Elektromobil Opel Ampera-e se v Evropě jen tak neobjeví

Temná obava skeptiků se naplňuje. Vypadá to, že Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e je pouze „compliance car“, auto stvořené kvůli regulacím. Se slibovaným uvedením v Evropě to nebude nijak žhavé.

Do České republiky by měl elektromobil Opel Ampera-e dorazit v roce 2018. Tak uvidíme!
foto: Opel

Nedávno jsme informovali, že první kusy elektromobilů Opel Ampera-e dorazily do Norska. A u těch „pár kusů“ nejspíš ještě nějaký čas zůstane, protože GM/Opel údajně letos plánuje dovézt do severského elektromobilního království nanejvýš pár stovek kusů.

Přitom právě v Norsku na auto čeká více než 4000 těch, kdo si jej rezervovali. Kdo si auto zarezervuje nyní, může údajně čekat dodání až v roce 2019.

PR manažer norského Opelu se k situaci vyjádřil v tom smyslu, že „na cestě je momentálně do Norska velké množství aut“. A první zákazníci by auto měli dostat koncem května nebo začátkem června.

Problém je, že ostatní evropské trhy jsou na tom ještě hůř. Dokonce ani v Německu není zatím elektromobil Opel Ampera-e dostupný a není úplně jasné, kdy bude.

GM má momentálně roční výrobní plán na hodnotě 30 000. A většinu z toho prodá postupně doma v USA. Navíc automobilka nedávno přiznala, že na prodeji auta prodělává!

Elektromobil, na kterém bude GM vydělávat, má teprve přijít.
Mezitím ale stihla americká automobilka prodat Opel Francouzům a Tesla
uvede na trh svůj Tesla Model 3. Na kterém rozhodně bude vydělávat.

94 Comments on “Elektromobil Opel Ampera-e se v Evropě jen tak neobjeví”

  1. To že GM tvrdí že na Boltu prodělává je jedna věc a to
    To že GM tvrdí že na Boltu prodělává je jedna věc a to zda na něm skutečně prodělá nebo vydělá je druhá věc. Rozhodně se jim tadle ublíženecká rétorika moc hodí do krámu v jejich boji proti EPA a jejím předpisům jenom proto aby prodali víc spalovacých popelnic a rakovinometů.
    https://electrek.co/2016/12/09/automakers-but-tesla-lobbying-block-epa/
    V Michiganu tvrdě lobují i jen proti nabízení Tesel v neprodejních galeriích natož jejich normálnímu prodeji a servisování. Spousta amíků nevěří kecům GM ani ň a už ne vůbec to, že by na Boltu nevydělali ani vindru :)) Je to jen politika a hra na city „správného“ amerického hospodáře. Prostě bullshit.

    Nejvíc komický prý je když v Americe jdete do GM dýlerstý polepenýho ohromnými nápisy Chevy Bolt auto roku a uvnitř vůbec žádnýho Bolta nemaj natož aby jste se v něm svezli :))))

  2. Byl jsem minulý týden v OPELu v Dráždanech že bych si
    Byl jsem minulý týden v OPELu v Dráždanech že bych si rád Amperu-e koupil. Bylo mi řečeno, že do čech mi jí neprodají. Pouze zákazníkovi v německu, mám kamaráda, který má firmu, tak jsem jim řekl, že tedy bude majitel němec, řekli mi že musím dát vratnou zálohu 1000 eur a auto dorazí někdy v roce 2018. Nemám rád toto čekání a nejistoty, radši si koupím nového e-Golfa, který se už v Dráždanech vyrábí a můžete si na výrobu živě dívat coby návštěvníci.

