Porsche má první 350kW nabíječku pro připravovaný elektromobil Mission E

Elektromobil Porsche Mission E nebude na trhu dřív než v roce 2019. Stuttgartská automobilka už se ale na příchod novinky začíná připravovat.

Pětadvacet metrů vysoký sloup je pokryt solárními panely a vyrábí elektřinu. Ročně až 30 MWh.
foto: Porsche

Před několika dny Porsche otevřelo v Berlíně nové centrum. A u nové budovy jsou k dispozici také dvě nabíječky o max. výkonu 350 kW. Podle samotného Porsche jde o jedno z nejmodernějších center, jaká mají.

Součástí je např. obří 25 metrů vysoký solární stožár vyrábějící energii. Zároveň je nové Porsche centrum prvním, které je připraveno na požadavky budoucích elektrických aut.

Kromě už zmíněných dvou rychlonabíjecích stanic (800 V/350 kW s konektorem CCS) jsou k dispozici také dvě běžné třífázové nabíječky. Další 350kW nabíječka se už staví v americké Atlantě.

tisková zpráva

74 Comments on “Porsche má první 350kW nabíječku pro připravovaný elektromobil Mission E”

  1. Super začátek.
    Tak teď už jim chybí postavit jen 913

    Super začátek.
    Tak teď už jim chybí postavit jen 913 nabíječek za 3 roky!

    Jinak se s tím autem nebude dat jezdit, jestli tohle nepochopí tak to zase takový hit nebude.

    Kdo se vsadí, že to nebudou mít?

    Prostě postavit auto je jen jedna část skládačky, než kvalitní sítě nabíječek je to auto k ničemu.

    Stejně jako si lidi myslí že jim stačí zaizolovat barák, pořádně utěsnit a mají vystaráno 🙂 A pak se diví že tam mají plísně a musí v zimě mít otevřená okna aby tam dostali alespoň trochu čerstvého vzduchu. Pak jim dojde, že to větrání s rekuperací, co jim projektant doporučoval asi nějaký důvod mělo. Ale oni řekli ne, nic takového „klimatizací“ nechceme ta přeci vysušuje vzduch :-)))
    Takovým lidem to člověk nevysvětlí…. (Že větrání s rekuperací není klimatizace)

    1. Tak určitěééé :)))
      Za pár let jsme měli mít báječné

      Tak určitěééé :)))
      Za pár let jsme měli mít báječné OLED televizory, dělala na tom celá řada firem… a místo toho přišla stará bela. OLEDY nastupujou dost vopožděně a dost pomalu. Teď ja zase v m´dě grafen, takže všichni slibujou, ale nikdo nic nemá. Takže asi tak.

      1. On je rozdíl to vyrábět pro koncového uživatele, který
        On je rozdíl to vyrábět pro koncového uživatele, který za tu technologii zaplatí 5x více než za tu předešlou a nebo technologii, která vyjde i levněji při stejných parametrech jako součást většího celku. OLED je sice hezká věc, ale za ty ceny se to válí ve skladech a prodejci dávají 30-50% slevy z listových cen.

  2. Uplne vidim budoucnost, jak autonomni auto prijede k
    Uplne vidim budoucnost, jak autonomni auto prijede k „benzince“, samo se pripoji,…….za 5 minut nabito na 600km dojezdu, platit nemusi, elektrina je zdarma… a auto jede dal….a pasazeri hezky spinkaji dal 🙂 Kdo se se mnou vsadi ze za 15 let bude toto velice bezna realita ?:)

      1. Tak uplne zadarmo mozna ne, spis za symbolickou cenu, rekl
        Tak uplne zadarmo mozna ne, spis za symbolickou cenu, rekl bych. Cena produkce elektriny, s tim jak se bude zlepsovat techhnologiie solarnich clanku a baterii, pujde zkratka k nule. Neco jako dnes wifi. Internet. Pred 15ti lety , kdy vas na 14kb modemu stala 1 minuta pripojeni k internetu po telefonni lince 2kc, by se fantazie o jakychsi free wifi bezdratovych hotspotech zdala jako fantasmagorie. Ano neni to dnes uplne zadarmo, ale spousta verejnych mist vas necha surfovat zdarma v ramci sluzeb za ktere na danem miste stejne zaplatite. Elektrina na tom bude casem stejne.

