Tesla Model S po 400 000 km? Pokles kapacity baterie 7 %

Finský řidič taxi Ari Nyyssönen si pro svůj byznys už v prosinci 2014 prozíravě zvolil elektromobil Tesla Model S. Za tu dobu stihl najezdit už přes 400 000 km.

Finský řidič taxi Ari Nyyssönen se může pochlubit u svého elektromobilu Tesla Model S nájezdem už přes 400 00 km.
foto: Helsingin Sanomat

Po více než 400 000 km v elektromobilu Tesla Model S může finský taxikář Ari Nyyssönen nabídnout unikátní zkušenosti. Asi to nejzajímavější je, že po necelých třech letech si baterie auta stále drží 93 % původní kapacity.

Ne, že by s Teslou nebyly problémy. Prošla výměnou elektromotoru a jednou musela do servisu v Nizozemsku i samotná 85kWh baterie, protože auto ji odmítalo dobíjet.

Všechny tyto problémy nicméně pokryla osmiletá záruka společnosti Tesla pro neomezený nájezd kilometrů. Ari teď míří na metu 1 milion kilometrů nájezdu.

Mimochodem, v USA v rámci služby Tesloop jezdí elektromobil Tesla Model S, který má najeto za pouhé dva roky už přes 482 000 km. Ten při 320 000 km hlásil pokles kapacity o 6 %.

Haydn Sonnad si využití elektromobilu Tesla Model S pochvaluje. „To, že jsme ušetřili $60 000 na palivu a údržbě je jednoznačný přínos, ale ještě lepší je fakt, že tohle auto je připraveno na dalších 1,5 milionu kilometrů během následujících 6 let v ríámci současné záruky,“ říká.

„Běžné benzinové auto by po ujetí 500 000 km bylo na konci své životnosti,“ dodává Sonnad a jasně tím demonstruje jednu z hlavních výhod elektromobilů.

87 Comments on “Tesla Model S po 400 000 km? Pokles kapacity baterie 7 %”

            1. Ja vedel ze zacnes zase trollovat:)
              Ne, oficialni zprava to

              Ja vedel ze zacnes zase trollovat:)
              Ne, oficialni zprava to neni, proto sem psal „Lidi uz nafotili TM3 s VIN vetsim nez 300″…..
              Pokud si snad myslis ze lidi ty VINka photoshopujou jako je na tom trapnem pokusu z tveho odkazu, tak tve znalosti prace s PC jsou na bodu mrazu.
              Ano, Pepo, bylo vyrobeno uz pres 300 TM3, a muzes se stavet treba na hlavu a photoshopvat o 106 ale to nic na faktu nemeni, sorry Pepo.

                1. A ja ti pisu jak taky pokracuje. VIN jasne rijka, ze bylo jiz
                  A ja ti pisu jak taky pokracuje. VIN jasne rijka, ze bylo jiz vyrobeno pres 300 kusu TM3 s levostrannym rizenim , modelovy rok 2017 s jedenim motorem, vyrobeno ve Fermontu CA. Jedine co si ty naznacil a cim si prispel do debaty je jakysi zoufaly pokus o photosop VINka. Tedy bud si sam nepoznal ze je to photosop, pak je mi te lito a chapu je pro tebe tezke se v tomhle svete orientovat, anebo si to poznal a jen trollujes.

                  Jinak VIN cislo nemuze byt jakekoliv. Kod VINka TM3 je davno znamy a muzes se to docist treba tady:
                  „http://www.teslarati.com/decoding-tesla-model-3-vin/“

                  Vidis ten rozdil v debate? Ja ti poskytuju relevantni nove informace s odkazy, ktere te jasne obohati o nove poznatky, zatimco ty jen mlzis a photoshopujes? Zkus to taky nekdy. Ctenar ktery si precte tuhle nasi malou vymenu diky me odejde s celkem jasnou predstavou o tom jak na tom je Tesla s produkci TM3. Diky tobe se dozvedel ze lidi neumi pouzivat photoshop….

