Toyota letos slaví 20 let od uvedení prvního Priusu. Sezvala proto novináře do Maďarska, aby si projeli jak první Prius, tak hlavně nový Prius PHV. A byla to jízda!
foto: Hybrid.cz
První generaci Toyota Prius Plug-in Hybridu jsme důkladně otestovali už před téměř pěti lety. Konkurence ale nespala a během následujících let byla Toyota v segmentu aut do zásuvky vytlačena na druhou kolej.
NEPŘEHLÉDNĚTE TEST: dva měsíce s Prius plug-in hybridem
I tak se auta globálně prodalo přes 75 000 kusů, než byla jeho výroba v roce 2015 ukončena. Velký návrat do světa plug-in hybridů přichází s novinkou Toyota Prius PHV, v Severní Americe prodávaným jako Toyota Prius Prime. Dosavadní prodejní čísla ukazují, že Toyota neponechala nic náhodě.
Prius PHV staví na 4. generaci hybridu Toyota Prius. Je ale vybaven 8,8kWh li-ion baterií, která umožňuje autu ujet dle amerického standardu EPA až 40 km pouze na elektřinu.
foto: Hybrid.cz
Dle shovívavějšího evropského standardu NEDC je to až 50 km. Na elektřinu se auto může pohybovat max. rychlostí 135 km/h. My jsme si v praxi vyzkoušeli, že auto skutečně nemá problém těch 50 km ujet, ovšem při velmi opatrné jízdě.
Toyota Prius PHV navíc i skvěle rekuperuje, a tak jsme 115 km urazili s neuvěřitelnou spotřebou 1,3 l/100 km. V rámci novinářké mini-eco-rallye jsme tak stanuli na stupních vítězů, když spotřeba ostatních soutěžících se pohybovala od 1,4 l/100 km po něco přes 2 l/100 km.
Oficiálně Toyota uvádí, že by auto mělo být schopno ujet prvních 100 km dokonce za 1,0 l/100 km. My jsme bohužel neměli možnost vyzkoušet, jak se auto chová a jakou má spotřebu po ujetí víc než oněch asi 115 km.
To si vyzkoušíme teprve v ostrém testu, který chystáme na začátek června. Celkově jsou ale první dojmy z Priusu PHV víc než pozitivní. Auto je skvěle odhlučněné a opravdu příjemně překvapí dojezdem na elektřinu i spotřebou.
K dispozici byla i verze se solární střechou, kterou jsme ale zkoušeli jen krátce. Na středovém displeji je u ní vyobrazen kromě baterie a motorů právě také panel a intenzita jeho ozáření/výkonu.
Kolik přesně do systému ale solární panel dodává jsme v nastaveních (zatím) nenašli. Toyota tvrdí, že za den dokáže ideálně prodloužit dojezd asi o 5 km. Za ty peníze to asi nestojí (+50 000 Kč), ale je to efektní. Základní cena nového plug-in hybridu je v Česku 990 990 Kč .
Tento plugin som si pred mesiacom objednal (podla vsetkeho ako
Tento plugin som si pred mesiacom objednal (podla vsetkeho ako prvy v CS, Toyota este nemala na to app) na Autosalone v BA. Mojim potrebam vyhovuje dokonale:
– po meste denne najazdim cca. 30-40km a chatu mam od BA 35 km. 10A/230V mam vsade, aj v praci, v meste Mennekes nabijacky (2hod nabitie). Vacsiu baterku ani nechcem kvoli vahe
– na dlhsie jazdy mod klasickeho Priusa
– celkova spotreba ocakavam okolo 3l/100km
– v rodine sa vozime 3, takze 4 miesta nie su problem
– kufor je fakt maly, takze na strechu rakvu
– spolahlivost, jeden blok, ziadne dvojspojky a la VW a Huyndai
– technologicky nadupana hracka s HUD, tepelnym cerpadlom atd.
– vysoka cena? Firemne auto, minus 3tis. euro SK dotacia a vyjde to rovnako ako Volvo XC60 so spotrebou 7-8l a dooost drahym servisom
– dizajn spredu ok, zozadu hrozny, tak idem do cervenej
V auguste uvidim.
