POZVÁNKA: Elektromobilní Žďársko na Vysočině

Žďárský region rozšiřuje nabíjecí místa pro elektromobily, elektrokola, e-skútry i e-koloběžky. V loňském roce se díky projektu e-Vysočina začala psát žďárská elektromobilní historie a letos se nabídka rozšiřuje o pět dalších.

Už příští neděli se budou na Žďársku otevírat čtyři nová dobíjecí místa
foto: Milan Řehoř

Tímto jsou zváni do žďárského regionu na neděli 25. června 2017 elektromobilisté, příznivci i všichni, kdo se dopravují jakýmkoli elektrickým vozítkem.

V neděli se budou otevírat hned čtyři nabíjecí místa: v Bystřici nad Pernštejnen (zábavní a poznávací park Eden), v Novém Městě na Moravě (u hotelu SKI) a ve Žďáru nad Sázavou (Stará radnice na náměstí Republiky a centrální parkoviště na ulici Neumannova).

Samozřejmě jsou zváni i všichni, kdo o uvedeném způsobu dopravy zatím jen uvažují nebo se chtějí něco dovědět a vyzkoušet. Na vyzkoušení budou k dispozici například elektrické koloběžky, ale budete se moci svézt i v elektromobilu.

Pokud budete mít chuť, můžete s námi a s televizí i-Vysočina absolvovat celou trasu z Bystřice n/P (start po 10 hodině) přes Nové Město na Moravě až do Žďáru nad Sázavou (17 hodin). Tuto přibližně 35 km dlouhou trať zvládnou samozřejmě elektromobily, ale i elektrická kola a koloběžky.

Přijeďte tedy na Vysočinu prožít zábavné odpoledne a možná najít i přátele, kteří vám rádi poradí a podělí se o své vlastní zkušenosti. Zábava je zajištěna ve spolupráci se žďárskou radnicí, energetickou společností E.ON a výrobcem instalovaných nabíjecích stanic, žďárskou firmou Elmont-invest s.r.o. Doprovodné programy jsou připraveny u každé ze stanic.

Pokud budete mít chuť, můžete další den v pondělí 26. června 2017 v dopoledních hodinách na žďárské průmyslovce (venkovní prostor před školou a poliklinikou) navštívit akci Solární a technický den, který se stal již tradicí na konci školního roku. Věřte, že se bude na co dívat a opět budou k dispozici elektrické pohony. Nabíjecí místa by se měla postupně objevit na EVmapa.cz.

tisková zpráva

19 Comments on “POZVÁNKA: Elektromobilní Žďársko na Vysočině”

      1. Dobrý den.
        Diky moc za info.
        Tak to ale neni moc dobře

        Dobrý den.
        Diky moc za info.
        Tak to ale neni moc dobře vymyšleno… Chápu že je tedy spodní řada zásuvek spíše na nabíjení elektrokol a skútrů.Ale pokud si spustim jednu zasuvku přes ev mapu, na ostatní 2 se může připojit kdokoliv již zadarmo?

        1. Ano je to tak, ale spodní zásuvky jsou určeny spíše pro
          Ano je to tak, ale spodní zásuvky jsou určeny spíše pro nabíjení elektrokol, skútru, a například u kola jsme po zralé úvaze došli k závěru, že ve velké míře jezdí lidé ve skupině takže se o cenu podělí. Pro auta je myšlena zásuvka Mennekes. Pravda je že když se připojí přes 230V auto a následně další tak platí elektřinu ten kdo je sepne EVMAPou

          1. Jako nezlobte se na mě, ale ta „zralá úvaha“ má jedno
            Jako nezlobte se na mě, ale ta „zralá úvaha“ má jedno slabé místo. Nikoli jako východisko, ale ve svých důsledcích. Představte si, že tam bude jeden EV nabíjet z Mennekese a přijede ne skupina cyklistů, ale jeden cyklista s elektrokolem. Odemkne si nabíjení přes EVmapu a skočí si někam na hodinku nebo dvě. Mezitím přijede další EV, píchne si kabel do volné zásuvky, nabije, odjede… a elektrocyklista se po návratu nestačí divit, kolik bude platit. Nedělejme si iluze, že všichni elektromobilisté jsou Mirkové Dušínové. Dokud je to zdarma jako ve Žďáru, tak je to jedno, ale jakmile bude nabíjení zpoplatněno, tak se to podle mě bude muset řešit odemykáním každé 16A zásuvky zvlášť.