                2. Bezva, diky za osvetu, ja si jdu sednout do EV auta a ty dal
                  Bezva, diky za osvetu, ja si jdu sednout do EV auta a ty dal sleduj displej.

                3. Tak ja si rad pockam na EV bez kompromisu. Koupit si KIU a
                  Tak ja si rad pockam na EV bez kompromisu. Koupit si KIU a jezdit s ni kolem komina? K cemu? Stejne to ma colvek jen jako 2. auto do rodiny a vedle toho musi zivit spalovak. To opravdu neni „Elektromobilita vyresena“ to dobre leda tak pro nedockavce. Ja si rad pockam na EV, ktere me doveze kamkoliv bez starosti a muzu to mit jako 1. auto do rodiny bez probelmu, to mi za to stoji.
                  PS: kdyz uz nedockavec, tak byt chytry nedockavec a vzit toto : https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-s/17432631?goFrom=list , jen par se tisic navic a mas teslu ktera uz nekam dojede + dozivotni nabijeni zadara

                4. Jenže já Teslu 3 nechci (navíc s baterií 50kWh to není
                  Jenže já Teslu 3 nechci (navíc s baterií 50kWh to není auto bez kompromisů), počkám si na „evropské“ auto, což bude tak za 3 roky. Ted si nikam nehoním, kupuju auto do města a chci využít 2 hlavní přednosti, malé pohodlné auto na bezproblémové parkování a modré zóny (což za pár let zruší). Auta mám 4, takže si mohu vybírat, kterým pojedu na dovolenou a kterým pro zábavu.

                5. Super,ale pro zabavu mohu doporuct lepsi auta nez Kia Soul.
                  Super,ale pro zabavu mohu doporuct lepsi auta nez Kia Soul.

                6. Kia je do mesta pro zabavu mam treba 7.5l benzin.
                  Kia je do mesta pro zabavu mam treba 7.5l benzin.

                7. Vidis to a ja budu mit TM3 jak pro zabavu, tak do mesta 🙂 A
                  Vidis to a ja budu mit TM3 jak pro zabavu, tak do mesta 🙂 A vo tom to je

                8. U mě je to vo tom, že motor nebrblá při popojíždění ve
                  U mě je to vo tom, že motor nebrblá při popojíždění ve městě a nezaplatím za 3 roky 300 tis. za palivo, parkování a údržbu, to taky není úplně blbý.

                9. Promin Pepo, bude to zase vypadat jako rypani, ale mam z toho
                  Promin Pepo, bude to zase vypadat jako rypani, ale mam z toho takovy pocit, ze nejlepsi zpusob jak si obhajit nakup horsiho auta nez po jakem touzim, nebo jake me okoli u me ocekava, je najit na nem nejake nedostatky.
                  Neznam te osobne, takze se muzu mylit, ale zapadalo by mi to do tvych postoju, ktere jsem dosud nechapal.

                  A jinak s Kiou spokojenost? Predpokladam, ze diky rychlosti nakupu to bude ojetina. Jak je stara a v jake kondici je baterka?

  1. Zdar Borci,
    Ten článek mě zaujal tak moc, že jsem si musel

    Zdar Borci,
    Ten článek mě zaujal tak moc, že jsem si musel ověřit, jestli je to pravda a nebo Hybrid.cz kecá 🙂
    Na internetu jsem si dneska ráno našel Taxikáře Ari Nyyssonena ( tel. 0400551577 ) a nechal se svézt z Hotelu na Letiště.
    Požádal jsem Ari Nyyssonena o rozhovor a souhlasil, celý videorozhovor jsem dal na Facebook pokud by byl zájem, tak je tady : https://www.facebook.com/nissanxstorage/

