Tesla ohlásila finanční výsledky za 1. čtvrtletí 2017. Kromě toho Elon Musk potvrdil výrobu Tesla Model 3 a představení Tesla Model Y v letech 2019-2020.
foto: Tesla
Obsáhlá finanční zpráva společnosti Tesla Motors pro Q12017 a následný konferenční hovor přinesly řadu zajímavých informací. Tesla dokázala zvýšit příjmy na rekordních $2,7 mld. (z toho $2,289 v oblasti automotive).
NEPŘEHLÉDNĚTE Rozhovor s Elonem Muskem na TEDtalk Vancouver
Přesto i na dále zůstává ve ztrátě, která se zvýšila o $209 mil. Mohou za to především vyšší výdaje spojené s nákupem německé společnosti Grohmann Engineering a pohlcení SolarCity.
Tesla za první tři měsíce roku 2017 dodala rekordních 25 051 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. K dispozici má také rekodní $4 mld. v hotovosti, zejména díky navýšení prodejem akcií a dalších cenných papírů za $1,22 mld.
Za stejné období se podařilo instalovat 150 MW solárních elektráren a 60 MWh průmyslových a domácích baterií (především jde o 52MWh instalaci na Havaji).
Výhled na druhé čtvrtletí zůstává nezměněn, Tesla očekává dodávku 47-50 000 aut. Hlavní výzvou pro třetí čtvrtletí bude podle finančního výkazu „eliminovat jakákoliv nedorozumění týkající se rozdílu mezi Tesla Model S a Tesla Model 3„.
Řada lidí totiž má pocit, že Tesla Model 3 bude lepší, výkonnější, vyspělejší auto, než Model S. Tento dojem se ale Tesla i Elon Musk snaží už nějakou dobu vyvrátit.
„Model S bude vždy mít vyšší dojezd, lepší akceleraci, vyšší výákon, větší prostor pro pasažéry, více displejů a více možností úprav a Model S, X a 3 budou mít ekvivalentní funkcionalitu Autopilot,“ píše se doslova v nové zprávě.
Příprava výroby Tesla Model 3 jde podle plánu. Do konce roku 2017 by měla Tesla stihnout vyrábět 5000 kusů týdně, někdy v roce 2018 pak naběhne na 10 000 kusů týdně. V přípravě jsou také stovky nových obchodů a servisních center, plus významné rozšíření sítě nabíjecích stanic Supercharger.
Výroba solárních tašek Tesla začne během následujících dvou měsíců. Vyrábět se ale budou zatím pouze dva první typy, další dva se začnou vyrábět až příští rok.
V konferenčním hovoru se pak Elon Musk párkrát otřel i o připravovaný Model Y. Ten podle něj bude postaven na nové platformě a na trhu se objeví koncem roku 2019 nebo začátkem 2020. Model Y je podle Muska klíčem k tomu, aby Tesla dosáhla roční výroby 1 milionu aut.
Zmínil i další zajímavost týkající se Tesla Model Y. Automobilka se v něm poprvé (konečně!) zbaví 12V olověné baterie. Podle Muska to výrazně zjednoduší rozvody a zjednoduší (více automatizovaný) výrobní proces. Předpokládáme, že to samé se následně stane i s dalšími elektromobily Tesla.
Dále Musk doplnil informaci k elektrickému trucku Tesla
Semi, který podle něj bude využívat „několik elektromotorů z Tesla Model 3“. Sdílet bude i další komponenty. Odhalení trucku se připravuje na září 2017.
Autonomní taxi-busík asi
Autonomní taxi-busík asi nebude.
https://electrek.co/2017/05/04/elon-musk-tesla-minibus-electric-autonomous/
uf, 330 mega strata…
pritom na výskum a vývoj uvádzajú
uf, 330 mega strata…
pritom na výskum a vývoj uvádzajú výdavky 320 mio.
takže ani keby nerobili vôbec žiaden R&D, tak sú v strate
koľko už vlastne Tesla naakumulovala stratu?
3 miliardy?
hm, podľa mňa toto je posledný rok, kedy im ešte akcionári budú akceptovať stratu.
Ak ju vykážu aj v 2018, tak sa obávam, že príde výpredaj, a Tesla pôjde do múky.