      1. v EU je to zcela běžné, běžně použávané a nic s tím
        v EU je to zcela běžné, běžně použávané a nic s tím nenaděláte – to je totiž velmi lehce zdůvodnitelné a peníze za žalobu by jste vyhodil z okna.
        Podobný případ byl pokud jste si chtěl pořídit třeba Leaf před rokem 2016 ve vyšší výbavě. Prodali to každému, kdo nebyl Čech, neměl bydliště v ČR a nechtěl auto v ČR registrovat. Prostě jsem si auto objednal jako Němec a potom nechal přivézt do Prahy… 🙂 Na můj dotaz, zda se nejedná o diskriminaci, mi na email tehdy odpověděli, že bohužel ano… 🙂

          1. všechno se dá vždycky „zdůvodnit“. V tomto případě
            všechno se dá vždycky „zdůvodnit“. V tomto případě díky marketingovému odbornému odhadu importér dostal analýzu na základě, které se vyšší výbavy nevyplatí do CZ dovážet, kvůli slabé kupní síle zákazníků a z toho vyplývajících slabých prodejů vyšších výbav a tedy vyšších nákladů na servis těchto modelů, držení předváděcích vozů atd atd. prostě vyšší náklady, které se nevrátí – dle analýzy = jste Čech, máte smůlu, statisticky se nevyplatíte …..

                1. Takže si nasadil svojí perfektní rodilou němčinu a nechal
                  Takže si nasadil svojí perfektní rodilou němčinu a nechal sis auto dovézt do ČR? Nebo jak se to dělá že se tváříš jako Němec?

                2. ve spolupráci s českým dealerem se auto objednalo z výroby
                  ve spolupráci s českým dealerem se auto objednalo z výroby do Německa a následně převezlo do čr.
                  Když se na něco chceš zeptal, můžeš si klidně odpustit ten povýšenecký sarkazmus a diskutovat normálně….

                3. Kdybych chtěl použít tu ošklivou věc o které mluvíš
                  Kdybych chtěl použít tu ošklivou věc o které mluvíš tak bych za to plácnul nějakýho smajlíka což jsem ale evidentně neudělal. Jestli hned za každým dotazem očekáváš úskok tak je mi tě líto.
                  Ale díky za vysvětlení opravdu mě zajímá jen praktická stránka věci, protože mi to z tvého původního vysvětlení prostě nebylo zřejmé.

                4. je mi to jedno / úskok neočekávám, jen se mi nelíbí
                  je mi to jedno / úskok neočekávám, jen se mi nelíbí forma diskuse, která se poslední dobou na hybrid.cz rozmáhá -taky proto už tak často své poznámky nepíšu. Možná jsi to nechtěl, ale každopádně jsi to použil….

                5. Nic jsem nepoužil, ale pokud v pitomym dotazu hned hledáš
                  Nic jsem nepoužil, ale pokud v pitomym dotazu hned hledáš povýšeneckej sarkazmus tak to budeš muset raději vyhledat doktora přes léčbu nedostatku sebevědomí. Ach jo.

                6. vidíš a to je přesně to proč tyto debaty už nemám rád.
                  vidíš a to je přesně to proč tyto debaty už nemám rád. Urážky, sarkazkmus, povyšování se nebo pokusy dělat z druhýho blba….
                  Kdyby ses zeptal normálně, mohli jsme si ušetřit čas i klávesnici…
                  Přečti si to po sobě. Na rozdíl od tebe nikoho tu neurážím, o nic se nepokouším, nikoho neposílám k lékaři atd.
                  Nemůžeš prostě dát normální dotaz a počkat na odpověď? Pro někoho je to opravdu asi problém

                7. Dal jsem normální dotaz protože jsem nechápal jak si ten
                  Dal jsem normální dotaz protože jsem nechápal jak si ten nákup provedl a čekal sem na odpověď. Ale ty jsi do toho začal roubovat svoje ukřivděný pocity a i když jsem ti výslovně řekl, že k tobě žádný ty jak říkáš „povýšenecký¨ názory nechovám tak jsi z toho udělal další všeobecnou zeď nářků jak jsou zdejší diskuze na pendrek. Ty se urazíš u i když ti člověk řekne dobrý den. Když přestaneš bejt nesmyslně podezřívavej a roubovat na lidi svoje apriorní soudy tak to mnoho věcí usnadní.

                8. no vidíš, a už jsi klidnější. Teď jsi ještě znovu
                  no vidíš, a už jsi klidnější. Teď jsi ještě znovu přečti své dotazy na začátku a bude to fajn….