    No a ten článek na Hybrid.cz je skutečně pravdivý, jenom přidám pár důležitých informací na doplnění :
    Dneska měl Ari Nyyssonen najeto 406 373 km.
    A když byla Tesla nová, tak dojezd měla 400 km a teď má 370 km po 2 letech a 8 měsích Taxi provozu ( o 7,5 % méně po 3 letech ).
    Elektromotor se neměnil proto, že by nefungoval, ale začal vydávat zvuk, který nebyl řidiči a klientům Taxíku příjemný.
    Baterka se měnila, protože pořád ukazovala dojezd 60 km i když už měla 0 km dojezd.
    Opravenou baterii sice dostal až za 4 měsíce z Holandska, ale během opravy dostal okamžitě náhradní, takže s Taxíkem pořád jezdil.
    A ve S-Finské zimě při – 25°C na plné nabití ujede 250 km až 300 km za 1 den, více z ní při -25°C nevymáčkne.
    Plné nabití doma přes noc na 400 km vyjde ve Finsku na 10 eur a nabíjení na Tesla SuperCharger je samozřejmě zadarmo.
    Cena jeho Tesly byla ve Finsku 100.000 eur.

    Ari Nyyssonen je příjemný chlapík a pokud budete mít cestu do Helsinek a budete potřebovat Taxi,
    zavolejte mu na 0400551577 moc rád vás sveze a rád nasdílí 3 leté zkušenosti s Taxíkem Tesla.

    S pozdravem
    Jan Uherek
    http://www.akumulace-energie.cz

            1. Je fajn to takhle přepočítat, ale kdy se zavede silniční
              Je fajn to takhle přepočítat, ale kdy se zavede silniční daň na elektromobily? Ze spotřební daně na PHM, což je polovina ceny, se kromě jiného staví a udržují silnice. Elektromobily je opotřebují úplně stejně, ale nepřispívají nic. To je prostě nefér, aby se každý, od boháčů po důchodce s Felicií, skládal na jiné. Dneska je to kapka v moři, ale nesmí to tak být dál, je to nespravedlivé a znemožňuje to reálné porovnání ekonomické výhodnosti. Nechápejte mě špatně, elektromobily mi nevadí, určitě mají svoje využití, ale vadí mi, když se neměří stejným metrem.

                1. Ono pána taky štve jen ta vysoká spotřební daň z
                  Ono pána taky štve jen ta vysoká spotřební daň z benzínu a nafty, ale všichni víme, proč je to spotřební daň a proč je vysoká, má regulovat a odrazovat od nákupů škodlivých produktů. Pláče ovšem pán špatně, protože nižší spotřební daň má kromě elektřiny i zemní plyn, čili CNG a také propan, čili LPG. A tyto auta jezdí daleko déle a v daleko větším počtu než elektromobily. Přispívají méně než benzíny a nafťáky, přitom jejich menší škodlivost je iluze. Stačí provést garážový test.

                2. Aha, už chápu, prostě zatížit všechny ostatní prvky
                  Aha, už chápu, prostě zatížit všechny ostatní prvky dopravy stejnou daní, aby to ježdění stálo všechny stejně 🙂 no pán je asi úředník. To je stejné, jako že ti co hodně pijí alkohol, tak přispívají do zdravotního systému daleko více, než abstinenti a jak k tomu alkoholici přijdou že? :)))

                3. Představujete si to všichni jednoduše, budiž vám
                  Představujete si to všichni jednoduše, budiž vám přáno. Ono když se jedni skládají na druhé, kteří na silniční síť nijak nepřispívají, ale používají ji, tomu se říká přiživování. Jak se která daň nazve je úplně jedno, hlavní je, že z takto vybraných peněz se platí silniční síť. Na tu mají přispívat všichni, kdo ji využívají. Já jsem pro to, aby zmizely tyhle skryté daně, poplatky atp., prostě se platilo podle najetých kilometrů každý spravedlivě.

                4. Jediný spravedlivý systém je placení mýtného, ovšem
                  Jediný spravedlivý systém je placení mýtného, ovšem při avizované ceně 4,- Kč/km dálnice nevím, kolik lidí bude jezdit po dálnicích. Hledání spravedlnosti v tomoto světě je nadlidský úkol.