Rakev podstatně zvýší aerodynamický odpor a tím i
Rakev podstatně zvýší aerodynamický odpor a tím i spotřebu při rychlejší jízdě. Aerodynamický odpor je daleko větší prevít než zvýšená hmotnost. V Americe dělají rakve za auto, ale nevím zda je to u nás povolovené.
http://www.prolineracks.com/thule-665C-transporter-cargo-carrier.html
Ano, to je pravda. Preto rakvu planujem pouzit, len ak to bude
Ano, to je pravda. Preto rakvu planujem pouzit, len ak to bude bezpodmienecne nutne (ako tu niekto pisal odvoz rodiny s kuframi na letisko).
Ked si ale zratam TCO – total naklady na obstaranie a prevadzku na 6-8 rokov, tak medzi PHEV nevidim konkurenta. Samozrejme, s danymi priestorovymi obmedzeniami.
A co Ioniq plug-in? Pre co u Vas vyhral Prius PHV?
A co Ioniq plug-in? Pre co u Vas vyhral Prius PHV?
na Autosalon bol Ioniq PlugIn vystaveny hned vedla a je to
na Autosalon bol Ioniq PlugIn vystaveny hned vedla a je to rozhodne vacsie, viac klasicke auto ako Prius PlugIn. Napriek tomu je to ‚skladacka‘ klasickeho auta + elektro cast, cize vyssia sanca na poruchovost (dvojspojka atd) a prev naklady, zatialco Prius Hybrid drive je overena genialne jednoducha technologia naviac overena 4 generacia. A mame doma Yaris hybrid a funguje vynikajuco. A predsa len radsej Made in Japan ako Korea.
Tak jistě, že je to u nás povolené, minimálně na kola to
Tak jistě, že je to u nás povolené, minimálně na kola to používá tisíce lidí…
S boxem jsem nikdy nikoho neviděl. Ani to Thule nemá v
S boxem jsem nikdy nikoho neviděl. Ani to Thule nemá v nabídce.
Pekne. Gratulujem.
ja som tiez nad nim uvazoval, momentalne
Pekne. Gratulujem.
ja som tiez nad nim uvazoval, momentalne mam Prius III (2010), avsak ako pisu ludia nizsie ma to tie dva nedostatky. Super malinky kufor a je to len pre 4.
Ano sme len 4ia, ale dve male deti (2,5 a 1 rok), takze ked ideme na dlhsiu cestu manzelka sedi s nimi vzadu a hraju sa, citaju a podobne. Preto tam potrebujem to stredne sedadlo, plus ked potrebujem niekoho zviest navyse (svokru napr).
Maly kufor nie je az tak hrozna vec ako pises, tiez mam na Priusa truhlu Thule, takze s tym by az taky problem nemobol.
No a nakoniec cena. Ja nakoniec pojdem do komplet EV, kde bude spotreba este lepsia za rovnakua mozno est enizsiu cenu ako Prius Plug-in.
Ked tu niekto porovnava Prius Prime a ostatne Plug-in hybridy, zabudate, ze ked Vam dojde stava v Ioniqu, ci inom PHEV, tak idete klasicky za 6 az 8l spotrebu. Naporoti tomu Prius pojde na 3-3,5l, preto moze mat v pohode v kombinovanom rezime pod 2l spotrebu, co je ozaj super. Musime k tomu vsak pripocitat cenu za nabitie tych 50km. No a pravdaze planzeta a nejkaa sekvencna prevodovka je tiez rozdiel.
Este raz, najma kvoli tomu strednemu sedadlu, ja si este s mojim Prisuom 2r pockam a potom kupim nejaky jazdeny Ioniq EV, alebo Leaf EV ci nieco podobne. Lebo po meste a na tu chatu ako pises 35km mi to bohate staci. S realnym dojazdom 200km, nie je problem s 2 kratkymi prestavkami (po 130-150km) ist BA-Tatry (+45min na nabijanie).
To je presne to, ze pre niekoho tie 4 miesta mozu byt velke
To je presne to, ze pre niekoho tie 4 miesta mozu byt velke obmedzenie. Mna to zaujalo preco to sedadlo vyhodili, niekde som cital, ze je to kvoli tomu, ze samotna bateria nie je az tak velka, ale kedze ma aktivne chladice/ohrievace, tak to puzdro je vacsie ako obvykle.
Inak pre Vase potreby moze byt zaujimava aj nova KIA Niro, co uz je SUV: http://ow.ly/Rmqw30c7x4U hned to prve video…
Kia Niro…dakujem neprosim. Ved za tu cenu mam mojho Priusa.