                9. Jsem klidnej pořád stejně, ale k věci
                  Nejdřív říkáš

                  Jsem klidnej pořád stejně, ale k věci

                  Nejdřív říkáš „… kde jsem se musel tvářit jako Němec, abych si ho mohl koupit…..“
                  ale pak říkáš
                  „ve spolupráci s českým dealerem se auto objednalo z výroby do Německa a následně převezlo do čr.“

                  Tak tomu vůbec nerozumím, tak kdo a kde to auto tedy objednal???
                  Ty „tvářící se jako Němec“ a předpokládám že „mluvící perfektní němčinou“ v německém dýlerství nebo český dýler (telefonem, mejlem, faxem jánevim) v továrně, která jej odeslala kamsi do Německa a odtamtud do ČR?

                10. chtěl jsem Leaf ve vyšší výbavě, která se tehdy do čr
                  chtěl jsem Leaf ve vyšší výbavě, která se tehdy do čr nedodávala. Řešením bylo objednání u CZ dealera, který oslovil německého dealera, který auto v Sunderlandu objednal. Po jeho dodání do Německa se auto následně převezlo do CZ….
                  Abych si takto kupoval auto mi přišlo diskriminační i trochu ponižující.

                11. Ok díky za vysvětlení, udělat souhru CZ a D dealerů by
                  Ok díky za vysvětlení, udělat souhru CZ a D dealerů by mě nenapadlo. S tvým pocitem z diskriminace v rámci jednotné Evropy naprosto souhlasím.

                12. pro výrobu Leafu se auto zadávalo jako pro Němce, protože
                  pro výrobu Leafu se auto zadávalo jako pro Němce, protože pro Čecha by to nevzali. Bylo to trošku v nadsázce, ale nevím jak by se dalo předstírat Němce – na to nestačí jen mluvit německy….
                  Buďme rádi, že už se Leaf ve všech výbavách dodává i k nám.

  3. Já jsem četl, že GM údajně na samotném Boltu
    Já jsem četl, že GM údajně na samotném Boltu prodělává, ale se započtením ZEV kreditů v CARB státech se mu to vyplácí.
    Tj. z toho plyne jasná snaha dodávat především na západě USA a jinde jen pár kousků občas, aby se neřeklo, že vůbec neexistuje 🙂
    Tj. „compliance car“, přesně, jak je uvedeno v úvodu článku.

  4. GM Bolt – auto roku, které nelze koupit!
    Greenwashing jak

    GM Bolt – auto roku, které nelze koupit!
    Greenwashing jak prase :)))
    Kdo zabil elektrické autíčko 2? 😀

    A takový fajn autíčko to bylo… Jak moc jsou hrdý ti inženýři a dizajnéři co to vyvíjeli? To musí bejt demotivace jako kráva.

  5. Stejně se mi Bolt od počátku nelíbí, takže žádná
    Stejně se mi Bolt od počátku nelíbí, takže žádná škoda.
    Na páteční konferenci Elektromobil je realita v Ostravě se veřejně při přednášce kasal zástupce koncernu VW, že do 2025 bude čtvrtina prodaných koncernových vozů elektro a elektromobil budou mít v každém segmentu. A že co Němec řekne a naplánuje, to splní. A on byl zaměstnán proto, aby tento plán splnil v ČR a zejména donutil prodejce do toho jít. Přičemž rychlonabíječka před každým autosalonem bude minimum, co budou muset splnit. Nu, uvidíme, zda to nebude jen evropský GM……

    1. Tak VW na to jde z meho pohledu spravne – pro nejake brzke
      Tak VW na to jde z meho pohledu spravne – pro nejake brzke zajemce mam pomerne dost dobre udelane rpestavbu (eUP a eGolf), do kterych nemusel dat nejake velke penize, prodava za docela dost, nejspis na tom nejak zasadne netrati a zaroven s temi dvema modely patri jasne mezi leadry elektromobility (jakkoli to zni jako vtip, tak je to tak).
      Mezitim si dava na cas s pripravou opravdu masove platformy pro EV, na zaklade ktere bude moct produkovat mnostvi modelu, s relativne nizkymi naklady na ovedeni noveho modelu a optimalizovanou logistikou a prodejni cenou srazenou do akceptovatelnych hranic. Ne ze by ve stylu GM vzal model auto co bezne stoji pod 300 000, prodal do nej elektropohon, ruzne sranda vychystavky a obri drahou pbaterku a pak prodaval 1,2 mega a jeste na tom prodelaval kalhoty….
      VW dobre vi, ze pokud se mu podari modelova ofenziva postupne mezi lety 2020 – 2025, tak nejen ze mu rozhodne neujede vlak, ale bude urcite patrit na tom poli mezi leadery (rekneme si uprimne, jine automobilky ani nemaji podobne plany, natoz aby mely v pokrocilem stadiu vyvoj platforem pro EV)…

      1. Není pravda, že VW šlo správně. Maximálně tak o
        Není pravda, že VW šlo správně. Maximálně tak o Škodě, jako menší primárně šetrně ekonomicky řízené automobilce se dá říct, že má teď představené nejmodernější plány načasovány správně.