Každopádne, v 2018 sa už predá cca 2 miliony BEV/PHEV, takže elektro trh už bude nakopnutý, a o to vlastne Muskovi išlo
nesmis to brát až tak vážně a už vůbec věřit
nesmis to brát až tak vážně a už vůbec věřit propagandě v novinách ;)) 330MEGA ve skutečnosti není prdlá účetní ztráta ale investice do budoucna 😉 Hlavně klíííd, budou ještě i větší 😉 A pamatuj si pravidlo: KDYŽ SE KÁCÍ LES TAK LÍTAJ TŘÍSKY :))DD
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
ja som kľudný.
ale keby som bol investor, tak by som to asi
ja som kľudný.
ale keby som bol investor, tak by som to asi bral vážne, a hlavne by som si kládol otázku, že ako chcú generovať zisk s autami za 50k, keď to nedokážu ani s autami za 100k.
Musk povedal, že sa do plusu dostanú až pri produkcii 500.000+
Ak Tesla ozaj zvládne taký objem v 2018-tom, a stále nevytvori zisk, tak je možné, že to bude end of story.
No, veď uvidíme, čo život prinesie
hmm, podle tebe poslední rok?
ještěže o tom ty
hmm, podle tebe poslední rok?
ještěže o tom ty nerozhoduješ, pane OMYLE
330M je nic, zvláště když firma mohutně investuje
SONY
330M je nic, zvláště když firma mohutně investuje
SONY ztráta v roce 2014 2 miliardy dolarů
HP ztráta v roce 2012 9 miliard dolarů
Toshiba ztráta v roce 2017 9 miliard dolarů
kumulovaná ztráta AMD v roce 2003 1,5 miliard dolarů
Model S 13,5 tisíce
Model X 11,5 tisíce
Model S 13,5 tisíce
Model X 11,5 tisíce
Jsem pro vyzpovídání pana Procházky HE3DA, nějak
Jsem pro vyzpovídání pana Procházky HE3DA, nějak stagnují ..
TESLA jede !
rewell:
HE3DA?
Seš debil, nic víc.
rewell:
HE3DA?
Seš debil, nic víc.
ja nejsem a taky chci pana procházku a autobaterky HE3DA
ja nejsem a taky chci pana procházku a autobaterky HE3DA !!
youtube.com/watch?v=4dqa8R8kPAI
Vidím světlo na konci českého tunelu:)).
Vidím světlo na konci českého tunelu:)).
Prosím pro nás nechápavé: ta olověná baterka je v autě
Prosím pro nás nechápavé: ta olověná baterka je v autě k čemu? Jak je ta věc velká a kde uložená?
Jinak z finančního pohledu – velmi zajímavé hrubé marže na energy produktech. Super začátek s potenciálem dalšího růstu (GF1, nová architektura battery packů atd.).
#offtopic: Nechcete udělat nějaký velký report o he3da? Myslím takový komplexní profil. Mám dojem, že o nich není nic pořádného (investigativního) ke čtení.
#ontopic Díky za kvalitní zpravodajství (mj. embedding finanční zprávy je super!) & možná je příležitost na opětovné zvážení překladu článků z WaitButWhy? . )
Pro napajeni obvodu typu alarm, bezklickove otevirani, GSM
Pro napajeni obvodu typu alarm, bezklickove otevirani, GSM modul… v dobe kdy je vysokonapetova baterie odpojena. Co jsem zatim videl, byva tam standardni baterka do maleho benzinu (neco jako 35-40Ah). Duvodem je zrejme cena, dostupnost, odolnost a v neposledni rade to, ze je to standardni komponenta. Ulozena byva pod predni haubnou.
Dá se pořídit i lehčí lithiová, pro ty co nemaj rádi
Dá se pořídit i lehčí lithiová, pro ty co nemaj rádi olověný kyseliny.
https://youtu.be/oXt31Mrfsx4
Aa, jasně! Díky za vysvětlení. Dává smysl.
Jj, když
Aa, jasně! Díky za vysvětlení. Dává smysl.
Jj, když jsem 2. ledna kupoval novou baterku do Octávky, taky jsem si říkal, proč se tyhle věci už nedělají z něčeho jiného . )
nj jenže ony dělají 😉
youtube.com/watch?v=4dqa8R8kPAI
nj jenže ony dělají 😉
youtube.com/watch?v=4dqa8R8kPAI
jj, to vím! . ) Jen jsem tak akademicky filozofoval, proč se
jj, to vím! . ) Jen jsem tak akademicky filozofoval, proč se jich neprodá víc.
Report o podvodnících?
Ono tady o nich toho napsalo málo?
Report o podvodnících?
Ono tady o nich toho napsalo málo?
Možná kdybych přečetl všechny místní články, složilo
Možná kdybych přečetl všechny místní články, složilo by mi to dohromady nějaký komplexní obrázek. Fakt ale je, že o té firmě vím velmi málo – proto návrh/prosba o kompletní profil. Ideálně i se zaměřením se na kontroverzní pověst (podvodníci – proč, jak poznat zda jsou či ne atd.).