Rodina Audi na plyn se rozrůstá: vedle modelu A3 nyní lze nyní objednávat také Audi A4 a A5

Audi nabízí svým zákazníkům další dvě trvale udržitelné alternativy v podobě nových modelů A4 Avant g-tron a A5 Sportback g-tron. Oba modely jsou poháněny bivalentním motorem 2.0 TFSI o výkonu 170 koní.

Nově lze objednávat také Audi A4 Avant g-tron již od 1 113 900 Kč, A5 Sportback g-tron od 1 118 900 Kč
foto: Audi

Stejně jako u modelu A3 Sportback g-tron lze k jejich provozu používat palivo Audi e-gas pro ochranu klimatu, běžný stlačený zemní plyn () nebo benzin.

Zákazníci již mohou oba modely objednávat u prodejců Audi. Modely g-tron mají v České republice, jako všechny vozy Audi, standardně prodlouženou záruku 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.

A4 Avant g-tron:

Spotřeba CNG v kg/100 km: 4,4 – 3,8*; kombinovaná spotřeba benzinu v l/100 km: 6,5 – 5,5*; kombinované emise CO2 v g/km (CNG): 117 – 102*; kombinované emise CO2 v g/km (benzin): 147 – 126

A5 Sportback g-tron:

Spotřeba CNG v kg/100 km: 4,2 – 3,8*; kombinovaná spotřeba benzinu v l/100 km: 6,3 – 5,6*; kombinované emise CO2 v g/km (CNG): 114 – 102*; kombinované emise CO2 v g/km (benzin): 143 – 126

A3 Sportback g-tron:

Spotřeba CNG v kg/100 km: 3,6 – 3,3*; kombinovaná spotřeba benzinu v l/100 km: 5,5 – 5,1*; kombinované emise CO2 v g/km (CNG): 98 – 89*; kombinované emise CO2 v g/km (benzin):
128 – 117*

Sportovní a hospodárná jízda, která přispívá k ochraně klimatu? Audi má odpověď na tyto zdánlivě protichůdné požadavky v podobě nových modelů Audi A4 Avant g-tron a A5 Sportback g-tron.

Jejich další předností je mimořádná praktičnost pro každodenní provoz, kterou umocňuje celkový dojezd 950 kilometrů, z toho až 500 kilometrů na CNG. Cena modelu A4 Avant g-tron na českém trhu byla stanovena na 1 113 900 Kč, model A5 Sportback g-tron má základní cenu 1 118 900 Kč. Audi představí techniku g-tron v září na IAA ve Frankfurtu.

Řez vozidlem Audi A5 sportback g-tron

Řez vozidlem Audi A5 sportback g-tron
foto: Audi

Motor 2.0 TFSI pohání jak model A4 Avant g-tron, tak i model A5 Sportback g-tron. V obou případech poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a maximální točivý moment 270 N.m. Nově vyvinutý agregát vychází ze zážehové jednotky 2.0 TFSI na benzin s inovativním procesem spalování.

Dvoulitrový motor g-tron je mimořádně hospodárný. A4 Avant g-tron s převodovkou S tronic spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 3,8 kilogramu zemního plynu na 100 kilometrů, emise CO2 jsou 102 g/km (při provozu na benzin: 5,5 l/100 km a emise 126 g/km).

Téměř stejně dobrými hodnotami se může pochlubit také A5 Sportback g-tron s převodovkou S tronic. Při provozu na zemní plyn spotřebuje rovněž jen 3,8 kg/100 km a jeho emise CO2 jsou 102 g/km. Při provozu na benzin platí hodnota 5,6 l/100 km a emise 126 g/km

Rodina aut na plyn značky Audi se rozrůstá

Rodina aut na plyn značky Audi se rozrůstá
foto: Audi

Vysoká hospodárnost znamená nízké provozní náklady. Výdaje za palivo jsou oproti porovnatelnému motoru na benzin výrazně nižší a činí cca 95 Kč na 100 kilometrů (při ceně CNG 25 Kč/kg).

