Při slavnostním předávání prvních kusů elektromobilu Tesla Model 3 se objevilo také nové video zachycující budování gigatovárny Tesla v Nevadě.
foto: Tesla
Gigatovárna Tesla je „produktem sama o sobě“ a „strojem, který vyrábí stroje“, řekl několikrát šéf společnosti Tesla Elon Musk. Je klíčem k masové výrobě elektromobilů, především právě uváděné Tesla Model 3 i později plánovaného Tesla Model Y.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elon Musk: v USA vyrostou další dvě nebo tři gigatovárny
I proto je zajímavé sledovat, jak tato továrna, která by ve výsledku měla mít vyšší výrobní kapacitu bateriových článků, než všechny současné světové továrny dohromady, vzniká.
Původní plán byl vyrábět v dokončené gigatovárně ročně 35 GWh článků a 50 GWh baterií. Nový cíl je ale více než trojnásobný: 105 GWh článků a 150 GWh baterií.
V současné době je továrna označovaná jako „Gigafactory 1“ (má jich totiž být víc, možná výrazně víc) hotova asi z jedné třetiny. Dokončení se plánuje v 2020, kdy má zaměstnávat až 10 000 zaměstnanců.
Zde to samé, ale pěkně ze satelitu takže je to daleko víc
Zde to samé, ale pěkně ze satelitu takže je to daleko víc přehledné.
https://youtu.be/6bG-Of319jk
off
Německej autoprůmysl čelí svému iPhone momentu
off
Německej autoprůmysl čelí svému iPhone momentu 😉
Germany’s carmakers feel the Tesla shock
Diesel is dying and the only question is how long it will take
https://www.ft.com/content/782d053c-76be-11e7-90c0-90a9d1bc9691
Pokud se vám to nezobrazí, tak zkuste vyhledat titulek pomocí gůglu a proklikat odkazy až nějakej zafunguje a pak si to radši uložit páč to FT skenuje a zavírá
off
Od 1. předáváni má Tesla 1800 nových objednávek M3
off
Od 1. předáváni má Tesla 1800 nových objednávek M3 denně, té fakt peklo 🙂
Pamětníci vzpomínaj, že u prvniho Priusu byly ojetiny dražší než nový auta protože továrna nestíhala.
https://finance.yahoo.com/news/tesla-says-getting-1-800-203057928.html
Peklo bude mít i Elon, zaměstnanci formují odbory.
jo a 63.000 zrušených rezervací takže celkově 455.000
jo a 63.000 zrušených rezervací takže celkově 455.000 rezervací tzn pod půl mega a snad to neklesne na 300 😉
hybrid.cz/tesla-zverejnila-financni-vysledky-za-2-ctvrtleti-2017
12 % zrušenejch rezervaci
Při současným tempu rezervací
12 % zrušenejch rezervaci
Při současným tempu rezervací to naberou za měsíc zpět. Jaký je ovšem tempo rušení registrací to nevíme? 🙂
no ja už tomu tolik nefandím, Elon nehodlá zfleku zbourat
no ja už tomu tolik nefandím, Elon nehodlá zfleku zbourat autoprůmysl ale jen ho přehodit výhybkou Tesla na 2hou kolej, to je primární věc. Z toho se dá odvodit že ta zpizděná palubovka je schválně kombinace jednoduchosti a levnoty s politikou nenasrrr zas tolik mocných ropáků (páč kdyby dostal zfleku objednávek místo půl mega rovnou 5 a za rok 50 věřím že půlka německa by šla do ulic). A důsledkem toho bude právě ten počet proměněných objednávek z rezervací 😉 Kolik je tempo rušení?? no to nevíme, Elon si to politicky nechává pro sebe jednou začas to vyflusne. Ale doufáme že se najde v kalifornii dostatek pokrokových geeků co ten 15ckovej dotkáč zkousou 😉
PS: nevíš jesi je to alepoň IPS nebo snad jen TNT ?? 🙂
To bude IPS nebo retina co se dela ve silicon waley nejvice ?
To bude IPS nebo retina co se dela ve silicon waley nejvice ? TNT je hnus..
třeba přešli na X a S… 🙂
třeba přešli na X a S… 🙂
off
Interaktivní maketa displeje
off
Interaktivní maketa displeje M3
https://projects.invisionapp.com/m/share/DPCUX2ETA#/246796234
mě se ta 15cka nelíbí 🙂
mě se ta 15cka nelíbí 🙂
Všichni řešíte monitor na přístrojovce. Pochopte, že to
Všichni řešíte monitor na přístrojovce. Pochopte, že to je budoucnost tak jako kdysi iphone. Kdo by tehdy věřil, že všechno se bude ovládat bez tlačítek jen na displeji. A jaké to bude mít funkce kromě telefonu. A že na to přejde kompletní konkurence.