Kia Niro…dakujem neprosim. Ved za tu cenu mam mojho Priusa. Auto, co uz ma 20r skuseosti s hybridnmi, auto co je dlhodobo najspolahlivejsie auto bez zavad.
Ako som pisal moj prispevok vyssie..ked hybrid tak jedine Toyota s planzetou, ziadne specialne wsekvencne a kdo vie ake prevodovky. Plus SUV mi je zbytocne, naco do mesta, zbytocne to ma vacsiu spotrebu…
Takze stale ostavam pri tom, ze dalsie auto (cca o 2 roky) bude plne EV, preto som aj dokupil k bytu garaz, aby som ho mohol pekne nabijat doma.
Supermalinky kufor? Podla US metodiky (nepouziva hranoly) je
Supermalinky kufor? Podla US metodiky (nepouziva hranoly) je NAD priemerom liftbackov. Podla VDA (EU, hranoly) metodiky ma 360 l po strechu a sklopenim sedadiel 1200 l.
Metodiky a litre su jedna vec a realita druha vec.
Vlastnis
Metodiky a litre su jedna vec a realita druha vec.
Vlastnis Prius? Akejkolvek generacie? Pravdepodobne nie. Ja ano. A mam dve male deti, vozim v kufri kocik a ine vecy. Takze viem, co znamena maly a velky kufor. Tento v novom Plug-ine je proste naozaj maly, najm a sohladom na celkove rozmery aut a arazvor 2700mm (s rovnakym razvorom ma Fluence 530l).
Kufor je plytky, ale je sirsi ako v Priuse IV.
Zmesti sa tam
Kufor je plytky, ale je sirsi ako v Priuse IV.
Zmesti sa tam toho vela, napr. potraviny na barbeque obed pre 70 ludi vcetne napojov pre 100 ludi na cely tyzden, ako to tvrdi autor tychto obrazkov (tinyurl.com/ybe9lesu, tinyurl.com/y747mpm8)
Jo a este. Priame porovnanie s najvacsim konkurentom Ioniq
Jo a este. Priame porovnanie s najvacsim konkurentom Ioniq Plug-in: 443 litrov, co je presne hodnota toho co mam teraz v Priuse III (445). A tuto hodnotu pokladam za minimum, keze novy Prius IV ma dokonca 503 litrov. No a prave zkresat z 503 na 360 litrov kvoli plug-in bateriam je podla mna fail (mohli lepsie navrhnut cely podvozok s bateriami). Ako som vsak pisal vyssie, mam truhlu od Thule, takze by sa tato prekazka dala prekonat. Horsie jej to s tymi 4 miestami na sedenie, kde svokru tazko hodim na strechu 🙂
Urobil si veľmi dobre. Som majiteľom Prius Plug-In III
Urobil si veľmi dobre. Som majiteľom Prius Plug-In III generacie po facelifte viac ako rok a nikdy som nebol viac spokojný. Jediné čo ma žere je tento nový model a tiež premýšľam o jeho kúpe s využitím dotácie. 🙂 Jazdím prevažne mesto a okolie, ale párkrát do mesiaca aj Čechy, alebo Stredné Slovensko. Pokiaľ máš YARIS-ku tak vieš, že s hybridom sa musíš naučiť jazdiť… o to viac to platí pri PlugIn-e, ale to zistíš keď Ti Joystick s písmenom B natrvalo prirastie k ruke :))) Z tohto dôvodu mám trocha obavu o umiestnení joysticku, lebo sa mi zdá, že si pritom neoprieš lakeť o lakťovú opierku tak, aby si ho ľahko prepínal. Inak ja mám priemernú spotrebu 3,3L za celý rok a 2,9L za posledných 7.OOOkm. Bez elektriny jazdím mesto 3,6L a dialnicu 4,7L pri 130km/h a 5,0 L pri 150km/h (rýchlosť, ktorú ukazuje tachometer). Do kufra narvem toho viac než do manželkynej Rav-ky, takže mne malý nepripadá. A neskutočne ma baví pribúdajúci lesík a zvieratá v ňom čo sa Ti ukazuje na displeyi. Predpokladám, že nový model to už bude mať pekne farebné. A hlavne, že je už o hodne viac odhlučnený keď zošlapneš plyn na podlahu. 🙂 Tak gratulujem ku kúpe a prajem veľa ťastných km. 😉
Hypermiling video – V praxi 48km v cisto EV mode po mestskych
Hypermiling video – V praxi 48km v cisto EV mode po mestskych komunikaciach:
https://www.youtube.com/watch?v=EKh1xTyUOnI
a potom mod klasickeho Priusu so spotrebou cca. 3l/100km.