        Lídrem na trhu elektroaut je dnes a i do budoucna z velkých automobilek zcela jasně majetkově a manžersky propojené konsocrium Renault-Nissan-Mitsubishi.

      1. Já jen že máte 2 ks a najeto méně, teď se na tom pracuje
        Já jen že máte 2 ks a najeto méně, teď se na tom pracuje v servise a pořád neníjistota že bude záruka. Závada zjistena v pátek večer pred týdnem .ještě že mám 3 vozy jinak jsem se nedostal do rachoty. Pokud mi tu záruku neznají tak Ev u mne asi půjde do věčných lovišť. Kolik by mela cenu battery pokud to tak dopadne? Tipuju tak 100.litranu, co vy na to?

        1. Zdravím. Kdyby vám motor neuznali na záruku (pokud je to
          Zdravím. Kdyby vám motor neuznali na záruku (pokud je to opravdu motorem) a chtěl byste auto prodat, dejte mi, prosím, vědět, třeba se domluvíme. Autorizované servisy nemají kapacity na zkoumání závad a dnešní způsob oprav výměnou čehokoli jim téměř nedává možnost přemýšlet nad závadou, takže jsou opravy mnohdy nesmyslně drahé, protože je k tomu nutí i přímo automobilka

      1. Já jen že máte 2 ks a najeto méně, teď se na tom pracuje
        Já jen že máte 2 ks a najeto méně, teď se na tom pracuje v servise a pořád neníjistota že bude záruka. Závada zjistena v pátek večer pred týdnem .ještě že mám 3 vozy jinak jsem se nedostal do rachoty. Pokud mi tu záruku neznají tak Ev u mne asi půjde do věčných lovišť. Kolik by mela cenu battery pokud to tak dopadne? Tipuju tak 100.litranu, co vy na to?

        1. Co to vlastně udělalo? Přestalo jet? Hodilo nějakou
          Co to vlastně udělalo? Přestalo jet? Hodilo nějakou hlášku na palubní desku nebo nějaké zvuky? V kterém servise to je? Podle mých informací s Ionem umí v podstatě jen Domanský Praha, Famko Brno a Auto Tichý Ostrava, kteří servisovali auta ČEZu.
          Baterku bych zvlášť v případě že to nedopadne neprodával, prodal bych celé auto nějakému kutilovi nebo na náhradní díly. Na VŠB jsem ji nedokázali přesvědčit, aby se chovala jako akumulátor.

          1. Zajelo to do garáže, žena, není žádný nováček a
            Zajelo to do garáže, žena, není žádný nováček a druhý den nic. Vše se tvářilo normál.první dojem jak kdyby bylo jen něco rozpojene.po diagnostice, snad něco se zapadkou rotoru.ještě že jsem zrovna nebyl někde v SRN velké zklamání z mé strany věřil jsem Ev víc,servis hledá a hledá…

              1. iba povodne tabulkove asynchronne 3f s ucinnostou 98% su
                iba povodne tabulkove asynchronne 3f s ucinnostou 98% su vacne.

                potom univerzalne (stare povodne vrtacky a elektronaradie, teraz tam cpu striedave) ak maju spolahlivy mechanicky stierac alebo polovodicovy opticky.

                tie su ovsem pri 100kW menovitom vykone velke ako kupelna.

                1. Nicméně to, že se to nestalo za jízdy, ale až po jízdě
                  Nicméně to, že se to nestalo za jízdy, ale až po jízdě naznačuje opravdu spíše nějaký snímač.