Za pár let ten jednoduchý design bude mít každý výrobce, který se chce udržet na špici, všude budou jen displeje a ovládání hlasem. Tesla je prostě jen první.
Dnes mi po prohlídce T3 přijde přístrojovka v TS zastaralá.
Jezdil jsem v eGolfu co má komplet budíky jen displej. Pěkný, ale kdo se má koukat kamsi přes volant a přeostřovat na blízko jen proto, aby hledal jak vlastně jede rychle. Stačí mi jeden údaj. Teploty kapalin, tlaky a podobný věci mě nezajímají. Buď je EV nemá, nebo mi to zobrazí na displeji, až to bude nutný.
🙂
autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-nefunguji-jsou-jen-dr
🙂
autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-nefunguji-jsou-jen-drahym-omylem-rika-slavny-motorar-audi/
Chudák profesor……
Chudák profesor……
Já ho chápu, zrovna se mu zhroutil svět, tak už jenom
Já ho chápu, zrovna se mu zhroutil svět, tak už jenom háže hejty.
Zato jeho motory funguji perfektně, jenom se k nim musí přidat podvodnej softwér :o)))))))))
Ale má pravdu ta jejich EV R8 byla extra drahá a vůbec se neprodávala tak jí museli zrušit 😉
1*
1*
Chudák, uz má demenciu.
Chudák, uz má demenciu.
Tuším, že nejsou zodpovězeny otázky stavu baterie a
Tuším, že nejsou zodpovězeny otázky stavu baterie a poklesu hodnoty EV po osmi letech provozu. To je dost zásadní věc na zvážení, aby člověk dal do toho takové velké množství prostředků. Ve finále je to jen a jen spotřební věc.
ale to víž že jsou, Roadster byl tester a jede od roku
ale to víž že jsou, Roadster byl tester a jede od roku 2006, Elon ví co dělá a Panasonic není žádný začátečník, zbytek se dá vypočítat na tóm kompjůtéru :))))
Já mám tuto otázku zodpovězenou 🙂
Mám 6 let starý
Já mám tuto otázku zodpovězenou 🙂
Mám 6 let starý Nissan LEAF, který má najeto skoro 70 000 a pokles kapacity baterie je kolem 15% … až bude mít 8 let tak napíši pokracování: Nissan Leaf po čtyřech letech a 48.000 km
1*
1*
To je celkem dost cekal jsem ze to bude lepsi.. jak je na tom
To je celkem dost cekal jsem ze to bude lepsi.. jak je na tom tesla s tema prvnima modelama 2013 ? Ted se dusovali ze vydrzi 20 let v pohode podle nove chemie..
Na první Tesle mám najeto přes 140 000 km a úbytek
Na první Tesle mám najeto přes 140 000 km a úbytek kapacity je pod 7%. Článek o ní chystám na září až bude mít 4 roky.
Že dědula kapku mlží se nedivím, ale ta diskuze pod
Že dědula kapku mlží se nedivím, ale ta diskuze pod článkem je skutečně lahůdka. Osvěty je potřeba jak soli.
to jo teda ta diskuze pod článkem to je síla. parta debilů
to jo teda ta diskuze pod článkem to je síla. parta debilů na tom autofóru se paktuje
„Pravda vždy prochází třemi stádii. Nejprve je
„Pravda vždy prochází třemi stádii. Nejprve je zesměšňována. V druhém je agresivně vyvracena. Ve třetím je přijata jako samozřejmost…“ Arthur Schopenhauer
Vypadá to, že už jsme ve druhém stádiu. To je dobré znamení 🙂
Nejdřív tě budou ignorovat. Pak se ti budou smát. Pak
Nejdřív tě budou ignorovat. Pak se ti budou smát. Pak proti tobě budou bojovat. Potom zvítězíš.
M. K. Gándhí
dneska 23:30 jsou výsledky TESLA 2Q-2017
dneska 23:30 jsou výsledky TESLA 2Q-2017 😉
ir.tesla.com/events.cfm
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
time.is/PT
No nejsou to moc příznivé zprávy, snad se to zlepší….
No nejsou to moc příznivé zprávy, snad se to zlepší….
Jdete není to moc minusový. Tm3 teprve startují. Je to
Jdete není to moc minusový. Tm3 teprve startují. Je to samozřejmý vsecko to ocenění třikrát přepaleny ale to je zatím normál. Její ne vypukne válka tak zatím to jede podle plánu 😉
zajímavý že psali 23:30 a vypleskli to 22:01 ;))
zajímavý že psali 23:30 a vypleskli to 22:01 ;))
kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/
kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/
off
Ghosn má ve všem jasno, elektrokáry už tu s námi
off
Ghosn má ve všem jasno, elektrokáry už tu s námi zůstanou 😉
Sice starší, ale porád aktuální.
https://www.bloomberg.com/news/videos/2017-01-09/nissan-ceo-carlos-ghosn-electric-cars-are-here-to-stay