Hybridy tvoří 40 % prodejů Toyoty v Evropě za první pololetí

Společnost Toyota Motor Europe v první polovině roku 2017 prodala 527 000 vozidel Toyota a Lexus, což představuje 11% nárůst ve srovnání s rokem 2016. Celkový podíl skupiny na trhu vzrostl o 0,3 na 4,9 %.

Také nová Toyota C-HR pomáhá japonské automobilce s růstem podílu prodaných hybridních aut
foto: Toyota

Prodej hybridních vozidel vzrostl meziročně na 208 300 vozů, tj. o 44 %. Hybridy nyní představují 40 % celkového prodeje TME a přesně polovinu jen v západní Evropě. K úspěchu hybridních vozů na trhu přispívá i značka Lexus – představuje v průměru 63 % celkových prodejů a 99 % prodejů v západní Evropě.

Úspěšné uvedení modelu Toyota C-HR vedlo k vynikajícímu zahájení roku 2017. V letošním roce si dosud 80 % zákazníků, kteří si koupili Toyotu C-HR, zvolilo hybridní model. Výsledky uplynulého pololetí podpořil rovněž prodej modelů Yaris Hybrid (+7 %), RAV4 Hybrid (+75 %) a nové generace modelů Hilux (+36 %) a PROACE (+223 %).

V Rusku vyráběným vozům Camry a RAV4 se podařilo udržet své vedoucí postavení v daném segmentu, a to i přes náročné podmínky na tamním trhu.

tabulka prodejů Toyota Lexus

tabulka prodejů Toyota Lexus

tisková zpráva

21 Comments on “Hybridy tvoří 40 % prodejů Toyoty v Evropě za první pololetí”

  1. Tady je vidět, jak je morálka evropy v žumpě, takto
    Tady je vidět, jak je morálka evropy v žumpě, takto podporovat dodavatele aut teroristům = Toyota. Vůbec jim to nevadí, budou dál dodávat auta teroristům přes Saudy a Israel. Od Toyoty si kupují auta jen ignoranti a masoví vrazi = 99 % populace, smutné. Výmluvy, že takové prodeje zastavit nejdou, jsou lži. Tupí lidé je ještě obhajují:
    goo.gl/kT0jm8

  2. Japonske stranky kam lide uvadeji realnou spotrebu. VJaponsku
    Japonske stranky kam lide uvadeji realnou spotrebu. VJaponsku se udava kolik auto ujede kilometru na 1 litr.
    Jsou to dost impresivni cisla. A taky se podle nich pozna jak nesmyslna je ta merici Japonska norma. Jeste horsi nez evropska.
    www_e-nenpi_com

  3. Rad bych videl verohodne srovnani stejného auta s hybridnim
    Rad bych videl verohodne srovnani stejného auta s hybridnim pohonen a stejnym motorem při opravdovem provozu ve meste ale i na dlouhe cesty. Pripada mi to jako hon na perpetuum mobile.Vzdyt musím tu nadváhu do každého kopce vytahnout aby se mi to z kopce vratila a na rovine ji tahnu s sebou.

    1. A o jaké nadváze konkrétně mluvíte? Hybridy (minimálně
      A o jaké nadváze konkrétně mluvíte? Hybridy (minimálně ty od Toyoty) jsou na tom s hmotností srovnatelně s diesely o automatech nemluvě. A kromě toho u vozidla, které dokáže při zpomalovaní rekuperovat energii zpět do akumulátoru namísto aby se bez užitku přeměňovala v brzdách na teplo, slouží hmotnost vozidla jako akumulátor energie. A tabulky reálných dlouhodobých spotřeb pro různá konkrétní hybridních vozidla si během chvíle vygooglujete stovky.

    2. Ciste na dlouhe dalnicni prejezdy se hybrid temer nevyplati*,
      Ciste na dlouhe dalnicni prejezdy se hybrid temer nevyplati*, hlavni problem dalnice je odpor vzduchu, hmotnost vozidla hraje az druhe housle. Na dalnici mate vetsinou relativne malo prilezistosti k rekuperaci, na dalnici nepotrebujete casto brzdit, a v klesani vetsinou staci mirne ubrat plyn, rozdily jsou radove v decilitrech. V praxi vsak malokdo jezdi jen dalnici, vetsina lidi potrebuje jezdit i po meste a okoli. Na okreskach uz se hybrid uplatni, pribrzdeni rekuperaci je dost razantni aby vas zpomalilo do prudsich zatocin a take vam narekuperuje nejakou energii pri sjizdeni kopcu, coz je princip tohoto „perpetuum mobile“. Tady ovsem hodne zalezi na konkretni okresce, kolikrat a zda vubec musite zpomalit pred zatocinou a jak je teren kopcovity. Nejvyraznejsi uspora bude samozrejme ve meste, ale tam je to zrejme, asi si jen obtizne predstavime jezdeni po meste bez brzdeni.

      Tady je treba srovnani Toyoty Yaris a Yaris hybrid, je trba nahradit podtrzitka:
      www_auto_cz/test-toyota-yaris-1-33-dual-vvt-i-benzin-nebo-hybrid-82778
      U jinych aut nebo pri jinem provedeni testu budou samozrejme rozdily jine, ale v zasade odpovidat tomu, ze na dalnici jsou rozdily zanedbatelne, ale ve meste mohou byt velice vyrazne.

      * Musite samozrejme trosku myslet a ne neustale dojizdet situace na brzdy.

    3. Mám Kia Niro , poměrně vysoký cros over na 18 kolech
      Mám Kia Niro , poměrně vysoký cros over na 18 kolech spotřeba dle TP je 4,4 litru.

      Ekonomická cesta v pátečním provozu Liberec-Hradec Králové
      cesta tam 3,6 litru/100 Km cestou zpět to vystoupalo na celkových 4,1 (je to zpátky do kopce a musel jsem zapnout klimu bylo odpoledne 30 stupnů). Behem cesty jsem asi 4x předjížděl na kick down tj konečná rychost po předjení nějakých 125Km/h.

      Opačný extrém byla cesta Liberec-Třeboň a zpět na dovolenou většinou po dálnici.
      Naložený auto 4 lidi, střešní box a připojený vlek cca 300 Kg s 4 kolama na stojato, poměrně agresivní a rychlá jízda kvůli vleku jsem jel jen do 130 Km. Baterie v kopcích neustále na 25% víc se nadobila ,celou cestu běžela klima na 23 stupnů.Najeto celkem 660 Km Celková spotřeba na té trase 6,6/100 Km podotým ne nafty,ale benzínu.

      Tak mi řekněte který konvenční benzín v automatu to uní

    4. Nejde jen o spotřebu,ale o dynamiku jízdy při stejné
      Nejde jen o spotřebu,ale o dynamiku jízdy při stejné spotřebě. S hybrid email reálné jezdím za 6.3 kombinovaná spotřeba ale na trasách okolo 100km se dostávám i na 5.2.Toyta Rav.Ten El motor pomáhá benzínu táhnout od nižších otáček

      1. Nesmysl, to se jen toyota a další staré automobilky snaží
        Nesmysl, to se jen toyota a další staré automobilky snaží držet spalováků co to jen půjde, aby se mohli napakovat na náhradních dílech a pravidelných servisech oleje atp. Takže budou dělat všechny možné hybridnesmysly jenom aby to oddálily a udržely poruchovost těch spalovacích krámů. Po ujetí 100000km v elektrice servisní náklady za 3x garančka 2800kč + el.en. 17000kč. Předtím Octavia 100000km 376000kč – díky již nikdy více. /Obojí značkový servis./

Napsat komentář