Plug-in hybrid BMW 530e iPerformance nabídne bezdrátové nabíjení

BMW ohlašuje dostupnost bezdrátového nabíjení jako příplatkové výbavy pro 2018 verzi plug-in hybridu BMW 530e. Baterii o kapacitě 9,2kWh nabije výkonem 3,2 kW během asi tří hodin.

Bezdrátová nabíječka pro plug-in hybrid BMW 530e iPerformance
foto: BMW

Běžná palubní nabíječka plug-in hybridu BMW 530e iPerformance má výkon 3,7 kW. Bezdrátové dobíjení má o asi půl kilowatty méně.

Bezdrátová nabíječka má podobu speciální podložky s primární cívkou, kterou lze instalovat v garáži nebo na parkovacím místě. V podvozku vozidla je pak umístěna sekundární cívka.

Auto vám samo ukáže jak přesně nad bezdrátovou nabíječku zaparkovat

Auto vám samo ukáže jak přesně nad bezdrátovou nabíječku zaparkovat
foto: BMW

Pro plug-in hybridy je bezdrátové dobíjení ideálním řešením. Zapojovat auto do zásuvky pokaždé, když se vrátíte z cesty delší než 30-50 km začne totiž být časem otravné.

BMW

7 Comments on “Plug-in hybrid BMW 530e iPerformance nabídne bezdrátové nabíjení”

  1. Mohu se Vás zeptat, kde jste vzal částku 15 Kč za
    Mohu se Vás zeptat, kde jste vzal částku 15 Kč za kilometr, Pokud počítám, že má baterka 9 kWh, a cena nočního proudu je 2 Kč, tak nabití vyjde na rovných 18 Kč a když ujedete 40 km čistě na elektřinu, tak se dostanete na částku 45 haléřů na 1 km, Aby jste se dostal na 15 Kč za Km, tak by Vaše auto muselo jezdit pouze na benzín a mít spotřebu 50 litrů benzínu na 100 Km ???? Nechyběl jste na hodinách matematiky ????

      1. Tak urcite ma plug-in hybrid vyssi porizovaci cenu a je
        Tak urcite ma plug-in hybrid vyssi porizovaci cenu a je otazkou, zda se vrati majiteli za dobu jeho provozu. Dalsi otazkou je na kolik plug-in verze zdrazuje / zlevnuje nakalady na udrzbu. Vice porouchatelnych casti, ale zase uspora opotrebeni spalovaciho motoru, brzdnych desticek, kotoucu atd. Navic jedna vec je na kolik prijde provoz noveho a na kolik treba ojeteho 5 let stareho. Cim vice se proda novych, tim je vetsi sance, ze se dostanou i k nam, co si nove auto z ekonomickych duvodu neporizujeme. Pokud ale budou plug-in hybridy pouzivany ve meste, pri dojizdeni, tak je to mensi zlo pro plyce obyvatel mest, nez ciste spalovak. Globalni ekologicky prinost se vycisluje hure. Je to podobne jako s kuraky, kdyz je nemusim dychat, tak mi nevadi. Ropa stejne jednou dojde a az prijde doba ledova, jeste budeme za otepleni radi B-) Na druhou stranu nam budou mozna fosilni paliva chybet, az se bude chtit lidstvo jednou ze Zeme evakuovat. Co me ale osobne vadi je cuchat auta vsude kolem, kdyz uz se nedari auta v centrech mest zpoplatnit, tak jsem pro to, aby mene smrdela. To je i duvod, proc jsem zastancem filtru pevnych casti a elektromobility v jakekoliv podobe vcetne plug-in hybridu. Ona i vyroba baterie ma ekologickou stopu a v tech pluginech je vyrazne mensi.

  2. Takže chápu li to správně tak účinnost přenosu energie
    Takže chápu li to správně tak účinnost přenosu energie u bezdrátového dobíjení je cca 85 %. Jako frajeřina pěkný, ale platit za energii 15 % navíc za ušetření 15 sekund na připojení / odpojení kabelu mě přijde jako docela blbej kšeft.

Napsat komentář