Daimler končí s výrobou elektromobilu Mercedes-Benz třídy B

Mercedes ukončí výrobu elektromobilu Mercedes-Benz třídy B ED a bude se místo toho soustředit na svou novou elektrickou platformu EQ, informují Automotive News.

S koncem výroby elektromobilu Mercedes-Benz B ED se ze značky Mercedes stane jedna z mála, která nemá v nabídce čistě elektrické bateriové vozidlo.
foto: Mercedes

Záměr zrušit výrobu elektromobilu Mercedes-Benz B ED pro magazín Automotive News potvrdil mluvčí Mercedes-Benz USA Rob Moran. Výroba bude ukončena v letošním třetím čtvrtletí.

Auto se vyrábí v továrně v německém Rastatt, kterou chystá přestavba na výrobu nové generace elektrických aut řady EQ. Ta by měla začít už v roce 2018.

Pravdou je, že elektrická třída B se nikdy pořádně neuchytila a nelze ji označit za úspěšný elektromobil. Od prosince 2013 se prodalo pouze 3651 kusů!

Snad se Daimler, mateřská společnost značky Mercedes, poučila, a těch chystaných více než 10 nových elektrických aut, která chce uvést do roku 2022, bude lepších. Má na to připraveno 10 mld. euro.

Je dobré si připomenout, že Mercedes-Benz B ED původně vznikl, podobně jako nová Toyota RAV4 EV, ve spolupráci s americkou automobilkou Tesla. Daimler totiž do automobilky v jejích kritických chvílích investoval a podle Elona Muska ji dokonce zachránil.

V elektrickém Bčku pak Daimler využíval baterie a elektrický pohonný systém značky Tesla, Záchrana se mu vyplatila, protože prodejem akcií si později přišel na $780 mil.

23 Comments on “Daimler končí s výrobou elektromobilu Mercedes-Benz třídy B”

    1. Škoda ho, podle mě když sem četl Váš test, tak to zas
      Škoda ho, podle mě když sem četl Váš test, tak to zas taková tragédie není, pro mě na ježdění kolem komína s tím 10 KW palubním dobíjením dobrý, v současný době se bez rychlonabíječek obejdu (u nás na severu čech stejně nejsou).
      Najít roční ojetinu za 500 tis, tak to klidně za i-Mieva vyměním i když bude žrát 2x tolik ,ale auto to je parádní.

        1. za 500 s DPH právě roční neseženu jak jsem psal, ale je
          za 500 s DPH právě roční neseženu jak jsem psal, ale je poměrně zajímavý , že na mobile .de jich tam je asi 200 roční už od 24-26 tis€ a paradoxně roční MiEV tam stojí 15-18 tis. €
          trochu nepoměr když vezmu pořizovací cenu.

          Asi to bude tím, že to bude mít dražší provoz a servis prostě mercedes. Stejně bych Mišáka zatím nedal z domu jezdí báječně
          ten mercedes do města rozměrově moc vhodný není.

          1. Mrknul jsem tam a opravdu, je jich aktuálně 116 od 22 do 50
            Mrknul jsem tam a opravdu, je jich aktuálně 116 od 22 do 50 tis. Eur, přičemž mají v TOPce i 1/2016 s pouhými 11 km za skoro 30 s DPH. A pokud má tovární záruku, tak 6 let nebo 125 tis. km a servisky včetně náplní zdarma. A pak že elektromobily nezlevňují.

      1. Kolem komína špička, pěkné a velké auto, pohodlné,
        Kolem komína špička, pěkné a velké auto, pohodlné, velká baterka, jen ta rychlonabíječka je potíž. Ale zase na druhé straně je možné zapojit se do klubu majitelů 3f zásuvek a přes ně jezdit bočními cestami po světě. A hodina stání na červeném pětikolíku nebo mennekesu dá skoro 1/3 baterky. A stejně jako u iMiev hodně žere topení/klima. Možná zkuste pohledat, kdo se ho chce někde po Evropě zbavit. Jenže v oběhu je jich jen něco přes 3,5 tisíce 🙁

  1. OT: Mam rezervaci na Tesla 3 a je vtipne sledovat jak tesla
    OT: Mam rezervaci na Tesla 3 a je vtipne sledovat jak tesla meni po uvedeni Tesly3 zalozku „My tesla“ na jejich strankach. V den uvedeni jsem po prihlaseni videl vyber ze tri nabidek – zda uvazuji o zakladni verzi, nebo chci vyssi baterku nebo chci dokonce vyssi baterku se ctyrkolnou. Tucne tam jeste bylo, ze i kdyz si vyberu jednu z variant, tak to nemeni nic na mem poradi. At jsem zvolil co jsem zvolil tak bylo dodani zacatkem roku 2019. Nezvolil jsem nic a odhlasil se. Vcera se prihlasim znova a hle. Uz to tam neni a jen me to informuje, ze mam rezervaci na teslu 3 a ze budu vcas vyzvan ke konfiguraci.

  2. Na to že používal baterie a pohon Tesla, tak to mělo
    Na to že používal baterie a pohon Tesla, tak to mělo dojezd poměrně slabý a řekl bych nejhorší na trhu EV. Kdyby tam dali 70 kWh baterii tak to bude o něčem jiném. Samozřejmě platí i obráceně, když Tesla namontuje do svého auta 24 kWh baterii, tak to bude o ničem.

    1. Technologie Tesly je právě dost možná jedním z problémů
      Technologie Tesly je právě dost možná jedním z problémů proč se neobjevil facelift s větší baterií. Daimler totiž původně vyhradil na baterii ve voze zdá se opravdu málo místo, takže se tam už tenkrát těch 36kWh vešlo jen v 18650kách. Jenže se nepočítalo s tím, že jejich energetická hustota v dohledné době už téměř neporoste. Takže při rekonstrukci modulů po vzoru 100kWh baterie Tesly by se dnes dostali jen asi někam k 40-45kWh. No a předělávat kvůli více místu celý vůz je nesmysl, kdy vedle chystají zcela novou platformu.

  3. no to se dalo čekat, simulace elektromobilismu v podání
    no to se dalo čekat, simulace elektromobilismu v podání zamintrákovanýho medvěda z tesly v podobě Bčka byla stejnak jen kolem komína, proto tak málo prodejů. Mercedes Bčko ve skutečnosti nechtěl prodávat a tak ho podle toho taky udělal 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/mercedes-benz-b-electric/

    V Americe nabarvili rozpálený silnice na bílo

    auto.cz/v-americe-nabarvili-silnice-na-bilo-pry-to-duvod-ma-108856

    youtube.com/watch?v=RwcDemsQ2bA

Napsat komentář