Bolt AppScooter – nizozemská Tesla na dvou malých kolech

Která země má podle vás nejlepší poměr počtu skútrů na obyvatele? Překvapivě to není Itálie, která je druhá, nýbrž Nizozemsko! A odtamtud pochází zaké nový elektroskútr Bolt AppScooter.

Bolt AppScooter je zatím ve fázi konceptuální a prototypové, ale autoři nápadu ho chtějí brzy dostat do výroby. První dodávky mají začít už příští rok. Cena za nejzákladnější verzi začíná pod 3000 eur, slušně vybavený kus pořídíte za 5000 eur.
foto: Bolt AppScooter

Problém je, že Amsterdam se rozhodl od roku 2018 zakázat všechny benzinové skútry vyrobené před rokem 2011. A nizozemská vláda chce fosilní skútry postupně zakázat úplně.

Parta nizozemských závodních a raketových inženýrů se proto rozhodla, že s tím něco udělají. Do podrobna analyzovali trh se skútry a elektroskútry.

Zjistili, že elektroskútry dnes trpí dvěma zásadními neduhy: nízkým dojezdem a špatnou kvalitou zpracování. A rozhodli se to změnit. Vyvinuli elektrický skútr Bolt AppScooter.

Bolt AppScooter
foto: Bolt AppScooter

Výjimečný má být především tím, že nabídne dojezd až 400 km! Zrychlení 0-45 km/h zvládne za 3,3 sekundy. Má také vyjímatelnou baterii a 7″ dotykový displej, na kterém lze spouštět aplikace.

Elektroskútr Bolt AppScooter bude vážit 80 kg a nabídne kufr o objemu 65 litrů. Budou ho pohánět bateriové moduly o kapacitě 856 Wh (50 V) a výkonu 3 kW složené ze 70 kusů článků Panasonic NCR18650B (podobné které využívá elektromobil Tesla Model S).

Bateriové moduly jsou umístěné uprostřed v podvozku skútru, v místě, kde spočívají nohy jezdce. Jeden modul dodá elektroskútru dojezd 70 km, modulů je možné do skútru umístit až šest.

Bolt AppScooter

Bolt AppScooter – nakonfigurujte si svůj vlastní v online design studiu ne nepodobném tomu, který nabízí americká Tesla pro své elektromobily.
foto: Bolt AppScooter

V podrobném online konfigurátoru lze kromě mnoha různých barevných provedení nastavit právě i počet bateriových modulů nebo příplatkovou výbavu, jako je například docela povědomý „Supercharger“.

Peníze na rozjezd sériové výroby se autoři nápadu snaží získat od andělských investorů (už mají €3 mil.), ale také pomocí crowdfundingu. Investorem do výroby elektroskútru Bolt AppScooter se tak můžete stát i vy!

Bolt AppScooter

31 Comments on “Bolt AppScooter – nizozemská Tesla na dvou malých kolech”

    1. Souhlas. Jako E.ON Emax 90 super, stejně jako základní
      Souhlas. Jako E.ON Emax 90 super, stejně jako základní Akumota (ta fajn), ale rychlost pro městský provoz 45-50 je málo, když je to dnes samý okruh. Mezi městy, a to i když jsou od sebe doslova pár km, jako předměstí a vesničky, jste super brzda. Dal se jedině Emax 120, který 90 umí a nejsilnější Akumoto 800. A oba stály onen majlant.

  1. Kapacita modulu 856 Wh a dojezd 70 km ??
    Hm, tak si to

    Kapacita modulu 856 Wh a dojezd 70 km ??
    Hm, tak si to spočítejme. Pro rychlost například 60 km/h potřebujeme výkon cca 2 kW. A při tomhle výkonu nám ta baterka vydrží 25 minut, za které ujedeme 25 kilometrů. A to jsem ani nebral v úvahu ztráty v motoru a elektronice.
    Takže kde máme těch slíbených 70 kiláků ?

            1. To je možné, a dokonce i správné.
              Bohužel se to

              To je možné, a dokonce i správné.
              Bohužel se to nevyplácí a žijeme ve světě kde kdo co neutrhne, to nemá.

              Mě z toho vychází že je jednodušší se sám zařídit a aplikovat zdravý rozum, případně postavit se do role oponenta či reportérá než se snažit převychovat svět.
              (chtěl jsem napsat informátora, ale to zní stejně blbě :), prostě toho co na nesrovnalosti poukazuje)

              p.s.: neměli jsme tu už diskusi o převýchově světa ?

        1. Je to pod „obrazkem“, kde se da vybrat pocet modulu
          Je to pod „obrazkem“, kde se da vybrat pocet modulu (https://boltmobility.com/appscooter, asi ve tretine stranky)
          1 battery modules selected, max range at 25km/h is 70 km.
          2 battery modules selected, max range at 25km/h is 130 km.
          3 battery modules selected, max range at 25km/h is 200 km.
          4 battery modules selected, max range at 25km/h is 270 km.
          5 battery modules selected, max range at 25km/h is 340 km.
          6 battery modules selected, max range at 25km/h is 400 km.

  2. Nejlepší je, že se tam vejde basa piv a ještě může být
    Nejlepší je, že se tam vejde basa piv a ještě může být schránka za příplatek chlazená.
    Pokud je ta cena reálná a konečná, vážně bych o tom uvažoval.
    Obávám se, že to dopadne úplně jinak, než jsou současné plány.

  3. Off Topic: Tesla má další potíže s bývalými manažery.
    Off Topic: Tesla má další potíže s bývalými manažery. Poté, co bývalý šéf programu Autopilot odešel totéž dělat pro Audi, je zde nový problém s názvem NorthVolt. Založil ho bývalý viceprezident pro logistiku Peter Carlsson se svým bývalým podřízeným Paolem Cerrutim ve Švédsku. Teď chtějí rozjet vlastní gigatovárnu za čtyři miliardy dolarů! Více na teslafan.cz

  4. Konečně něco pořádného, co využívá baterky skutečně
    Konečně něco pořádného, co využívá baterky skutečně k inovativnímu uspořádání.
    Ten nákladní prostor 65 litrů, se už dá použít i na větší denní nákup nebo dvě helmy.
    Jenom je škoda, že ze spůsobu investování je jasné, že si to nechají zase úplně celé na klíč vyrábět v Číně a vůbec nepřemýšlejí, jestli by to zvládl někdo v Evropě.

Napsat komentář