Určite dáš aj tých 5Okm. To chce len cvik. 😀
Ja jazdím v
Určite dáš aj tých 5Okm. To chce len cvik. 😀
Ja jazdím v lete 25km a v zime 18km real.
Dobre cisla na PIII! Mam otazky, kedze mas real skusenosti:
–
Dobre cisla na PIII! Mam otazky, kedze mas real skusenosti:
– spusta sa ti motor pri ceste z kopca pocas dobijania? (Yaris to robi)
– detto po starte ak je studeny motor? Resp. aj za jazdy v zime?
– aky strmy kopec zvladne v EV mode bez toho, aby musel zapnut motor?
– funguje na PIII klima pocas nabijania?
Jedna vec ma na novom plugine trocha hneva, zo zasuvky ma len 10A prikon, co predlzuje dobu nabijania, pricom ine adaptery vedia ist az na 16A.
Vdaka za odpovede.
Ďakujem, je to naozaj o spôsobe jazdy a tieto hodnoty sú
Ďakujem, je to naozaj o spôsobe jazdy a tieto hodnoty sú doslovne také, že som sa s tým hral a skúšal čo sa dá. Predtým som jazdil BMW52Od, takže som si ťažšie zvykal nešliapať na pedál. 🙂
K tvojim otázkam:
– nie, nespúšťa sa ti ani keď zaradiš B – rekuperáciu
– ak je studený motor, nesmieš zapínať kúrenie 🙂 Niekedy sa to ale nedá, keďže z teplejšej garáže idem do mínusových teplôt, tak vtedy už musím kúriť kvôli zaroseným oknám a to sa spustí motor. Ale inak som bol milo prekvapený, že keď si dáš vyhrievať prdel tak sa motor nespustí. (takže vyhrievané sedačky určite!)
– Čo sa týka spúšťania motora, tak ma to v zime trocha štvalo, lebo niekedy pustil motor aj keď som nezapol kúrenie. Ale inak, Prius má prevádzkovú teplotu okolo 26°C pre kúrenie. Takže keď sa ti zahreje motor na 26°C.
– strmý kopec…hmm, tak nešplhal som sa s tým na extra kopce, ale keď je prudšie stúpanie tak to nemal problém. Problém je, že vtedy Ti žere elektrinu že normálnych 100m je zrazu 10m 🙂 Takže pri v’äčšom stúpaní som vždy prepínal EV/HV.
– čo sa týka klímy na predhriatie, resp. predchladenie, tak mám tú funkciu aj na diaľkovom, ale doteraz som to nevyužil nakoľko v garáži mám relatívne teplo v zime a chladno v lete, takže nebolo treba.
K nabíjaniu – ja nabíjam presne 1,5h na kalsickú zásuvku. Ale nový Prius Plug-In má predsa dva konektory – jeden máš na klasickú a druhý Mennekes kábel pre rýchle dobíjanie. Ide skôr o to, akú zásuvku máš doma v garáži.
Velka vdaka za odpovede a skusenosti. To ze spusta motor ked
Velka vdaka za odpovede a skusenosti. To ze spusta motor ked je vonku zima skor vitam, mal by mat prevadzkovu teplotu, lebo inak (ako tu niekto spravne pisal) pri plnej akceleracii by vytocil studeny motor do plnych otacok a to by mu teda neprospelo. S tou zasuvkou je presne ten problem ze mam 16A ale nemam sanci ich vyuzit. Sice to az tak doma nevadi, ale vo firme pre rychle nabijanie by sa to zislo, takto to vyuzijem ako pises len na Mennekes stojanoch.
