Nový plug-in hybrid Toyota Prius Prime září i doma v Japonsku

Toyota Prius PHV (Prime), světové ekologické auto roku 2017, se doma v Japonsku prodává náramně dobře. Jen za březen to bylo 2781 kusů, víc než druhé a třetí místo dohromady.

Nová, druhá generace plug-in hybridu Toyota Prius PHV nabízí dojezd čistě na elektřinu asi 35 km. To je méně, než konkurence, ale Prius tentokrát boduje nízkou cenou.
foto: Toyota

Japonské prodeje autz do zásuvky za březen 2017 vypadaly následovně: 1. Toyota Prius PHV/Prime – 2781 (6011 celkem za 2017), 2. Nissan Leaf – 1571 (4713), 3. Mitsubishi Outlander PHEV – 846 (1495).

Toyota tedy svého nového plug-in hybridu prodala víc, než se prodalo obou aut na dvou nižších příčkách dohromady. Japonsko se díky tomu vrací k vysokým prodením číslům aut do zásuvky.

A prodeje jdou dobře nejen v Japonsku, ale například i v USA. Tam se za březen prodalo 1618 kusů Toyota Prius Prime a celkem už 4346 za rok 2017. Někteří analytici proto hádají, že Prius Prime/PHV bude nejprodávanější auto do zásuvky roku 2017.

31 Comments on “Nový plug-in hybrid Toyota Prius Prime září i doma v Japonsku”

  1. Zvýšení prodejů potvrdilo správný vývojový směr. Měl
    Zvýšení prodejů potvrdilo správný vývojový směr. Měl jsem možnost vůz vyzkoušet, jsem nadšený. Prospekty nelžou. Fascinující automatika řízení toku energií. Nad tři litry se nelze dostat. Standardní výbava je na evropské poměry vysoce nadstandardní. Za ty peníze nelze nic lepšího sehnat.
    Utvrzuje mně to v domněnce, že řídící orgány evropských států dotacemi odstavily evropský automobilový průmysl na vedlejší kolej. Zdejší výrobci mají nekonkurenční prostředí a stačí jim kupci ovlivnění vhodnou reklamou a „odbornými články“.
    P.S. Pane Horčík s těmi elektrickými kilometry ( pod obrázkem)prosím trochu profesionální objektivity.

  2. Prius PHV by bola pre 4 clennu rodinu idealna nahrada za
    Prius PHV by bola pre 4 clennu rodinu idealna nahrada za obycajny Prius nebyt len 4 miestneho interieru (obcas sa nudzove sedadlo v strede hodi) a zmenseneho kufra (ktory obycajny Prius nema extra velky), co je velka skoda. Ako jediny Plug-in hybrid (mozno okrem Ioniq-u) ponuka realne nizke prevadzkove naklady aj ked mu dojde stava…

    1. Podla US metodiky vypoctu kufra sa Prius a Plug-in velmi
      Podla US metodiky vypoctu kufra sa Prius a Plug-in velmi nelisia (berie sa plny objem po strechu):
      – Prius 24.6/27.4 cu.ft. (podla verzie)
      – Prius Plug-in 19.8 cu.ft., co je nad priemerom kompaktnych aut v US (+ kufor je sirsi ako v Priuse).
      Ak zoberieme do uvahy, ze je to liftback kde sa da sklopenim sedadiel vytvorit velky priestor, potom nevidim dovod preco by to nemohlo byt rodinne auto. Ak treba 5. miesto, potom sa kupuje MPV.

      1. Plugin má myslím díky větší baterce zvýšené dno kufru
        Plugin má myslím díky větší baterce zvýšené dno kufru a taky výšší težiště a přestože použili lehčí lithiouvou baterku tak je težší na zadek. Aby ten zadek aspoň trochu odlehčili a udrželi nízkou spotřebu tak zakázali 5. pasažéra a dveře od kufru museli udělat z uhlíku 😉

        1. Toyota je o bezpecnosti a spolahlivosti, lithiove baterie dala
          Toyota je o bezpecnosti a spolahlivosti, lithiove baterie dala do kufra mimo priestoru pre pasazierov a 2-3x ich zabezpecila. Osobne mi to vyhovuje, pretoze auto ma vydrzat min. 20 rokov a statisice kilometrov aj na nasich cestach 🙂
          Vyskum ohladom spolahlivosti a zivotnosti Li-ion pokracuje, buduca generacia bude zase o nieco lepsia.