        1. Jo, magnety můžou být problém. Mám elektrický surfboard
          Jo, magnety můžou být problém. Mám elektrický surfboard Onean jehož dodání se zpozdilo o rok, právě kvůli slábnutí motoru z důvodu postupné demagnetizace magnetů. Po 100 nabíjecích cyklech byl výkon motoru jen poloviční. Prostě se vykaškali na jeho chlazení a přestože motor obtéká voda, docházelo k poměrně rychlé demagnetizaci. Čínský výrobce to vyřešil dodáním silnějších magnetů. Takže výkon bude sice slábnout, ale prý pomaleji. Tak uvidíme.

    1. No já měl najeto na C-Zeru 69 tisíc km a vůbec žádný
      No já měl najeto na C-Zeru 69 tisíc km a vůbec žádný problém. Znám majitele,který měl na Ionu přes 90 tisic km a taky žádný problém.Kamarád má tuším už přes 60 tisíc km a taky vše OK. Budete spíše výjimka. Jak se ona závada projevila?

    2. striedave motory, povodne modelarske do lietadiel, maju silne
      striedave motory, povodne modelarske do lietadiel, maju silne ale malo tepelne odolne magnety, teplom alebo posobenim opacnych sil, dochadza k demagnetizacii.

      su zalozene na malo vinutiach a vysokuch prudoch, cize nizkoucinne silne sa zahrievajuce, ale lahke a vysokootackove.
      v modelarstve su popularne prave pre vysoke otacky.

      preto je lepsie riesenie pouzivat seriove univerzalne, alebo asynchronne motory ako to robila tesla, neviem ci to este robi lebo menila motory.

      dobra sprava, na radic pre striedave 3f motory sa moze zavesit aj asynchronny motor a funguje to bez problemov, mozno pridat hal senzory ak nema autodetekciu z vrateneho signalu, vacsina a vsetky asynchronne radice ju maju.

  6. ale hoši, neplačte tolko 🙂
    Všetko ide ako má. Predaj

    ale hoši, neplačte tolko 🙂

    Všetko ide ako má. Predaj baterkášov ide každý rok cca 50% hore. Infraštruktúra sa pomaličky prispôsobuje. Chce to len kľud.

    Veľkí zvolili vyčkávaciu stratégiu. Nechajú Teslu a ostatných dobrodruhov, nech vyšlapú chodníček. A keď bude hotovo, tak oni sa pripoja, nebojte nič.

    A nedá sa ani celkom povedať, že by všetci okrem Tesly robili pšouk.
    Tesla predáva cca len 10% zástrčkových z celkového objemu.

    Ano, keby sa do toho všetci poriadne opreli, tak to tu môže byť o 5 rokov skôr.
    Takto to bude o 5 rokov neskôr. No bože 🙂

      1. nejaká podobnosť tam zrejme bude
        ja nehovorím, že je to

        nejaká podobnosť tam zrejme bude
        ja nehovorím, že je to múdre rozhodnutie
        ale verím tomu, že z pohľadu veľkých automobiliek je to logické rozhodnutie

        asi ako keď sa Ballmer smial, že telefon bez klavesnice za 500 dolarov je psycho cena, a možno že sa bude predávať, ale Microsoft ten segment ani nezaujíma
        v danom momente to čo vravel vyzeralo vcelku logicky

        druhá vec je, že fakt nevieme, čo veľkí hráči kuchtia pod pokličkou.
        každopádne majú na vývoj odteraz toľko isto času ako Tesla, s tým rozdielom, že majú shit-ton of cash z profitu zo spalovákov, a pár rokov ho ešte mať budú

  7. Paráda….takže než bude TM3, co si na dva tři roky
    Paráda….takže než bude TM3, co si na dva tři roky pořídit? Už se to tu debatilo, ale… Leaf 24kW se dá jetý koupit rozumně za 350tisíc, auto staré tři roky, později pak náhradní baterka cca 150tisíc. Je šance, že bude někdo dělat aftermarket baterii s vyšší kapacitou v horizontu 5ti let?
    A co i3, jak je na tom se spolehlivostí? Nebudu po pěti letech za velké peníze pořád v servise? iOn a MiEV asi neuvažuju.