        1. Cena budovani, posilovani a udrzby internetove infrastruktury
          Cena budovani, posilovani a udrzby internetove infrastruktury se sice za posledni roky zlevnila tak, ze v kombinaci se silnym konkurencnim prostredim klesla cena koncovych pripojek tak nizko, ze Vam ten internet leckdo nasdili zdarma, ale co se tyka prenosove soustavy elektriny a jeji vyroby tam bych takovy optimista nebyl.
          I u toho internetu Vam nikdo nenabidne zdarma 100Mbit pripojku, a i u toho nabijeni to tedy nebude takova hitparada aby nekdo daval zdarma nebo za symbolickou cenu elektrinu z rychlonabijecky. Mozna u obchodu Vas nechaji pripojit na nejake AC 22kW, za to, ze u nich udelate nakup, ale jinak to bude byznys jako kazdej jinej.

            1. To urcite jo, ale i ty panely maji nejakou cenu a jen nejakou
              To urcite jo, ale i ty panely maji nejakou cenu a jen nejakou zivotnost. Druha vec je, ze ne vsude sviti stale slunce. Ja uz uvazoval o fve na strese a ulozisti davno. Dokonce pri stavbe baraku jsem ho ciste z tohoto duvodu situoval jednou stranou sedlove strechy na jih. Jenze u nas jsme meli treba tusim predloni (nebo jeste tu predchozi) zimu kdy asi dva mesice nevylezlo slunce. Pak jde ucinnost panelu rapidne dolu a vse se zase prodrazuje.

                1. Zajímavé, o té kogenerační jednotce na pelety jsem
                  Zajímavé, o té kogenerační jednotce na pelety jsem ještě neslyšel.

                2. Je to celkem prověřená technologie fungující řadu let.
                  Je to celkem prověřená technologie fungující řadu let. Výhodou je, že zásobník na pelety vydrží i roční spotřebu topení a nezávislost na vnějších zdrojích má podle mě v budoucnu cenu zlata. Ne snad kvůli cenám energií, ale i kvůli tomu, že taky dlouhé měsíce žádná být nemusí – viz Kanada před lety, kde některé oblasti neměly elektřinu několik měsíců a to díky Sluneční erupci a v dnešní době denních útoků teroristů je ještě nezávislost aktuálnější.

                3. nějaká technická data o té kogeneraci na štěpku by
                  nějaká technická data o té kogeneraci na štěpku by nebyla? výkon, cena, zkušenosti ostatních majitelů? předem děkuji

                4. Jeste je otazka pokud nastanou takove katastroficke scenare co
                  Jeste je otazka pokud nastanou takove katastroficke scenare co popisujete jak to bude s dostupnosti peletek.

                5. Peletkama se člověk může předzásobit i na 2 roky a pokud
                  Peletkama se člověk může předzásobit i na 2 roky a pokud by taková krizová situace měla trvat déle než rok, pak budou peletky to poslední, co bude člověk řešit 🙂

            1. naivní utopista Vondrák, jojo lidi pojedou s EV na výlet,
              naivní utopista Vondrák, jojo lidi pojedou s EV na výlet, zastaví třeba u větrné elektrárny a tam bude zásuvka s elektřinou zdarma :-))), bohužel výrobci elektřiny jsou většinou tvrdí byznysmeni a ne IT nadšenci co poskytují wifi zdarma, ale pokud budeš mít pravdu a elektřina bude zadarmo tak ti zulíbají ruce všichni majitelé kotlů na uhlí, plyn , koupí si elektrokotel a budou topit a mít teplou vodu zadarmo, protože jim tu elektřinu nasdílí třeba soused, a i lidi v bytovkách a panelácích budou za vodou, protože majitelé a družstva taky přejdou na elektrokotle které budou provozovat zadarmo s tou nasdílenou elektřinou

                1. mě sdílí wifi ČD, a už se těším na to až mi čez
                  mě sdílí wifi ČD, a už se těším na to až mi čez nasdílí elektřinu :-)), zítra asi zajdu na pobočku ĆEZu se poptat jestli už to plánují, že jsem o tom četl na Hybridu :-)), ale evidentně ti došly argumenty ohledně sdílení elektřiny zdarma, je to fakt blbost a utopie, to se s tebou klidně vsadím, elektřina není a nikdy nebude wifi, to dřív přistanou na Zemi ET, pak si dokážu představit že nám vesmírní bratři a sestry zadarmo nasdílí elektřinu nebo nějaký jiný zdroj energie, ale ani čez ani soused to nebude, jinak neboj netroluju, pouze dělám osvětu, kterou v oblasti sdílení elektřiny evidentně potřebuješ,
                  ale můžeme být rádi že nám Slunce každý den zdarma sdílí energii, kterou za pomocí např FVE můžeme přeměnit na elektřinu, akorát mě sere čez, že lidem všemožně brání využívat energii kterou nám sdílí Slunce, a raději lidem vnucuje elektřinu z Temelína, Prunéřova a dalších čezáckých elektráren a ještě chce za to tvrdě platit, ale co se dá dělat když manažeři čezu potřebují koupit nové jachty a mercedesy