            1. Losi test som videl zatial len pre obycajny Prius a dopadol
              Losi test som videl zatial len pre obycajny Prius a dopadol velmi dobre, ako lepsie hatchbacky. Plug-in ma o 60% zvyseny „skrut“, zatial sa v recenziach nestazovali …
              Stierac vzadu nemoze byt z dovodu specialne tvarovaneho zadneho skla (podobne ako Peugeot RCZ).

                1. Mozno to suvisi s pritlakom a aerodynamikou, ale to su len
                  Mozno to suvisi s pritlakom a aerodynamikou, ale to su len dohady. S hmotnostou to suvisi asi len ciastocne (usetrili par kilogramov voci 120kg baterii).

                2. A proč ty stěrače teda nechali u nepluginovejch modelů,
                  A proč ty stěrače teda nechali u nepluginovejch modelů, aby jim zhoršili aerodynamiku a přítlak?

                3. Asi sme sa nepochopili, zadne sklo s priehlbinou je podla
                  Asi sme sa nepochopili, zadne sklo s priehlbinou je podla mojho nazoru vec aerodynamiky a zlepsenia jazdnych vlastnosti.

  3. off
    FF se snaží seč může aby to vypadalo že žije. I

    off

    FF se snaží seč může aby to vypadalo že žije. I když mu snad odešlo komplet design odděleni a velká část managementu a továrna je v nedohlednu.
    https://www.theverge.com/platform/amp/2017/5/8/15584360/faraday-future-watch-new-video-ff91-electric-car

    A něco pro Pepíka. Tady ten šikmovoký brýlatý pán někde uprostřed tohoto videa je dizajnér, který mu nadizajnoval tu jeho i3 😉
    https://youtu.be/qqUcKbMzZNM

  4. Jo Toyota ta na baterkáče a downsájzing zvysoka peče, tá
    Jo Toyota ta na baterkáče a downsájzing zvysoka peče, tá má těch ekokreditů předplaceno na pěknejch pár let dopředu. Tu nikde bota netlačí. Jenom v Číně udělali v kooperaci s lokálama a maj na trhu 2 baterkáče, takže jsou na rozdíl VW grupensexwágen těžce vyzívaný :)))

      1. Sekačky jsou stejně jako spousta ostatních věcí uměle
        Sekačky jsou stejně jako spousta ostatních věcí uměle vytvořený bussines parazitující na blbosti lidí.
        Já sekám zahradu ruční vřetenovou sekačkou, která:
        potřebuje pouze lidskou sílu. Nesmrdí, nehlučí, netahám za sebou kabel a hlavně neničí trávník jako všechny rotační sekačky.
        Zahradu posekám rychleji než soused s benzínovou sekačkou s pojezdem a neprudím při tom nikoho. Narozdíl od souseda mám trávník krásně zelený a hebký .
        Jenže když Béďa Trávníček zavelí, že si každý správný borec ke své řadovce s šestimetrovým pásem trávy musí pořídit zahradní traktor, tak se všichni poserou a honem běží točit kolem.

        1. Nevím, jak by jsi chtěl sekat zahradu 55×60 metrů (mínus
          Nevím, jak by jsi chtěl sekat zahradu 55×60 metrů (mínus chata). Se dvěma benzínovýma nejsilnějšíma Stigama to sekáme cca 1,5 – 2 hodiny. To bych s ruční fakt nedal a tebe by to po celodením sekání taky určitě rychle přešlo. Na šmoulovské zahrádky 5x5metrů, proč ne.

Napsat komentář