Rado sa stalo. Kedykoľvek sa kľudne pýtaj. 🙂 Ja som zase
Rado sa stalo. Kedykoľvek sa kľudne pýtaj. 🙂 Ja som zase zvedavý ako budeš sokojný s novým modelom a čo má oproti staršiemu lepšie a čo horšie. 🙂 kľudne napíš na email registratordomeny@gmail.com
Velka vdaka za odpovede a skusenosti. To ze spusta motor ked
Velka vdaka za odpovede a skusenosti. To ze spusta motor ked je vonku zima skor vitam, mal by mat prevadzkovu teplotu, lebo inak (ako tu niekto spravne pisal) pri plnej akceleracii by vytocil studeny motor do plnych otacok a to by mu teda neprospelo. S tou zasuvkou je presne ten problem ze mam 16A ale nemam sanci ich vyuzit. Sice to az tak doma nevadi, ale vo firme pre rychle nabijanie by sa to zislo, takto to vyuzijem ako pises len na Mennekes stojanoch.
Velka vdaka za odpovede a skusenosti. To ze spusta motor ked
Velka vdaka za odpovede a skusenosti. To ze spusta motor ked je vonku zima skor vitam, mal by mat prevadzkovu teplotu, lebo inak (ako tu niekto spravne pisal) pri plnej akceleracii by vytocil studeny motor do plnych otacok a to by mu teda neprospelo. S tou zasuvkou je presne ten problem ze mam 16A ale nemam sanci ich vyuzit. Sice to az tak doma nevadi, ale vo firme pre rychle nabijanie by sa to zislo, takto to vyuzijem ako pises len na Mennekes stojanoch.
Novy Prius Plug-in je jediny na trhu, ktory ma celorocne
Novy Prius Plug-in je jediny na trhu, ktory ma celorocne vyuzitelne EV (do -10 stupnov, do 135km/h) bez zapinania motora pri starte, pretoze klimatizacia je urobena cez tepelne cerpadlo (teda nie motor alebo baterie). Inymi slovami, do prace sa da dochadzat cely rok len na EV s dojazdom 40-50km.
US verzia v EV mode dokonca nezapina motor ani pri kickdown, EU verzia pri kickdown (plyn na podlahe) zapne spalovaci motor, aby bola akceleracia co najrychlejsia aj vo vyssich rychlostiach (v EU sa jazdi rychlo). Myslim, ze japonski inzinieri osetrili to, aby sa nic neposkodilo (napr. predhrev motora sa da zabezpecit aj elektricky).
Jako majitele Priusu IV generace se mě tento PHEV velmi
Jako majitele Priusu IV generace se mě tento PHEV velmi líbí. Já s Priusem po zajetí jezdím s dlouhodobou spotřebou 4 litry na sto. Většina je každodenní dojíždění a pak dálnice. S tímto PHEV jde dojíždět za skoro nulu a pak třeba na otočku Brno Praha a nebo Chorvatsko beze strachu zda dojedu. Normální Prius dosahuje někdy až neuvěřitelné spotřeby, je však potřeba počítat se zahřátím motoru, tzn. že prvních deset- patnáct kiláků má spotřebu větší. Už se mě několikrát podařilo dojet z Dolních Břežan tunelama na Palmovku za 2,4 (je to 30 Km). Jak říkám, končí doba univerzálních aut a každý si musí rozmyslet jak bude auto používat. Něco jiného potřebuje taxikář, člověk co dojíždí 400 Km denně nebo pojížděčka do školy pro děti a za nákupy.
No já pořád nevím, když takovou pěknou Mazdu 6 s 2.5i
No já pořád nevím, když takovou pěknou Mazdu 6 s 2.5i nebo Legacy/Outback s 2.5i nebo Accord s 2.4i koupíte za 250 – 350 tis., dáte do toho sekvenční LPG a přimazávání, tak jezdíte 1,2Kč/km, máte stejný krouťák jako TSIčka, neskonale levnější údržbu a těch emisí z toho taky moc nejde… A co může být zelenější, než koupit existující auto a nekupovat nové:-)))
Pakliže tohle je auto za milión, tak konečně chápu ty
Pakliže tohle je auto za milión, tak konečně chápu ty soudy, že Ioniq vypadá jak auto za milión.
Tuto ma dva nedostaky – príliš zmenšený kufor a že je
Tuto ma dva nedostaky – príliš zmenšený kufor a že je štvormietsny.
Osobne som presvedčený, že oba mohly odtrániř, keby naozaj chceli.
Naopak výhod má kopec – veľmi úsporné auto aj s prázdnou baterkou. Spolahlivé, narozdiel od bežného Priusu omnoho krajšie. Cena primeraná, neviem, kto dnes predáva lacnejší PHEV?
suma sumárum, nebyť tých dvoch nedostatkov (a hnusnému interieru), bolo by to super autíčko za primerané prachy.
