Podívejte se, jak se stavěla gigatovárna Tesla v 15 sekundách

Při slavnostním předávání prvních kusů elektromobilu Tesla Model 3 se objevilo také nové video zachycující budování gigatovárny Tesla v Nevadě.

Takhle začínala stavba gigatovárny Tesla v Nevadě poblíž města Reno. O zásobování energií se postará obří solární elektrárna o výkonu 70 MW, která bude částečně umístěna na střeše obřího objektu.
foto: Tesla

Gigatovárna Tesla je „produktem sama o sobě“ a „strojem, který vyrábí stroje“, řekl několikrát šéf společnosti Tesla Elon Musk. Je klíčem k masové výrobě elektromobilů, především právě uváděné Tesla Model 3 i později plánovaného Tesla Model Y.

I proto je zajímavé sledovat, jak tato továrna, která by ve výsledku měla mít vyšší výrobní kapacitu bateriových článků, než všechny současné světové továrny dohromady, vzniká.

Původní plán byl vyrábět v dokončené gigatovárně ročně 35 GWh článků a 50 GWh baterií. Nový cíl je ale více než trojnásobný: 105 GWh článků a 150 GWh baterií.

V současné době je továrna označovaná jako „Gigafactory 1“ (má jich totiž být víc, možná výrazně víc) hotova asi z jedné třetiny. Dokončení se plánuje v 2020, kdy má zaměstnávat až 10 000 zaměstnanců.

Tesla

32 Comments on “Podívejte se, jak se stavěla gigatovárna Tesla v 15 sekundách”

  1. off
    Německej autoprůmysl čelí svému iPhone momentu

    off

    Německej autoprůmysl čelí svému iPhone momentu 😉

    Germany’s carmakers feel the Tesla shock
    Diesel is dying and the only question is how long it will take
    https://www.ft.com/content/782d053c-76be-11e7-90c0-90a9d1bc9691

    Pokud se vám to nezobrazí, tak zkuste vyhledat titulek pomocí gůglu a proklikat odkazy až nějakej zafunguje a pak si to radši uložit páč to FT skenuje a zavírá

        1. no ja už tomu tolik nefandím, Elon nehodlá zfleku zbourat
          no ja už tomu tolik nefandím, Elon nehodlá zfleku zbourat autoprůmysl ale jen ho přehodit výhybkou Tesla na 2hou kolej, to je primární věc. Z toho se dá odvodit že ta zpizděná palubovka je schválně kombinace jednoduchosti a levnoty s politikou nenasrrr zas tolik mocných ropáků (páč kdyby dostal zfleku objednávek místo půl mega rovnou 5 a za rok 50 věřím že půlka německa by šla do ulic). A důsledkem toho bude právě ten počet proměněných objednávek z rezervací 😉 Kolik je tempo rušení?? no to nevíme, Elon si to politicky nechává pro sebe jednou začas to vyflusne. Ale doufáme že se najde v kalifornii dostatek pokrokových geeků co ten 15ckovej dotkáč zkousou 😉
          PS: nevíš jesi je to alepoň IPS nebo snad jen TNT ?? 🙂

      1. Všichni řešíte monitor na přístrojovce. Pochopte, že to
        Všichni řešíte monitor na přístrojovce. Pochopte, že to je budoucnost tak jako kdysi iphone. Kdo by tehdy věřil, že všechno se bude ovládat bez tlačítek jen na displeji. A jaké to bude mít funkce kromě telefonu. A že na to přejde kompletní konkurence.
        Za pár let ten jednoduchý design bude mít každý výrobce, který se chce udržet na špici, všude budou jen displeje a ovládání hlasem. Tesla je prostě jen první.
        Dnes mi po prohlídce T3 přijde přístrojovka v TS zastaralá.
        Jezdil jsem v eGolfu co má komplet budíky jen displej. Pěkný, ale kdo se má koukat kamsi přes volant a přeostřovat na blízko jen proto, aby hledal jak vlastně jede rychle. Stačí mi jeden údaj. Teploty kapalin, tlaky a podobný věci mě nezajímají. Buď je EV nemá, nebo mi to zobrazí na displeji, až to bude nutný.

      1. Já ho chápu, zrovna se mu zhroutil svět, tak už jenom
        Já ho chápu, zrovna se mu zhroutil svět, tak už jenom háže hejty.
        Zato jeho motory funguji perfektně, jenom se k nim musí přidat podvodnej softwér :o)))))))))
        Ale má pravdu ta jejich EV R8 byla extra drahá a vůbec se neprodávala tak jí museli zrušit 😉

    1. Tuším, že nejsou zodpovězeny otázky stavu baterie a
      Tuším, že nejsou zodpovězeny otázky stavu baterie a poklesu hodnoty EV po osmi letech provozu. To je dost zásadní věc na zvážení, aby člověk dal do toho takové velké množství prostředků. Ve finále je to jen a jen spotřební věc.

        1. „Pravda vždy prochází třemi stádii. Nejprve je
          „Pravda vždy prochází třemi stádii. Nejprve je zesměšňována. V druhém je agresivně vyvracena. Ve třetím je přijata jako samozřejmost…“ Arthur Schopenhauer

          Vypadá to, že už jsme ve druhém stádiu. To je dobré znamení 🙂

Napsat komentář