                5. Ale neznamená to že bychom měli na toto hledání rezignovat
                  Ale neznamená to že bychom měli na toto hledání rezignovat

              1. postačí když se zakázky na opravu a stavbu silnic zadají
                postačí když se zakázky na opravu a stavbu silnic zadají pracovitým číňanům kde je za korupci trest smrti, my obyčejní lidé hlavně přispíváme jarouškům, pitigům, malíkům,pabišům a dalším a dalším pijavicím napojeným na státní rozpočet který jako správné pijavice sají a sají a pořád nemají dost

              2. A to, ze nas spalovaci auta travi je v poradku? Vite koli
                A to, ze nas spalovaci auta travi je v poradku? Vite koli vsichni zaplatime za lecbu rakoviny plic u nekuraku?
                O tom, ze si stat sve vybere jinou formou az bude jezdit vice ev nez spalovaku nepochybuji, ale dokud je to ta kapka v mori tak myslim prevazuji jina pozitiva nad tim jestli prisla statni kasa o nejake promile prijmu.

              3. Mě třeba vadí platit 6 miliard za oddlužení ČEPRA! Taky
                Mě třeba vadí platit 6 miliard za oddlužení ČEPRA! Taky mi vadí, že se dá pobídka 5,5 miliardy chudákům z Hnůjadaje, ať si tu rozjedou svou výrobu spalovacých popelnic. Další miliardové pobídky ze společné kapsy dostává Škodofka. Taky se vymejšlí nebo vymejšlelo jak šáhnout na peníze ze šrotovného, aby se ulehčilo těm přiliš bohulibejm slibům. Další naše prachy se cpou do nafty pro zemědělce nebo na klasické svinstvo s mýtnejma branama a jejich předraženým servisem okolo.

                Ale nejhorší je že spalováky a na to navázanej ropnej průmysl zasíraj životní prostředí a naše plíce jedama, prachem, hlukem, vibracema a dlouhodobným znečištením přímo v místě používaní. O válkách, podpoře terorismu a vyvolávání ekonomickejch krizích nemluvě. Pokud u nás v důsledku splalováků pochcípá předčasně desetitisíce lidí, tak stát přijde o slušnou částku peněz, které by mu jinak vydělali a zaplatili na daních kdyby se předčasně neukončil jejich produktivní věk. Vo nákladech na léčení či rovnou nenarozených dětech ani nemluvě.

                Pokud se rozšíří sdílení aut tak jich teoreticky nebude 75 % potřeba. Pokud se zruší i byť jenom 25 % tak to bude znát a ve městej najednou začnou bejt volný plochy.

  2. Našel jsem zajímavou mapu plánování dojezdu, škoda, že
    Našel jsem zajímavou mapu plánování dojezdu, škoda, že tam nejsou k dispozici i samotné nabíječky. Mapa ale dle parametrů auta, jeho spotřeby, váhy apod. vypočítá dle skutečného terénu spotřebu. Podle mě to přibližně souhlasí, samozřejmě záleží na stylu jízdy apod., který lze také nadefinovat. Parametry auta se dají pak nastavit tak, aby odpovídaly reálu. Trochu mě zarazilo, že Tesla 3 při nastavení baterie 50kWh nedá ve 130km/h Brno, v reálu to asi dá, ale s odřenýma ušima, no jsem zvědav. Každopádně 50kWh baterie je u Tesly asi hloupost.

    http://www.jurassictest.ch/GR/

    1. Udelal jsem kontrolni vypocet, ale ma to jednu vadu:pro dane
      Udelal jsem kontrolni vypocet, ale ma to jednu vadu:pro dane auto se musi zadat nejaka prumerna spotreba. U Nissan Leaf je tam neco pres 17kWh/100km. Ja jel konkretne kontrolovanou cestu dnes rano a mel jsem spotrebu 11,4 kWh/100km.
      A pro vsechny odpurce EV mam lahudku. Pri jedne couracce mezi mesty po rovince, kde se nedalo jet vic nez 60km/h a mensi stosovani, jsem jel za 9,5kWh/100km. Spalovak by tu samou cestu neudelal za mene nez 7-8 l/100km. A pekne v pohode, zadne razeni. U spalovaku by me bolela noha i ruka od neustaleho razeni. Muj spalovak uz jezdi jen na emise a STK. Celou dobu stoji a mlci.

