S rostoucím zájmem o cyklistiku se zvedá i poptávka po elektrické variantě bicyklů. Elektrokol se podle odhadů odborníků prodá v České republice ročně 16 až 20 000 kusů.
Meziroční prodeje elektrokol rostou až dvojnásobně. Podle expertů dokonce elektrokola „šlapou na paty“ klasickým bicyklům, prodávají se totiž na jejich úkor. „V obchodě ekolo.cz se letos prodalo 1500 elektrokol,“ říká Jakub Ditrich, jeho provozovatel.
„Meziročně se mi prodej elektrokol zvedl trojnásobně. Hlavní důvod, který zákazníci při koupi uvádějí, je, že si chtějí výlety na kole užít i s partnerkou. Manžel si zasportuje na klasickém bicyklu a manželka mu na elektrokole bez potíží stačí, a to i do kopce,“ říká Jan Malošík ze specializované prodejny Cyklokrám.
Průměrná cena elektrokola se podle prodejců pohybuje okolo 40 000 korun, téměř polovinu tvoří elektronika. Výraznějšímu poklesu cen baterií brání prudký rozvoj elektromobility a nedostatek technologických komponent.
„Cena kol se v budoucnu udrží na podobné úrovni, ale ve stávajících cenách budou dostupná kola s lepší výbavou. Důvodem je i stále posilující koruna,“ doplňuje David Viščor, vedoucí prodejny svetelektrokol.cz.
Velkou výhodou elektrokol je pomoc s výkonem jezdce. Elektrické kolo ulehčuje šlapání do rychlosti 25 km/h, poté se motor vypne. Naopak jeho nevýhodu je váha. I přesto už podle Jakuba Ditricha začínají flotily elektrokol fungovat například i ve firmách či obcích.
„Když vedle sebe postavíme dvě typově stejná kola, tak to s elektrickým motorem bude přibližně o 7 kilogramů těžší,“ vysvětluje Ondřej Viktorin, zkušený cyklista. V současné době ujede cyklista na jedno nabití dle typu baterie 100 až 150 kilometrů.
E.ON rozšiřuje síť nabíjecích stanic
Elektrocyklistiku podporuje energetická společnost E.ON. Důkazem toho je například letos už druhý ročník E.ON like-bike Tour 2017, kterou společnost pořádá pro milovníky elektrocyklistiky a pro širokou veřejnost.
Toto putování v sedlech elektrokol po Vysočině letos připadá na 30. září a 1. října a začne v Novém Městě na Moravě v rámci veletrhu Test a Expo a seriálu závodu Kola pro život.
V rámci podpory e-cykloturistiky otevřel E.ON koncem června 3 nové nabíjecí stanice na Vysočině, a to v Novém Městě na Moravě, Bystřici nad Pernštejnem a Žďáru nad Sázavou.
„Otevřením dalších nabíjecích stanic se snažíme ve spolupráci s městy podpořit nejen tento druh cykloturistiky i na Vysočině, ale také rozšířit nabíjecí infrastrukturu a propojovat chytrá města,“ říká Lucie Streitová ze společnosti E.ON.
Podle portálu ebike.cz se do Česka za poslední fiskální rok (tedy období 10/2015–9/2016) dovezlo 190 tisíc jízdních kol a ze země se vyvezlo 353 tisíc kusů.
To je o 12 % méně než v předchozím období, což není dáno snížením výroby, ale nástupem elektrokol. Ta se podílela zhruba 17,5 procenty na dovozech (asi 40 tisíc) a více než 12 procenty na vývozech (kolem 48 tisíc kusů).
Pro manzelku, nesmysl. No jako reklama je clanek dobry, ale
Pro manzelku, nesmysl. No jako reklama je clanek dobry, ale vyzkouseli jsem si s partnerkou elektrokolo v Beskydech. A potvrdilo se to, co rikal znamy prodejce. Prijde do obchodu, koupi kolo pro partnerku, za dva-tri mesice je tam zpatky a kupuje lepsi a drazsi pro sebe, protoze at je namakany jak chce, proste partnerce s ekolem nestaci. (s vyjimkou opravdu profi sportovcu na silnickach, ale to je jina story). Takze pro partnerku nekupujte, je to nesmysl.
Koupil jsem v Cine 48V 50 Ah za 27 tis vcetne cla. Nejlepsi si
Koupil jsem v Cine 48V 50 Ah za 27 tis vcetne cla. Nejlepsi si to postavit sam..Kapacita 48V 30Ah myslim staci..to co davaj do el.kol je vsak k smichu. K tomu 1000W motor a je to super moped.
Kupil som z Nemeckeho e-shopu Cube hybridny bicykel (tj.
Kupil som z Nemeckeho e-shopu Cube hybridny bicykel (tj. bicykel vyzera pekne, baterka je vstavna v rame, v stredovej trubke, elektromotor v strede na klukach), made in Germany s komplet Bosch vybavou za 1 700 EUR.