Já si zase myslím ze tohle auto smysl ma. Jde jen o
Já si zase myslím ze tohle auto smysl ma. Jde jen o konkrétní podmínky jak ke auto provozováno.Pro popojizdeni za denními povinnostmi se dá jet na elektro a pokud je potřeba zajede kamkoliv daleko.
Je pravda ze je složitější ale o poruchovosti bych určitě strach neměl. Máme klasického Priuse a šlape jako hodinky.
Trosku bych nesouhlasil s větou ze je téměř shodný s Priusem co se týká vzhledu. Právě ze od klasického Priusu se odlišuje jak pozměněným předkem tak i zadkem.
Smysl určitě má, ale ta cena mi připadá přemrštěná.
Smysl určitě má, ale ta cena mi připadá přemrštěná.
za tu cenu NEMÁ smysl, to si raději počkám rok na Teslu M3
za tu cenu NEMÁ smysl, to si raději počkám rok na Teslu M3
Kdo se trochu orientuje na EV, ten do toho nepůjde. Umím si
Kdo se trochu orientuje na EV, ten do toho nepůjde. Umím si ale představit spoustu lidí, kteří prostě chtějí Toyotu (dobré jméno, kvalita, spolehlivost) a budo tohle auto používat spíš jako hybrid a budou mile překvapeni spotřebou. Zákazníky si to najde, i když je to divný auto a hezký taky moc není.
Věřím tomu, že tohle auto může nadchnout lidi pro čistá EV.
PS. Takovýhle hybrid a bez indukčního nabíjení…
+1
+1
To jste udělali velkou chybu, že jste jeli 115km. Kdybyste
To jste udělali velkou chybu, že jste jeli 115km. Kdybyste jeli jen 40km, měli byste spotřebu zápornou a to byste teprv byli frajeři.
Nechápu, že někoho nenapadlo udělat PHEV s dojezdem 100km.
Nechápu, že někoho nenapadlo udělat PHEV s dojezdem 100km. Byl by králem všech tabulek spotřeby.
stále nechápeš, rakovinové automobilky plně podporující
stále nechápeš, rakovinové automobilky plně podporující ropný terorismus budou EV zdržovat, co to půjde
A Volt je asi co? Zatím to má „jen“ 85 km, ale i tak je to
A Volt je asi co? Zatím to má „jen“ 85 km, ale i tak je to slušnej výkon.
Ono to má dvě zásuvky ???
Ono to má dvě zásuvky ???
Ne. Jedna zásuvka a držák krytky zásuvky.
Ne. Jedna zásuvka a držák krytky zásuvky.
Ne. Jedna zásuvka a držák krytky zásuvky.
Ne. Jedna zásuvka a držák krytky zásuvky.
Kdyby spalovák vyházely dali tam ať nežeru 45kW a dojezdem
Kdyby spalovák vyházely dali tam ať nežeru 45kW a dojezdem 270-300km. No klidně si mohli říct 1.1-1.2mil a byli king. Ale tahle rachotina bez autopilota kde se může posrat jak vejfuk tak motor…no kde.
Auto který ve vás vzbudí touhu jezdit jenom na elektriku.
Auto který ve vás vzbudí touhu jezdit jenom na elektriku.
Nelichotivá
Nelichotivá recenze
https://electrek.co/2017/02/27/review-2017-prius-prime/
Hm, když jsem viděl tu baterku dodatečně namontovanou v
Hm, když jsem viděl tu baterku dodatečně namontovanou v kufru, tak mi došlo jak vážně to asi Toyota myslí. A to startování motoru po takové blbosti jako zapnutí rozmrazování by mě asi pěkně vytáčelo. Můžete se na to u příštího testu zaměřit, jestli ten motor opravdu startuje občas bezdůvodně i v EV módu? Jinak myslím že za tu cenu radši EV, ale i mezi hybridy budou brzy lepší auta. Jsem zvědav na Ioniq PHEV a zajímavá je i technologie Nissan e-power, která teď v Japonsku Prius dost drtí.