            1. zralá úvaha tzv. že se bral také v potaz názor a
              zralá úvaha tzv. že se bral také v potaz názor a požadavky zákazníka který byl limitován cenou za nabíjecí stanici. Nevím jestli by elektrokolista nechal v dnešní době kolo s nabíječkou bez dozoru, ale muže se to stát a pak Vaše obavy jsou opodstatněné. Celá stanice je řešena modulárně a lze ji jednoduše při požadavku zákazníka předělat na jednotlivě placené zásuvky. Doufám že se v neděli potkáme a můžeme toto téma probrat hlouběji. Díky za připomínky

              1. Jasně, to mě taky napadlo, že motivem tohoto řešení byla
                Jasně, to mě taky napadlo, že motivem tohoto řešení byla minimalizace nákladů na stanici.

                Co se týká ponechání elektrokola bez dozoru, tak příklad cyklisty jsem uvedl především jako reakci na předpokládanou skupinu cyklistů nabíjejících ze zásuvek 16A. Co se u elektrokola stát může, to u elektromobilu (myšleno u toho odemykajícího zásuvku 16A) velice pravděpodobně nastane, protože pokud mu nechybí do cíle pár set metrů, ale několik km, dokonce možná i několik desítek km, tak stráví na nabíječce třeba i hodinu a více a tak dlouho u auta nemá smysl tvrdnout. Takže si řidič odskočí někam na oběd nebo udělá procházku po městě a po návratu zjistí, že místo jednoho auta nabil dvě nebo i tři.

                Jak se říká „každá mince má rub i líc“ – na druhé straně by fakt, že jeden elektromobil nabíjí z jedné zásuvky 16A a druhá nebo třetí zásuvka 16A nejde samostatně odemknout, mohl někoho odradit od toho, aby se nabil, i když zjistí, že je druhá a/nebo třetí zásuvka pod napětím. Což by byla škoda.

                Další věc je to, že přes EVmapu je možno podívat se předem, ještě před příjezdem na místo, jestli je volno nebo obsazeno. Takže když je v současnosti u těch tří zásuvek 16A skupinové odemykání, tak i když je obsazena pouze jedna nebo dvě zásuvky, čili jsou volné dvě nebo jedna zásuvka, tak na EVmapě vidím obsazeno a v takovém případě vždy zvažuji, jestli na tu stanici vůbec jet, případně si i trochu zajet, anebo pokračovat k cíli bez zastávky nejkratší trasou, s lehčí nohou na pedálu plynu apod.

                Asi se opravdu v neděli potkáme a můžeme dát řeč.

    1. Na akci vždy nabijete – budeme se o to v maximální míře
      Na akci vždy nabijete – budeme se o to v maximální míře snažit. Vzhledem k tomu, že bude nabíjení do konce kalendářního roku zdarma, lze je prý aktivovat i bez registrace jakýmkoli telefonem. Tel. čísla budou nalepena na stojanech (někde už jsou) a jinak je najdete na EVmapě. Tam ale zase tel. číslo vidíte až po registraci a přihlášení. Včera se montovala Bystřice nad Pernštejnem a doporučuji startovat tam, abychom mohli společně projet celou trasu až do ZR (Žďáru). E-koloběžky a kola to mají po krásných většinou vyasfaltovaných) cyklostezkách. E-auta pojedou malou objížďkou krásnou krajinou. V Bystřici je také Mennekes 32A jako v ZR. 230V jsou všude (Bystřice, hotel SKI v N. Městě. n.M. a ZR).

Napsat komentář