Takze mame doma teraz dva hybridy, ja jazdim s Priusom do prace 25km a manzelka vozi na ebajku s cyklovozikom deti do skolky 6km cez jeden vacsi kopec.
Někde jsem četl, teď to nemůžu dohledat bohužel, že
Někde jsem četl, teď to nemůžu dohledat bohužel, že 18650 je více druhů a v číně dělají packy z toho nejlevnějšího typu který není tak úplně ideální pro EV/bike použití…
Jedním dechem ovšem musím dodat že to samozřejmě nebylo podložené tvrzení.
A 48V/50A za 27k je o dost cenově níže než to co jsem zmiňoval níže, zajímalo by mě jestli se dá zjistit jaký typ tam použili…
18650 je jen formát (rozměry) článku o jeho chemii
18650 je jen formát (rozměry) článku o jeho chemii neříká vůbec nic.
proto jsem napsal že jsem to někde viděl s přesnější
proto jsem napsal že jsem to někde viděl s přesnější specifikací typu… bohužel ten článek nemůžu rychle najít tak jsem plácnul jen to nepodstatné minimum no
jehugarcia se zabývá lionkama dost podrobně
jehugarcia se zabývá lionkama dost podrobně
Podívejte se na DIY powerwall forum a půjde vám z toho
Podívejte se na DIY powerwall forum a půjde vám z toho hlava kolem co dokázali a jak rychle letí vývoj a co nového je za výrobky vokolo!!!
http://www.diypowerwalls.com/index.php
Jehu Garcia tam taky přislintává. Sice se baterkama taky zabejvá, ale moc dodělanejch výrobků jsem od něho teda neviděl. Svůj DIY powerwall, kterej to všechno spustil nedodělal nikdy a teď se pustil do průmyslovejch powerpacků, tak doufám že nepřijde k úrazu :))))
Baterku stačí přeměřit rozměry, zvážit, nabít, vybít, změřit kapacitu a teploty, zjistit zda se sama nevybíjí, pak porovnat s typovým listem výrobce, tedy pokud je k dispozici a hned máte jasno která bije ;-D
Natisknou si na akumulátor co se jim zlíbí .
Někteří
Natisknou si na akumulátor co se jim zlíbí .
Někteří výrobci pozici desetinné čárky vůbec neřeší…
(Zajímavá cena ?)Příliš vysoká udávané kapacita. To už je podezřelé. Nízká váha je také podezřelá.
Test Li-Ion akumulátorů 18650 – pozor na padělky
http://danyk.cz/test18650.html
Test NiMH akumulátorů – pozor na padělky
http://danyk.cz/test_aku.html
https://ekolo.cz/baterie-elektrokola
https://www.e-pohon.cz/repase-akumulatoru-elektrokola
Trh je už na takové úrovni, že někteří prodejci nabízí a prodávají jen elektrokola.
Značkoví výrobci si úzkostlivě chrání akumulátory
Na jednu stranu je to ochrana spotřebitele před padělky, na stranu druhou, nemáte možnost volby.
Co mi osobně vadí, že u značkových elektrokol např. pohonem Yamaha (Bosch, …..) kteří sice mají velmi kvalitní články a sofistikovanou BMS, která kromě toho, že hlídá nabíjení, vybíjení Tak také uchovává údaje, kolik už proběhlo nabíjecích cyklu a kolik je ještě celková zbytková kapacita (kondice) Akumulátoru ….
Tyto BMS pokud naměří, že došlo k pokusu o Zásah / Repas Zablokují celý akumulátor .
Teď vlastně nevím jestli ty naše české výrobce haníte
Teď vlastně nevím jestli ty naše české výrobce haníte nebo ne 🙂
Každopádně díky za články, užitečné čttivo.
Našel jsem „oficiální“ standartní 18650 modely:
SONY
-VTC4 2000 30
-VTC5 2500 20
SAMSUNG SDI
-25R 2500 20
-30Q 3000 6
(údaje jsou v mAh / vybíjecí A.)
Á propos – zmiňovaný web e-pohon má například baterii 48V/23,4A což je víc než 1kW za 18k. Což je dle mě sice ještě hodně (holt příplatek za značku a pěkný obal, úchyt atd.) ale stále je to o více než polovinu méně než zde uváděných 500Wh za 21-24k…
Český výrobce. Ty jsem tam vložil pro porovnání.
Český výrobce. Ty jsem tam vložil pro porovnání.
Nejlepší jsou důchodci, kteří si to nechají poštelovat,
Nejlepší jsou důchodci, kteří si to nechají poštelovat, aby to taky trochu jelo a pak jsou postrachem širokého okolí 😀
Jsem cyklo fanda ale slušná baterka o kapacitě 500 Wat 20
Jsem cyklo fanda ale slušná baterka o kapacitě 500 Wat 20 000 tisíc kč baterie od Tesly 1 KW asi .. 8 000 kč tady mě něco ne sedí opravte mě prosím děkuji .