                2. No vidis to joudo, sam sis odpovedel “ slunce kazdy den zdarma
                  No vidis to joudo, sam sis odpovedel “ slunce kazdy den zdarma sdili energii“, ted si predstav co se stane po 15ti letech exponencialniho rustu efektivity solarnich clanku a zaroven exponencialniho poklesu ceny a to same u baterii. Pak ti mozna dojde ze v budoucnu bude energie zdarma, to je zcela jasny fakt. Je to jen otazka casu. Vsak pochopis, casem, chapu ze se ti to ted zda jako fantasmagorie. Vis, lidi si puvodne mysleli ze internet bude jen na posilani textu, byly teorie ze by sel pouzit i na celek knihy, nebo dokonce….pozor…na prohlizeni fotek! A ejhle, za par let si kazdy druhy teenager streamuje gigabajtove videa vzduchem pres internet do nejakeho kapesniho zarizeni v šalině..nuda. Ale to je vporadku, proste nejsi vizionar, to je mi jasne. Ale neboj, jsme tu my co vidime dal nez za 1. zatacku a proto se svet hybe dopredu a nestoji na miste.

                3. paráda, potom zdarma v budoucnu např. nasdílíme energii
                  paráda, potom zdarma v budoucnu např. nasdílíme energii lidem v Africe ať můžou zavlažovat Saharu, a vytvoříme na Zemi ráj pro všechny lidi, nic jiného si ani nepřeji

                4. Neni treba nic sdilet, oni si energii vyrobi sami. Cena
                  Neni treba nic sdilet, oni si energii vyrobi sami. Cena distribuce energie bude drazsi nez jeji samotna vyroba. Afrika zadnou elektrickou sit budovat nebude, stejne jak nevybudovala telefonni sit protoze leapfrognula primo na mobilni bezdratovou sit, stejne jako nevybudovala bankovni sektor a leapfrognula rovnou na platby v kryptomenach (bitcoin)…

                5. Anonym neví, že když pojede na vejlet může si u Radovana
                  Anonym neví, že když pojede na vejlet může si u Radovana nabít zdarma ze zásuvky k tomu určené. 😀 Už několik let. Kdybych měl FV s přebytkama udělám to samé. Radši než abych to cpal do chřtánu nenažranýmu samolibýmu ČEZu dám to rovnou lidem. … Dokud to stát nezakáže.

                6. můžu poprosit pana Kuka o adresu pana Radovana? určitě by
                  můžu poprosit pana Kuka o adresu pana Radovana? určitě by se našel nějaký taxikář z okolí co by tam rád jezdil na každodenní výlety …

                7. To by si ten taxikář nevydělal ani na slanou vodu,
                  To by si ten taxikář nevydělal ani na slanou vodu, dojíždět někam, aby tam nabíjel výkonem max. 3,5kW.

                8. Tak tak, před 7 lety to byl hit, dnes je to nouzovka pro ty,
                  Tak tak, před 7 lety to byl hit, dnes je to nouzovka pro ty, kterým nevyjde dojezd. Ale zase je tam nonstop, s parkovacím stáním a osvětlená.
                  Mám sice i 11 kW malý červený pětikolík, ale v garáži a na opačné straně směrem do zahrady. Proto ho nabídnu jedině když jsem doma. A stejně, pokud nedojede Smart, Tesla či Zoe (nebo právě G-E Stromos), tak dnešní EV nejsou schopna plnou kapacitu 11 kW využít. Páč mají jen srandovní palubní nabíječky a jsou závislé na rychlonabíječkách.
                  Ovšem s rozšířením FVE, baterkou a úložištěm do vody je v plánu nabídnout i 22 kW.