    1. Nic nepořizovat, počkat rok a ušetřené prachy vrazit do
      Nic nepořizovat, počkat rok a ušetřené prachy vrazit do větší baterie TM3 (70-75kWh), s dojezdem cca 460km EPA. To je to nejlepší co můžeš dneska udělat, věř mi. Tedy pokud nemáš na Sko nebo Xko.
      Ojeté leafy a i3 nebrat, jsou vyhozené prachy pokud s tím nechceš jezdit kolem komína. Na nějaké výměny baterii zapomeň, to je další blud, ale můžeš se tím utěšovat. Pokud chceš plnohodnotné auto bez komporomisů, počkej si rok na TM3 (pokud máš tedy rezervaci, což každý normální člověk s mozkem má 🙂

      1. Auto bych měl na ty tři roky, pak by šlo manželce – dojezd
        Auto bych měl na ty tři roky, pak by šlo manželce – dojezd do 100km jí stačí. Bohužel preferuji auto 4×4 nejlépe s trochu vyšším podvozkem, takže pro mě varianta model Y tuším. A ten bude v Evropě tak 2022, to už moje současné auto nedá, takže na tu dobu něco pořídit musím. Na větší baterku do té doby snad našetřím 🙂

            1. Ano, dovoz z USA, přímo z Kalifornie. Tohle auto už se
              Ano, dovoz z USA, přímo z Kalifornie. Tohle auto už se nevyrábí, byl to tzv. „compliance car“ vyráběný 2012-2014, vyrobeno a prodáno cca 2600 ks. Pohon a baterii to má od Tesly. Takže taková dost rarita, zvlášť tady v Evropě je jich jen pár, takže trochu nevýhoda ohledně zajištění servisu, ale s tím už jsem se smířil a přesto do toho jdu!

      2. Jenze kdyz ted objedna (zarezervuje), tak se temer urcite za
        Jenze kdyz ted objedna (zarezervuje), tak se temer urcite za rok nedocka. Leda by vetsina stavajicich cekatelu neobjednala nebo byly pocty rezervaci oproti vyrobni kapacite uplne mimo (ani jedno nepovazuju za pravdepodobne)…

        Osobne aktualne vkladam nejvic sanci (ze v dohledne dobe bude schopny dodavat auta v PRO ME pouzitelne karosarske variante a netrivialnim poctu kusu) do Nissanu. Prece jen uz nejake zkusenosti maji.

      3. No když si koupím za 2 roky leafa s 30kWh baterií – 3 roky
        No když si koupím za 2 roky leafa s 30kWh baterií – 3 roky starého za 250 000 bude to pro mě efektivnější než Tesla 3. Samozřejmě většina lidí si Teslu dovolit nemůže, já bych teoreticky mohl, ale je to pořád jen auto tak proč za to dávat více než za jiné, které jezdí taky… jako lákadlo na slečny to už pro mě vzhledem k věku není a vytahovat se mi nikdy nesedělo.

    2. Už 2 roky(celkem 40.000 km) máme Citroen C-zero. Koupený v
      Už 2 roky(celkem 40.000 km) máme Citroen C-zero. Koupený v německu 3 roky starý. Dělník jakého jsem ještě neměl. Super příměstké vozítko. K názoru, že nyní nic nekupovat. Mohu říci, že při skutečných nákladech 0,3,-Kč/km. je za dva roky úspora na palivu velice příjemná. Pokles kapacity baterie není znát. V současnosti poměr cena/výkon nemá konkurenci Hyundai Ioniq. Jezdím čerstvě 1 měs. a nijak zvlášť úsporně. A ukazuje mi to reálný dojezd 240 km.

    3. Výměna baterie Nissan Leaf stojí asi 250 000 Kč dle info v
      Výměna baterie Nissan Leaf stojí asi 250 000 Kč dle info v servisu. Nižší cena buď neexistuje, nebo je nutné ji nějak domluvit se zastoupením Nissan pro ČR.
      Na samotné články koupené na volném trhu nestačí těch 250k ani zdaleka, takže aftermarket baterie za pět let je pořád utopie.