      1. Tak existuje autom.převodovka, adaptivní tempomat a max ve
        Tak existuje autom.převodovka, adaptivní tempomat a max ve spalováku točím volantem.Jsou spalováky co jezdí reálně za 3-4 l na sto. dále jedu v -25C pohodlně ve 25C plus uvnitř to samé plus 30C venku a 22C uvnitř- klima a topení.,aniž to v zásadě ovlivní dojezd. Dále natankuju kdekoli do 3 minut a jedu dál-a ujedu n to mezi 700km prasáckou jízdou až 1100km ekonomickou.. V zimě si i mimo elektr.zásuvku naprogramuju,zapnu nezávislé topení a při min.neměřitelné spotřebě usedám do vytopeného auta. Nestačí to? EV auto je kompromis a chápu, že někomu kompromisy nevadí.Dále s obyč.znalostí fyziky základní školy si snad každý umí spočítat, aby se vyrovnala doba dobití cca 50kW EV auta s těmi klasickýma na stejné pumpě, jaký by ta pumpa-dobíjecí stanice musela mít příkon a elektrorozvod- v podstatě elektrárna, trafostanice jako prase.

        1. To že „Jsou spalováky co jezdí reálně za 3-4 l na sto.“
          To že „Jsou spalováky co jezdí reálně za 3-4 l na sto.“ je jen pěknej idealizační blábol. Letmý pohled do Spritmonitoru nám ukáže, že žádné takové auto neexistuje a to ani v dízlu! Té zábavné jak se paliči benzinu nejsou schopný zbavit toho věcnýho nalhávání si :)))
          https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html

    1. Niekoho, kto nevlastní elektromobil a sústavne hladá
      Niekoho, kto nevlastní elektromobil a sústavne hladá nejaké negatíva to pobavilo a ten, kto Teslu používa denne stým nevidentne nemá žiadny problém, lebo si je vedomý faktu, že momentálne nič lepšie na trhu NEEXISTUJE…
      Príjemnú zábavu, mrkvička :-))

    2. V tom článku asi nebyly vypsány všechny problémy. Na
      V tom článku asi nebyly vypsány všechny problémy. Na jiném serveru jsem nalezl trochu více.
      citace: „Jednou musel být vyměněn motor, jednou se porouchal posilovač řízení a jednou byla závada na managementu baterie – vůz ukazoval při zcela vybité baterii ještě 60 km dojezdu“.
      To že je něco v záruce a umře, mne jako zákazníka moc neuklidní, protože to znamená že to s největší pravděpodobností umře opět po skončení záruky a to se už finančně prohnu.
      Na druhou stranu na mým spalovacím autě jsem měl totálku motoru po 160 tis.km. Takže spolehlivost bude zhruba na stejné úrovni.

                1. PD. Nejde ale jen o motor. Těch různých závad bylo víc.
                  S

                  PD. Nejde ale jen o motor. Těch různých závad bylo víc.
                  S trochou nadsázky ale mohu říct že když Hyundai i30 je české auto, pak můj VW Golf je Brazilské auto. 🙂
                  Vše je ale k něčemu dobré. Už netrpělivě čekám na novýho Nissana Leafa.

                2. Jojo, tomu věřím. Já být váma, tak se nebojím ani
                  Jojo, tomu věřím. Já být váma, tak se nebojím ani předváděčky 30 kWh Leafa. To auto dojede docela daleko a popravdě, málokdo potřebuje nutně jezdit daleko, sám to vidím na vlastním používání elektromobilu.