No tak ono takhle malá baterka dostává při rozumném
No tak ono takhle malá baterka dostává při rozumném výkonu docela na prdel. Ale ta cena je mimo, to je bez debat. Svépomocí ji jde postavit do 2000 Kč.
500W může stát 20k jen kdyby to bylo při… 260V ?
Kde ty
500W může stát 20k jen kdyby to bylo při… 260V ?
Kde ty ceny berete ?
A to ani nemluvím o olovu…
Nebudu spekulovat a jen odcituji z diskuse s jedním českým výrobcem kol:
„baterie 85V 30Ah (360 článků SONY VTC4) cca 37500,-“
Předpokládám že prostým dělením od oka dojde každý k zajímavějším číslům jako jsou 48V/10Ah/480Wh za 6.250,-
p.s. ta diskutovaná baterie je do motorky 🙂
To je bohužel smutná realita
20990-23900kč 500Wh (Mám
To je bohužel smutná realita
20990-23900kč 500Wh (Mám info.že Bosch prý bude mít přísti rok v nabídce 650Wh Kolik za ní budou asi chtít ? )
https://ekolo.cz/baterie-pro-elektrokola-bosch?var=1345
http://www.akumo.cz/bosch-500wh-ramova
Nebo Yamaha
13900kč 400Wh
http://www.akumo.cz/yamaha-akumulator-400wh
18900kč 500Wh
http://www.akumo.cz/yamaha-akumulator-500wh
Za pěkné pouzdro a značku se holt platí no… já psal o
Za pěkné pouzdro a značku se holt platí no… já psal o zakázkové výrobě battery packu z VTC4 jednotek cca 500Wh za cca 7k (v olovu by to bylo kolem 2k).
Baterie BOSCH PowerPack [400Wh,500Wh] 20 990 Kč ano dá se
Baterie BOSCH PowerPack [400Wh,500Wh] 20 990 Kč ano dá se sestavit nebo koupit ale na baterie o Tesly
nové články 2170 je to rozdíl ,
Novy Leaf bez
Novy Leaf bez maskovani!https://electrek.co/2017/07/31/next-gen-nissan-leaf-design-revealed/?utm_content=buffer0c8b1&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
Ron zase perlí. Ty marketingový kecy o podpoře
Ron zase perlí. Ty marketingový kecy o podpoře elektromobilita jsou k smíchu.
Co jiného si myslet o větě, že otevřel 3 nové nabíječky pro elektrokola!?! Ano vidíte dobře slovy tři!
Tak to je podpora jak stehno otevřít 3 nové zásuvky na 240V. To fakt muselo dát práce že se z toho u nich zapotili.
Kdyby otevřeli 100 tak neřeknu ani popel.
Také je to klasický PR a výsměch všem.
Přesně tak. Při jejich výdělcích by EOFáci mohli i do
Přesně tak. Při jejich výdělcích by EOFáci mohli i do toho píár trochu zainvestovat. Když mne zaměstnají za slušných pár desítek tisíc měsíčně a k tomu třeba služebák Leaf nebo eGolf s větší baterkou, budu jim denně objíždět hospody v jižní části ČR a mám těch nabíjecích míst, troufám si tvrdit, minimálně 20 měsíčně. Se smlouvou, samolepkami, cedulí, zásuvkami, článkem a to se budu flákat.
+1000 :-))))
+1000 :-))))
Kolik asi ty tři na 240V! Staly ? To bychom se asi také
Kolik asi ty tři na 240V! Staly ? To bychom se asi také pobavili .
Do jednoho mega se určitě vešli. To máte výběr
Do jednoho mega se určitě vešli. To máte výběr poradenské firmy, výběrové řízení na dodavatele, stavební řízení, … a koludace.
a kde je VRATKA zadávateľovi?
a kde je VRATKA zadávateľovi?
ano !! bysnys s elektrokolama se doslova násobí, hlavně
ano !! bysnys s elektrokolama se doslova násobí, hlavně důchodci na ně ve velkým přecházejí, je to jako když objevují ameriku, vyplesklý z toho že zase zvládnou jako zamlada někam jet, dojedou tam a vůůůůůbec z toho nejsou vyflusaný, to jen ta baterka… :))))
a jelikož se zvedají důchody vyprazdňují důchodci nejen
a jelikož se zvedají důchody vyprazdňují důchodci nejen peněženky ale i peřiňáky a není pro ně problém za elektrokolo vypláznout 30.000 CZK jako prd ;))))
Neboj, ani si neprdnes a budes taky duchodce, pokud te driv
Neboj, ani si neprdnes a budes taky duchodce, pokud te driv nekdo nezabije 😉 😉 😉
Spíš něco, tedy zatím.
Spíš něco, tedy zatím.
A ty seš blbej, jak daleko vidíš!
A ty seš blbej, jak daleko vidíš!
Kolik ti je?
Kolik ti je?