                9. Že by narážka na mě :-).
                  Ano, jsem taxikář a jezdím s

                  Že by narážka na mě :-).
                  Ano, jsem taxikář a jezdím s Leafem. A na nabíječky nejezdím proto, že to je „zadarmo“ (platím ČEZu 550 měsíčně), ale protože musím… Bohužel cca 100km dojezdu mi na celý den nestačí. Jinak přes noc nabíjím doma…. A už se těším až budu mít Teslu Model 3, to už na nabíječkách otravovat nebudu… Tak pokud mě uvidíte na nabíječce, prosím trochu soucitu… 🙂

                10. Nevím zda jste tak líný či nesvéprávný, ale zkusil jste
                  Nevím zda jste tak líný či nesvéprávný, ale zkusil jste někdy použít Gůgl? Pokud tam zadáte heslo Radovan Burkovič, je to hned druhý odkaz a čeká to tam na vás už dlouhých 7 let … 😉

                11. A co hulíš ty? To musí být tak kvalitní matrjoš.
                  Dávat

                  A co hulíš ty? To musí být tak kvalitní matrjoš.
                  Dávat takovýhle naprosto pitomý příklad jako argument může jen dítě rozumu mdlého, nebo feťák.

        2. srovnávat elektřinu s wifi může asi jen Vondrák :-)),
          srovnávat elektřinu s wifi může asi jen Vondrák :-)), elektřina se ale jen tak zadarmo nevyrábí, to by čez mohl dávat taky nějaký malý výkon zdarma z Temelína, když je to stejně připojené k síti ne? u elektřiny se naopak každý snaží snížit spotřebu aby ušetřil, u wifi snížení spotřeby jaksi není na pořadu dne, čili elektřina zdarma nebude nikdy, pokud teda někdo nepřijde na nový revoluční způsob výroby, např, zatlučení dvou vodivých tyčí do země a bude to dávat 1kW 24h, pak by to možná mohlo být zadarmo
          proto kupodivu před 15lety byla elektřina podstatně levnější než dnes, a nevšiml jsem si že by se tento trend obracel

        3. Tak to nedá nic než souhlasit, ani mne to s tou elektřinou
          Tak to nedá nic než souhlasit, ani mne to s tou elektřinou nenapadlo. Ale máte pravdu že to k tomu spěje a za 15 let bude elektřiny ohromný nadbytek kvůli tomu že FVE panely vyrábějí víc než se spotřebuje. Tak je jasné že ta elektřina bude na hodně místech zdarma. Kdo to nevidí ten zamrznutí v minulém století.

      2. No pozor v reálu je to ještě dál! Teď už má elektřina
        No pozor v reálu je to ještě dál! Teď už má elektřina místy zápornou cenu a třeba Kalifornie platila sousedním státům za to že jí odebírali. Kdyby museli odstavovat bylo by to pro ně dražsí.
        http://www.independent.co.uk/news/world/americas/california-sun-solar-power-electricity-energy-prices-negative-renewables-green-climate-change-fossil-a7678086.html

        1. Na tyhle anonymní trolly nemá cenu reagovat. To jsou lidi
          Na tyhle anonymní trolly nemá cenu reagovat. To jsou lidi kteří věří že je země placatá a že je každý sleduje.
          Jedna zůstane v 18 století a vůbec si nevšiml že už žijeme ve 21. století, že na tom není nedělitelná součást hmoty, elektrony a protony se skládají z dalších malých součástí, že podle teorie relativity je litr teplé vody těžší než litr studené, že při jaké rychlosti se různě ztenčuje, že se připravují nové definice jednotek které budou dopočítat z různých konstant a že se konečně zbavíme etalonu kilogramu. Nebo že rychlost světla není nejvyšší rychlost ve vesmíru.
          Věda je tak úžasná a stačí si přečíst pár přednášek poslechnout vědce na co všechno přišli. Pak člověk přijde na to, že jsou věci o čem normální lidi nemají vůbec tušení.

          Například tato stránka je toho plná:
          http://www.qwertasip.estranky.cz
          Nebo přednášky profesora Petra Kulhánka:
          https://m.youtube.com/watch?v=lNx2bNuSMX4

          Ale to tihle trollové nikdy nepochopí.

    1. Souhlas. Jen s tím, že odhadovat čas do budoucnosti je
      Souhlas. Jen s tím, že odhadovat čas do budoucnosti je prakticky nemožné, tak to možná přijde dříve a nebo později. Ale dozajista se toho ještě snad dožiju. Už se těším. Jeden z důvodu je také ten že už mne nebaví řídit a hrozně rád bych měl autonomní auta už dnes. Škoda že to nejde tak rychle.