      1. Znáte někdo konkrétní případ,kdy bylo baterii opravdu
        Znáte někdo konkrétní případ,kdy bylo baterii opravdu nutné vyměnit?!
        Zatím, co mám zkušenost, tak baterie u Leaf-a „drží“ a degradace článků je malá, pokud se aku netrápí denně od nuly do 100 %.
        U iOna (iMiev) mám zkušenost spíš se špatnou elektronikou monitorující aku než špatným článkem.
        Pravda nemám zkušenost s tisíci vozů…

  8. Taky dobře :-)… Tesla 3 je krásné auto a věřím tomu,
    Taky dobře :-)… Tesla 3 je krásné auto a věřím tomu, že všem těm kecům zavedených automobilek Elon pěkně zatopí…

    Já si zatím nechám i-Miev, případně pořídím Leaf-a, který mi na 90 % jízd stačí a na TM3 si rád počkám. Pak už nebudu potřebovat žádné jiné auto, krom obytného a veteránů, které mi dají mnohem víc radosti z jízdy než „nové“ s.ačky, kde na mě pořád něco svítí, bliká apod….

    Jen tak dál, soudruzi 😀

  9. Tak bylo myslím jasné, že Bolt musí automobilce
    Tak bylo myslím jasné, že Bolt musí automobilce prodělávat. To by nemohl stát v USA méně než BMW i3. Přesně tohohle jsem se bál. A je to přesně důvod, proč nevěřím, že Tesla bude schopná model 3 prodávat za konkurenceschopnou cenu vůči Boltu. Rozhodně ne verzi s 60 kWh baterií. Cenu rozumně vybavené verze v ČR odhaduji na 1,5 milionu. Ostatně, podle mě tady v Evropě stejně model 3 nekoupíte dříve než v roce 2019. Problémy s rozjezdem masové výroby budou velké a Musk dle mého názoru upřednostní domácí trh a Čínu před ostatními.

    1. Ano, zakladni tesla rozhodne nebude mit 60kW baterii. Nicmene
      Ano, zakladni tesla rozhodne nebude mit 60kW baterii. Nicmene bude mit i s mensi baterii(50kWh) stejny nebo sakra podobny dojezd jak Bolt. Podle planu Tesly bude TM3 v Evrope dostupna, pro lidi co si predobednali, behem roku 2018. Nejake preference Ciny nevim odkud beres, to je uplna blbost, v cine jsou obrovska cla na dovoz aut ze zahranici, tesla zde chce vybudovat gigafactory co bude vyrabet TM3 primo v cine aby se cla zbavili, to ma velky smysl. Navic postupny rollout tesla uz zverejnila…prvni bude zapadni US -> vychodni US-> EU -> APAC + zeme s volanem na spatne strane 🙂 Proste je zbytecne vymyslet si kraviny o nejake preferenci Ciny, kdyz tesla rika pravy opak. Problemy s masovou vyrobou zatim zadne nejsou a naopak vse jede podle planu, co bude nebo nebude sou jen dohady.

      1. Máte jen hromadu spekulací a dohadů.
        Elon řek že

        Máte jen hromadu spekulací a dohadů.
        Elon řek že pravostranné TM3 pro Anglii plánuje už příšti rok v létě. Teda čekal bych to daleko pozdějc, ale pokud budou mit tak brzo i otočenou variantu, tak vozů normální varianty už bude tou dobou v Evropě fůra. Samozřejmě může se ještě dost věcí podělat, ale tolik zatím fakta.
        Taky pokud cejtěj potřebu mít do konce roku 2násobný množství SCH nabíječek a taky na tom makaj, tak to berou víc než vážně a nechtěj ponechat nic náhodě.

  10. Boze, to sou dementi. Na to, ze nas automobilky krmi koncepty
    Boze, to sou dementi. Na to, ze nas automobilky krmi koncepty a kecama o tom jak „uz za 2 roky“ budou mit nejbozejsi EV na svete, jsme si uz zvykli. Ono se ale nic nemeni ikdyz ty EV opravdu zacnou vyrabet, je to stejna fatamorgana….koupit si je muzete jen na papire, nikde k dostani nebudou a jen na nich trati penize….a ted at mi nekdo tvrdi ze jakakoliv automobilka slape Tesle na paty….velky hovno.

