Žádný z výrobních závodů Fordu v Evropě nevyváží odpad na skládky

Společnost Ford zveřejnila svoji již osmnáctou Výroční zprávu o udržitelném rozvoji, která shrnuje dosažené pokroky v oblastech ochrany životního prostředí a udržitelného rozvoje.

Celkem 82 různých zařízení Fordu po celém světě se může pochlubit tím, že nevyváží na skládky vůbec žádný odpad.
foto: Ford

Zpráva o udržitelnosti se věnuje nejrůznějším aspektům udržitelného rozvoje od klimatické změny až po podnikatelskou etiku v subdodavatelském řetězci.

Tak například žádný z výrobních závodů Fordu v Evropě nevyváží odpad na skládky. V britském Dagenhamu snížil Ford objem spotřebované vody o 17,5 milionu litrů, v německém Saarlouis redukoval emise CO2 o 28 000 tun ročně.

V některých evropských zemích uplatňuje Ford programy „šrotovného“, jejichž cílem je zlepšit kvalitu ovzduší. Ve spolupráci s Deutsche Post DHL Group a StreetScooter vyrábí dodávky s elektrickým pohonem.

„Víme, že klimatické změny jsou skutečnou a vážnou hrozbou, proto nadále spolupracujeme s lídry z celého světa na splnění ambiciózních globálních cílů snižování emisí skleníkových plynů,“ řekl výkonný předseda představenstva Bill Ford.

„Současně máme příležitost dosáhnout v oblasti ochrany životního prostředí opravdového pokroku, protože směřujeme ke světu chytrých vozidel a chytrého prostředí.“

Ford na tomto poli již delší dobu spolupracuje s předními světovými organizacemi. Dobrým příkladem je jeho nedávný vstup do iniciativy Improve Water Security, jejímž členem se stal jako vůbec první ze všech výrobců automobilů.

Od roku 2000 snížil Ford množství vody spotřebované ve svých závodech o více než 61 %. Jeho cílem je redukovat množství pitné vody používané ve výrobě až na nulu.

Rovněž dodavatelé Fordu, kteří se zapojili do dobrovolného programu Partnership for a Cleaner Environment, jsou na nejlepší cestě ušetřit v následujících pěti letech přibližně dvě miliardy litrů vody.

Leaderem v této oblasti je moderní výrobní závod Fordu v britském Dagenhamu, kde se vyrábí vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue. Ten dokázal spotřebu vody a energie na jeden vyrobený motor snížit o více než 50 %.

Ford nadále rozšiřuje výzkum v oblasti obnovitelných materiálů. Ve spolupráci se společností Jose Cuervo například zkoumá možnosti využití bioplastu z agáve.

Bezmála 300 automobilových součástí se již dnes vyrábí z obnovitelných zdrojů jako sója, bavlna, dřevo, len, juta nebo přírodní kaučuk.

Ford také průběžně snižuje množství odpadu produkovaného při výrobě. Nedávno rozšířil svůj nový systém recyklace hliníku do tří továren. Nyní se používá v Dearbornu, Kentucky a Buffalu. Každý měsíc Ford recykluje 9 000 tun hliníku letecké kvality, což postačuje k výrobě 37 000 karoserií pick-upu řady F.

V německém Saarlouis firma nedávno ve spolupráci se STEAG New Energies zprovoznila novou elektrárnu a teplárnu za 600 milionů eur (přibližně 15,7 mld. Kč).

Pět generátorů dodává továrně energii flexibilně podle potřeby. Výsledkem desetiletého partnerství by měla být roční úspora 28 168 tun CO2.To odpovídá emisím přibližně 20 000 osobních automobilů.*

Ford dále podporuje udržitelné a odpovědné využívání energie a přírodních zdrojů i ve svém subdodavatelském řetězci. Do dobrovolného programu Partnership for a Cleaner Environment se již zapojilo 40 dodavatelů ze 40 zemí.

Celkem 82 různých zařízení Fordu po celém světě, z toho 49 výrobních, se může pochlubit tím, že nevyváží na skládky vůbec žádný odpad. Patří k nim i všechny výrobní závody Ford v Evropě včetně rumunské Craiovy, která zredukovala množství vyváženého odpadu na nulu loni.

Již osmým rokem v řadě se Ford objevuje v přehledu nejetičtějších společností světa, sestavovaném institutem Ethisphere. V Evropě se značka snaží přispět ke zlepšení kvality ovzduší mimo jiné i různými programy „šrotovného“.

V Německu nabízí zájemcům o nový Ford bonus až 8 000 eur (více než 200 000 Kč) za sešrotování vozu homologovaného dle předpisu Euro 3 nebo staršího a poprvé zaregistrovaného před rokem 2006. V Británii mohou zákazníci získat podporu až 7 000 liber (téměř 200 000 Kč), pokud protiúčtem odevzdají vůz zaregistrovaný před rokem 2010.

Do roku 2020 bude Ford investovat 4,5 mld. dolarů (99 mld. Kč) do vývoje elektrifikovaných modelů. V nadcházejících pěti letech jich uvede na světové trhy celkem 13. Jedním z nich bude i malé elektrické SUV s dojezdem nejméně 480 km na jedno nabití.

tisková zpráva

3 Comments on “Žádný z výrobních závodů Fordu v Evropě nevyváží odpad na skládky”

  1. Promiňte takovou všetečnou otázku – Když nevyvážíte z
    Promiňte takovou všetečnou otázku – Když nevyvážíte z továren žádný odpad na skládky, tak jak říkáte těm sračkometům a plynoprdům, které v nich vyrábíte, a které nám všem dovezou jedy, hluk a vibrace, kamkoliv přijedou? Já tomu říkám odpad…….

  2. „nevyvážajú na skládky“ – to sa dá rozumieť aj ako rusi
    „nevyvážajú na skládky“ – to sa dá rozumieť aj ako rusi v čssr – tiež nič nevyvážali. kde to spadlo/vytiaklo, tam to ostalo.
    ps – myslí si niekto, že ak si objednám firmu, ktorá odpad odvezie, tak ja nič na skládku …
    pps – spomínate si na rozhovory s výrobcami v spomínanej čssr? inovujeme, budúci rok jednu a v PŘÍŠTÍCH osmi DALŠÍ.

Napsat komentář