  3. 350 kW evropská nabíječka už v podstatě dosahuje těch
    350 kW evropská nabíječka už v podstatě dosahuje těch parametrů, kvůli kterým chtěli nasazovat vodík, nabere pro dalších 300 km na 10ti minutové zastávce na kafe a záchod.
    To by mohla rychle zavést i Čína taky do měst, kde je málo místa na garáže a dlouhé noční nabíjení.

    1. Na takový výkon potřebujete ale hodně velkou kapacitu
      Na takový výkon potřebujete ale hodně velkou kapacitu baterek, abyste nabíjení ustál bez nějakého většího poškození batarek. Takovýmto výkonem těžko budete nabíjet městské vozítko s 40 kWh. Při 350 kW by byl nabíjecí proud skoro 9C a to by bylo už spíše na zapálení auta…
      Takže si s tím časem IMHO moc nepomůžete. Je to především pomoc pro auta s velkou kapacitou (>100 kWh), aby se nenabíjela o moc déle než současná městská auta typu i3, Leaf, atd.

      1. Vy a další tady furt děláte a řešíte problémy, jako
        Vy a další tady furt děláte a řešíte problémy, jako kdyby se na tom snad důležité bezpečnostní parametry měli nastavovat ručně.

        Prostě normální nabíjení zhruba od 20% do maximálně 80%, za nějakou pro většinu přijatelnou dobu kolem deseti minut.
        A daleko víc se člověk stará o bezpečnou horkost své kávy.

        1. Nevím, proč se rozčilujete. Já se podivuji nad Vaší
          Nevím, proč se rozčilujete. Já se podivuji nad Vaší myšlenkou, že za 10 minut nabijete z 20% na 80%. Jestli jste to nepochopil, tak ten velký výkon neřeší vaše nabíjení z 20% na 80% za 10 minut. Aspoň tedy ne se současnými typu akumulátorů (pokud tedy to Porsche nebude mít něco jiného než ostatní produkce).

          1. To vy tady hysterčíte se zapalováním auta při čerpání
            To vy tady hysterčíte se zapalováním auta při čerpání energie z těchto rychlonabíječek.
            Ta zásuvka a její norma je připravována na minimálně 20 let, a ze 30% na 70% už zvládají dnešní nejlepší sériově vyráběné baterie do 15-20 minut úplně v klidu a bez výbuchů 🙂

            1. Tesla se 100kWh baterkou nabiji za horkych dnu na SC jen cca
              Tesla se 100kWh baterkou nabiji za horkych dnu na SC jen cca do 50% 115kW pak uz to slejza a u 70% uz to nabiji jen kolem 60kW…
              Tedy Pavlovo poznamka byla na miste. Je to pouzitelne pro auta s baterkou vetsi nez 100kWh a jeste budou muset mit hodne dobre zvladnute chlazeni.

                1. Minuly tyden jsem nabijel na Vystrkove z 19% na 91% 55minut.
                  Minuly tyden jsem nabijel na Vystrkove z 19% na 91% 55minut. Ma na to, ale asi hodne vliv teplota. Kdyz nabijim na SC ted pri letnich teplotach huci vzdy ventilatory na plno. Pritom kdyz jsem nabijel zacatkem dubna kdy jsem auto dostal pri teplotach kolem 5stupnu tak me prekvapilo, ze to az do 80% nabijelo stale 115kW.
                  No zase, ale byla mnohem vetsi spotreba…

                2. Tak koukam do notifikaci, ze to bylo z 23% na 91% za tech
                  Tak koukam do notifikaci, ze to bylo z 23% na 91% za tech 55min. Ke konci to pak nabijelo uz jen 30kW.

  4. Dotaz… Tušíte někdo, jak budou zvládat takto rychlé
    Dotaz… Tušíte někdo, jak budou zvládat takto rychlé nabíječky současné elektromobily? Mám objednaného e-Golfa a zajímalo by mě, jestli když ho jednou v budoucnu zapojím do takovéto nabíječky (čtu CCS), tak co se vlastně stane. 🙂

        1. Já nikde nepsal, že má max 50kW ani že to je přesně
          Já nikde nepsal, že má max 50kW ani že to je přesně 50kW, prostě jen jsem psal, že to je standard 50kW a podle normy IEC 62196 by neměl výkon přesáhnout 240kW. Viděl jsem ale prospekt – 350kW nabíječku, s konektorem CCS Typ 4 a kapalinově chlazený kabel, tedy kupodivu stejný konektor kvůli zachování kompatibility.

