Hybridní Lexus CT 200h je sportovnější a nabízí lepší výbavu

Když Lexus na ženevském autosalonu v roce 2010 poprvé představil CT 200h, jednalo se o první kompaktní hybridní hatchback v segmentu luxusních vozů. Model CT 200h se stal jedním z nejprodávanějších hybridních modelů značky.

Lexus uvádí facelift jednoho ze svých nejprodávanějších modelů
foto: Lexus

TISKOVÁ ZPRÁVA

Od uvedení na trh v roce 2011 dokázal Lexus celosvětově prodat přibližně 300 tisíc vozů CT 200h, z toho asi 75 tisíc v Evropě, která v případě tohoto modelu představuje jeden z největších trhů.

Atributy jako je nízká spotřeba a spolehlivost doplňuje o modernizovaný exteriér, který zhmotňuje radost z řízení – avšak bez kompromisů k uživateli a spotřebě paliva.

DESIGN EXTERIÉRU A VÝRAZNĚJŠÍ VZHLED

Pětidveřový Lexus CT 200h nyní nabízí výrazně modernější a agresivnější přední partii, zejména díky novému rastru charakteristické masky chladiče ve tvaru vřetene, která podtrhuje celkovou sofistikovanost tohoto modelu.

Zmizel integrovaný nárazník ubíhající napříč maskou chladiče těsně pod logem Lexus, což platí i pro horizontální lamely v masce. Rámečky mlhových světel jsou nyní lakovány v metalickém šedém odstínu a disponují trojúhelníkovým průřezem s ostrými hranami.

Světla denního svícení ve tvaru šípu se přesunula nad světlomety s jedním projektorem, čímž stvrzují pocit jednolitosti s bočními charakteristickými křivkami vozu.

„Odlišný vzhled jsme se rozhodli řešit opačným umístěním LED světlometů a světel denního svícení v porovnání s předchozím provedením. Výsledný vzhled je oproti minulosti agresivnější. Typická signatura značky Lexus je navíc stvrzena motivem písmene L světel denního svícení,“ uvedl Tetsuo Miki, hlavní návrhář modelu CT 200h.

Nový Lexus CT 200h

Nový Lexus CT 200h
foto: Lexus

Nová zadní světla s motivem písmene „L“ propůjčují modelu CT 200h sportovnější a opticky širší podobu. Nové širší skupinové svítilny na zádi vozu nyní používají pouze LED diody, což platí i pro zářivé LED směrovky ve spodní části každého koncového světla.

Tímto se opakuje charakteristický motiv „L“ a současně zlepšuje viditelnost nového CT při pohledu zezadu. Horní i spodní křivky diodových zadních světel se směrem k bokům rozšiřují, čímž opticky akcentují šířku koncových světel.

Vůz tak v tomto směru působí robustněji a stabilněji. Dekor pátých dveří – obklopující logo Lexus mezi sklem a zadními světly – dodává sportovně vyhlížející zádi atletičtější charakter.

Spodní část zadního nárazníku, nyní v metalicky stříbrném a černém provedení, byla tvarově přepracována s důrazem na agresivnější vzhled tohoto vozu, rámečky zadních odrazek jsou nyní v metalicky šedém tónu, který ladí s rámečky mlhových světel na přídi vozidla.

Profil modelu CT 200h okořeňují sportovnější kola – od základních 15″ kol až po litá 17″ kola F SPORT v tmavém metalickém odstínu. Za zmínku stojí i nová 16″ kola s deseti paprsky, broušenými povrchy a tmavým metalickým lakováním.

SVĚŽÍ MODERNIZACE INTERIÉRU

Stačí krátké nahlédnutí do kabiny a ihned je jasné, že CT 200h nabízí jeden z nejkultivovanějších interiérů v dané třídě – k tomu přispívají vysoce kvalitní materiály, výrazně strukturované povrchy a zajímavá filozofie celkového ztvárnění kladoucí důraz na formu, která vždy následuje funkci.

