Německý ADAC ocenil plug-in hybridní Toyotu Prius

Toyota Prius Plug-in Hybrid je jediný model, který v ekologickém testu německého autoklubu ADAC získal 5 z 5 možných hvězdiček za ochranu životního prostředí.

I my jsme si vyzkoušeli, že nejnovější druhá generace Toyota Prius Plug-in Hybrid umí jezdit opravdu šetrně.
foto: Toyota

Toyota Prius Plug-in Hybrid v nejnovějším srovnávacím testu ADAC EcoTest skutečně zazářila: byla jediným z pěti testovaných plug-in hybridů, který získal všech pět hvězdiček. Soupeři mu byly vozy BMW 225xe, Kia Optima Plug-in Hybrid, Volvo XC90 T8 a Volkswagen Passat Variant GTE.

Prius Plug-in překonal soupeře s velkým odstupem, ať již v otázce znečišťujících látek nebo emisí CO2 (kombinovaná spotřeba 1,0 l/100 km + 7,2 kWh/100 km při emisích CO2 na úrovni 22 g/km, resp. 3,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni79 g/km v případě vybité baterie). Náskok před nejbližším konkurentem je dvě ekologické hvězdičky a 30 bodů (13 za znečišťující látky a 17 za emise CO2).

Výsledek zjištěný autoklubem ADAC je jednoznačný: Z ekologického pohledu lze prohlásit, že Toyota Prius Plug-in je skutečně ekologickým vozem. Za nízkou spotřebou elektřiny i paliva stojí hybridní pohon čtvrté generace.

Elektromotory o výkonu 68 kW ve spojení s benzínovým motorem 1,8 litru využívajícím Atkinsonův cyklus sráží emise na mimořádně nízkou úroveň. Výsledkem je zisk 47 bodů z 50 za znečišťující látky, resp. maximální počet bodů za emise CO2.

Ekologickým žebříčkům EcoTest německého autoklubu ADAC dnes dominuje Toyota Prius Plug-in Hybrid, kupodivu společně s vodíkovým modelem Toyota Mirai (kombinovaná spotřeba vodíku na úrovni 0,76 kg/100 km, kombinovaná spotřeba elektřiny 0 kWh/100 km a kombinované emise CO2 na úrovni 0 g/km).

Stejně tak jako ostatní hybridní zástupci modelové řady čítající na evropském trhu hned osm různých modelů. Hybridní modely již dnes plní německé cíle CO2 pro rok 2021 na úrovni 95 g/km – a to díky Toyotě Prius Plug-in a jejím sourozencům.

Hybridní modely Toyota významně přispívají k naplnění strategického plánu Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si japonská automobilka stanovila náročné cíle trvalé udržitelnosti prakticky ve všech obchodních oblastech. Klíčovým bodem je v porovnání s rokem 2010 snížit emise CO2 o 90 %.

tisková zpráva

24 Comments on “Německý ADAC ocenil plug-in hybridní Toyotu Prius”

  1. Reálná dosažitelnost pro větší skupinu lidí: hybrid
    Reálná dosažitelnost pro větší skupinu lidí: hybrid (Auris TS) vs. srovnatelný spalovák (Rapid) – úspora město 3l/100, mimoměsto 1,5l/100, dálnice skoro nic. Automat (kdo jezdí přes semafory, ví, o čem to je), zrychlení, bezporuchový provoz, tichá jízda. Ekonomická návratnost 150k km (5 let při normálním dojíždění do práce), návratnost v kvalitě cestování – okamžitě, vyšší cena ojetého vozu. Náklady na 1 km 4-5 Kč. Naprosto srovnatelné s jakoukoli plechovkou. Není co řešit. A přesto u nás v této kategorii jezdí minimum aut.

    U aut kolem 1M se šplhá cena za 1km na 10 Kč – to si zatím většina lidí nemůže (nechce) dovolit, i když jsou tyhle náklady nižší než u spalovacích aut stejné kategorie.