V mnoha zemích platí majitelé nižší daň z motorového vozidla díky nižším emisím CO2. Pro podnikatele a firmy v České republice je pro jejich firemní vozidla na CNG stanovena nulová sazba silniční daně.

Ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou zrychlí A5 Sportback g-tron z 0 na 100 km/h za pouhých 8,5 sekundy (A4 Avant g-tron: 8,5 sekundy). Nejvyšší rychlost je 226 km/h (A4 Avant g-tron: 223 km/h).

Bivalentní modely g-tron ujedou v kombinovaném režimu EU na zemní plyn až 500 kilometrů. Jakmile poklesne tlak v nádržích při zůstatkovém množství zemního plynu cca 0,6 kilogramu na méně než 10 barů, přejde řídicí jednotka motoru samočinně na spalování benzinu.

Řidič tak má k dispozici ještě dojezd více než 450 kilometrů. Velmi odolné a bezpečné nádrže na zemní plyn z kompozitů vyztužených uhlíkovými a skelnými vlákny jsou uloženy pod podlahou v zadní části vozu.

Při tlaku 200 barů pojmou 19 kilogramů zemního plynu. Oba modely nabízejí plnohodnotný zavazadlový prostor, který má v modelu A4 Avant g-tron objem 415 litrů, v modelu A5 Sportback g-tron je to 390 litrů.

S modely g-tron je spojeno palivo Audi e-gas. Toto syntetické palivo se vyrábí s využitím energie z obnovitelných zdrojů z vody a CO2 nebo z biologického odpadu, jako je sláma a posekaná tráva.

Audi e-gas přitom váže stejné množství CO2, které je následně emitováno vozidlem. Zákazník čerpá palivo do svého vozu g-tron na jakékoli plnicí stanici CNG a platí za něj běžnou cenu.

Audi A4 g-tron

Audi A4 g-tron
foto: Audi

Audi zvýší ekologičnost provozu a zajistí související snížení emisí CO2 tím, že spotřebované množství paliva po dobu tří let dodá ve formě plynu Audi e-gas opět do distribuční sítě se zemním plynem. Audi tak snižuje emise CO2 vozidel g-tron při provozu na zemní plyn až o 80 %.

Zákazník k tomu nepotřebuje žádnou speciální tankovací kartu. Místo toho vypočítává Audi množství automaticky na základě průzkumu a servisních dat vozidla.

Na celý proces dohlíží, včetně certifikace, nezávislá organizace TÜV Süd. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model g-tron, obdrží dokument, který potvrzuje zásobování jejich vozidla palivem Audi e-gas a informuje o certifikaci.

tisková zpráva

27 Comments on “Rodina Audi na plyn se rozrůstá: vedle modelu A3 nyní lze nyní objednávat také Audi A4 a A5”

  1. U některých modelů továrních zástaveb VW group je
    U některých modelů továrních zástaveb VW group je prokázána výrobní vada CNG vozidel. Konkrétní šarže modelů VW Caddy/Passat/Touran byly navrženy a vyrobeny tak, že mezi kovovým (ocelovým) zásobníkem a objímkou, držící zásobník na místě, dochází ke galvanické korozi. Důsledkem této koroze bylo zeslabení pláště tlakového zásobníku a v některých případech také jeho roztržení během tankování (tlak v nádrži může běžně dosáhnout hodnot přes 200 bar). V několika případech byly tyto nehody smrtelné. Automobilka spustila u dotčených vozidel svolávací akci a čerpací stanice v některých státech zavedly preventivní opatření:
    před zahájením tankování musí řidič CNG vozidla u obsluhy identifikovat typ a model vozidla, u dotčených modelů se pak musí prokázat protokolem o provedené opravě vadného tlakového zásobníku CNG
    na výdejních stojanech je snížen plnící tlak z dřívějších hodnot 220 bar na 180 až 200 bar. Toto opatření má mj. za následek pokles maximální možné kapacity naplnění. Např. u zásobníku vozidel s max. kapacitou 15 kg je po snížení tlaku možné naplnit zásobník jen na 13 až 14 kg. Dalším důsledkem je snížení už tak omezeného dojezdu čistě na CNG.

    https://youtu.be/wUBgaDiA3Ds

    https://youtu.be/YpngtqSWcOs

    Dík, Audi na CNG nechci.