V nabídce se nově objevuje navigační systém Lexus s větší širokoúhlou obrazovkou o úhlopříčce 10,3″ (dříve 7″). Zákazníci mohou vybírat z širší palety barev pro interiér, včetně nových kombinací jako je markantní hladká kůže ve dvoubarevném provedení, kombinace látkového čalounění a odolné umělé kůže, resp. zbrusu nové čistě látkové čalounění. Celkově je k dispozici devět různých dekorů.

F SPORT

CT 200h F SPORT v úpravě pro rok 2018 přináší výrazné designové úpravy, včetně černého metalického laku a modernizovaného rastru masky chladiče ve tvaru vřetene, určeného výhradně pro F SPORT.

Nový rastr masky chladiče je rovněž sladěn s rámečky kolem mlhových světel a okolními dekory. Tato varianta také disponuje prvotřídními světlomety s dálkovými/potkávacími světly v rámci jednoho projektoru.

Pro F SPORT se nabízí uhlově černý obklad horního a spodního profilu masky chladiče, stejně tak jako metalicky černý dekor uprostřed spodní partie na zádi vozidla.

Lexus CT 200h v modelovém provedení 2018 nabídne nová schémata dvoubarevného lakování karoserie a nové výrazné odstíny pro verzi F SPORT: oranžovou Lava Lava CS (Crystal Sunshine) a modrou Heat Blue CL (Contrast Layering).

V kabině se pak F SPORT chlubí novými exkluzivními kombinacemi čalounění, jako je dvoubarevná kůže nebo látka či umělá kůže. Výhradně pro F SPORT se nabízí elegantní dekor Naguri, který je ukázkou vysoké úrovně řemeslného zpracování mistrů Takumi.

LEXUS SAFETY SYSTEM+

Dalším vítaným doplňkem modernizovaného modelu Lexus CT 200h je na přání dodávaný bezpečnostní paket Lexus Safety System+, přinášející vyšší úroveň bezpečnosti prostřednictvím propracovaných technologií, jako je např. předkolizní bezpečnostní systém (PCS), dynamický tempomat řízený radarem, systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) s aktivními zásahy do řízení, automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).

tisková zpráva

11 Comments on “Hybridní Lexus CT 200h je sportovnější a nabízí lepší výbavu”

  1. Off
    Okénko do historie. Snadná výměna baterie

    Off

    Okénko do historie. Snadná výměna baterie :)))
    https://www.facebook.com/energyindependant/videos/769666933211264/

    + trocha olejářské konspirace

    Those giant conspiracy theories may have been true many decades ago. This film is very old and oil giants on down to Mom & Pop small shops are now invested in renewable power systems. Dr. Rudolph Diesel was probably thrown overboard on a cruise in 1913 …….. He favored plant seed oils for powering his original innovation. The ban on alcohol drinks suppressed fuel ethanol / alcohol when millions of cars & trucks were being mass – produced in factories and (fossil) vehicle fuel markets were being established in the 1920’s and early 30’s. Even the negative news media and many decades old ban on industrial hemp farming in most USA States is designed, since 1923-1937 until this very day, to deny Americans a virtually zero THC farm crop. That lost resource competes with oil, cotton, timber, synthetics, aluminum and steel.

    1. Jj, ale jen kdyby si musel vybrat z alternativních paliv. No
      Jj, ale jen kdyby si musel vybrat z alternativních paliv. No i tak je fajn, že by to nebylo CNG ani LPG a nebo nedejbože vodík.

      Naproti tomu v AutoTipu číslo 13 se pro změnu pan redaktor hned na páté straně hrozně raduje z toho, že v Dánsku po omezení podpory elektromobilů klesli jejich prodeje o 60%. Prý k nelibosti Elona Muska majitele společnosti „Tesla Motors“, která si dle jeho slov na systému dotací a odpustků postavila byznys.
      Elektroauta obecně jsou pak podle pana redaktora nepraktická výstřední hračka pro bohaté…

Napsat komentář