  3. pěkné ano pěkné 🙂 a jen maličkost když už se to
    pěkné ano pěkné 🙂 a jen maličkost když už se to přepisuje sakra ty parametry detailněji a fotóóo fotóó nevo videooo?? Vyzdvihnout hrdiny!! Prostě to nějak vylepšit něž vodrbat 😉 vod čeho je strejda gůůgl

    yle.fi/uutiset/3-8040489

    2015 měl 182.000 km

    vantaansanomat.fi/artikkeli/372586-pula-latauspisteista-kiusaa-teslaa-ajavia-taksikuskeja

    2016 měl 260.000 km

    teslaclub.fi/blog/38/Tesla%2Btaksina,%2Bajoa%2Bjo%2B260%2B000%2Bkilometri%C3%A4!/

      1. to je úplně jedno jesi mluví inuitsky, důležitý je to
        to je úplně jedno jesi mluví inuitsky, důležitý je to video a foto abys mu viděl do tváře a nebyla nuda. Páč když čověk četl originály tak pak výflus pá písmenek zní deprimovaně páč není to ani vokopčenej origouš. To chce štávu soudruzi, tak to trochu přibarvím vogůgluju dyt to nedá zas toliko práce 🙂

      2. ale když nedáš jinak Vlado tak tady máš konkurenci z
        ale když nedáš jinak Vlado tak tady máš konkurenci z předenčíra teda 😉 nechtěl sem to tady rozmazávat ale na tu máš 🙂

        autoforum.cz/zajimavosti/tento-muz-najel-s-teslou-model-s-400-tisic-km-za-tri-roky-co-vsechno-se-pokazilo/

      1. Průměrný taxikář najezdí 200-250 km denně a zaplatí
        Průměrný taxikář najezdí 200-250 km denně a zaplatí 10-15 tis. za palivo. Bohužel nemají takové ofic. příjmy, aby jim někdo auta schválil na splátky. Díky tomu by se dostali do VIP skupiny, která posbírá lepší zakázky. Tesla S by pro ně dávala smysl tak na 6 let splátek, protože na 4 roky to vychází pořád hodně draho (cca 40 tis. měsíčně) a pojistka 70 tis. ročně není úplně malá (taxi ji má podstatně dražší). Tesla 3 je už sice jiný segment, ale řada lidí by si raději objednala TM3 než Octávku, to už by dáválo smysl pro větší okruh lidí i vzhledem k ceně. Jakmile udělá škodovka taxiauto za cenu do 1 mil. (tedy něco ve stylu Superbu či Octávky) tak jim taxikáři a taxi firmy urvou ruce, měli by na 2 roky vyprodáno.

          1. To není o systému. Já mám třeba oficiální příjmy
            To není o systému. Já mám třeba oficiální příjmy podle daňového přiznání relativně malé a to mám všechno skutečně dle platných zákonů. Skutečné příjmy jsou ovšem podstatně vyšší, protože díky paušálu si prostě odepíšu i náklady, které nemám.

            1. Nesmíte Josefe směšovat příjmy a zisky, tedy to co Vám
              Nesmíte Josefe směšovat příjmy a zisky, tedy to co Vám po odečtení paušálních nákladů zbude. Příjmy budete mít v daňovém přiznání jen tak vysoké, jaké přiznáte. Banky pak posuzují tyto příjmy a počítají, zda se splátkami úvěru či leasingu budete stíhat platit běžný život. I ony už ví, že paušální náklady nejsou reál a používají se proto, aby byly daně legálně nižší a člověk nemusel schraňovat každou účtenku na kancelářské sponky za 12,- Kč. Pokud taxikář nepřizná příjmy, tak banka mu úvěr ani leasing nedá, protože bude oficiálně vydělávat málo na to, aby měl na obživu a splátky. To je ta odvrácená strana toho nebýt v systému, ale mít současně keš pěkné prachy.

                1. Ale jen ty přiznané, to je ta hlavní message.
                  Ale jen ty přiznané, to je ta hlavní message.

                2. Jo, jenže i když taxikář přizná vše, tak mu to stejně
                  Jo, jenže i když taxikář přizná vše, tak mu to stejně nedá.

                3. Nenabijel jste nahodou vcera odpoledne na Chodove?
                  Nenabijel jste nahodou vcera odpoledne na Chodove?

                4. Ne, poslední dobou nejezdím zrovna daleko. Mám stříbrno
                  Ne, poslední dobou nejezdím zrovna daleko. Mám stříbrno černou i3.

Napsat komentář