  2. OT
    Paráda — demokracie pokročila o velký skok dále.
    Na

    OT

    Paráda — demokracie pokročila o velký skok dále.
    Na stránkách https://archiv.ihned.cz/ zrušili diskuse. Při pokusu o příspěvek se zobrazí tento text:
    ·
    Vážení čtenáři, IHNED.cz už nadále nebude poskytovat prostor pro volnou diskusi pod články. Věcným připomínkám jsme vždy byli otevřeni a zůstáváme i nadále. Pokud jste v článku nalezli chybu nebo máte postřeh, který se týká probíraného tématu, zašlete nám jej prosím na adresu nazory@ihned.cz spolu s odkazem na článek, kterého se připomínka týká. Chybu rádi opravíme, zajímavé a věcné připomínky doplníme do článku. Nebráníme se ani diskusi na témata, která naše články otevírají. Ale zároveň chceme, aby to byla diskuse věcná, zajímavá a obohacující. Ne volná tribuna pro urážky, výmysly a nesouvisející debaty. Proto jsme se rozhodli neumožnit automatickou publikaci jakéhokoli zaslaného názoru. Příspěvky ke zveřejnění vybírá editor ze zaslaných podle stejných novinářských pravidel, jakými se sami řídíme při psaní. To vše děláme proto, aby čtenářské reakce mělo smysl číst. Děkujeme za pochopení a věříme, že tento krok pomůže snaze soustředit se na to podstatné, a tím je kvalitní a hodnotný obsah.
    ·
    Čili, jak sami píší — zveřejní jen to, co se jim hodí do krámu.
    Byly to jedny z mála stránek, kde nebylo nutno být při diskusi přehlášený přes fejsbůček (nemám a mít nikdy nebudu).

    Další plátek „salámu“ je odkrojen.
    Kdo je bude následovat?

    Jdu blejt 🙂

    1. To je ale prostě a jenom dopad chování lidí. Ta novinková
      To je ale prostě a jenom dopad chování lidí. Ta novinková žumpa se prostě přelévá všude, zajímavé je že kde se zavedla registrace tak se stav diskuze výrazně zhoršil. Troll, nebo primitivní jedinec si klidně tu registraci udělá aby mohl pitomosti šířit dál, urážet ostatní a vůbec jinak bez smyslu ventilovat svou frustraci ze života, občasnému, nebo dokonce náhodnému čtenáři se to nevyplatí a někdo to z principu, třeba já, neudělá. Uznávám že je to trochu paranoia, na druhou stranu už tu byly případy kdy padala kvůli diskusi trestní oznámení. Protože lidé jsou blbci tak je to lepší takto anonymně.

      Na druhou stranu není povinností soukromého média dávat prostor pro diskuzi lidem, nebo zveřejnit jiný než chtěný názor. Na toto téma jsem se jednou už s jednou redakcí pohádal, vlastně se dvěma.

      Bohužel ani to že trollům nastražíte X alternativních webnovin nepomáhá, prostě polezou na ty normální, jak kdyby to cítili že tam nic není.

      1. ale blbost! IDNES je proslulý svými „zaujmutými postoji“
        ale blbost! IDNES je proslulý svými „zaujmutými postoji“ dle redaktora. Je z těch keců jejich cítit že čas od času kopou za určitou stranu !! je snad jasný kdo cáluŇg ;)) A když si takhle představují novinařinu a diskusní demokraciji tak na ně ZVYSOKA :))
        nepotřebujeme je k životu, nahradí je někdo lepší 😉

  3. off
    Podvody s emisemi byly zjištěny u dvou miliónů aut

    off

    Podvody s emisemi byly zjištěny u dvou miliónů aut Peugeot a Citroën

    Softwarem, který umožňuje podvádět při testech emisí naftových aut, byly vybaveny téměř dva milióny vozů Peugeot a Citroën, jejichž výrobcem je automobilka PSA Group. Napsal to v pátek francouzský list Le Monde, podle něhož k tomuto závěru došel francouzský úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů.

    https://www.novinky.cz/ekonomika/448680-podvody-s-emisemi-byly-zjisteny-u-dvou-milionu-aut-peugeot-a-citroen.html

    Tramtadá dízlgejt vesele pokračuje.