      1. Pro CCS není standard 50 kW. Když se podívám do
        Pro CCS není standard 50 kW. Když se podívám do specifikace CCS 1.0, tak hned v úvodu se můžete dočíst: „The CCS combines single-phase with rapid three-phase charging using alternating current at a maximum of 43 kilowatts (kW), as well as direct-current charging at a maximum of 200 kW and the future perspective of up to 350 kW – all in a single system.“
        A to všechno se stávajícím konektorem, který je na to stavěn. Samozřejmě, když si k takovému superchargeru připojím svoje BMW i3, tak nabíjet budu jen 50 kW, víc si auto nevezme.
        Příkon si řídí auto a je jedno, zda jste připojen k 50 kW, 150 nebo 350 kW nabíječce. I doma si každý elektrický spotřebič bere jen tolik, kolik potřebuje, bez ohledu na velikost jističe baráku.

    1. Nemějte obavu, do 350-400kW zůstane zpětná kompatibilita
      Nemějte obavu, do 350-400kW zůstane zpětná kompatibilita CCS zachovaná. Příslušné technologické problémy jsou dva:

      1) konektor+kabel: dle původní specifikace CCS se počítalo s maximem 400A/1000V a na to je také CCS2 konektor dimenzován. Problém je s kabelem, kdy bez jeho nuceného chlazení potřebujete průřez 2x50mm2 pro 125A (50kW) a pak 2x70mm2 pro 200A (falešných 100kW). Kde těch 2x70mm2 na 5m délky je už na hraně rozumné manipulace (je to těžké). Tzn pro stávající 400V systém se očekává maximum 150kW (400A). Pro 350kW tak je třeba přechod na 800V.

      2) Stanice: Nové 800V stanice očekávám budou stavěny převážně na topologii oddělovací síťový transformátor s DC/DC měničem. Kde moderní DC/DC měniče umí s vysokou účinností obsloužit požadovaný široký rozsah napětí 50-900V. Tzn. 350kW/800V stanice může obsluhovat i 400V vozy, ale už s výkonem jen 150kW.

      1. hm to při těch 800V už bude muset stát u těch nabíječek
        hm to při těch 800V už bude muset stát u těch nabíječek nějaký pikolík co bude mít elektrikářský oprávnění k práci s vysokým napětím ne? zrovna nedávno se mi vypálila zásuvka i zástrčka na prodlužovačce s míchačkou (850W)asi se mi to povytáhlo ze zásuvky a přechodový odpor zapracoval, sranda bude až se začnou s rozvojem EV aut takto vypalovat jak auta tak nabíječky

        1. Podle norem je považováno za nízké napětí(Low Voltage)
          Podle norem je považováno za nízké napětí(Low Voltage) cokoliv v rozsahu AC: 50-1000V a DC: 60-1500V takže na to vše stále stačí běžný pučmidrát s 50tkou a co se týče spotřebitele tak zde žádné omezení není.

          K předcházení druhému problému všechny vozy mají v CCS zásuvce minimálně jeden termistor (běžně jsou dva) právě pro ochranu před zahořením vlivem zaneseného konektoru, což se může běžně stát. Termistory má v sobě i CCS konektor. Dokonce některé lepší EVSE dobíjecí kabely s krabičkou mají termistor i ve 220V zástrčce. Takže to problém opravdu je a myslí se na něj.

  5. Mimochodem podle fotky štítku na té stanici má nabíjecí
    Mimochodem podle fotky štítku na té stanici má nabíjecí kapalinou chlazený kabel+konektor limit 400A/1000V. Což dává reálný špičkový nabíjecí výkon na 800V jen 320kW. Nicméně jeho výrobce HUBER+SUHNER už loni deklaroval že by zvládl až 500A.

      1. Porše Mission E samozřejmě nejde na lepší parametry než
        Porše Mission E samozřejmě nejde na lepší parametry než Tesla, už od samého představení slibujou pomalejší zrychlení než u generačné staršího Modelu S … To asi moc lidí nenadchne, když vám to na každejch světlech natře ten americkej nedodělek z Fremontu co mu nelícujou plechy ;D

Napsat komentář