už si s tým nesčítavaním točivého momentu trapný. Keby napísali, že má 4 motory, každý s výkonom 65 kWh a točivým momentom 137,5 Nm, ľudia by si to museli prácne vynásobiť. Bežne, keď sa udáva točivý moment motora, myslí sa tým jeho absolútna hodnota (skalár), lebo potom by mali rozdielny točivý moment aj rovnaký motor uložený pozdĺžne a priečne…

                2. No kdyby opravdu udali výkon v kilowatthodinách tak bych
                  No kdyby opravdu udali výkon v kilowatthodinách tak bych samozřejmě upozornil i na tuto chybu
                  (sorry musel jsem si taky rýpnout)

                  Ale co se týká krouťáku než udávat nějaké hausnumero vycucané z prstu, je asi lepší ho tam nepsat vůbec. On nám toho u elektromotorů stejně moc neřekne.

                3. Pokud je u vsech motoru stejny prevod, pak momenty lze
                  Pokud je u vsech motoru stejny prevod, pak momenty lze secist.
                  Vseobecne hodnota krouticiho momentu elektromotoru nema takovou vypovidajici hodnotu, jako u spalovaciho motoru. Zalezi na konstrukci elektromotoru, jaky je prumer rotoru. Tomu odpovidaji maximalni otacky, coz urcuje pevnost pouziteho materialu. Myslim, ze nejdulezitejci charakteristika pro porovnani mezi ruznymi elektromobily je zavislost vykonu na rychlosti vozidla.

                4. Souhlas, v takovém případě momenty sečíst lze, ovšem je
                  Souhlas, v takovém případě momenty sečíst lze, ovšem je potřeba taky správně chápat že ona součtová hodnota je jen fiktivní údaj protože tenhle „výsledný“ moment ve skutečnosti stejně neexistuje.

                  A samozřejmě taky souhlas že moment elektromotoru nám obecně nic moc neřekne. Teoreticky může elektromotor produkovat libovolně velký moment (když bude mít např. vnitřní redukční převod) a dynamiku auta to stejně nijak neovlivní.
                  Takže zmíněná závislost výkonu na rychlosti by byla určitě přehlednější, víme že autem hýbe výkon. Moment tady hraje jen velmi podřadnou roli.

                5. Proč trapný? Myslím, že to celkem racionálně
                  Proč trapný? Myslím, že to celkem racionálně zdůvodňuje.

Napsat komentář