  4. Mě by zajímalo jak je to s tím motorem. VW označoval
    Mě by zajímalo jak je to s tím motorem. VW označoval motory na plyn TSi. Ty jsou přímovstřikové, takže na plyn nevhodné. Pak je začal označovat jako G-tec. Zajímalo by mě, jestli je ten motor přdělán na nepřímovstřiký a zroveň upraven kompresní poměr a další parametry na spalování plynu. Auti to zase značí jako TFSI.
    Co redakce. Nevíte o tom něco?

    1. víš todle je Hybrid.cz. Fosilní odpad se tu toleruje jen
      víš todle je Hybrid.cz. Fosilní odpad se tu toleruje jen pro reklamu a sporné zvýšení návštěvnosti. Jinak se tu zabýváme normálními auty na baterky s elektromotory, bud asynchronními anebo permanent neodyn magnet. Je ti jasný že ceny magnetických hornin jdou raketově nahoru že jo :))
      Ale stříkačky z minulýho století řeší experti fosilního autocézetu, převážně dízlprasata sotva s výučákem ale kdo ví jaká tam dneska bude fluktuace inteligentstva ;))

      1. Celkem by mne zajímalo kdo vlastně přišel s tou podivnou
        Celkem by mne zajímalo kdo vlastně přišel s tou podivnou módou přeplněných a přímovstřikujících a jiných motorů.

        Přitom co mi kdo ze známých v poslední době říkal, tak se dívají po atmosferických benzinových motorech, ne po všemožných downsizeovaných vynálezech.

        1. To není móda. TSI mají reálně nižší spotřebu, lepší
          To není móda. TSI mají reálně nižší spotřebu, lepší průběh točivého momentu. Spornou životnost, což je jedno, páč dneska nikdo nekupuje auto na víc než 200tis km. Prodeje samozřejmě jsou, páč koncern VW a ostatní prakticky také, nic jiného nenabízí.

          1. No ta spotreba u maloobjemovych preplnovanych motoru je dost
            No ta spotreba u maloobjemovych preplnovanych motoru je dost sporna. Pri usporne jizde skutecne nizsi, ale pri sportovni naopak vyrazne vyssi.
            Jednou jsem zajizdel noveho firemniho Dokkera 1.2benzin, na dohromady asi 1100km dlouhe ceste prevazne po dalnici jsem musel 4x tankovat. Vysledna spotreba skoro 14l/100km. Kolega, ktery ho pak dostal hudral, ze mu trvalo pul roku dostat celkovou spotrebu na nejakou normalni cifru.

        1. A kde si tam našiel DPF? Celé som to prečítal, ale
          A kde si tam našiel DPF? Celé som to prečítal, ale nevidím to 🙂
          Inak, odkedy mám EV, tak mi všetky spalovacie motory (je jedno, či na benzin, plyn…) pripadajú ako neskutočne zložité monštrá. Je jasné, že sa to musí skôr-či neskôr pokaziť. A automatická prevodovka… ani nehovorím. To je ešte zložitejšie ako už brutal zložité motory.
          Naproti tomu elektromotor – jednoduchý a pritom geniálny…

          1. V zahraničí nemá emisní mechanik zájem na tom, aby byla
            V zahraničí nemá emisní mechanik zájem na tom, aby byla auta vyhovující, protože jeho výdělek je nezávislý od výsledku kontroly a nemá žádnou vazbu na majitele STK !!

            Kdežto v Česku pravidla nastavena tak, když vozidla emisně nevyhovují, přijde podnikatel provozující STK o 3/5 svého zisku. A protože je kontrolor zaměstnancem majitele STK, nechává emisní mechanik vozidla procházet jako vyhovující i když mají vybouraný filtr a manipulovaný software vozidla…

            zpravy.idnes.cz/praha-kontroly-dieselu-bez-filtru-pevnych-castic-f7f-/domaci.aspx?c=A170904_093639_domaci_hell

Napsat komentář