Pokial to nema tepelne cerpadlo tak neviem ako by ste v zime
Pokial to nema tepelne cerpadlo tak neviem ako by ste v zime kurili bez tepleho motora. A kedze cerpadlo je dost drahe, je lepsie radsej nastartovat ten motor. Len ciste elektroauta musia riesit cerpadla, lebo nemaju co nastartovat.
Prius PlugIn ma cerpadlo a da sa naprogramovat ak sa nabija
Prius PlugIn ma cerpadlo a da sa naprogramovat ak sa nabija (vopred vyhriatie kabiny). Ci sa tak da predohriat aj motor ale pochybujem. Nasa Yaris hybrid spusta motor v zime na par minut aby sa zohrial, aj dole kopcom mozno kvoli tlaku v brzdach? Bolo by fajn keby to redakcia vyskusala.
Je to zkrátka takovej divnej hybrid, tedy kočkopes. Pan
Je to zkrátka takovej divnej hybrid, tedy kočkopes. Pan Toyoda by měl jít do důchodu, však mu nikdo nic nezazlívá, trošíčku elektrická auta vyrábí už dlouho a určitě to inspirovalo, ale je čas jít dál, už přišel jinej, mladší, sekáč, ten se nezakecá…
Když jsem viděl prezentaci na toto auto, nevěřil jsem, že
Když jsem viděl prezentaci na toto auto, nevěřil jsem, že může někdo takové auto nabízet a jak je složité. Dokonce se kasali, jak zvedli na dvojnásobek výkon palubní nabíječky a teď je tuším 3,3 kW! Jak říkám – nechápal jsem.
Toyota se zaměřila na to, aby to auto žralo co nejméně, i
Toyota se zaměřila na to, aby to auto žralo co nejméně, i když bude baterie vyplýtvaná. To se jim povedlo a letos dostali v USA cenu za nejhospodárnější hybrid. Jak jsem psal níže, taková Ampera sice dojede až 3x více na baterii, ale pak je to neskutečný žrout.
Přesto s vámi souhlasím a jsem sám zastáncem takového PHEV, které ujede kolem komína i v zimě alespoň 60 km na baterii a pak žere 8 litrů/100 km, než zde předvedenému přístupu Toyoty… PHEV si kupuji na to, abych na benzínku nemusel jezdit při běžných pojížďkách vůbec.
Dobře napsaný objektivní názor, taktéž to na první
Dobře napsaný objektivní názor, taktéž to na první pohled nemusí dávat smysl.
Ale vezměte si třeba lidi (i jako já) kteří používají druhé auto v rodině (pro manželku) do města, kde samozřejmě brát benzín, ale ten vcelku žere jak cip.
Ale tento (a nejenom ten) PHEV je do města a okolí naprosto geniální. Já chtěl třeba manší SUV-MPV vzal jsem nakonec Mercedes B,ale třeba takový Hybrid RAV4 má ve městě kombinovanou spotřebu reálnou kolem 5,5!
U Mercedesu jsem na cca 9.litrech i víc 🙁 je tam přeplňování bohužel, ale jede fantasticky.
Navíc já nemám možnost nabíjet auto přes noc (bytová jednotka), takže hybrid či PHEV shledávám jako perfektní alternativu….spalovák atmosféra+EV s menší baterkou = velká úspora!
Amperu vlastnim pres rok s dlouhodobou spotrebou 2l/100km za
Amperu vlastnim pres rok s dlouhodobou spotrebou 2l/100km za poslednich 26000km, protoze s ni nejezdim jen po Praze. Pokud se jezdi defenzivne a trochu premysli, kde zapnu motor a kde pojedu na elektrinu, tak mam spotrebu samotneho motoru mezi 5-6l/100km vcetne dalnice s dalnicni rychlosti 130km/hod.
PHEV budou vždy zápasit s cenovkou – tahají s sebou oba
PHEV budou vždy zápasit s cenovkou – tahají s sebou oba pohony, čistě bateriový dojezd však nabídnou nízký. Nutno dodat, že tento Prius je POUZE ČTYŘMÍSTNÝ, a že už Ampera 1. generace (též čtyřmístná) měla skoro dvojnásobně velkou baterii. Lze tak s ní s lehkou nohou ujet 80-100 km čistě na elektřinu, stejně jako dosáhnout 165 km/h.
Kdyby Cehvrolet/Opel přišel s novou pětimístnou Amperou do Evropy (v USA prodávanou jako „Volt II“), tak budou mít v Toyotě velké problémy.