      1. nepoznám presné čísla, ale hybrid 4. generácie je celý
        nepoznám presné čísla, ale hybrid 4. generácie je celý menší, lahší, menšie odpory a celkovo funguje optimálnejšie, čo má za následok výrazne zníženie spotreby.
        Okem Priusu ho má iba CH-R. Ostatné hybridy (podla info od dealera) majú ešte 3. generáciu, no je to info tak 3 mesiace stará, teda sa niečo mohlo zmeniť.

        Inak tá 4. generácia má uvádzaný nižší celkový výkon, no zároven lepšie zrýchlenie. Celé je to v našich končinách málo prebádané. Na Japonské stránky kde sú na tieto hračičky majstri nechodím, bo japonsky neviem 🙂

    1. Souhlasím, i když aurise bych srovnával spíše s octávií
      Souhlasím, i když aurise bych srovnával spíše s octávií (vím není takový množství vybav motorů, 4×4 atd.) ale s nějakou 1,6 tdi se to dá srovnat.

      Mám například Kiu Niro , když neberu velikost kufru, tak to auto je srovnatelný s H Tucson (má dokonce větší rozvor i širší interiér). Cena je srovnatelná s 1,7 CRDI , spotřebu benzínu to má nižší o 1,5-2 litry než ten tuscon v naftě. Navíc to je v automatu.

      Takže návratnost je okamžitá, komfort super a taky nechápu proč se prodává u nás tak málo.

    1. Nu, zjevně se za loňský rok našlo 27 000 lidí, kteří
      Nu, zjevně se za loňský rok našlo 27 000 lidí, kteří chtěli elektromobil do města, s neomezeným dojezdem mimo město a koupili si Prius Plug-in Hybrid. A lidí, kteří koupili nějaký hybrid od Toyoty se našlo 1 219 000. Takže Toyota vyrábí to co lidé chtějí kupovat.

      viz : newsroom.toyota.co.jp/en/detail/4063130

  2. Což o to, auto to nebude špatný a určitě má ekologický
    Což o to, auto to nebude špatný a určitě má ekologický přínos pro ty, kdo nechtějí moc měnit měnit návyky a bojí se dojezdu EV. Ta cena mi ale přijde dost dost velká.
    Doufám, že až se Toyotě vývoj téhle plug-in hybridní techniky v Priusu zaplatí, že ho za levnější peníz bude moct dát i do menších nebo užitkovějších modelů.
    Věřím, že dnes může mít rozumný plug-in hybrid větší eko přínos než šíleně drahé EV ve velmi omezeném množství z důvodu nedostatku baterek.
    Snad bude za 3 roky situace jiná.

  3. nic neocekavaneho. vsichni co tady prskaji plamenne reci o
    nic neocekavaneho. vsichni co tady prskaji plamenne reci o tom, jak toyota zaspala dobu at si to prectou znovu. hlavne ti pseudoekologove, co si mysli, ze jedina spravna cesta je tuna baterek v kazdem voze, hodiny dobijeni, za cenu dopovanou dotacemu.

      1. EV je nepochybne budoucnost. ale tak vzdalena, ze kdyz to
        EV je nepochybne budoucnost. ale tak vzdalena, ze kdyz to prijde urcite se tomu uz nebude rikat EV. v cem ale budoucnost nevidim jsou li-ion baterie jako jedine uloziste energie. v kombinaci s jinym zdrojem proc ne. ale to je to, cemu rikame HYBRID a mame to uz dnes. EV je sen, ktery kdyz se naplni nebude se jmenovat EV a nebudou v nem figurova li-ion baterie.

                1. JJ to si lidi na titanku mysleli taky 😀
                  JJ to si lidi na titanku mysleli taky 😀

              1. celý Japonsko je potápějící se titanik se 270%
                celý Japonsko je potápějící se titanik se 270% zadlužením… však proto se taky paktuje s trumpetou a usilujou o znovuobnovení transpacifickýho partnersví jako po válce – vrchol v 90tých letech. Na úkor někoho samozřejmě : jižní korea a svobodná čína taiwan 😉

Napsat komentář