    1. Oni sa spamataju az ked bude neskoro a trh ovladnu Cinania na
      Oni sa spamataju az ked bude neskoro a trh ovladnu Cinania na cele s BYD-om v zavese s Teslou (pripadne v opacom poradi)…

      To sa teraz uz vobec nedivim Nissan-u, ze sa s druhou generaciou Leaf-u vobec neponahla (a aj ten chce zacat len so 40 kWh baterkou)

      1. EV jakékoli automobilky s větší baterkou okamžitě a
        EV jakékoli automobilky s větší baterkou okamžitě a vlastně už v předstihu vždy kanibalizuje v první řadě své slabší sourozence ve vlastní stáji. Výjimkou není ani Nissan – prodeje 24kWh poklesly kvůli 30kWh a teď spousta zájemců místo nákupu 30kWh čeká na další generaci s předpokládanými 40kWh. To se dalo předpokládat, stačí k tomu obyčejný selský rozum, který měli mít především obchodní stratégové Nissanu – 30kWh měli vynechat a po 24kWh rovnou nabídnout 40-50kWh.

        Co se týká Bolta/Ampery-e, ať už to dopadne jakkoli, ať už je to třeba jen „compliance car“ nebo ne, je to součást všeobecného tlaku, který by měl vyústit v pokles cen elektromobilů. A v tomto kontextu má i Bolt/Ampera-e své místo a svou úlohu.

        1. Tohle se nemuselo dít, kdyby výrobci nebyli malí ňoumové
          Tohle se nemuselo dít, kdyby výrobci nebyli malí ňoumové a nabídli jako BMW program výměny baterií za novou a větší. U i3 jsem mimochodem tu výměnu u několika lidí zaznamenal, jde to bez větších problémů během 1 dne v servisu, nejdéle trvá přehrávání softwaru.

          1. Přesně tak. Když už nejdou cestou jako Tesla, že by do
            Přesně tak. Když už nejdou cestou jako Tesla, že by do auta dali větší baterku, která je SW omezena a za poplatek se dá odblokovat, tak dát aspoň možnost výměny baterky za větší. Nic netrvá věčně – nejen láska k jedné slečně, ale ani láska k jedné baterce. 🙂 Tak proč při výměně nenabídnout baterku větší, že? Leaf 24kWh a 30kWh k tomu přímo vybízí. Jenže oni tradiční výrobci zřejmě pořád chtějí prodávat nové a nové „železo kolem baterky“ a ještě jim asi nedošlo, že u EV tudy cesta nevede. Nakonec Elon to má dobře spočítané – přiměje váhavého zákazníka ke koupi relativně levnějšího auta s menší baterkou, zákazník na základě provozních zkušeností potom zjistí, že mu stávající baterka nestačí… a pak už je jen krůček od toho poslat „pár“ $ navíc za odblokování. Vydělají na tom oba – jak Tesla, tak i zákazník, který nemusí se ztrátou prodávat ojeté auto a kupovat nové.

            1. Přesně tak. Já si osobně myslím, že u aut typu leaf 24
              Přesně tak. Já si osobně myslím, že u aut typu leaf 24 kWh by byl velký zájem o výměnu baterie za třeba 40 kWh. Kdyby byla cena kolem 200000 Kč s tím, že starou baterku si dodavatel nechá… Podle mého názoru by do toho šlo spousta lidí.

                1. Já stále doufám,že se někomu něco povede vymyslet.
                  Já stále doufám,že se někomu něco povede vymyslet. Články z Tesly jsou menší a mohly by tak lépe vyplnit původní obal 24kWh baterie a navýšit kapacitu. Nebo ponechat elektroniku 24kWh baterie a dát do stejného obalu 30kWh články. Aby se nemusela hacknout řídící jednotka a naučit jí nový BMS z 30kWh baterie. Otázka,jak by se ty 30kWh články nabíjely s 24kWh managementem.

                2. Blbě. Je potřeba změnit software, protože nabíjení
                  Blbě. Je potřeba změnit software, protože nabíjení baterie a SOC se neřídí pouze podle napětí, ale také podle odhadu kapacity a dalších veličin.

                3. 40 kWh se do leafa s 24 kWh vejde úplně v pohodě. Viděl
                  40 kWh se do leafa s 24 kWh vejde úplně v pohodě. Viděl jste někdy články z Leafa? Mám jich doma asi 12. Ta prostorová ztráta při skládání té baterie je obrovská a navíc ty články jsou dost těžké na to, co umí. Baterie složená z článků od Tesly by vážila stejně a měla by 40 kWh.

Napsat komentář