Chystá Nissan plně elektrické SUV na podvozku nového Leafu?

Na první generaci elektromobilu Nissan Leaf si Japonci ověřili, že o elektromobily je zájem. Teď uvádějí druhou generaci a chystají se nabídku rozšířit.

Zatím Nissan nabízel pouze dva elektromobily, a to Leaf a elektrickou dodávku e-NV200. Během následujících let se má rodinka rozrůst ještě minimálně o SUV a sedan.
foto: Nissan

Kategorie SUV je dnes tím, co hýbe automobilovým světěm. Malá, velká, hlavně když SUV. Ví to Škoda, ví to i Nissan.

I proto se šušká, že snad už příští měsíc na autosalonu v Tokiu představí nové plně elektrické SUV založené na podvozku nového Leafu. Mělo by jít jen o málo větší auto, než je úspěšný Nissan Qashqai.

Na trh ale podle magazínu Autocar.co.uk nepůjde dřív, než v roce 2019. Hádáme, že proto, že bude muset využít plánovanou větší (zřejmě 60kWh) baterii Leafu.

Kromě SUV ale Nissan údajně připravuje i nový plně elektrický sedan. Cílem je nabízet celou rodinu elektromobilů, podobně jako to dělá Tesla a další.

42 Comments on “Chystá Nissan plně elektrické SUV na podvozku nového Leafu?”

        1. Souhlasím, že tam měla být i větší baterie.
          Souhlasím, že tam měla být i větší baterie. Nesouhlasím, že je to trapárna.

          Podívej se na to z jiné strany. Jdi dnes a kup nové auto do milionu Kč tak, aby mělo alespoň kWh baterii a dostal jsi ho ještě v příštím roce.
          Hyundai – malá baterie
          VW – hmm blízko, ale malá baterie, prý dobrý auto, ale dost drahý
          Opel Ampera – hmm , ale kdy Ti ho dodají???
          Tesla 3 – dnes objednáš a za 3 roky dostaneš – možná
          BMW – malá baterie, drahý
          KIA – malá baterie
          Renaut ???? neprodává se u nás
          Víš tedy Ty o něčem lepším, než vypadá, že bude NISSAN?
          je jasné – i zde je otázka kdy přijde na náš trh a zda na něj nebudou pořadníky, jako na Hyundai a Amperu…. Ale rozhodně to není Trapárna……

              1. V podstatě ano, 90kWh baterie, 400k, nabíjení 90 minut z DC
                V podstatě ano, 90kWh baterie, 400k, nabíjení 90 minut z DC 50 KWh a základní model by se mohl dostat kolem 100 tis. EUR. Určitě na to budou dlouhý fronty. Zvláště majitelé Aston Martin se určitě těší jako doplněk k jejich vozovému parku to celkem sedne.

  1. My přece víme, jaká auta chceme, tak automobilky to
    My přece víme, jaká auta chceme, tak automobilky to určitě musí vědět taky. Jen nechápu, na co pořád čekají. Copak vážně nejde vyrobit třeba úplně normální rodinné kombi se slušným kufrem, slušnou baterií a za rozumnou cenu?
    Dnes už baterie nestojí tolik, aby to nebylo možné.
    Jsem rád za každou novinku, ale nový Leaf je pro mě trošku zklamání. Přece si nebudeme nalhávat, že to je hezké auto. Ano, je to lepší, ale hezké auto přece vypadá jinak. Nebo jsem vážně nějakej divnej?

            1. No tak ono casem bude, ono je treba si uvedomit, ze priprava
              No tak ono casem bude, ono je treba si uvedomit, ze priprava bezneho spalovaciho modelu, na hotove platforme (tj to nejjednodussi co muze byt mimo faceliftu) trva 5 let I vice. Je to tak narocne predevsim ne kvuli tomu, ze by nekdo nevedel jak to auto navrhnout a vyrobit, ale predevsim kvuli navazujici logistice vsecho tak, aby vse klapalo jako hodinky, s mminimalnimi naklady apod. Kdyz chcete vyrabet EV tak musite vytvorit uplne novou cast dodavatelskeho retezce a dosahnout tam stejne efektivity aby se dala cena vyrobku udrzet na nizke urovni, a to logicky zabere jeste vice casu, nez nejake kosmeticke upravy davno znamych dilu…

        1. Pravda je, že je to uvnitř prostorné téměř jako v MPV. V
          Pravda je, že je to uvnitř prostorné téměř jako v MPV. V prostřední řadě na šířku je, ale místa určitě méně než třeba ve zmíněném Peugeotu 5008 co má manželka. K ní se nám vejdou pohodlně vedle sebe tři dětské sedačky. Do Tesly X nikoli.
          I označení sportovně užitkové vozidlo mi na ní sedí více než multifunkční víceúčelové vozidlo.
          Jenže kde nic není ani smrt nebere a tak musí holt asi holka zaskočit za oba segmenty. 🙂

                1. Uplne idealne 7 mist se sklapeci i prostredni radou.
                  Uplne idealne 7 mist se sklapeci i prostredni radou.

                2. Naprostý souhlas. Nemožnost sklopit opěradla druhé řady
                  Naprostý souhlas. Nemožnost sklopit opěradla druhé řady sedadel považuji za vážnou slabinu sedmimístného Modelu X a je dobře, že tenhle nesmysl už vyřešili. Sice za cenu manuálního ovládání zadních sedaček, ale to bych klidně oželel.
                  Takhle to dopadne, když se design nadřadí praktičnosti. Doufejme, že se z toho Tesla poučila a příště podobnou chybu už neudělá.

      1. Mám rád hezká auta, takže mě vždycky bude líto, když
        Mám rád hezká auta, takže mě vždycky bude líto, když jakákoli automobilka investuje do vývoje a do výroby něčeho, co má do hezkého auta daleko.
        Obecně mohu říci, že až na malé výjimky mám se všemi japonskými, asijskými a americkými vozy vážný problém. Vesměs jsou to auta bez tváře. Cítím to tak a příčinu neznám.

        1. Já jsem také dost povrchní. Bohužel bych si zřejmě auto
          Já jsem také dost povrchní. Bohužel bych si zřejmě auto co se mi nelíbí nekoupil. A když tak jen když bych musel, protože bych třeba na jiné neměl. Ale taková Mazda 6 v červené je podle mne pecka. I trojka je dobrá. No nic pro mne.

Napsat komentář