Německá pošta DHL patří k nejprogresivnějším na světě. Nejen, že provozuje největší flotilu elektromobilů v zemi, ale navíc zkouší i doručování šlapacími čtyřkolkami.
foto: DHL
Nákladní kola neboli „cargo bikes“ jsou dnes v západních metropolích čím dál tím oblíbenější. Všímá si toho i německá poštovní společnost DHL, která si nechala vyrobit nákladní elektrické čtyřkolky.
V hustých městských centrech je tak možné nahradit jednou čtyřkolkou až dvě běžné dodávky. Jedna nákladní elektročtyřkolka DHL Cubicycle uveze 125 kg zásilek.
Zatím jsou čtyřkolky testovány v několika vybraných německých městech, např. Frankfurtu nad Mohanem. Ukazuje se, že výrazně zkvalitňují a zrychlují dodávku poštovních zásilek. Snadno se vyhnou kolonám, po městě manévrují lépe a rychleji než běžné dodávky.
Už řadu let provozuje Deutsche Post DHL tisíce elektrokol, celkem v 80 městech. V některých městech je takto doručováno až 60 % zásilek.
Ten výměnný kontejner má mnoho výhod. Například odpadá
Ten výměnný kontejner má mnoho výhod. Například odpadá překládání a nutnost šlapat z/do depa a odpadá i nutnost držet depa v dojezdové vzdálenosti cyklisty. Kontejner může být naložen a vyložen v automatizovaném centrálním depu a doručovatel pak šlape jenom poslední míli a čas, který by trávil na cestě z/do depa odpadá ve prospěch samotného doručování.Tato věc může jezdit po cyklostezkách, cyklistických pruzích a pěších zónách. Kurýři na kolech jsou naprosto běžný jev ve všech velkých městech, ale žádný z nich nezastane práci pickupu. Tato poloha je pro tělo mnohem méně zatěžující, než klasické kolo. Samozřejmě se nejdná o doručování tisku do schránek. Takto se tam doručují balíky. Od vchodu ke vchodu se chodí pěšky.
Čím níž cyklista sedí tím víc prachu a exhalací z
Čím níž cyklista sedí tím víc prachu a exhalací z vejfuků cestou požírá.
Teď bych chtěl vědět, jakou výhodu toto má oproti
Teď bych chtěl vědět, jakou výhodu toto má oproti elektro-tříkolce, které jsem viděl taky jezdit, kdy dané listovní zásilky byly za sedačkou v košíku a v brašnách na řídítkách.
Velice krkolomné je překládání celé obrovské krabice, která sama o sobě musí něco vážit a v tom pár plastových přepravek s obálkami. O odporu vzduchu na kole s takovou bednou je asi zbytečné se bavit.
Pominu tedy to, že pošťáka, který z tohoto bude muset neustále vstávat, což je mnohem horší jak z normálního kola, za chvilku bude bolet celý člověk.
Na elektrokole jezdím a vozím i dost věcí. Prvotně zde
Na elektrokole jezdím a vozím i dost věcí. Prvotně zde jde o lehokolo, dost nepříjemně se na tom jezdí v padajícím dešti a sněhu. Prostě si zkuste lehnout pod sprchu na záda, asi tak to vypadá. Jestliže kontejner má 125 kg a musí s ním manipulovat 2 urostlí manekýni, je to třeba dořešit. Stačí malý navijáček, elektro samozřejmě. Ta překládka je dost krkolomná i díky kolejničkám, celé to nebudí moc důvěru že to nespadne. Tady bude prostor pro zlepšováky. Možná i pro letní dny chlapci uvítají primitivní stříšku alespoň nad hlavu, firemní sluneční brýle s logem DHL jsou sice cool, ale stín je stín.
Samozřejmě vidím i takové ty věci, že kontejnery kolům doveze naftová dodávka (to už tu prezentaci mohli trochu vylepšit), ale jsou ve zkušebním režimu. Podle mne pro města s minimem sněhu nebo dobře uklízené ideální věc, pokud využívají cyklostezek. Jinak v tom provozu, o němž pán několikrát mluví, uvíznou stejně, jako kterékoliv auto. Jinak Frankfurt n.M. je hodně rovinatý, v takových městech jsou kola už dlouho přirozená. Třeba v Ostravě-Plesné (3 kopce a díra uprostřed) nakonec pošťačka chodí zase po svých. Elektrokolo se tu neujalo. Už jen proto, že se s tím v těch našich sjezdovkách nedá zastavit a nechat to stát zabrzděné na místě.
Proto to ma ty pojezdova kola… navijacek je dalsi nesmysl
Proto to ma ty pojezdova kola… navijacek je dalsi nesmysl slozitosti uz tak slozite ctyrkolky.
Pokud to uz funguje, neni na tom co menit, asi tak…
nejen DHL zkouší tento druh doručování
nejen DHL zkouší tento druh doručování balíků:
http://www.samson-magazin.de/ssoauth/sonderausgabe-1.4730136/2.10604
http://www.br.de/nachrichten/mittelfranken/inhalt/lastenfahrraeder-radwegebau-nuernberg-100.html
Díky za zajímavé doplňující odkazy!
Díky za zajímavé doplňující odkazy!
V dansku rozvazi na el.trikolkach postu bezne.
V dansku rozvazi na el.trikolkach postu bezne.
chrochtající dízldodávka přiveze bedny pro pikolíky co v
chrochtající dízldodávka přiveze bedny pro pikolíky co v sychravém počasí ochotně šlápnou do pedálů a vyčuchají pár stovek dízlpopelnic v provozu běžnýho velkoměsta aby doručili obálku a to světe div se s úsměvem ve ksichtě 😉 Kravina, připadá mi to jako antireklama na Streetscooter Work kerej leze polovině Německa hlavně VW se svojí úspěšností minimálně na nervy ;)))) asi se už moc úspěšně prodává …
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/
No nevím jak se tohle protáhne mezi auty v koloně, nehledě
No nevím jak se tohle protáhne mezi auty v koloně, nehledě na to, že je to proti předpisům.
To je parada. 🙂
To je parada. 🙂
Jenom bych se bál jak se s tím popasujou naše strhané
Jenom bych se bál jak se s tím popasujou naše strhané pošťačky.
A zimní období.
naša poštárka v práci trénuje na preteky – skracuje si
naša poštárka v práci trénuje na preteky – skracuje si cestu aj keď na tom trávniku je desať cm snehu …