Nový Plug-in Hybrid již lze objednat v autorizované dealerské síti Kia. Auto pohání baterie o kapacitě 11,26 kWh a spalovací motor 2,0 litru GDI.
foto: Kia
Kia uvádí na český trh nový model Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid, který završuje modelovou ofenzivu rodiny vozů Optima. Tu společnost zahájila ve 3. čtvrtletí minulého roku uvedením modelů Optima Sportswagon, Optima GT a Optima Plug-in Hybrid ve verzi sedan.
NEPŘEHLÉDNĚTE Kia Stonic: nový crossover odhalen v Amsterdamu
Nová vlajková loď Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid v sobě spojuje to nejlepší z dříve uvedených modelů, tedy prostornost karoserie kombi se zavazadelníkem o objemu 440 litrů a úspornost vylepšeného hybridního hnacího ústrojí s dojezdem na elektřinu 62 kilometrů a celkovým dojezdem 1 120 kilometrů (v kombinovaném cyklu NEDC).
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid tak nabídne oproti Plug-in hybridní verzi sedanu o 133 litrů větší zavazadlový prostor a zároveň o 8 km vyšší dojezd v elektrickém režimu, což je umožněno 15% nárůstem kapacity lithium-iontové polymerové baterie, která nově činí 11,26 kWh.
foto: Kia
Díky tomu se nový model řadí v kategorii vozů Plug-in Hybrid mezi leadery střední třídy. Velkorysý úložný prostor, který po sklopení zadních sedadel s praktickým dělením 40:20:40 činí až 1 574 litrů (podle metodiky VDA), je výsledkem promyšlené konstrukce umožňující plnou integraci výkonné baterie pod podlahou zavazadelníku.
foto: Kia
V základu hnacího řetězce je hospodárný zážehový čtyřválec Kia 2,0 GDI o výkonu 156 k a s točivým momentem 189 Nm. Ve spolupráci s elektromotorem činí celkový systémový výkon hnacího ústrojí 205 k při 6000 ot/min a celkový točivý moment provedení Plug-in Hybrid činí 375 Nm již od 2 300 ot/min.
Vůz tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlosti 192 km/h. Díky kombinaci úsporného benzínového motoru a výkonného elektromotoru produkuje model (v kombinovaném cyklu NEDC) emise na úrovni 33 gramů CO2 na kilometr jízdy. Kombinovaná spotřeba (v kombinovaném cyklu NEDC) potom činí pouze 1,4 litru a 12,3 kWh/100 km.
Optima Sportswagon Plug-in Hybrid prošla podobně jako Plug-in hybridní sedan řadou designových úprav, které zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu. Ať už jde o optimalizaci designu předních a zadních nárazníků a novou aerodynamickou clonu s aktivními lamelami v masce chladiče, nebo specifická 17″ kola z lehkých slitin.
Samozřejmostí jsou nejmodernější technologie zvyšující účinnost bateriového modulu, jakými jsou nejnovější a dosud nejúčinnější systém rekuperace kinetické energie či vyspělý systém topení, větrání a klimatizace (HVAC). Tento inteligentní systém umožňuje ventilaci vzduchu pouze směrem k řidiči ve prospěch úspory elektrické energie.
Nový přístrojový štít před řidičem zobrazuje klíčové informace o hnacím ústrojí – např. stav nabití baterie nebo podrobnosti o jízdním stylu a spotřebě.
Systém palubního infotainmentu s osmipalcovým dotykovým displejem podporuje služby Kia Connected Services, jejichž součástí je také navigace s nepřetržitými dopravními aktualizacemi, informacemi o rychlostních kamerách a s možností předpovědi počasí na základě dat od společnosti TomTomTM.
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid nabídne také podporu systémů technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™ pro komunikaci s chytrými telefony.
Na českém trhu je vlajková loď Optima Sportswagon Plug-in Hybrid k dispozici v jediné a to v nejvyšší úrovni výbavy Premium za cenu 1 199 980 Kč s DPH. Výbava Premium nabízí například 17″ kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55, full LED světlomety s funkcí Dual bending, 8“ integrovanou GPS navigaci s 270° monitorovacím systémem AVM, prémiovou soustavu 10 reproduktorů Harman Kardon o výkonu 590 W či kožená vyhřívaná přední i zadní sedadla a ventilovaná a elektricky nastavitelná přední sedadla.
V nabídce nechybí ani nejmodernější technologie na podporu řízení (ADAS) v podobě vyspělých systémů DRiVE WISE jako například stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), pokročilý inteligentní tempomat (ASCC), systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS), systémy sledování mrtvého úhlu (BSD a LCA) nebo nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)** či inteligentní parkovací asistent pro příčné i kolmé parkování (SPAS).
Model Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid se prodává se sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tisíc kilometrů po prvních 3 letech), která se vztahuje také na bateriový modul.
Já nevím, sice PHEV, ale pořád auto narvané technologiemi
Já nevím, sice PHEV, ale pořád auto narvané technologiemi s běžným prostorem pro posádku a zmenšeným kufrem. Vpředu zobák k ničemu, vzadu kufr jen až od sedáků sedadel výše, mezitím běžný prostor pro lidi. Prostě poměr mezi kubíky pro lidi a náklad a technologiemi je špatný. A to je to velikostně auto jako kráva.
1.2mega bez pseudopilota a machr indexu si koupí pár lidí
1.2mega bez pseudopilota a machr indexu si koupí pár lidí max 5 v ČR.
Ty údaje „dle NEDC“ snad ani nemá smysl zveřejňovat
Ty údaje „dle NEDC“ snad ani nemá smysl zveřejňovat
no skoro ,,EV“ kombi ale ta cena kuxva nejak mi to…nižší
no skoro ,,EV“ kombi ale ta cena kuxva nejak mi to…nižší kuxva nižší!!
z textu vyplývá, že na jiných trzích může být s
z textu vyplývá, že na jiných trzích může být s nižší výbavou cena nižší.
jo, jo, cena vysoká, protože není konkurence a navíc
jo, jo, cena vysoká, protože není konkurence a navíc kvůli dotacím… takže za 3 roky mírně ojeté snad pod 500tis. s DPH a bude to ideální rodinný vůz.
No, auto z bazaru po sobě a 3 letech bych teda nechtěl. Tady
No, auto z bazaru po sobě a 3 letech bych teda nechtěl. Tady se ještě k tomu může podelat dost serepeticek.
No nevim, tak porad bych asi v teto cenove hladine volil
No nevim, tak porad bych asi v teto cenove hladine volil Passate GTE, ikdyz asi jsou o fous levnejsi, no. Ale co, rad to koupim za par let ojete. Dulezity je, aby se jich dostatek prodal, nove auto fakt nepotrebuju 🙂