Zaujimave ale cenovo je to uplny nezmysel. Navyse podla mna
Zaujimave ale cenovo je to uplny nezmysel. Navyse podla mna dnes kupovat PHEV za take prachy je blbost a nema to ziadny vyznam. Keby to vedeli stlacit pod 22000 Eur tak mozno ale takto by som do toho nesiel. Radsej setrim prachy pre ciste EV.
V Emerice to kupujou vo
V Emerice to kupujou vo 106.
http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
v Emerice mají tupý národ:
goo.gl/N5f536
v Emerice mají tupý národ:
goo.gl/N5f536
Hmm, hlavne pisu, ze v EU dopadli este horsie 🙂 To nie je
Hmm, hlavne pisu, ze v EU dopadli este horsie 🙂 To nie je stastny priklad stupidity amikov…
tomu nevěřím, máš nějaký zdroj?
tomu nevěřím, máš nějaký zdroj?
Priuse v Emerice teď prej kupuje dost obyčejnejch lidí,
Priuse v Emerice teď prej kupuje dost obyčejnejch lidí, kterým skončil leasing na jejich starý Tojotě a na dotaz co má nejmenší spotřebu jim jejich dýler vrzne Priuse či jiného hybrida. Čili už to nejsou lidi co by to nějak zvlášť nakoumávali a řešili. Ty už ty hybridy či zásuvkový auta dávno maj.
nj, jsou prostě vypláchnutí „celbritami“, co si to
nj, jsou prostě vypláchnutí „celbritami“, co si to hromadně kupovali (vyhazovaly peníze)
jinak tu hloupost jsem myslel jinak, viz můj odkaz
Si 100 let pozadu, selebrity už si dávno kupujou Tezlu.
Si 100 let pozadu, selebrity už si dávno kupujou Tezlu. Tydle lidi chtěj jen nízkou spotřebu a elektrokárám nedůvěřujou nebo o nic vůbec nevěděj.
hochu, jsi 1000 let za opicemi, většina má stále ještě
hochu, jsi 1000 let za opicemi, většina má stále ještě Prius, Tesla ale nabírá na síle, to víme i bez tebe 😉
Prober se z diskotéky nebo si di poslouchat Sandru. S Priusem
Prober se z diskotéky nebo si di poslouchat Sandru. S Priusem už žádnou díru do bulváru ani na netu neuděláš s tím se rozluč.
https://www.youtube.com/watch?v=yHPorhJYFXc
a Snoopovi vím, i o jiných, hochu, ale ty moc nedáváš
a Snoopovi vím, i o jiných, hochu, ale ty moc nedáváš součty prodejů Priusů a Tesel v USA za posledních 20 let, že? 🙂
ty ze sebe děláš opravdu blbce 🙂
Nebo že by Snoop s jednou Teslou nahradil jeho 1000 Priusů? 😀
Máš v tom bordel, nedřív ukaž tabulky prodejů
Máš v tom bordel, nedřív ukaž tabulky prodejů selebritám a pak něco mektej.
hochu, víš, na to stačí mít rozum s IQ>60, že jaxi Tesla
hochu, víš, na to stačí mít rozum s IQ>60, že jaxi Tesla před rokem 2012 nebyla, spíš dodej čísla ty, když dětsky tvrdíš opak 🙂
Bavíme se o současnosti, a ty vytahuješ nějaký
Bavíme se o současnosti, a ty vytahuješ nějaký historický tabulky. Vrať se do hrobu a pusť si Sandru. Dnešním konzumentům Instagramu a YT jsou tvoje tabulky u zadele, ty zajímaj jenom lajky. Ale bacha psy to nejsou 😛
potvrzeno, neumíš ani číst a chápat text,hochu 🙂
potvrzeno, neumíš ani číst a chápat text,hochu 🙂
a gramatiku taky, do kolikátý ZŠ chodíš? 🙂
a gramatiku taky, do kolikátý ZŠ chodíš? 🙂
Tobě jsou ty školy stejně naprd, když čteš jenom
Tobě jsou ty školy stejně naprd, když čteš jenom sputniknews.
No dobre chlapci. Pohasterili ste sa, podme opat k teme.
A
No dobre chlapci. Pohasterili ste sa, podme opat k teme.
A skusme si viac vazit jeden druheho, nech sa to tu nezvrhne na krcmove bitky.